Lov na salamandera

28.07.2025.

1


S Ovim postom sam dodatno približio radnju bugarskog tv-krimi projekta "odtel izdirvane" za koju je falio prijevod u vremenima kad je bila dostupna na jednom od youtube kanala. Vremenom se ponudila alternativa HBO-u za gledanje sa titlom.



2


"U seciranju sam dao dosta natruha po inerciji sad je red da se da kompletna slika i rekonstrukcija događaja u prvoj (i jedinoj) sezoni. Sve uloge u priči su važne ali 3 su ključne glavni inspektor Kamen Petkov njegova bivša žena (oboje u policiji) i Nera Pavlović. U seciranju sam dao natruhu zapleta prve epizode-ubojstvo hrvatske državljanke u parku koje je bilo naručeno ubojstvo ali izvedeno da izgleda kao nasumično ubosjtvo nekog psihopata a ne naručeno što odjel za nestale odvodi na krivi trag. Postupno se kompromitira da je stvar u nečem puno kompleksnijem od obične bugarske mafije. Serija i neke epizode su retrospektivnog tipa a događaj u sadašnjosti (2020) su povezani da događajima 11 godina ranije. Bivša žena glavnog inspektora opsjednuta je okolnostima pod kojim je umrla njihova kćer i konstantno radi na kopanju po prošlosti-nije umrla u prometnoj nesreći kako je u početku implicirano nego jer je popila otrov u soku koji je bio stavljen na drugu metu-glavnog inspektora. To se otkrije sredinom sezone u 6-oj epizodi. O Neri koja je hrvatska državljanka i traži sestru sam nešto spominjao isto u postu od gore, što se ispostavi kao samo paravan da se približi glavnom inspektoru-u principu ona je europol i njoj je dodijeljeno da istraži upravo njega-ima li on neke vaze sa militantnom balkanskom organizacijom "salamander". Jer su u sve upletena i policija igra u kojoj se ne zna kom se može vjerovati. Digresija: predočit ću to kasnije kroz izreze scena, taj detalj da je Ivina uloga dobila misiju istražiti glavnog inspektora u Bugarskoj mi je promakao kad sam gledao bez titla povezao sam onda nešto ali ti neki ključni detalji su izostali da bi imao kompletnu sliku, evo sad nakon gledanja po ps-u ozbiljnija rekonstrukcija ilitiga seciranje. Ali to nije sve-stvarno su napravili pravu triler seriju i kompleksne likove-o agentici europola je poznato da je rođena u Splitu odrasla u Zagrebu iz mješanog je braka (hrvatica i srbin) i u ratnom periodu ona i brat su kao djeca razdvojeni a na tragu je toga da joj je brat upleten u tu ekstremističku organizaciju. Tu je zaplet unutar zapleta. I opet-stvar koja je bila poznata i u periodu kad sam gledao bez titla ali oko toka događaja sam rekonstruirao na nagađanje sad je opet dobiven važan fragment. Ovo je tipski slučaj serije u kojoj su praktički svi detalji važni."



image host

image host
VIDEO


S prijevodom su se neke dileme razjasnile-šarada oko pomoći glavnog bugarskog inspektora Petkova je zapravo bila europolova istraga njega zbog sumnje na korupciju. Ali idemo redom.



3

Odjel za nestale se uobičajeno bavi svojim ogrankom-nestalima. Već sam se u samom početku ovog serijala referirao na kadrove prve epizode-brutalnog ubojstva đogerice u parku za koju se-kako istraga ide dalje ispostavi da je hrvatska državljanka o kojoj oni ne znaju previše-samo znaju da je izmasakrirana nožem što ih vodi do sumnje da je ubojstvo djelo psihopatskog serijskog ubojice. Istovremeno-ovo je zaplet odigran u epizodi 1-bivša žena glavnog inspektora Petkova privodi sumnjivog lika i Neru agenticu europola za koju se još ne zna tko je ona zapravo-krinka su joj tri različita identiteta i priče sve ovo se događa u početku-ovi ponovljeni kadrovi gore su iz epizode 7 kad se u Splitu sve vezano uz to otkriva. Elem odjel za nestale je svo vrijeme na krivom tragu-jedan od plaćenih ubojica kojem su na tragu preferira vatreno oružje ne ubija iz zadovoljstva nije serijski ubojica a ubojstvo u parku-s 20+ubodnih rana izgleda kao serijsko ubojstvo iz osobnog perverznog užitka. Ispostavit će se tokom istrage-to je naručeno ubojstvo koje je trebalo izgledati kao serijsko i s intencijom policiju odvesti na krivi trag. Istovremeno glavni isnpektor i njegova bivša imaju s privatne strane zajedničku prošlost i mrtvu kćer (koja je navodno poginula u prometnoj nesreći) i sa poslovne antagonizam koji ima korijenje u privatnom. Jedan od prvo osumnjičenih tokom ispitivanja doživi fizičke simptome što inspetkotrovoj bivšoj vrati film 9 godina unazad i da je njena kćer imala iste simptome-da je otrovana talijem i sve više postaje fokusirana na ponovo kopanje po prošlosti sumnja da nije sudar bio razlog njene smrti nego trovanje a to se odražava i na poslovnos jedne strane imaju slučajeve koji su prioritet s druge su u antagonizmu jer je Petkov uvjeren da ona umišlja i da im je kćer umrla u nesreći. Nera-za koju još nitko od onih s kojima je u kontaktu u Bugarskoj ne znaju pravu stranu priče traži pomoć inspektora Petkova a njegovoj bivšoj je sumnjiva. Što opet njih dvoje stavlja u antagonistički odnos.



4


Ekipa odjela za nestale su mali kolektiv ne samo kolege nego i prijatelji. Finale prve epizode-otkrivaju lokaciju plaćenog ubojice u kojoj jedan od njih pogine a ubojica se uspije izvući narednih par epizoda. Kad otkriju njegovu lokaciju i uhite ga likvidiran je iz zasjede snajperom što otvara novu istragu. Kako se slučaj dalje komplicira odjel za nestale sve više se počinje baviti internacionalnim kriminalom što se ne sviđa onima na vrhu. Istovremeno Petkov ima više privatnih dilema-pomoći nepoznatoj curi o kojoj ne zna ništa u njenim problemima ili raditi po protokolu i zadržati ju u pritvoru a njegova bivša sve je više opsjednuta okolnostima pod kojima je umrla njihova kćer.


5

Puno pozicija je već otvoreno a ironija je da još to sve nije ni pola priče. Evo i kroz serijal postova se nije sve raspetljalo. Oke to je do toga jer nije bilo adekvatnog prijevoda pa je to otežavalo slučaj zato sad dajem još jedan post iz dubinske perspektive i sa više uvida u natruhe radnje. Epizoda 4 epizoda 5. O nepoznatoj hrvatskoj državljanki već su iszvješteni oni sa vrha i u potrazi za njom kod glavnog inspektora nakon što mu je ona došla na vrata.

Tu situaciju rješavaju donekle povoljno bez da su ju ovi uspjeli otkriti ali otvara još jedan novi antagonizam narelaciji on i njegova bivša. Natezanja sukob interesa strelice frcaju na sve strane-ipak postignu neki sporazum.

image host
VIDEO

Istovremeno dok su glavni inspektor i njegova bivša svatko na svom poslu Nera otkriva neke detalje o glavnom inspektoru i njegovom životu gledajući po privatnim stvarima u njegovoj kući.


6


Ali situacija postaje sve kompleksnija-više nije sigurna kod njega i premješta ju izvan grada u vikendicu gdje je navodno sigurnije ali isotvremeno ona je s nekim u vezi preko mobitela-konkretno s otmičarima njene sestre o kojima je prodala priču glavnom inspektoru. Tko bi očekivao onakav preokret? Tipkao sam u zadnjem postu prije ovog na tu temu da je osimljičeni za naručeno ubojstvo plaćeng ubojice osumnjičen Ivica Božić-isto hrvat kojem su sad na tragu i kojeg su ulovili a njegov uvjet da sve detalje zavjere oda organima reda je da ga izvedu iz Buagrske i još jedan uvjet-da s njim ide i ona-hrvatica. Ne zna se zašto taj uvjet to je misterij i za njih i za gledatelje oni ne postavljaju pitanja od interesa im je štoviše imperativ da saznaju tko stoji iza svega toga finale pete epizode je u sceni kad njih oboje preuzmu službe. Epizoda 6 throwback u prošlost- Petkova bivša sve je više sumnjičava prema okolnostim smrti svoje kćeri i dalje kopa po tome-u rpijateljskom je odnosu za vojnim tužiteljem i obiteljski su prijatelji. Epizoda je kombinacija sadašnjosti i retrospektivnih događaja iz prošlosti-ona ga navuče u zamku i uspije iskamčiti priznajnje on je trovao njenu kćer ali meta nije bila ona nego njen bivši-nesreća se dogodila kad je ona greškom popila dok u kojem je bio otrov. Istovremeno sadašnji partner Petkove bivše ju prati sumnja da ga vara kad vidi u čemu je stvar-van kamere opali pištolj-ubio je javnog tužitelja u samoobrani tako bar izgleda na prvu prošao je obavijesni razgovor i sve izgleda čisto-radilo se o samoobrani ali kakve će samo preokrete dovesti daljnje epizode? Istovremeno hrvatica a koju se ispostavi da je Nera Pavlović bugarskim službama otkriva svoju poziciju da je europol i da je ovdje po službenoj dužnosti.


