37.Balinjerada u Opatiji

16 veljača 2020

Pa, hajdemo početi školski (iako to nije moj običaj).

Za početak se trebamo upoznati s pojmom "balinjera". Balinjera je kuglični (valjni) ležaj. Sastavni je dio karića, točnije, glumi kotač. Koji vrag je sad pak karić, pitate se vi? Puno se vi meni nešto pitate.....ali što ću od vas..... Dakle, karić (u Dalmaciji - karet) je vozilo-igračka koje se sastoji od drvene šperpločne daske približno pravokutnog oblika (služi kao sjedište), a na nju su pričvršćene nepokretna zadnja i pokretna prednja osovina. Na zadnju osovinu su pričvršćena dva manja kuglična ležaja van gabarita daske, a na sredinu prednje jedan veliki kuglični ležaj /balinjera. Prednja osovina onim dijelom van gabarita daske služi kao upravljač. Ovaj krasan opis omogućila nam je internetska stranica Šibenik.in (čijI tekst sam drpila i malo modificirala). Ne, nije me sram što sam guglala jer ja znam jako dobro kako izgleda karić, ali više se razumijem u gelove za nokte i farbe za kosu, nego u kuglične ležajeve. tako da fakju dežurna njurgala. Ok?

Update: autor članka na Šibenik.in drpio je podatke s Wikipedije, što mene čini većim profesionalcem od njega jer ja sam navela izvor (spontani aplauz).

Sad kad znate što su karić i balinjera jasno vam je da balinjerada ne može biti ništa drugo nego utrka vozila s kugličnim ležajevima. Otprilike. Jer više je to svojevrsna smotra. I ima više kategorija. Ima više vrsta karića, a osim vozila sa balinjerama sudjeluju i alegorijska kola raznih veličina. Utrka se odvija na blagoj nizbrdici glavne opatijske ulice. Sjetite me da vam poslije kažem jedan veliki novitet.

Balinjeradu tradicionalno otvaraju mažoretkinje i limena glazba. Ove mažoretkinje na fotki nisu naše "domaće". To je gostujuća grupa, nisam čula odakle su (a na netu nisam našla). Da li vas baš TOLIKO zanima taj podatak? Never mind odakle su. Za dvije minute zaboravit ćete da ste uopće i čitali o njima.



Nakon njih slijede predstavnici vlasti Grada Opatije i razni uvaženi gosti, ponajprije gradonačelnik Rijeke, najčešće u pratnji riiječke kraljice karnevala.



Prvo se spuštaju "monopatini" ilitiga - romobili s kugličnim ležajevima. Možda i obični romobili imaju kugliče ležajeve, fak mi dajrektli if aj nou, pustite me na miru, pa žensko sam! Nemam fotki monopatina jer mi nisu atraktivni. E! Nakon toga slijede karići s jednom osobom, pa onda karići s dvije ili tri osobe. Nakon njih spuštaju se "merikanska vozila" - složenija i tehnički i umjetnički zahtjevnija i raskošnija vozila.





I sada imamo veeeeeeeeelik problem! Naime, većinu vozila sam snimala, a ne fotografirala, a nemam baš previše iskustva i uspjeha sa umetanjem video klipova s računala. Blaženi fejs......i onda se čudite da je fejs omiljeniji od bloga...

Uglavnom, nakon merikanskih vozila slijede alegorijska kola. Ona nemaju veze s kugličnim ležajevima i što onda rade u čitavoj ovoj priči? Naime...Opatija već neko vrijeme nema više svoju karnevalnsku povorku. Točnije, ima dječiju, ali nema "odraslu". Tradicionalno, Lovranci imaju svoju povorku istog dana kada i Opatijci Balinjeradu. Tako da se naša opatijska i vološćanska alegorijska kola barem dođu malo pokazati na svom putu do Lovrana.





Jedan od noviteta uveden prošle godine je i Kukalka. Točnije - morska alka u plićaku na pijesku. Tu vam prvo moram objasniti tko su Kukali. To je skupina hrabrih momaka koji gaje dugogodišnju tradiciju kupanja u moru prvog siječnja u podne. Pa su proširili svoju aktivnost i na Balinjeradu (morska košarka). A od lani, čini mi se, imamo i morsku alku. Ovdje moram uputii ponovo jednu veliku kritiku organizatorima: morska alka se održava usporedo sa Balinjeradom, umjesto da se održi kada ista završi (što smo manje-više svi u publici i očekivali pa smo se dobro zajebunili). Zbog toga imam fotku skinutu s neta (Riviera news) i par svojjih fotki u stilu kasno-Marko-na-Kosovo-stiže.Ovo što sam ja snimila je after party.





Razočarenje broj dva: most je gol! Zašto? Sramotno! E moja Opatijo.....



Jesam li vam lijepo rekla da me podsjetite na jedan novitet?! S velikim ponosom i zadovoljstvom priopćavam vam da je Balinjerada postala zaštićeni opatijski proizvod. Turistička zajednica grada Opatije zaštitia je ime i žig ove tradicionalne manifestacije. Prva Balinjerada održana je prije 37 godina na inicijativu Duška Jeličića- Duleta (široj javnosti Istre i Kvarnera poznatog kao Dule Bonaca - frontmen istoimene grupe). Dule je inače naš pusni gradonačelnik kao što je Meštar Toni riječki.

I sad sam vam ja OČAJNA (da, derem se.....od muke) jer vam ne mogu pokazati moje favorite ovogodišnje Balinjerade. Najatraktivniji materijal mi je neupotrebljiv. Idem probati staviti klipove na You Tube pa ih onda ubaciti u post. iIi - još bolje - maznuti nečije snimljene kvalitetnijim mobitelom.

UPDATE - E JESAM TUKA!

Živčanim i pizdim bez veze. Mogla sam odmah sve klipiće dignuti na You Tube, ali onda drama queen ne bi mogla imati svoj patetični trenutak.

Ovo je opatijsko viđenje Opere Industriale s otvatanja Rijeka 2020, EPK:



Betonizacija je strahovito uzela maha u Opatiji, na sve strane niču betonski mastodonti koji nagrđuju gradsku vizuru. Opatijska Akcija Mladih organizirala je potpisivanje peticije kojemu se odazvalo 900 građana.






Kakva domišjatost - mamutovo krzno napravljeno od palmine kore!



Ribe je sve manje, ali očito je u Opatiji ima toliko da se i po cesti baca.




Šećer dolazi na kraju! Ne pamtim kad me zadnji put na Balinjeradi nešto oduševilo kao ovo!



B(l)og s vama djeco!!








<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.