ANTAGONIZAM BLIZINE

22.05.2024.

Na moj komentar na Starrynom postu u kojem bacam kratku digresiju u kojoj najavljujem ovaj ona mi je odgovorila ovo:




"pa jedva čekam, šta čekaš :)))))))))))))))))))))))))), kad će postić, da nešto inteligentno pročitam"



Na što sam imao ovaj odgovor:


"Polako drugarice problem je što bi htio dati i previše od sebe pa me ima na sve strane a fizički ne stignem. Doduše ovaj fizički dio bi eventualno i mogao kompenzirati ali tempo mi je takav da mi zbog svega u čemu se trenutno bakćem kreativnost šteka-zapravo radi u leru :) a znaš već da volim svakoj temi pristupati studiozno to mi je imperativ a za što je nasušno potrebna koncentracija i kreativnost koje su trenutno u leru u najboljem slučaju prvoj brzini a trebale bi biti bar u četvrtoj" :)


Eto tko god me čita zna me kao crnu ovcu zbog neredovitosti, i Isabelči mi je svojevremeno govorila da kad zacementiram onda zacementiram i ne mičem se mjesecima :D Elem, linkani Starryn post mi je zbog nekih stvari bio asocijacija na jedna kratak film iz A produkcije koji je dosta kompleksan na više razina.
Već sam ponešto i elaborirao o njemu pred koju godinu doduše ne kroz filtar bavljenja samom radnjom filma nego kao protestni post na negativne reakcije seksualnih scena pred kamerama i uživo a interpretacije filma sam ostavio blogerima da ih sami izvuku. Komentari su većinom bili očekivano kvalitetni i rekacije na pogledano od svih onih koji imaju kapaciteta svatiti a znao sam da ću se ponovo i vratiti na dotični film jer je sad red na drugu (i jedinu pravu) njegovu poziciju-interpretaciju radnje što je u postu od prije 5 godina izostavljeno. 2011 kad je počeo moj period vraćanja na intenzivno gledanje domaće kinematografije na stranicama Havc-a objavljen je kratak sadržaj i
kadrovi scena.





"Djevojka dolazi kod svog bivšeg dečka u potrazi za nestalom intimnosti."


Istovremeno to je bio i jedini dostupan materijal s tim filmom u vezi u biti lažem-druga stvar koja je bila javno dostupna a ako se ne varam skrenuo sam u jednom od postova o kratikm filmovima i na taj biser službeni trailer filma
što je nonsens u minutu utrpati par kadrova filma koji traje ukupno 10 minuta. Kratko nakon toga mislim da na vimeu objavljen je kompletan film pogledan iste godine kad je i snimljen. U Najavi je isto govoreno o njemu kao nečem obećavajućem.



"Zimica prikazuje izgubljenu intimnost između muškarca i žene uz dojmljivu atmosferu i fotografiju iza koje stoji talentirana snimateljica Jana Plećaš. Filmom Incident by a Bank Ruben Östlund u jednom kadru rekonstruira neuspješnu pljačku banke koja se dogodila u Stockholmu 2006. godine. Chan Chan dirljiv je film o rastanku para čiji je život obilježila uspješna plesačka karijera."


Kompletan film je doostupan na croatian film platformi a ja ću se sad baciti na spojlove. Od prve sekunde filma vide se natruhe predstojeće dramatičnosti (ne one klasične monotone, one nabijene intenzivnom napetošću koja izbija iz svake naredne sekunde)


zimica-2011
CROATIAN FILM

Prvi kadar njen dolazak kod bivšeg, prema kojem je on distanciran scena sa minimalcem verbalnih interakcija sve se iz neverbalne glume čita. Neka prikrivena tenzija koja lagano izbija na površinu protokom filma. "Zašto si došla?" nema verbalnog odgovora a niti potrebe razlog se čita iz same scenske interakcije. Svatko je u svom nekom filmu promatrač može samo nagađati razloge a napetost se da rezati nožem. Kratko nakon toga ona uzima mobitel i gleda poruke.


zimica-2011-1
CROATIAN FILM

On uzima mobitel i neverbalne interakcije idu dalje, iz njih se čita sve više tenzija koje su prethodile prekidu i sad se vraćaju. Njemu ništa nije jasno, iako ona od početka daje natruhe odgovora što bi moglo biti u pitanju.