7

Sad imaju oboje potvrdu da im je kćer otrovana makar još ništa nije crno na bijelo službeno. Svaki od odjela onaj za internacionalni kriminal odjel za nestale na nestale ali Kamen Petkov ima i dalje pitanja u vezi Nere na koje traži odgovore kod jednog od glavnih iz bugarskih službi-on je na putu za Hrvatsku a večer prije ovaj je ubijen u njegovoj vikendici smješteno mu je ubojstvo o čemu sam površno s obzirom na problem s prijevodom tipako u "seciranju" Oke sad se možemo vratiti na kadrove od gore s početka posta-ovdje inspektor dobiva pravu verziju događaja.


8


Kakvo bi to dodavanje i približavanje bilo da ne dam širu sliku same serije-realno sve ovo u uvodno linkanom postu je bila suština oko koje je koncentrirana radnja-ovdje je isto to samo s drugom perspektivom-paralelni događaji usputno s njom. Elem prava verzija:


image host
VIDEO

image host
NOVA BG


Već sam imao referencu na situaciju kako je njena sestra isto dio paravana-dok je još bila tajna da je europol i da istražuje inspektora Petkova jer je (bio) na europolovoj listi osumnjičenih za korupciju. S poslovne strane to je obavljeno-nije u toj kategoriji ali istovremeno je upleten u nešto daleko više od korupcije same-u borbu sa ekstremno desnom militantnom organizacijom poznatom kao "salamander" koja ima svoje ljude po cijelom Balkanu-to je predmet Europolove istrage za koju je Nera na dužnosti u Bugarskoj. Istovremeno-povjerava se Petkovu da ima brata od kojeg je kao dijete odvojena tokom rata ali ne zna još da su na suprotnim stranama zakona. Po povratku u Bugarsku saznaju za ubojstvo za koje je glavni inspektor osumnjičen i tu počinju kojekakvi tenzični momenti ne samo s poslovne strane nego i s privatne-cijeli njegov odjel vjeruje u njegovu nevinost i istovremeno su u otvirenom sukobu s onima s vrha koji ih naganjaju da postupaju po službenoj dužnosti. Može li ovdje računat na Neru, u principu može ali ne preko granica službene dužnosti. Istovremeno ona ima bliski susret s plaćenim ubojicom Ivicom Božićem-ispričat će joj sve što zna o organizaciji pod uvjetom da ga izvuče iz Bugarske.


9

Ok pauza od rekapitulacija toka događaja dalje nema potrebe sad pozivam da se klikne na post koji sam uvodno linkao i skrola do fotki njih dvoje u bliskom susretu i na njihovu interakciju. Zna sve o njenom bratu-od kojeg je odvojena kao dijete što povjerava i inspektoru Kamenu Petkovu da je svaka slučajnost isključena i da su njih dvojca zajedno bili u vojsci-istovremeno je dobila i priznanje da je on ubio Miru Nikolova i smjestio ubojstvo Petkovu i da mu se živo jebe-ako on ne ubije oni će ubiti njega a i ona mu je na listi za dstrel što iz nekog razloga odgađa. Pitanje iz kojeg. No da, od nje će imati koristi ona ga može izvući iz Bugarske a o će njoj dati sve informacije koje ona treba za europol ali ima tu još razloga-vidljivo je i bez previše kopanja ispod površine da je još neki jači interes u igri.

Finale epizode-njih dvoje u bliskom susretu-on povlači pištolj i puca 3 metka u njenom smjeru ali ne ubija ju-ubija onog iza nje koji je po nečijem nalogu-a zna se do sad već čijem bar neki od njih znaju-po nalogu organizacije salamander. Trenutak istine ovdje dolazi do neočekivanog preokreta-Ivica Božić-ubojica po nalogu je Marko Nerin brat. Sad je ona između dvije vatre-postupiti po zakonu što joj je dužnost i radi na tome aktivno ili spasiti brata. Ovdje se otvaraju novi sukobi intersa sa odjelom za nestale i glavnim inspektorom.


10

Paralelno dok Nera i njen brat smišljaju kako da on nju zaštiti od naloga za ubojstvo i kako da Kamena Petkova pridobiju na svoju stranu nove informacije o vođi organizacije poznatog samo kao Portijer se sve više nižu. A sadašnji partner Petkove bivše žene postaje od normalnog obiteljskog čovjeka sve nervozniji i sve sumnjiviji. Ali još uvijek ne previše blizu otkrivanju pravog stanja stvari. Kako još nemaju crno na bijelo da im je kćer otrovana Kamen Petkov naruči obdukciju po kojoj se ispostavi da je otrovana i taj dio mouzaika se posloži. Meta je bio Kamen po nalogu salaandera je trebao biti ubijen ali je greškom otorvan sok popila njegova kćer.

11

Nije čudo da seriju dijelim na toliko postova kvalitetna je a bome i kompleksna pa svaki naknadno dodani detalj dobro dođe u njenom seciranju. Ovdje stvari postaju još kompleksnije na jednoj razini. Europol od Nere traži izvještaj o ivici Božiću-sad sa onim što zna da je on zapravo Marko-njen brat ne može im ga tek tako odat-ipak obitelj je obitelj a i to što su kao djeca razdvojeni je isto trauma sama po sebi odvodi ih pričom na krivi trag u principu točnije-laže ih da još nema nikakvih informacija da kupi vrijeme-da smisle način kako sjebat organizaciju a bez da on pogine. U tome nakon intenzivne napete scene svo troje Kamen Petkov pristaje na suradnju iako rezervirano.


12

Zaboravio sam spomenuti jedan mali ali važan za cijelu fabulu detalj. Glavni inspektor ima bivšeg kolegu iz policije koji sad radi kao privatni bračni savjetnik ali povremeno nešto "iskopa" iz policijskih poslova na njegov zahtjev. U početku ne puno nije često bio dio radnje kao aktivan istražitelj poslije sve više što rezultira time kad se je previše približio-da dobije (doslovno!) nož u leđa od sadašnjeg muža Kamenove bivše žene-kakav preokret on je zapravo taj Portier-vođa ekstremističke organizacije slamander. Manipulant iako i njegova kćer i žena već sumnjaju podjsvejsno i znaju da je nekakav krimos sad već sigurno da je s tim potencijalno moguće povezan odlaze s njim van grada a Kamenova bivša u drugom autu ostavlja mobitel da ih lociraju. U napetoj sceni sve se kompromitira-ostavio je svoj prošli život iza uopznao se i oženio s njom samo kao paravan kao nvi identitet da ga se ne poveže sa salamanderom ali njeno njuškaje oko okolnosti smrti njene kćeri je pokrenulo lavinu sad se sve zna, ubojstvo vojnog tužitelja-vratit ću se sad na događaj iz epizode 6 nije bilo samoobrana-pucao je u njega i namjestio da kao samoobrana izgleda-jer je ona skoro izvukla priznanje iz njega što bi i njega kompromitiralo. Istovremeno Marko je na nišanu snajpera-organizacija od njega traži da ubije novu metu ako misli preživjet. Iako su izvan grada i bez signala mobitel ostavljen u autu da neki trag kamo su otišli i lociraju Portiera koji je sad meta i policije i organizacije koja ga misli ubit jer im je postao kompromitantan. Stvari su opasno eksalirale


VIDEO


Epizoda je odjećena pucnjevima u šumi tko je ranjen tko mrtav ostaje misterij.


13

Već sam naveo da se zadnja epizoda odigrava retospektivno par mjeseci kasnije Nera je svoje u Bugarskoj odradila i sad je u Splitu odjel za nestale se i dalje bavi svojim ogrankom istraga a retrospektivno se vode događaji prethodne epizode.



14.

Situacija je bezizlazna spusti oružje ili ću ju upucat. Portier drži na nišanu Petkovovu bivšu i on spušta pištolj to je retrospektivna scena zaključena u prethodnoj epizodi ali nije vizualno predočena. Ostavljeno nam je da ju ovako vidimo kao retrospektivan događaj. S leđa ga upuca Nerin brat i spašava im živote.


image host
VIDEO


Na neki određeni način uspješna suradnja-ali se otvaraju i novi problemi orgnizacija je i dalje aktivna onaj glavni u principu nije bio ni glavni ni zadnji sad tek kreće lov i odrtrel svih koji su na listi. Jedini način na koji se može spasit je program zaštićenih svjedoka na što na kraju odigra. Kad se svi događaji iz prethodne epizode rekapituliraju nazad u sadašnjost-otvara se novi trag koji vodi do premise da je organizacija ponovo aktivna-Kamen Petkov ponovo je u kontaktu s Nerom ali organizacija je već i njoj na tragu-otmica! a zadnja epizoda iz sezone! Evo materijala za sezonu 2 koja nije realizirana sve je ostavljeno na pola. Radnja sa puno paralelnih tokova s intenzivnim protokom i raspletom koji na kraju sezone uključuje novi zaplet koji nije realiziran u drugoj sezoni. Zaključeno je kako je zaključeno novim zapletom obećavajuće s jedne strane-ako postoji takva ideja da se sezona okonča novim zapletom postoji i način da se onda u drugoj realizira. Ali i tu je zapelo kao i kod nekih naših televizijskih projekata-kao da kopiramo jedni druge potencijala za kvalitetu kod obje strane ali i za zajebat kraj ostavljanjem neraliziranog novog zapleta. Sad piši kući propalo što se snmilo snimilo se. 5 godina nije puno vremena ali u kinematografiji je presudno. Rezime-vodeći u lancu je otkačen službeno organizacija više ne postoji tako bar misle dok ih uobičajena istraga ponovo ne navede na trag koji potencira sumnju program zaštićenih svjedoka otmica i neočekivan preokret na samim zadnjim sekundama zadnje epiode-zaključivanje jedne sa zapletom za drugu onu nerealiziranu. Priča s nerealiziranim daljnjim potencijalom. Onim potencijalom trilera jer sve je ovdje-kriminal svih razina koji prelazi u internacionalni napeti odnosi koji se reflektiraju kroz privatne i poslovne sfere emocionalni lomovi raznorazni uobičajeni životni problemi...gro toga sve stvari koje svaki ozbiljan projekt mora imat su stavljene na stol. Loša strana kompletnog projekta je nerealizirana druga sezona.

