1/STRAH OD PLUTANJA

28.10.2023.

Otvaram serijal sa radio-dramom jer i taj ogranak druge umjetnosti treba dobiti više javnog prostora. Nedavni projekti objavljeni na ovom blogu čerupanje anđela nema više takvih kao Benja krik dramatizacije filmskog klasika fine mrtve djevojke i redramatizacija hit predstave zagrebačkog HNK ljudi od voska otvorila se jedna sasvim nova žanrovska forma radiodramatizacije na hrvatskom radiju krik-krimi petak

1.

Već određeni period znam za taj projekt konkretno od otkrivanja radio-drame kao djela programa hrvatskog radija koji u principu ne pratim, iznimno kad se
snimaju ovakve stvari. Problem sa stranicama je što imaju limit sa arhivom pa su drame dostupne samo određeni period a poseban pucanj u prazno je podcast stranica sa popisom svih snimljenih radio-drami iz krimi žanra "blago požeške gore" "plinsko svjetlo" "smrt tajnog agenta" "jeste li za kavu" "slučaj S" "ubojica"... sve sami obaćavajući naslovi puni napetosti neizvjesnosti adrenalina a sigurno
i briljantne glume svedene na sami verbalizam ali ne vrijedi ni blizu kako bi se očekivalo-na podcastu su drame dostupne a nisu-niti jedan video na njoj nema
reprodukciju jedini razlog besmislenog postojanja stranice je da bude u ulozi navlakuše i nekakvog click-baita. Slična stvar kao sa lovom na filmove iz domaće kinematografije koji se potencijalno mogu naći na smeću od stranica punih spamova i sličnog smeća a pitanje postoji li uopće i film na njima.


2.

Ali na popisu dotične stranice našla se i drama koju sam vrtio koji dan ranije (jer gle čudo, i od takvih web mjesta ima neke minimalne koristi bar u sferi dobivanja informacija pa vrijeme nije skroz naskroz izgubljeno) konkretno slučaj S koji je spoj realizma i fikcije a podloga je jedan slučaj iz Amerike.








"Priča se bazira na istinitom događaju u Americi poznatom kao "Slender Man stabbing" 2014 godine.


Dvanaestogodišnja djevojčica izbodena je u parku u ranu večer nakon proslave rođendana. Okrutan napad počinio je netko na koga policija ispočetka ne želi ni posumnjati. Kakve veze sa svime imaju računalne igrice, internet i izmišljeni likovi saznajte u ovoj napetici temeljenoj na stvarnim događajima.

Igrali su: Nataša Janjić, Sven Medvešek, Vanja Matujec, Bojana Gregorić, Filip Križan, Toma Medvešek, Franjo Dijak, Ivan Pašalić, Ružica Maurus, Frano Mašković, Amanda Prenkaj".



Neću prviše o ovom jer je tema za ovaj post jedna druga radio-drama samo ću dodat da je jedna od boljih koje sam čuo sa raznim tragovima i situacijama koji vode mladu inspektoricu i njenog kolegu kroz istragu do neočekivanog preokreta na kraju. U svakom slučaju fokus ovog posta stavljam na "strah od plutanja"


3.

Ovo se čekalo zadnjih mjesec dana-radio-drama snimljena u devetom mjesecu premijerno izvedena noćas netom prije tipkanja ovog posta. Nije bilo previše informacija ranije iako je samo po sebi obećavajuće bilo što je uzeta briljantna glumačka ekipa prioritet mi je bio iskopati koji detalj više klik po klik i našlo se na stranicama hrvatskog radija


"Četvero mladih , dva dečka i dvije djevojke odlaze na kampiranje na zabačeno mjesto uz rijeku. Jedan od lokalnih ribiča pokušava ih otjerati i ulazi u sukob s njima. Ujutro troje mladih je ubijeno, a četvrti mladić ozlijeđen. Što se dogodilo otkrit će mlada inspektorica i njezin partner".


4.

Oke...već sama unaprijed objavljena vijest mjesec ranije i izbor glumačke ekipe su me "kupili", što je da je ne može biti loše sa takvom plejadom a posebno
ne što je ipak riječ o triler drami a to uvijek po difoltu znači intrige preokrete više raspleta a ni jedan konačan što i jesu specifične čari trilera. Kad je izvedivo na filmu što ne bi bilo i u formi radiodrame kreativnost i moć vizulizacije kod ovakvih stvari raste. Kad su u pitanju trileri uvijek se sjetim jednog još uvijek mi prvog na top-listi domaćih trilera Matanićevog projekta "ćaća" sa konceptom misterioznosti tajnovitosti i neočekivanim jezivim preokretom.Elem glumačka ekipa u projektu "strah od plutanja" napravili su izvanrednu stvar moćnu i bez vizualnog materijala.



