petak, 05.04.2019.

Poznavanje

Ponekad sam od formalno bliskih ljudi znao čuti: Ja tebe jako dobro poznajem, jako dobro, i više nego što misliš!
Kakva glupost.
Ljudi misle kako nekog dobro poznaju, uvjereni su u to. A ja ih pažljivo promatram i potpuno mi je jasno kako ne poznaju ni sami sebe. Znaju sebe vrlo površno. Ako ne znaš sebe dubinski, ne možeš znati drugoga "jako dobro". Ja ne mislim kako poznajem njih, nego tek vidim kako oni sami ne poznaju sebe. A to je prvi preduvjet za upoznati drugoga... upoznati sebe.
Ja za sebe ne mogu reći da se poznajem, tek mogu reći da se neprestano upoznajem. To je stalni proces, stalno istraživanje... Čovjek nikad nije isti, uvijek je u procesu promjene. Danas sam kakav jesam, sutra je već nešto novo u igri, nešto novo je otkriveno. Nije mi ni cilj upoznati sebe potpuno, jer to nije ni moguće, a i bilo bi dosadno. Zato ne bih nikada rekao kako nekoga poznajem. Mogu ga znati samo u nekoj mjeri. Kada kažemo da nekoga poznajemo, uzimamo ga zdravo za gotovo i tu je odnosu praktički kraj. Nema dalje, jer sve "znate". Ako nastavljate odnos dalje, to je vegetirajući odnos, besmislen.
Upoznavanje sebe je putovanje. Upoznavanje drugoga je zajedničko putovanje. Nitko nikoga ne zna i to je dobra stvar, to otvara prostor za stalno upoznavanje i istraživanje.

- 18:08 -

Komentari (9) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

Opis bloga

Ekspresije o temama osobnog razvoja.




Pitanja i informacije:
alen1zoric@gmail.com



Manje je često dovoljno, a više previše. Umijeće je pronaći pravu mjeru i vlastiti put.






"Inspire (from the Latin inspirare) means to breathe life into another."
































"Tehnologije koje smo stvorili i neprestana poplava takozvanih informacija koje nam se nameću toliko nas odvlače i proždiru da se, više nego ikada, čini društveno korisnim uroniti u knjigu kojom ste okupirani... Mjesto mira na koje morate "otići" kako biste mogli pisati, ali i ozbiljno čitati, mjesto je gdje zapravo možete donositi odgovorne odluke, na kojem se zapravo možete produktivno suočiti s inače zastrašujućim i nesavladivim svijetom..."
Jonathan Franzen