15

Razlog zašto uopće tipkam ovaj post je to što su sad svi detalji posloženi. Ovdje je štono se kaže "zagrebavanje ispod površine". Orginalno bugarski projekt ali povezan sa Hrvatskom pa ga kategoriziram pod bugarsko-hrvatski. Dubinsko seciranje radnje po svim epizodama je u prvom redu jer mi je stalo do kompletne slike da bude ovdje i u formi eseja-a i dodatno približavanje po detaljnom parametru opet ne odaje previše te interakcije događaje interpretaciju treba doživjet.


16

Sam projekt mi je poznat još od vremena nastajanja/snimanja u prosincu 2020/sijčnju-veljači 21. već onda samo kadrovi u fotkama davali su naznake da se radi o nečem ne standardno kriminalističkom nego daleko kompleksnijem slojevitijem. Tako izgledalo tako i bi pravi triler u formi krimi serije koji s jedne strane ima jednostavan koncept za povezivanje puno toga je stavljeno u paralelne tokove kao osobne borbe privatne i poslovne antagonizmi refleksije posla na privatno i obrnuto. To je još jedan od razloga zašto i pored komplet(ne) dovršene priče koja je otvorila prostor i drugoj ova snimljena i odigrana ne prekida biti inspirativan materijal za još promil seciranja.


_______________________________________________________________________________________________

1.Malo inozemnog sadržaja prvi post na temu serije-po principu pogledane 4 sa engleskim titlom. Objavljene su na nekom od yt kanala ali samo prve 4. Za očekivati je bilo i ostatak ali to nije bio slučaj. A nije bilo druge solucije za pogledati preostalih 9.

2.Seciranje poznat sam po tome da ništa ne volim ostavljati na pola. Ovo je bio taj slučaj. Jedini kanal na kojem se moglo bez logiranja i naplate pogledat komplet seriju bio je bugarska nova a to sam i napravio. Vodilja u situacije u seriji bile su mi prve 4 epizode s ypu tube-a pogledane s engleskim titlom što mi je dalo uvid u neku "bazu" priče pa sam nabadao preko toga a poslije kako se radnja odigravala dalje i Ivine sve ćešće interakcije na hrvatskom. Sve u svemu dovoljno za neku sliku ali nedovoljno za sve situacije.

3.Dodavanje i približavanje nakon 2 godine od objave prva 2 posta iz serijala našlo se stranicu s hrvatskim titlovima-i tu su sad poovljeni sitni (ali važni) detalji.

4.Ovaj post je zaključno rezimiranje sezone. Sad su svi detalji ključni za kompletno doživjet ovaj projekt napokon posloženi. Inače stranica je puna skočnih prozora i sličnog smeća ali je poslužila da se kompletna sezona pogleda sa titlom i ulove se svi detalji koji su falili za kompletnu sliku i rekonstrukciju događaja.


5.Još jedna od inspiracija bio je "odtel izdirvane" tjedan na jednoj od društvenih mreža što mi je isto bio okidač da se zabilježe još neke stvari koje su ostale visjeti u zraku.

život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

ŠIFRE F. I TUCET DRUGIH

26.07.2025.

Ovdje sam secirao jedan kratak film nastao izrezivanjem filmskih priča iz kompletnog omnibus filma "zbog tebe" film sa 5 različitih situacija i priča koje se redaju jedna za drugom bez izravnih poveznica osim u jednoj stvari-u samim tematskim okvirima filma samog. Jedan od tih kratkih filmova ovdje kao primjer-mogao bi biti dio tematskog filma dužeg metra kao što i jedan kadar izrezan iz takvog funkcionira i kao zasebna kratka filmska priča. Nepovezani izravno a sve spojeno u komplet što se može sagledati i kao odvojene stvari. Transmania projekt 15 redatelja unutar kojeg je svaki od njih napravio kratku filmsku priču od 15-20 minuta što je kasnije skompletirano u film od sat i nešto sitno a što tematski odgovara.


"Transmania' je film petnaest redatelja (Dalibor Matanić, Sonja Tarokić, Hana Jušić, Bobo Jelčić, Zvonimir Jurić, Vlatka Vorkapić, Jasna Zastavniković, Filip Šovagović, Ivan Salaj, Sara Hribar, Tanja Golić, Petar Orešković, Stanislav Tomić, Edi Mužina, Ivan Sikavica) koji su u periodu od tri godine na jedinstven način stvorili potpuno neočekivanu priču. "



Kako na Croatian film platformi imaju sijaset raznoraznih filmova a besplatni su za gledanje samo oni kratkog do srednjeg metra našlo se dosta tematski povezanih koji bi se dali ukomponirati u kompletan film.


KIŠOBRAN

image host
CROATIAN FILM

Ovi filmovi se mogu svrstat u kategoriju neostvarenih veza i psihološki aspekti možda i s promilom osobnih bitki-počinje poprilično monotono prošla je ponoć u principu već je rana zora-to se vidi po samoj scenografiji a i u interakciji se spominje. Frajer se nađe s curom vani kao imali su dogovor vjerovatno-iz samih kasnijih interakcija oboje traže vezu. Psihološke igre su ovdje u kompletnoj dramatici najveća napetnica. Kišobran kao izgovor za dolazak-vode kojekakve razgovore po jednoj strani su si blizu po drugoj daleko-ali u smislu da će to biti presudno da se stvar ne realizira? Sve opcije ostaju otvorene.


STEPSKA LISICA


"Nenad i Viktorija su se upoznali na speed dateu. Viktorija je tinejdžerica, stara duša, neobičnog ukusa za cvijeće i kolekcionarka vaza. Nenad je u kasnim tridesetima, obožava sudoku i nikad nije imao curu. On ju je pozvao na spoj u svoju kuću. Kao pojačanje pristiže i brižna Nenadova majka. Može li Lisica uspjeti preskočiti Lijenog Psa? "



image host
CROATIAN FILM

U principu sasvim kontra službenoj verziji-tokom filma dolazi do neočekivanog preokreta neću odavat klik na vezu pod fotkom vodi do samog filma ali se s te jedne strane dotiče psiholoških aspekata u realizaciji ljubavnih veza. Elem ima toga još masu. Recimo filmovi čisto psihološki nabijeni izvan emocionalnih veza.

Koju godinu unazad imao sam kratak osvrt na jedan od kratkih filmova "pričaj samnom" isto baziran na muško-ženskim odnosima koji odlaze u perverzno krivom smjeru jer je lik neka vrsta psihopatskog fetišista. Isabelči je imala onda dobru observaciju u obliku komentara:


isabel

"gledala sam ovo, tip je totalno bolesni šizofrenički kreten, njegova pitanjca i asocijacije oko životinjskog svijeta, zoo-a tipa žirafe itd da ne nabrajam sad do najblaže rečeno bolesnih usporedbi sa bilo čijim roditeljima, a pogotovo njenim
za otfikariti mu glavu koja ga nosi trebalo bi.ne kužim cure koje podnose ovakve tipove...
umorna sam sad jako za dublje analiziranje ove kratke priče,budem sutra u neko doba
tp. do sve duše"


13.03.2020. (00:42)



Izvanredan komentar prigodan za polemiku bez kraja-ali tempo je bio ubrzan a druge teme su se stihijski otvarale pa nažalost nije bilo vremena za (javnu) polemiku o raznoraznim psihološkim premisama filma. Neću ih otvarati niti sad jer nije tema, elem imam još jedan sličan film. Sličan po psihološkim akcijama i reakcijama mislim ovaj put nema veze s ljubavnim odnosima i seksom ovaj naredni je baš pravi triler.


ŠETAČ

Nađen isto na platformi na kojoj su i ovi filmovi. Godina 2015. lokacija tko će ga znati negdje izvan grada.

image host
CROATIAN FILM

Jedan od lokalaca pronalazi onesvještenog šetača-i dovodi ga u kuću drugo jutro tenzije su sve napetije a stari bračni par sve više lovi panika. Ovaj film ostavlja i neku dozu misteriznosti. Ima sijaset kratkih filmova koji bi funkcionirali kao dio jednog filma od sat kao što i izrezani djelovi filma snimljenog na principu zasebnih nepovezanih priča funkcioniraju i kao kratki film. Ovdje dolazimo do točke na kojoj se bazira post. O nečem specifičnom ovdje mislim-konkretno o kratkim filmovima koji su filmovi sami za sebe a koji bi izvanredno izgledali spojeni u jedan komplet. Rekapitualcija 2020-a godina nakon što sam saznao za kratak fim studenata s Verna, post se prigodno zvao Napokon! jer je film iskrsnuo na netu čistom slučajnošću a sa Isabelči sam imao dogovor tko prvi uoči da je film dostupan javlja. Tako je i bilo pa je to i objavljeno u obliku posta. Iako vidim u međuvremenu svi filmovi su skinuti a kanal Verna je pobrisan. Nakon što smo rezimirali temu glavnog filma dobio sam uputu na još neke filmove studenana s Verna. Onda sagledanih kao odvojeni tek nakon kao jedan skup filmova koji sa malim razlikama problematiziraju isto.