zimica-2011
CROATIAN FILM

Ta distanciranost s njegove strane poteraje neko vrijeme do točke kad oboje prelaze na stvar, ne moram crtat koju nakon čega se ona ponovo emocionalno lomi, i nakon sexa odlazi u totalnom nezadovoljstvu. Priča o pukloj vezi zbog očitog manjka intimnosti, po onome u scenariju sad je u nekoj novoj vezi u kojoj to isto ne može ostvariti a to joj je očito potrebno pa dolazi kod bivšeg u potragu za tim što kod njega očito nije imala zbog čega je veza-kako se implicira u filmu pukla i sad kad te iste intimnosti (vjerovatno na emocionalnoj razini?) nema dolazi kod bivšeg s pretpostavkom da se kod njega po pitanju toga nešto promijenilo što očito nije. Kompleksan problem interpretiran u 10 minuta filma. Ali nije mi slučajno Starryn post o incelima bio asocijacija na ovaj filmić, asociralo mi se to i zbog reakcija na njega kad je objavljen-u principu objavljen kao protuudar na općenite reakcije konzervi i njihovog kmečanja oko takvih scena na filmu-bljesnulo mi je u sekundi kako se radi o incelima čim imaju takve reakcije i prizemno rezoniranje na scene sexa u nekom filmu. Konkretno u ovom slučaju jedna od milijun životnih priča u kojoj scene sexa nisu i priča o njemu nego je to samo rekvizit/sredstvo preko kojeg se radnja svodi na puno kompleksnijoj razini-igri emocija potrage za izgubljenim realizmom života situacija u kojima se to očito traži na krivim mjestima. To me asocira i na situaciju o kojoj sam tipkao krajem predlanjske godine o reakcijama blesana komentatora sa portala koji prizemno komentiraju nešto o čemu nemaju blage veze. A sasvim slučajno ili možda i ne u dotičnoj predstavi je stvar u jednom pogledu poprilično slična kao i u filmu "zimica". Seksualne scene su tamo isto sredstvo adaptacije kompleksnijih problema unutarnjih borbi eomcionalnih lomova. To je onaj prijeloman trenutak kad takve scene postaju sredstvo koje priča dubinsku priču i kad je to umjetnost što u ovom primijeru je. Oni koji ne vide dalje od nosa će te scene potrpat u kategoriju "pornografije" što samo za sebe dovoljno govori o njihovim kapacitetima. U ovom filmu je fokus dominantno stavljen na erotske scene koje treba sagledavati kao stvar koja kompromitira položaj i profile uloga njihove prioritete i antagonizme. Antagonizam blizine iako su si blizu u fizičkom kontaktu štoviše i u seksualnom emocionalno su očito poprilično udaljeni-bar se ta udaljenost reflektira s njegove strane a njoj taj tip intimnosti očito treba a ne može ga ostvariti. Kod cure su u pitanju viši interesi ljubav emocije intimnost kod njega toga očito nema to je antagonistička pozicija koja frca između njih, ta napetost koja izbija u samom početku sve više dolazi do izražaja protokom filma. Ovdje nema načina da se dobije ono zbog čega se došlo. Film je mini psihološki triler u principu a zgražavanje na takve scene i infantilna podvaljivanja od strane onih koji ne vide dalje od nosa da se radi o "pornografiji" samo otvara prostor realnoj pretpostavci da se radi o incelima.


______________________________________________________________________________________________


Rekapitulacija: dvije su strane-jedna traži izgubljenu intimnost druga je indiferentna po pitanju toga, sve što se posredno događa je metoda kojom ona to
nastoji vratiti. Kompleksnost filma otvara se na više sfera psihološkog konstrukta refleksije na stvarne životne situacije. Druga premisa filma je intrigantan problem o kojem se otvara misliti nakon gledanja tipskog primijera individualnih potreba njihova neuspjela realizacija i razlaz-koji ostavlja potencijalno mogućnost ponovnog spajanja a indikativno-vodi u začarani krug. Početak filma predstojeća situacija-od sadašnjeg dolazi bivšem, sa interesom da pronađe tu izgubljenu intimnost bez uspjeha nakon čega se lomi. Istovremeno se vide i blokade koje ima na 3:36 i ponovni trenutak samouvjerenosti da će sad drugi sex rezultirati time da tu potrebnu intimnost dobije. Zadnja premisa-ostavlja stvari kod njega "kad ćeš pokupit svoje stvari" ostavlja prostora ponovnom razlogu za dolazak i tu situaciju začaranog kruga. Ta premisa se otvara nakon komplet pogledanog filma. Film ima sve stavke psihološkog trilera.

život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.