28

ponedjeljak

ožujak

2022

VEGANSKA TORTA

VEGANSKA TORTA









Od susjede sam dobila komad veganske torte “Om chanting torta”
Bila je jako fina pa sam zamolila recept.

Ja nisam veganka. Nisam čak ni vegetarijanka, iako bi sa današnjim životnim iskustvom rado bila vegetarijanka.
Međutim, smatram da je za tako veliku promjenu u prehrani, ipak prekasno.

Po dobivenom receptu, napravila sam tortu, koja je bila tako dobra da nije stigla biti fotografirana. Odmah smo je smazali.
Ostao je tek komadić, koji sam spasila za fotografiju.

Međutim, naziv veganska torta, naveo me je da provjerim moje znanje o veganstvu.

Naletila sam na jedan dobar članak Doris Lin, američke aktivistice za prava životinja
.
Pročitala sam njen članak “Što je veganizam”,u kojem kaže da je veganizam praksa minimiziranja štete nad svim životinjama.

Vegani ne jedu ništa povezano sa životinjama, kao meso, ribu, mlijeko, jaja,sir, med i sl..
Vegani jedu voće, povrće, sjemenke, a ta prehrana uključuje i proteinske proizvode od graha, soje u formi mesa, kobasica itd.
Vegetarijanci ne jedu meso i ribe, ali konzumiraju mlijeko, sir, jaja i med.

Veganstvo je podvrsta vegetarijanstva.

Vegetarijanstvo je odavna prisutno, kako radi religijskih, duhovnih ili zdravstvenih razloga.

Ima ljudi koji imaju urođenu odbojnost hrani životinjskog podrijetla.

Primjer je bio i prof. Č. Veljačić,orijentalist, koji je predavao filozofiju, na sveučilištu u Zagrebu. On je još kao malo dijete odbijao nositi remen od životinjske kože.
Niz godina živio je u Šri Lanki ,/ nekadašnj Ceylon/ kao budistički svećenik, a hranio se je sa zdjelicom riže dnevno. Umro je 1957 god. u Americi.
Imala sam sreću upoznati ga.

Veganstvo se je kao pristup životu pojavilo 1944 god. i protivi se svemu što bi kao rezultat imalo iskorištavanje životinja.

Veganstvo je zapravo stroži oblik vegetarijanstva.

Vegetarijanci smatraju da je život svih živih bića svet i protive se ubijanju životinja radi prehrane ljudi, kao i korištenje životinja za odjeću ili slično.
Vegani imaju isti, ali postroženi pristup.

Oznake: gastro

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.