Na repertoaru su konkretno osim spomenutog bili "posljednja piletina" koji je delikatna priča o jednom izgubljenom sinu iz izvanbračne veze s referencama na problema reklama-stalnim digresijama likova. Ok ne baš previše povezano s psihologijom pogledao sam samo zato jer je Isabelči spomenula ali ima onih koji se mogu formirati u komplet kao jedan film sa više različitih priča.


DIJAGNOZA

Ovo je nešto što sam ja "iskopao" kako sam bio in the mood za gledanje dalje-što su sve studoši s Verna snimili i zakačio kao preporuku.


"..ja taj plamen ljubim,
a njihov će u čvarke i kobasice...."
dobro, nisi loš ...za sad.-)"


Rezolutna je Isabelči u izdvajanju crnohumornih momenata iz filma. Već sam doduše samo usputno kao rekvizit glavnoj temi imao referencu u sklopu šosta o antagonizmu


Film koji je na poprilično izravan brutalan i crnohumoran način približio psihološki profil piromana a i psihologiju samog psihijatra-kompromitirao do daske. Neočekivani preokret u radnji-kako sam onda nakucao je kad i sam psihijatar postaje antagonist u smislu uloge koja se definira kao negativna ali latentna. Moment kad piroman poveže da je i sam psihjatar prikriveni piroman. "Život jednog psihijatra nenadano će se promijeniti kada u njega uđe novi pacijent. Dva suprotstavljena lika koja skrivaju svoje istinske namjere, naizgled pokušavaju naći zajednički jezik… "

Primjer ozbiljnog filma sa crnohumornim scenarijem koji izvanredno kompromitira psihološki profil piromana. Ali jedan od svakako ozbiljnijih filmova s tom temom je i-isto u režiji studenata s Verna "Call centar" ne mogu ga linkat jer je kako sam naveo kanal Verna skinut samim time i filmovi a baš o ovom nema inflormacija van samog Verna čak niti na njihovim stranicama. Ovdje se ne zna što je korijen ali sigurno je neka F dijagnoza u pitanju kao i u prvom slučaju s piromanom. Student zaposlen u ozivnom centru mora prodati muda pod bubrege strankama s druge strane linije. Po sjećanju neki besplatni pregled ili tako nešto je bilo u igri-sve u vemu danima ne uspije ništa prodati sad je situacija već kritična a i otkaz mu visi nad glavom. Dok s druge strane linije ne dobije sucidalnu stranku-kojoj se pžali da će se ubit ako dobije otkaz ali kod nje su stvari daleko gore jer ona stvarno i je suicidalna. Ne zna se pozadina toga to ostaje tajna ali intrigantno je do samog kraja. Isto ga je i Isabelči izdvojila kao onaj jedan od najboljih.

"Call centar- najbolji mi u čitavom ovom sklopu s tim što moram primjetiti da su ,ako smijem reći, osobni sud dakako, promašili u odabiru glumice koja prima poziv, uvjerenja sam da bi Iva M. to odigrala daleko ,daleko bolje i sadržajnije, da ne kažem virtuozno, toliko za sad,
tp."


Nakon gledanja automatski mi je bilo jasno zašto ga izdvaja kao najbolji-i onda smo se usuglasili o ulogama i u čijoj bi interpretaciji bila daleko bolja no neovisno o našem kriteriju-ovdje je definitvno iz kompletnog repertoara filmova Vernovih studenata a koji se baziraju na f60 dijagnozama najkompleksnija-čisto sa scenarističke strane priča-"dijagnoza" zna se da je u pitanju piroman jedan relaizirani drugi nerealizirani latentni "call centar" ostavlja tu dozu neizvjesnosti i samo otvorenih pretpostavki zašto je stranka s druge strane linije suicidalna-to je pitanje bez odgovora. Na žalost gledam ovdje u arhivi-5 godina unazad i vidom da su i filmovi i kanali izbrisani. Ali to nije razlog da se ne sagleda sve te fimove kao komplet kad se ih već pogledalo odvojeno a funkcionirali bi i kao kompletna priča. Ali najbolje sam (kako je i red) ostavio za kraj-film s kojim je ovo naše minimaratonsko pregledavanje Vernovih filmova i počelo.


F60.3

image host
IZREZ IZ FILMA

Ilitiga graničan poremećaj ličnosti. Ovdje ću prvo Isabelči ponovo citirat.


"Ser Hudini svaka ti čast što si iskopao dijagnozu i pogledala sam nekoliko puta ,a i maloprije još jednom i nisam baš ,osobno, zadovoljna, iskreno očekivala sam više, no ok, tko sam ja da se miješam u redateljev posao, dramatika ok, konverzacija ok, cura ok, liječnica kao i uvijek na visini zadatka, sve skup malo mi nedorečeno, neizrađeno do kraja, al dobro, u devet minuta dosta je toga utrpano o boljci današnjice i usuđujem se reći akutnog, agresivnog karcinoma koji , nažalost, sve više pogađa mlade, zabluda da su psihosomatska oboljenja nasljednog karaktera nema uporišta iako "gura " baš na tu stranu, kao i stigma koja prati psiho oboljele pacijente, e sad, žao mi što nikako da ugrabim pa da pogledam i -posljednju piletinu-čisto da mogu povući nekakvu paralelu ,usporedbu, nevjerojatno mi da je nema,ili am ju nesposobna pronaći, za sad bezuspješno.-("



Istu tu nedorečenost je spomenula i Teuta doduše neizravno ciljajući samo na to je li se ova mala koja boluje od f dijagnoze ubila. I meni je izgledalo tako-kao da je film ostavljen u nedorečenosti, on otovren kraj raznoraznim premisama i zaključcima tek nakon drugog-trećeg gledanja mi je došao pravi tok događaja. Stvar se događa retrospektivno zacrnjen je ekran i malu njen dečko budi da ustaje iz kreveta. Prvi kadar je njen izlazak s psihijatrje i u pute psihijatrice o terapiji. Njen je problem kompromitirat će se u drugom kadru situacija unuta 4 zida psihološka represija roditelja i njihovog snobizma-da ne izgube ugled. Može se još fotki scene vidjeti i na tom postu-scena njih troje za večerom. A tko će nego Isabelči i tu naći inspiraciju za referencu i istaknuti.

"meni onaj veliki stol simbolizira neš posve drugo i jedna mi je od glavnih uloga,ako ne i najbitinija; simbolizira otuđenost, svemirsku distanciranost među najužim čalnovima obitelji pa mi samim time podijeljenje uloge manje bitne,
tp."



Što nas je udaljilo malo sa glavne premise f dijagnoza ali ne sasvim i ne u pravom smislu riječi. To je korijen problema po nasljednoj liniji sigurno nešto postoji ne znam pa neću u to ulaziti ali situacija unutar 4 zida potencirana snobizmom distancom i slikom prema van što oni imaju ludu kćer dodatno otežava kompleksnu dijagnozu. Pa jeli se ubila? Najvjerovatnije vino u kombinaciji s alkoholom je u većini slučajeva smrtna presuda. Njeni ne podnose njenog dečka ona je uz svoju dijagnozu između svije vatre a totalno se slomi kad na njegovom mobitelu vidi poruke od druge cure-što ju navodi da popije tablete s alkoholom. To je prethodilo uvodu sa zacrnjenom slikom prije prve scene na psihijatriji retrospektivno. U komentarima su imali mali slalom jer oko svega smo se uvijek slagali a ja sam istaknuo dijametralnu suprotnost tog stola kao simbolike zapravo samog ambijenta kao mjesta života dobrostojećih financijski na što je ona opet imala polemički konstruktivnu repliku:


"E ne dam se sad smesti, ne dam; nisu dijametralno suprotne nego su usko povezane, naravno da je o aristokraciji riječ, eliti ma kojeg ranga koja zabavljena svojim "idealima" od tek rođenog svog djeteta pravi invalida; prvo bebu guvernantama/dadiljama ( obično su to studentice bar u našem slučaju) na čuvanje,potom raznoraznim institucijama ; od kindergardena pa nadalje do privatnih koleđa (po mogućnosti u inostranstvu) po onoj -samo što dalje-,jer smeta potomče ostvarenju osobnih ciljeva i konačno ,ako se i skupe koji puta oko velebnoga stola stranci su čovječe, raumiješ, stranci... i onda padaju u totalno neshvaćanje zašto im se dijete otrovalo, objesilo, skočilo sa ne znam kojeg kata itd.....
zato sam gore iskazala osobno uvjerenje da ih "krasi" nerazumijevanje
svemirskih, kozmičkih razmjera..."


A tu smo se i našli štono se kaže na pola puta. Suprotnost kao nešto ne skroz irelevantno ali niti u prvom planu filma sam taj stol. Ambijent generalno svakako kao simbol financijskog kvalitetnog zaleđa i moći ali istakla je onda Isabelči pravu stvar stol i distancu na kojoj su njih troje za večerom kao refleksiju njihove distanciranosti u svim drugim aspektima. Njima je do njihove slike na van-zato su protiv njene veze zato pričaju svima da ide kod najbolje psihijatrice da ne bi ispalo da je stvarno luda u očima snobizma kojim se i sami vode. A sve to je za nju opterećenje pod kojim se lomi kad vidi poruku na mobitelu u samom finalu filma.

Ali sve je ovdje u principu konzistentno. U svakom od filmova imamo različite profile s psiho dijagnozom. Svaki ima neki svoj korijen svaka interakcija otkriva stanje uma svakog od njih i sve rezultira tragičnim ishodima. Sve funkcionira i kao zasebna priča i sve bi u jedan film stalo svi kratki filmovi kao jedan u kompletu.


