Zmayski z Brega landra naokolo

25.08.2012., subota

Ka sjeveru, vrućem i plamenom sjeveru! (k'o na tekmi...)

Povratak u Jošane i bacanje na klopu; svima je apetit na visini. I nas ima manje nego prošle godine; mislim da nas je sedamdesetak, možda osamdesetak. Svejedno, i to je impozantna brojka. Iako se to Kleku i ne sviđa, opet sam dovukao „ketača“. Dobro; nisam ga dovukao osobno, delegirao sam Spokija i Branka, ali kotač je tu; valja ga i napuniti. Gnjavim škvadru raspoloženu zarinuti zube u noćas pečenog odojka; podsjećam ih na našeg Meglu, koji je prije dva tjedna imao opaki susret sa stupom dok je izvodio „wheelie“; jetra, slezena, noga, ali bome i glava – i sad je još u induciranoj komi, dok pokušavaju olakšati pritisak natečenog mozga uklanjajući mu dijelove lubanje. Grda stvar; sva lova koja bude u kotaču ide za Meglu. Večeras je u Ludbregu okupljanje bajkera gdje sakupljaju lovu za njega – kruži nevjerojatna priča kako u Varaždinskoj bolnici nemaju ljekova za njega, nego se moraju posebno platiti! Ne želim u to vjerovati (moj osobni izbor je svijet kao malo ružičastije mjesto), ali lova ide gore, to je sigurno.

Nakon ručka, slažem šator, pakiram krpice i odlazim na cestu; valja mi zapaliti s tom lovom koju sam im „dignuo“ – srećom, nema tu bajka koji bi mogao dostići moju Tenu. nut Krećem – i dok su u Krbavi i Lici temperature sasvim ugodne (dok u kratkim rukavima ganjaš bajk) već na Kordunu počinju grde cifre, i znoj ponovo teče. Ove godine je tako vruće da požari haraju i duboko u kontinentu, gdje ih se nikada ne sjećam. Gori šuma desno od ceste, prije Krnjaka, pa hrbat brijega lijevo, iznad Tušilovića; toliko je dima da je sav taj kraj obojan u crveno! Dogorio je požar kod benzinske na Turnju; sva trava je izgorjela sve do same benzinske, crni se sve do rezervoara plina! Mislio sam da gori samo na Jadranu, na to smo navikli – ali izgleda da je ekonomska situacija znatno gora: sjećate se onog starog vica, još iz doba socijalizma: „Tko pali šume na Jadranu?“ „Pa, političari! Da narod ne bi bježao u partizane!“ rofl

Na Mostanju pred Karlovcem radim „slobodnu interperaciju na temu“ i odlazim do Duga Rese, frendovima koje sam predugo i neopravdano zapostavio. Uskoro se ipak vraćam na cestu; danas treba još napraviti kojih 250 kilometara; do Ludbrega i onda natrag do Zabrega. No, kako prilazim tom gradu iza grabe, sve više čujem i osjećam lager na zadnjem kotaču kako ruži. Prije puta sam navratio do Grigića, da baci oko – rekao je da se to treba odmah mijenjati – ali nisam ga poslušao, nisam imao vremena (čitaj: bio sam previše lijen; pa već sam mjesec dana na godišnjem!). Zato me sada strah da mi, podrobljen, blokira zadnji kotač! Osim toga, osjećam se nekako nevoljko, umorno – ova vrućina mi nije neka oduševljavajuća pozivnica – promišljam se i nećkam, svejedno na smijeru prema Zagrebačkoj obilaznici. Već pred Svetom Nedjeljom vidim na ravnoj dionici ceste neku stariju bijelu Corsu kako mi dolazi u suret; usporava i sprema se skrenuti lijevo u dvorište. Dolazim sa ne-previše-bezobraznom stotkom i uključujem duga svjetla; bolje da me vidi nego da se ja pitam... baba stoji, ali se na kojih 30-40 metara predamnom predomisli i odjednom krene u skretanje! Skakanje na kočnicu; vidim da nema šanse da skrenem, niti da stanem; moja je! Ipak orangutanova kćerka odustaje od ubojstva u posljednji tren i staje na pola mog traka; provlačim se nekako pored nje! Bože, hvala ti; sav isciman i potresen drveno nastavljam dalje – toliko me zatekla svojim neočekivanim kretanjem da nemam čak ni snage vratiti se natrag i skresati joj što je ide; ovo je bilo previše blizu.

Znaš, imam to „odokativno pravilo“ ili kako bi rekli ameri „rule of the thumb“; ukoliko se oko nečega dvojim i nađem tri dobra razloga, za ili protiv, odlučujem u tom smijeru. Oštećeni lager, umor i nevoljkost uzrokovani vrućinom, i sad potresenost ovom ubojicom-volonterkom; to prevaguje; ništa od odlaska u Ludi Breg; odlazim na njegovu alternativu; na Žuti Breg! Putovanje za danas je okončano... lova za Meglu će naći neki drugi put do gore.

- 16:36 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.