Ali zašto mi je gotivno sagledavati takve koncepte filma kroz te dvije forme? Svaki od njih ima kao zaseban film priču za sebe kao komplet su povezane premise na kojima se bazira(ju) jedan slučaj usporedan s drugim radilo se o piromaniji izravnoj ili latentnoj s jedne strane, s druge o suicidalnima individuama koje prime poziv iz call centra, mafiji kriminalu, ljubavnim vezama graničnom poremećaju ličnosti fenomenu o više osoba u jednoj dalo bi se nabrajat do ibera. Pogledati to kao kratak film daje svoju čar kao zasebna priča, kao nešto kratko što ostavlja intenzivan osjećaj jake poruke kad je fabula moćna a s drgue strane kao dio kompletnog filma nanizanih više različitih slučajeva drugi protagonisti, druga lokacija drugi problemi interpretirani paralelno sa drugima uključenima u problem sa zajedničkim nazivnikom. U tom slučaju problem onoga što je na filmu stavljen je u više podkategorija-da ostanemo na psihijatrijskim f dijagnozama-kao generalnom problemu ali u više mini priča stavljeni su problemi piromanije, depresije suicidalnih misli graničnog poremećaja ličnosti priče koje su zasebno odvojive ne događaju se istima u filmu ali su povezane. Takav koncept filma je specifičan produktivan. Svi filmovi izdvojeni ovdje ne postoje kao spoj u jedan film osim "to se tako ne radi" uvodno linkanom ali "Zagrebačke priče" isto na Croatian filmu filmovi od sat i nešto sitno nastli spajanjem više kratkih filmova u komplet bili bi izvanredna inspiracija za kompletiranje ovih filmova o f dijagnozama u jedan cjelovečernji i voila-film koji ima više paralelnih priča situacija refleksija u talonu jednog generalnog problema više stvari u jednom filmu što i je uzeto u tih par vernovih kratkih filmova. U principu u svakom od filmova psihijatrijske dijagnoze su bazna premisa ono usporedno s tim su unutarnje bitke onih pogođenih njima i okoline njihovih reakcija, u prvom redu stigmatiacijske što je bio jedan od razloga studenata s Verna za sve te kratke filmove.

život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

Dva žanra

23.07.2025.

-Što sjediš u mraku
-čitam
-u mraku?
-portale tako se bolje vide.

Što je ovo jel ovdje pala bomba? Ma ne samo vrijeme radi protiv mene iako ga imam na bacanje neorganizoranost. Daj mislim stvarno 12 sati rintam 12 sati znaš li ti koliko je 12 sati? Ti do 12 spavaš ja sam već na pola smjene! Spusti tenzije! Svi smo u istom sranju ograničeni na naša 4 zida jer virusi skaču na 25 metara k'o konji. Pa što netko mora i radit a samo ja radim! Doduše pod mjerama i ograničenjima ali donosim pare a ti ni stan u red dovest?! Dobro što je ovo-ovdje se svađamo pritisak situacije je sve žešći i evo slučajno je Četvrtak dan kao i svaki drugi (ili nije?) što bi drugo moglo biti osim tih trivijalnih pizdarija poput da me ne jebeš 5% dok ja radim i riskiram ulovit koronu ti ni stan u red nisi u stanju dovesti. Je li četrvtak? Možda i je ali i dan kao svaki ajmo sad sve ispočetka.



image host
CROATIAN FILM


Idemo sad na nešto drugo. Dijametralno suprotno u principu. Jebiga svijet kriminala-tu ćeš k'o žuti najebat ono ravno do dna

image host
CROATIAN FILM



Evidentiran si, sad si moja veza-cinker u raskrinkavanju velikih igrača-ali ne opuštaj se previše ovdje ljude guta noć nema prostora za zajebanciju. Intenzitet napetosti izmijenjuje se od nižeg ranga do višeg panika...panika je očita a to otvara prostor sumnji (samo)kontrola ili imaš ili nemaš ovo postaju opasne zajebane psihološke igre. Sad si u situaciji u namjanju ruku nezavidnoj potencijalno bezizlaznoj sve što možeš je pod navalom intenzivnog adrenalina prevrtjet cijeli svoj život osim ako te ne spase ali što ako korupcija ide dalje od pojedinca kao što znamo da je slučaj?

život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

Svinjari(je)

16.07.2025.

Tipkao sam nekad u bliskoj prošlosti o filmu koji je
izazvao kontroverze, kontorverzne reakcije u principu ne u onom smislu da šokira na način podizanja svijesti iako je to bila njegova namjera i koja je-iako nisam
pogledao (jer je standardno nakon premijere brzo povučen vjerovatno su tu doprinjele i zgražavajuće reakcije kojekakve klateži) ali po sadržaju samom u kadrovima vidjelo se i s ruba galaksije da isječci filma odgovaraju radnji koju ima. Ivan Livaković ima tu provokativnost šok terapiju kroz svoje satiricom filmove
a to je ono što je potrebno-ali prema satiri kao žanru posebno kad diraju "nedodirljivo" represivno skaču i protestiraju "domoljubne" struje. Najuvrnutiji hrvatski film općenito glupa kategorizacija koja je podložna različitim interpretacijama-pozitivnim i negativnim ovako u općenom kontekstu.






"Buntovni iskorak hrvatske kinematografije

Najnoviji film 'Svinjari', mladog redatelja Ivana Livakovića još je najavnim krvavim performansom na zagrebačkom Cvjetnom trgu podigao prašinu. ‘Svinjari’ u produkciji Interfilma, Fos filma i HRT-a, a u distribuciji Blitza su crna turbofolk komedija, koja obrađuje fenomene medijskog senzacionalizma i konstantnog bombardiranja vijestima u kojem se i najozbiljnije, najbolnije teme trivijaliziraju. Prikazuje fenomen medijske manipulacije, masovne histerije, žeđi za slavom i kako će ljudi učiniti sve da zadrže svojih 15 minuta eksponiranosti.

Najuvrnutiji hrvatski film ikad, kombinacija je humora Monty Pythona i South Parka za koje je karakteristična parodija, satira i crni humor. Stoga će brojni obožavatelji ovakve vrste humora doći na svoje. Važnu ulogu u filmu osim genijalnih glumaca također igraju kostimi, scenografija i rasvjeta, koji dodatno doprinose šarenilu kojim se htjelo prikazati konstantno bombardiranje vijestima, slikama, senzacijama kojima smo svakodnevno izloženi. U glavnim ulogama Damir Poljičak, Ivana Roščić, Iva Visković, Marina Redžepović, Miran Kurspahić, Ivica Gunjača, Ana Maras Harmander, Marin Radman, Senka Bulić i Nera Stipičević."



Ima već koji dan kako se pojedina klatež uzjebala oko Bella ciao i govora o "antifašizmu" na pulskom filmskom festivalu. Rezmirano je već milju puta i ovdje i po blogu-problem toksičnog ideološkog smjera u kojem država ide a istovremeno spadamo u samo dno Europe filmski festivali su jedna od rijetkih svjetlih točaka u svemu tome i to je ono čemu treba dati publicitet onaj najpozitivniji koji je moguć. Oni koji redovito prate ovaj blog sjećaju se emitiranja 8.povjerenika na filmskom festivalu u Beogradu oko kojeg nitko s te strane Dunava nije radio problem-štoviše film je kako i zaslužuje nakon gledanja dobio same ovacije. Umjetnost je da spaja. Toksični mentalni sklopovi će u svemu vidjet "četnike" i slična sranja potencirajući tako b+novu polarizaciju. Umjetnost zato spaja hrvatski film u Beogradu srpaki u Puli što je tu nelegitimno jazavci?

A usput sam naletio na još jedan ljigav portal ekvivalent narodu.hr možda još za promil i gori. Neću ovdje izdvajati što su tamo nalupetali pošto se radi o prevelikoj gadosti. Samo ću metodom linkanja ovdje ubaciti. Vidim teorije urote ih super idu-nisam niti očekivao manje. Srećom to nitko ne čita a oni koji i pročitaju doživljavaju kao sprdnju samo po sebi. Po kojoj to logici šuplje priče imaju argument kad je opće poznata stvar da stvari poput kazališnih predstava i filma povezuju ljude bez nacionalističkog kretenizma. Jer biti nacionalist znači biti kreten bez konkurencije. Ljudi od voska gostovanje zagrebačkog hnk u Beogradu hrvatski film u Beogradu srpski u Puli više se i ne broji filmskih i kazališnih događaja koji su se odigrali kod njih i kod nas. S druge strane nacionalistički klatež s hrvatske strane ekvivalent je onom nacionalističkom klatežu sa srpske. Koji razdvaja polarizira koji sputava umjetnost podvaljivanjem klipova i pamfletima.


image host
VEČERNJI


Tema Livakovićevog filma je provokativnost nešto slično Brešanovom filmu koja je ovo država s apsurdima podignutim na višu razinu onu čak izvještačenu koja približava apsurdnošću samom sliku stvarnih apsurda u reali s tim da su "svinjari" snimljeni prije Brešanovog filma. Glumačka postava fabula tema koja je uzeta na pik lokacije metafora sve je na svom mjestu i idealno kao rekvizit kao nešto što će i doslovno i metaforički ocrtat realnost.

A o "spornom" konceptu otvorenja pulskog filmskog festivala sa "Bella Ciao" rastipkali su se svi opskurni desni portali. Gledam po webu-tražim normalan izvor
nepristran bolesnim ideologijama koje polariziraju. Ne zanima me to zanima me samo festival i filmovi film kao umjetnost i skorlam tako ima li što? Ima li? mora biti skorlam dalje i evo jedan izvor koji ne piše o festivalu i konceptu njegovog otvaranja kao o nečem spornom i bez ideološke nabijenosti. Ali to nije sve našlo se i još izvora koji su bez te zatucane ideološke odrdnice izvjestili o događaju. Pula je ipak napredan grad koji ne dozovljava koncerte revljavcu iz Čavoglava i ima jedan od jačih i kvalitetnijih filmskih festivala-nažalost ovaj naš Zagrebački nije ni blizu tako popularan iako ima potencijala. Ono što kod našeg Zagrebačkog fali je veći izbor naše kinematografije dok na pulskom ih ima daleko više. Začji nasip sedmo nebo na lanjskom o kojem sam imao recenzije ovdje i ovdje svake godine je bar jedan naš film u nominaciji i to je ono što nas prema van legitimira kao nešto pozitivno. A evo i još jedne stavke o kojoj i sam konstantno govorim dokle više ta sranja s ustašama i partizanima?



"Svečani program na pozornici započeo je izvedbom hrvatske himne, koju je otpjevao Damir Urban uz pratnju gitarista Luke Tomana. Članovi Saveza udruga antifašista Istre podigli su zastave Hrvatske i Istarske županije, a potom je uslijedila emotivna izvedba pjesme 'Bella ciao' u interpretaciji pulskog zbora Praksa i uz pratnju bubnjara, koja je završila uzvikom 'Smrt fašizmu, sloboda narodu' i izazvala dugotrajan pljesak publike."



"Mnogi su se pitali je li ceremonija svečanog otvorenja 72. Pula Film Festivala između ostalog i odgovor na Thompsonov koncert, a sad se o tome oglasio i scenarist i redatelj Patrik Lazić koji potpisuje i ovogodišnje otvorenje festivala. Njegovu objavu na društvenim mrežama prenosimo u cjelosti:"




"Nekoliko rečenica o ovogodišnjem otvaranju Pulskog filmskog festivala koje bih, kao scenarist i redatelj istog, volio da ostanu zabilježene. Iako mi izuzetno laska da se nešto potpisano mojim imenom smatra kontrom jezivoj sramoti zvanoj Thompsonov koncert, koncept za otvaranje osmislili smo mjesecima ranije. Ovo je godina kada se u cijeloj Europi obilježava 80 godina pobjede nad fašizmom, i svatko normalan bi to trebao slaviti. Prosto, nije bilo dileme da je podjednako važno obilježiti taj jubilej uz 72 godine Festivala.

Istra je među prvima osjetila što je fašizam, među prvima se pobunila protiv fašizma, još 1921. pobunom labinskih rudara koja je ugušena oružanom intervencijom. A onda je uslijedio Marš na Rim. Sve drugo je povijest, koju bi trebalo znati. Dakle, imamo puno pravo slaviti pobjedu nad fašizmom na svakom koraku i na svakoj manifestaciji. Mnogi od nas su na tom učenju odrasli. Moja nona, od 80 godina, sudjelovala je u četvrtak na otvaranju, kao članica Udruge antifašista grada Pule koje smo pozvali da podignu zastave. Nona voditeljice programa sudjelovala je na otvaranju kao članica antifašističkog zbora Praksa koje su otpjevale Bella Ciao, pjesmu koja je nadživjela partizane i postala univerzalna pjesma protiv nepravde. Dakle, naše none su nam antifašizam prenosile cijele naše živote, i imamo pravo na to biti ponosni. Tome sam/smo htjeli dati omaž ovim otvaranjem baš u godini velikog jubileja."



Eto samo tek tako. Iskreno me se jebe za prošlost ali da se nađe. Zanima me sadašnjost i aktualni filmski festival. U samom festivalu i osmišljenom kocpetu
nema ništa sporno. Ima ako si limitirani pikzibner ali onda se žali upravi vodovoda. Ovo je samo još jedan u nizu primjera da umjetnost spaja ljude dok ih kvazipatriotske pjesme razdvajaju. Bella ciao u Livakovićevom filmu:





Scena prikazuje skup na smetlištu jedna od protagonistica filma je likvidirana pucnjem u glavu a oni iznad nje pjevaju "bella ciao". U bilokojoj drugoj varijanti-da je film sušta ozbiljnost (što konceptom i je ali ne i po interpretaciji) scena bi bila crna-u ovoj i je crna ali kao koncept crnog humora. Fali materijala iz ovako samo jednog kadra ali kako sam i naveo-kadrovi sami odgovaraju opisu filma. Tona medijskog smeća-stvarno smeće simbolizira i ono medijsko a deponij treba mataforički svatiti kao medijski prostor koji je pretrpan smećem. A ima i još isječaka službeni trailer konkretno:





Prvi kadrovi već daju na znanje-lik je sin bogatog vlasnika televizije koji proizvodi medijsko smeće. Vidi se i sijaset oružja kriminala apsurda kojekakvih paralelnih na prvu napovezanih situacija koje tako nepovezane postaju povezane. Vjenčanja sprovodi medijski hajpovi reference na sve što se događa u stvarnosti stavljeno u jedan talon.

"Sina vlasnika privatne televizije roditelji žele ubaciti u obiteljski business. Na njihovu nesreću potomak nije vješt u proizvodnji smeća... Hoće li ovo biti još jedna priča o nesposobnoj djeci koja su razočarala svoje roditelje iako su odrasli na zlatnoj žlici?!" to je vodeća premisa filma. Na premijeri tražila se ulaznica više. A negdje istovremeno pisala se i antireklama o provokaciji kao nečemu nelegitimnom i apsolutno nedopuštenom a provokacija i je poanta satire kao žanra. Da provocira da ironizira da ismijava to je specifičnost tog žanra.


Na isti način je samo još gori profil sad napravio dramu oko koncepta otvaranja pulskog filmskog festivala. Kao da ima nečeg nelegitmnog u koncpetu samom s kojim je programom i riječima otvoren i što je na istom netko iz Srbije (kao što nije nelegitimno bilo niti naš 8.povjerenik na festivalu filma u Beogradu 2019-e)
a ovdje je apravo sve na svom mjestu. Imamo sina medijskog tajkuna koji proizvodi medijsko smeće a isto to smeće-ono doslovno koje je u kadru-simbolizira ono metaforičko. Polarizacije svih vrsta adaptirane kroz jedan scenaristički i žanrovski koncept koji nije odgovarao svima. Razlika je samo derastična od pitanja ukusa i ideološkog predznaka ispred sviđanja/ne sviđanja. Nakaradni portali-kao da su što i je najizglednije-prepisivali samo jedni od drugih identične frazerske imbecilnosti. Elem brzinska referenca na taj "provokatorski" osvrt


"Može vam biti grozan ili super, rekao je redatelj filma 'Svinjari' Ivan Livaković.

Na premijeri u ponedjeljak u zagrebačkom kinu Kaptol Botique publici je scena klanja svinja bila previše šokantna, pa su uz gađenje izlazili iz dvorane.

Snimali smo način rada u klaonici i ubacili u film. Znam da neki nisu mogli podnijeti, ali trebamo biti svjesni kako se dobiva meso koje jedemo - istaknuo je Livaković koji je zadovoljan što je “Svinjare” prvi dan prikazivanja pogledalo 500 ljudi.

Htio je da film nikoga ne ostavi ravnodušnim, a smatra da nema ni previše golotinje u njemu.

- Razgolitili smo više muškarce nego žene - objasnio je provokativni redatelj. "




Sad smo došli do poante-a to je da film ne treba nikog ostaviti ravnodušnim. Satiricom žanr se vodi tom premisom. To je više pd zabave-to je i oblik društvenog eksperimenta koji je potreban. A naletio sam i na lošu recenziju nekog s telegrama.


"Gotovo nitko se nije smijao, ljudi su mahom bili razočarani, a dobar dio uzvanika napustio je dvoranu novog trendy kina još za vrijeme produkcije. Nije ni čudo. Svinjari su loš i promašen film i tu nema pomoći. A sve je moglo biti drugačije. Početak uistinu obećava. Neki razmaženi klinac (kojeg dobro igra Marin Radin, Livakovićevo otkriće), iz dobrostojeće zagrebačke obitelj, leži našmrkan. U boksericama je, bos, na trosjedu. U ruci drži daljinski i mijenja kanale pa zastaje na programu na kojemu zanosna voditeljica u crvenom, koju igra šarmantna i premalo iskorištena Iva Visković, najavljuje fenomenološke televizijske sadržaje. Film je dinamično montiran, zanimljiv i donekle šokantan samo prvih deset minuta."



Nitko se nije smijao? Doduše u samim online dostupnim isječcima i traileru nema stvari koje bi se moglo definirati kao komične ali ne znači da je kompletno bez humora. Satira je specifičan žanr i oni koji očekuju lom od smijeha bolje da s tim očekivanjima i ne gledaju kao što su se razočarali i kod Brešanovog filma jer "ima premalo humora" a ima ga savim dovoljno na svojstven način za satiricom film. Aktualna situacija s reakcijama na filmski festival u Puli i određene negativne reakcije na dotični film su mi bile inspiracija kao idealan primjer dvije relacije koje imaju tu zajedničku crtu-negativne reakcije. A nema bolje potvrde istinitosti od reakcija-kao što su negativne reakcije na film najbolje i najplastičnije potvrdile njegovu istinitost tako i reakcije na pulski filmski festival ništa bolje ne dočarava istinitost i argumentiranost istog od njih samih.

život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

DARA IZ JASENOVCA

11.07.2025.

1

Na post me inspirirala aktualna toksična situacija-sa ustašovanjem u principu inspirirao me pogledani film lani prvi put ako se ne varam-samo je sad aktualni hajp oko kreštvca bio poticaj da ga i reprizno pogledam. Moćan i kvaitetan. Dio iz recenzije:



“Dara iz Jasenovca” je ambiciozno postavljen film koji se bazira na tri teme. Jedna je priča prikaz ustaških brutalnosti, drugi prikaz osobne borbe desetogodišnje djevojčice Dare koja se skrbi za malog brata, a treći je borba Darinog oca (koji je odvojen od njih u drugom dijelu logora) da vidi svoju kći i sina. Nakon odgledanog filma čini mi se da su ustaške brutalnosti stavljene u prvi plan, i to po cijenu razvlačenja radnje u filmu. Drugi problem s ustaškim brutalnostima je što su osobe koje ih u filmu čine često svedene na karikaturu, na tragu “četnika” iz “Smogovaca u Domovinskom ratu”. Međutim, nisu svi čuvari koji su bili okrutni prema jasenovačkim zatočenicima bili genuini sadisti, o čemu je pisalo nekoliko povjesničara i nekoliko samih preživjelih logoraša. Bilo je i onih koji su odrastali u ekstremnom siromaštvu i deficitu osnovnog obrazovanja, a angažman u ustašama je donosio beneficije za sebe i obitelj koje na drugi način nikad ne bi mogli dobiti. Bivši logoraši spominju da neki čuvari nisu znali što znači riječ “jevrej”, nego samo “čifut”. To, naravno, nimalo ne opravdava užase koje su činili, ali u izgradnji uloga čuvara i raspisivanju scena donosi drugačije postavke. Iako je upitno jesu li časne sestre uistinu boravile kao “odgajateljice” u Jasenovcu (svakako jesu u dječjem logoru u Jastrebarskom), Tatjana Kecman je briljirala u ulozi hladne distancirane časne sestre, koja samom pojavom i načinom komunikacije izaziva jezu. To se ne može reći za veći dio glumaca koji su tumačili ustaše i koji su imali vidljivih nelagoda kako da se postave u ulogama zločinaca. Isto tako, upitno je da li je doista slika Alojzija Stepinca bila neposredno kraj slike Ante Pavelića, naročito ako se zna da Stepinac nikad nije odlikovan od strane poglavnika (za razliku od nekih drugih katoličkih svećenika), i da je u pismu Paveliću osudio logor Jasenovac."


Da? I što sve navodi dotičnog na povlačenje metafore kako je Dara jednim udarcem muhe samo okrznula?


2

Kad se upletu ideologije filmovi općenito dignu dosta prašine najviše od onih koji blage veze nemaju. Tako su negativne reakcije-po premisama donesenim kategorički unaprijed samo pljuštale na konto filma apsurdistana od države. Jedan od Brešanovih jačih satiricom filmova provokativan za dignutim apsurdima-refleksija realnosti adaptirane kroz fikciju-kako postići maksimalni efekt uvjerljivosti nego apsurde koji već u reali postoje dići na stepenicu više? Ostavljajući prostora da visina apsurda ne prelazi u granicu kad je to irealno. Radnja se vrti oko više likova a počinje sa bivšim generalom koji je sad u politici i konstantno razmišlja o samoubojstvu. Njegov je interes-odat će nam tajnu na kraju da se ukine država (u tom slučaju će odustati od suicida) jer se za ovo što imamo nije borio. Takvo što je neizvedivo-u startu ga srežu drugih želja nema-kad ćete si presuditi? Za troškove sprovoda i sve što ide uz to vlada će preuzeti. Može se još dodati da ima referenci na prošla vremena Tita i Tuđmana ali za ovu stvar irelevantno.


3

Ae, ali kakav bi to film apsurda bio kad i u reali ne bi doživio apsurdne poteze oko recimo njegovog emitiranja? Razlog? Datum se preklapa sa godišnjicom smrti prvog predsjednika a Brešan ga ipak "iskapa" iz groba-"Nije primjereno" "nije red" jer eto-živimo u novom obliku lakše varijante totalitarizma-nije zabranjeno ali nije red pa zašto još za koji dan ne pomaknuti emitiranje?


" Nakon što su mediji i korisnici društvenih mreža uočili da je film skinut, s HRT su poručili da je odlučeno da se Brešanov film emitira u nekom drugom terminu."



"Hrvatska televizija danima je najavljivala da će večeras na svom Drugom programu emitirati film Vinka Brešana “Koja je ovo država”. Međutim, film je bez objašnjenja skinut s programa, a u terminu u kojem je trebao biti emitiran sad je film “Vis-A-Vis”, redatelja Nevija Marasovića. Nakon što su mediji i korisnici društvenih mreža uočili da je film skinut, s HRT su poručili da je odlučeno da se Brešanov film emitira u nekom drugom terminu.

Hrvatska radiotelevizija (HRT) obavještava gledatelje da je film koji je večeras trebao biti emitiran u 21.00 sat u sklopu Ciklusa hrvatskog filma četvrtkom na HTV2 – “Koja je ovo država” u režiji Vinka Brešana i produkciji Ivana Maloče – bio predložen još u rujnu od strane uredništva Dramskog programa HTV-a. Glavni urednik HTV-a Bruno Kovačević je danas, nakon pregledanog filma, donio odluku da je spomenuti film neprimjeren emitiranju na godišnjicu smrti prvog hrvatskog Predsjednika dr. Franje Tuđmana, te će biti emitiran u nekom od narednih termina Ciklusa hrvatskog filma četvrtkom. Umjesto filma “Koja je ovo država” premijerno će biti emitiran film “Via-a-Vis” redatelja Nevia Marasovića, izvijestili su priopćenjem s HRT-a."


Zna se-politika aktualnih jer stvarno u zemlji u kojoj oni kradu problem je i to najveći-emitiranje filma koji tu stvarnost ocrtava i što je slučajno pala na "sporan" datum. Elem sa Darom to nije slučaj-ne pratim previše televiziju posebno ne hrt ali sam uvjeren da film uopće niti nije u izboru za emitiranje. Jer je delikatan-ajmo tako reći kad se već govori uvjetno s obzirom na uglavnom negativne reakcije bilo to s tehničke/glumačke scenarističke strane iako ispod svega toga najvjerovatnije je u pitanju ovakav desno zadojeni profil

Što se konkretno događa u filmu? Priča o klinki u logoru to je priča o ustaškom režimu crnjak temama ubojstvima ali najviše psihološke igre-refleksija svega crkog i pokvarenjačkog na odrasle i na djecu.


image host
color=#FF0000>INDEX.HR



4

Sjeća li se još netko telenovele Ponos Ratkajevih? sklizak je teren raditi usporedne relacije na film/serija relaciji posebno kad je fabula nebo i zemlja razlika iako je priča u istom vremenu. Radnja je pred početak rata priča o propasti "plemstva" glavni antagonist "plemeniti" s visoka gleda na one koji nisu njegov kalibar kao na kmetove dok sredinom serije ne prođe ustaški logor što ga zarotira za 360. Klik i od bahatog "grofa" postaje normalan čovjek koji ljude više ne gleda po njihovom položaju. Kako je to dramska serija u vremenima rata priča je stavljena na osobne traume svih od strane naci režima i pred kraj post-ratni period u novom sistemu socijalizmu. Ono što je ovdje bilo zanimljivo više od samog vremena radnje su uloge i njihove pozicije. Po principu reflektiranja zločinačkog režima na ljude tu je zajednička točka sa pričom o Dari iz Jasenovca.


5

Flashback


"Onda sam se sjetio jako popularne pucačine s kraja devedesetih i početka dvijetisućitih, u živom sjećanju mi je medal of honor:underground za današnje standarde trash grafika ali za onda izuzetno napredno a priča je skoro filmska-za dodavanje na realističnosti stavljeni su između misija i dokumentarci iz vremena drugog svjetskog rata. Elem radnja počinje u okupiranoj Francuskoj od strane nacista i višijskog režima, a protagonistica igre je članica francuskog pokreta otpora. Bez panike neće ovo bit recenzija igre ovo je samo u kratkim crtama. Poanta je da je ta priča prikaz jedne strane tog vremena-kroz isključivo ratnu priču i bitku za oslobođenje. U predstavi se dotiču tih vremena ali u daleko širim kontekstima od samo tog jednog."

Početak predstave nas vraća u četerdesete godine prošlog stoljeća Annie kao tek punoljetna tinejđerica sa prvim skesualnim i inim iskustvima koje imaju odrasli gledani od strane okoline kao nešto "prljavo" i "nemoralno" na aktualnu ratnu situaciju su ovdje reference stavljene samo u konstekstu tog vremena da se naglasi trenutak u kojem je ona (pro)živjela tu svoju fazu života. Negdje na polovici priča vodi do nje-studentice u dvadesetim godinama kad se suoči s neželjenom trudnoćom nedostupnosti legalnog pobačaja što rezultira opasnom situacijom na mjestima na kojima su se te stvari radile ilegalno. Jedna od jače psihološki nabijenih scena. Definitivno najintenzivnije doživljena od ijedne druge.


image host
VIDEO


Što mi je sad s vremenskim odmakom još dalo materijala misliti. Nije konkretno definirano kad je protagonistica bila u dvadesetima-ako početak radnje navedene su četerdeset godine što otvara 2 premise. Nedostupnost legalnog pobačaja je (premisa1) jer je to bilo u vremenu nacističkog režima iako se to konkretno ne spominje kao razlog logična je pretpostavka u Francuskoj je bio višijski režim kao peta kolona i (premisa 2) post-ratni period kad je rat završen ali tek u sanaciju i uvođenje novih zakona tek treba ići. Nakon svega toga-što se konstantno provlači kroz dramu-tehnološki napredak ide sve dalje ljudi osvajaju svemir lansirani su prvi sateliti svaka druga kuća ima televizor ali na planu mentaliteta stanje stvari je poržavajuće. Ne stoji u mjestu nego još i nazaduje. A isto se proteže i u ova najmodernija vremena. Klečavci na trgu su primjer.


6

A jel ima još primjera? Ima ih gro. Od brutalnosti likvidacija deportiranja neke scene iz "Dare" asociraju na hitlerov "konačan pad". Ovdje i kler dolazi do izražaja. Da ne spojlam film treba doživjeti uglavnom kler je upleten u priču s crnokošuljašima preko časnih sestara "zaposlenih" ni manje ni više nego da "preodgajaju" djecu u hrvate katolike i da, da uče crnokošuljaške pjesme.


7

"Godine" su priča o jednoj protagonistici kroz sve životne faze ali u principu kroz nju-se govori više u pluralu o vremenu revolucije borbe za individualnost za osobne slobode.


"Predstava Godine, u režiji Jovane Tomić i adaptaciji Jovane Tomić i Mirne Rustemović, prati duh ovog iznimnog autobiografskog romana i prenosi ga prvi put na hrvatsku kazališnu scenu prizorima koji povezuju prošlost i sadašnjost, osobno i društveno, tijelo i emocije."


To je točka u kojoj osobni interes postaje opći kolektivan-iz perspektive jedne osobe projicira se perspektiva svih u ovom slučaju više na ženski dio društva nametnutim primitivnim narativima. U komentarima ispod posta o predstavi sam komentirao prizemno komentiranje jedne primadone iz publike-"borila se protiv obiteljskog života pobacila a sad sve to ima" dovodeći tu konstrukciju u kategoriju nebuloznih pizdarija. Borila se ona za svoja prava-dobila dijete u situaciji u kojoj joj to nije išlo na ruku i komplikacija bi bilo daleko više. Trauma je sama po sebi bio i abortus napravljen ilegalno jer legalan nije dostupan-a imati dijete kasnije-alo marsovci što nije jasno? Onda je to bila stvar izbora kad su se posložili uvjeti i prioriteti referenca na tu scenu iz te osuđivačke pozicije je totalno promašena štoviše imbecilna. Moć dominacija, kontrola ima toga i u Dari samo su ovdje žrtve toga srbi židovi i hrvati protivnici crnokošuljaškog režima.


8

"Za dom-spremni!"


"Za dom spremni, skraćeno ZDS, pozdrav je koji je nastao u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj za vrijeme Drugog svjetskog rata.[2] Njime su se služili pretežito pripadnici ustaškog pokreta, a bio je ustaški ekvivalent nacističkom pozdravu Sieg Heil.[3] Taj pozdrav bio je jedan od simbola ustaškog režima te je kao takav upotrebljavan na svim službenim dokumentima NDH. Početkom 1950-ih dio hrvatske emigracije pavelićevskog izvorišta napustio je pozdrav „Za dom spremni!”, smatrajući ga politički kompromitirajućim.[4] Pozdrav je ponovo populariziran tijekom Domovinskog rata, u kojem su ga kao krilaticu upotrebljavale paravojne postrojbe HOS-a.[5] Tijekom Domovinskog rata i nakon njega pozdrav se često upotrebljavao u javnosti te je bio prisutan u medijskom prostoru i popularnoj kulturi. Odlukama Visokog prekršajnog suda od 27. siječnja 2016. i Ustavnog suda od 8. studenoga 2016. pozdrav Za dom spremni proglašen je protupravnim jer »simbolizira mržnju prema ljudima drugačije vjerske i etničke pripadnosti, manifestaciju rasističke ideologije, kao i podcjenjivanje žrtava zločina protiv čovječnosti«.[6] Usprkos tomu, pozdrav se upotrebljava u hrvatskom javnom prostoru zbog suprotnih presuda u odnosu na one Visokoga prekršajnoga suda te odluka tijela javne uprave RH"



9

Inače preporuke za film su mi došle još nakon premijere od izvora čije mišljenje jako cijenim. To se nakon mog viđenja našlo na popisu onoga što se svakako mora pogledat iako mi teme ww2 opasno idu na stvarčicu ovo se nije smjelo propustit iz prvo filmskih razloga samih po sebi, onda i zbog problematizacije samog ustašovanja. Elem na svim skupovima unutar logora se koristio taj pozdrav, ne usputno nego kao sama stavka režima kao ikonografija. Iz istog tog raloga je kontaminiran za sva vremena. Film je snimjen u pravo vrijeme samo ne kao povijesni komad jednog vremena (iako i to ali u daleko manjoj mjeri) koliko je referenca na prošlost koja se proteže i u sadašnjost. Početno bijelo polje na šahovnici-važan kadar u filmu isto nešto što je kontaminirano tim režimom i naprihvatljivo.


10

Kad je bal nek jebal. U postu o godinama imao sam kratku referencu na scenografiju-moderniziranu doduše u "mjeri za mjeru"

"modernizacija je ovdje bila ključna jer su i vremena moderne tehnologije a mentalitet (posebno u recimo Poljskoj ili Iranu) je nepromijenjen, napredovalo se teghnološki ali ne i mentalitetom. Modernizirani Shakesprerae je eksperiment kako bi raj nazadni puritanski narativ funkcionirao u današnjem vremenu a to je nužno iz par ključnih razloga. Prvo jer je realan problem, mora se ponekad eksperimentirati i ići u korak s aktuaonom situacijom ali ima još, s obzirom kakvo je stanje-to nažalost izgleda kao neka budućnost."



"Dara iz Jasenovca" je važan film ne zbog prošlosti više zbog sadašnjosti kad se sva ta sranja reflektiraju kroz "za dom spremni" i crnokošuljaške poruke na koncertima. Realno govori o prošlosti a i o vraćanju u prošlost u sadašnjosti. Ima jedna scena u kojoj jedan od crnokošuljaša govori (citiram po sjećanju manje-više) "u dvijetisućitim kad mi budemo mrtvi da se zna da smo se borili za našu domovinu Hrvatsku" a što se vidi i sad-hrpa klinaca na thomsponovim koncertima s ndh ikonografijom i kojekakvi marginalni likovi koji baljezgaju o crnokošuljašima kao "borcima za Hrvatsku".


11

Da rezimiram, film sam gledao jer je preporuka relevantnog mi izvora i zbog filma samog. A istovremeno jer sam imao radar da će o crnoj prošlosti koja se reflektira i u sadašnjem vremenu kvalitetno i uvjerljivo intepretirat.

12

Ali to nije sve. Dnevnom redu treba dodati još poneku točku. Danas mi je došlo kao asocijacija-taj problem crnokošuljaštva i kroz politiku. Sjećamo se još situacije i pobune drame zagrebačkog HNK protiv haSSe. kazališta su projekcija društva korektiv kao i film protiv čega crne desne nakaze redovito skaču zagovarajući moć kontorlu i cenzuru. Sjećamo se tog slučaja jel tako da se sjećamo? Ono što konstantno govorim a tako je i ispalo dotični je javno imao masovnu potporu sebi sličnih jer to je taj profil-koji je individualno ništavan pa misli da je važan uvaljan u skupost. "Kolko nas ima jebote kolko nas ima" nije važno što smo ništavni važno da nas ima. Naravno ta priča je zaključena pravda je pobijedila glumci su uspjeli udaljiti od kazališta her filka koji bi zloupotrebljavjući položaj ograničavao umjetničke slobode i štoviše nametao svoju retoriku. Kako su to služebno izjavili: "Pokazao je zabrinjavajuću sklonost restrikcijama slobode demokratskog društva'' a to je sustavna represija režima koji problematizira i ovaj film.

život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

Throwback

04.07.2025.

Pred večerašnje izvođenje Forevergreena ispred zagrebačkog HNK malo filma unazad na ranije koncerte. Zagrebački novi val (2022) u izvođenju dramskog ansambla Haustor Azra Prljavo kazalište.







Za razliku od lažnopatriotskih derneka ovo je prava umjetnost. Kazališna publika većinom iako našlo se zalutalih iznimaka koji su očekivali pjevačke vokalne virtuoznosti što je irealno. Kako sam i onda tipkao-koncerte ovog tipa treba sagledavati iz pozicije scenskog nastupa kao performans iako su i vokalno na sasvim zadovoljavajućoj razini.


Vraćam se Zagrebe tebi zaboravih ukucat godinu-bilo je to na ljeto 2023. nakon vrhunske uspješnice s novim valom godinu kasnije napravljena je večer posvećena Zagrebu. Od ukupno snimljenih 8 video ovdje izdvajam 2






Rock n roll u Zagrebu srpanj 24.isto spektakl iako od svih navedenih novi val je bez konkurencije. Snimio sam i tu svašta ali ništa nije javno objavljeno tehnički problemi i manjak vremena-tako su se posložile okolnosti. Evo kao dodatak par fotki.


image host

image host

image host
HNK ZAGREB


Povezanost, zabava izvanredna vibra posebno na novom valu koji je atmosferom repertoarom postavom ispao nešto što se teško da nadmašit. O okupljenima neću-iako nas je bilo u tisućama kvantitativna vrijednost nije ono čime se treba vodit. Važno je da ima prođu i da je to kao nešto kvalitetno i kao umjetnost prepoznato. Repertoar u izvođenju glumačke postave daje jednu sasvim novu inovativnu komponentu daje pjesmama na interpretativnoj razini spontano a opet neku scnesku interpretaciju ovdje je fokus na tome. Pred večerašnje izvođenje forevergreena red je malo vratiti film unazad na ono što vrijedi.

život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.