Screenshot-2023-10-27-at-18-27-47-25454731-jpg-JPEG-slika-1920-2876-piksela-Skalirano-23
GLORIA SCREENSHOT







Screenshot-2023-10-27-at-15-03-27-Za-normalan-odnos-bez-tenzija-Kumovi-sezona-2-epizoda-106-You-Tube
VIDEO SCREENSHOT

5.

Nije mi uspjelo prenijeti fotke kompletne ekipe s projekta zajebavao me upload pa sam ubacio fotke dvoje od kompletne ekipe. Ali u principu sasvim dovoljno jer su dvije uloge koje su okosnice radnje Iva Mihalić u ulozi mlade temperamentne savjesne inspektorice i Goran Grgić u ulozi turbo kapitalista moćnika koji štiti sina. Idealan primijer hrvatske stvarnosti ali na to ću se vratiti kasnije. Koncepcijski drama izvanredna zvučni efekti na razini realistično filmski izrežirano projekcija događaja je efektivna od prve minute drame. Uvod: inspektorica ima slobodan dan, vani je sa psom u jednom trenutku prima poziv od šefa da se noćas dogodilo višestruko ubojstvo. Kao i u svakom trileru niššta nije kako izgleda na prvu i onda kad sve okolnosti navode da jesu. Koncept drame se svodi na dolazak inspektorice na uviđaj i ispitivanje okolnosti sa kolegom, a scene prethodne noći se vraćaju kao fleševi laganim razotkrivanjem kako drama prolazi. Dalje više neću govoriti jer nije pristojno samo ću dodat da je slučaj uspješno riješen ali i da to nije suština drame. Zapravo poruka je sasvim druga-pošten uvijek mora najebat konkretno kad se zamjeri onima na pozicijama moći. Realistična priča iz Hrvatske.


6.

U svakom slučaju izvanredna drama i podijela uloga Iva u ulozi mlade policijske inspektorice i Goran u ulozi utjecajnika na poziciji moći ovo je sasvim dovoljno od mene, za kompletan dojam prevrtite dramu nećete požaliti 1 sat čiste napetosti neizvjesnosti i hrvatske realnosti 21.stoljeća. Evo kao šećer na kraju poveznica na radio-dramu od večeras. Ps još jedna izvanredna vijest s obzirom na nakon nekog vremena (kako sam već naveo) drame na podcastu padaju u arhivu čitaj nedostupnost izvanredna je stvar da postoje alternativni načini dostupnosti. Upravo je na kanalu agoraphobic wolf objavljena drama koja će biti dostupna na duže staze dokle god je kanala. Evo popisa i kompletnih uloga navedenih pod videom na kanalu.

Zoran Čubrilo, Goran Grgić, Karmen Sunčana Lovrić, Iva Mihalić, Tena Nemet Brankov, Rakan Rushaidat, Ivan Simon, Sven Šestak

život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

Kalupi

05.10.2023.

U svom zadnjem postu Andrea se pita:

"Hrvatska ima glumaca dosta kvalitetnih i manje kvalitetnih kao i svugdje ali kada gledaš i ako gledaš naše domaće novele tada primijetiš u svakoj da su isti glumci u različitim ulogama.
Milan Štrljić, Žarko Radić, Filip Jurčić, Barbara Vicković, Ksenija Pajić, Momčilo Otašević i još poneki tako da se ja blesava pitam
Jesu li oni jedini glumci koji su toliko kvalitetni i jedino kvalitetni za svaku našu domaću sapunicu ili drugi nitko ne želi od glumaca glumiti u takvim projektima.
Naravno, u svakoj našoj sapunici ima i novih lica ali njih nema u drugima toliko koliko ima ovih u glavnim ulogama".


Na što joj Luki daje dobar odgovor (što sam i konstatirao komentarom kod nje)

"Neki glumci imaju više angažmana u kazalištu, i jednosstavno nmaju vremena prihvatiti ulogu u sapunicama. Odatle ponavljanje istih glumaca, kojima su sapunice broj jedan. Ljubim"!


U principu ne primijenjujem formu odgovora na post postom ali ovaj put radim iznimku jer mi je pitanje bilo poticaj da temu pitanja zašto je ista glumačka ekipa u svakom novom televizijskom projektu povežem sa još jednom stavkom koju uključuje ova prva ali idemo redom. Lukin odgovor ima poantu-ja ću dodat još jedan dio nadopunu njenim mislima. Ako se realno pogleda situacija
u našem glumištu nitko od navedenih u Andreinom postu nema nekih kazališnih angažmana (osim Filipa Juričića i Barbare Vicković) svi drugi navedeni su uglavnom televizijski glumci i povremeno filmski. Druga stvar što ima i onih koji su na samom početku karijere i već klišejzirano prve uloge rade na televiziji
a za to ih uzimaju jer imaju najviše vremena (što se nadovezuje na Lukin odgovor o nemanju vremena onih koji su stalni članovi nekog kazališta)druga stvar je u tome da je tempo snimanja sapunica drastično brži i da snimanje jedne epizode traje po 12-13 a i više sati na dan. Ali zašto da
se priča sa televizije u principu televizijskih projekta ne prebaci na film? To je isto zanimljiva stavka i sa filmom je čest slučaj kad isti glumci imaju puno projekata. Za primijer ću ovdje uzeti legendu hrvatskog glumišta-Ivu Gregurevića. Pratim domaću kinematografiju već poprilično dugo i u krugovima filmoholičara se govorilo da hrvatski film bez Ivve Gregurevića nije hrvatski film. Imao sam koju godinu unazad na blogu recenziju filma "ćaća" Dalibora Matanića u kojem je on bio dio male glumačke ekipe Isabelči mi je ostavila ovaj komentar:


"Da, u pravu si , zadovoljstvo mi neopisivo i hvala ti neizmjerno na ovome Velikanu kakvog će teško, ako ne i nemoguće biti dostići.Približiti možda, jer ima dosta vrlo nadarenih mladih ljudi koji pokazuju svu raskoš svog talenta,ali ipak, treba im , ne znam definirati, jer to se ne uči na akademiji, treba im ono nešto iznad, usuđujem se reći, a to je ovaj čovjek imao.Da ne progovori niti jednu , jedinu riječ, dovoljno ga je samo gledati; kretnje, mimika, geste, pogled, krajičak usne, grč....mogla bih danima ovako ,ali zaustaviti ću se, Usuđujem se reći da je jedino Fabijan Šovagović na ovako snažan način interpretirao ulogu koja bi mu bila dodijeljenja, ili ju sam izabrao.Da, jedino još on je to ovako mogao, opet kažem da iznosim svoje osobno uvjerenje da nebi došlo do krive interpretacije istog.
Dragi prijatelju, gledala sam film ne jednom, više puta i s pravom je odnio nekoliko iznimno vrijednih nagrada, ne sjećam se sada točno kojih, a nije niti bitno u ovom kontekstu.
Pomiriti prošlost i sadašnjost -tema kojom se film bavi aktualna je i danas i to više no ikad, no, ipak, ili možda i ne, ovaj film to vrlo surovo prikazuje.
Pored najdražeg mi glumca ikad u povijesti naše kinematografije,
a i u budućnosti, usuđujem se izdvojiti i vrlo senzibilnu glumu Ive Mihalić.
Nju jako volim i nekako bih željela da njen talent prepoznaju i daleko moćniji režiseri od naših.
Ona to zaslužuje.
Želim vjerovati da je za nju predodređena svijetla, čarobna, zvjezdana budućnost.
Sve pohvale scenariju, odabiru ambijenta, odabiru glumaca , ma jednostavno sve čestitke svima koji su na bilo koji način učestvovali u stvaranju ovog iznimno kvalitetnog filma, a glumcima posebno.
topao ti pozdrav od srca

p.s. osobno najteži trenutak filma ;...i mene si ubio, a bila sam mala...
"


Ključna stvar oko koje se slažem s Isabelči (iako se s njom generalno slažem oko svega ali sad ću se samo fokusirati na ključnu stvar) su njene riječi "ne znam definirati jer to se ne uči na akademiji treba imate ono nešto iznad usuđujem se reći a to je ovaj čovjek imao" takve komentare volim-koji pogode poantu iz prve- ključna stvar je prirodan talent koji se ne uči na akademijama to se samo usavršava, a dobro uočava da ima kod nas mladih glumačkih talenata njemu ravnih obećavajućih što nas dovodi do poveznice na relaciji domaće sapunice. Prva stvar aj da rezimiram prvo glumce je u tome da ako se izuzme već one koji imaju karijeru puno je novih kojima su to prvi projekti što nas ponovo dovodi do toga da će prije uzimati nove iz praktičnih razloga pošto su oni afirmirani zauzeti kazalištem ili drugim televizijskim/filmskim projektima. Druga caka je u tome da ako je uspješna sezona jednog tv projekta za drugu sezonu ili novi tv projekt će uzimati istu ili sličnu ekipu jer su pod 1 dobri glumci pod 2 ostvarena je dobra gledanost. Primijer dobre gledanosti kad je televizija u pitanju je "Larin izbor" 2011-2013 koja je rušila rekorde


"Serija “Larin izbor” rušila je rekorde gledanosti te postala jedan od najpopularnijih uradaka hrvatske TV produkcije, a zaplete lijepe junakinje pratili su diljem Europe, pa i Bliskog istoka

Na Novoj TV završeno je prikazivanje mnogima omiljene i popularne hrvatske telenovele “Larin izbor”, koja je i jedna od najgledanih domaćih serija uopće. A sam kraj, da ne prepričavamo sadržaj, bio je svojevrstan epski završetak mediteranske hit-priče omiljene Lare i kapetana Jaše...

Serija “Larin izbor” rušila je rekorde gledanosti te postala jedan od najpopularnijih uradaka hrvatske TV produkcije. Vjernim fanovima serije - koji su, što se serija bližila kraju, postavljali pitanja hoće li Lara i Jaša konačno biti sretni te što će se dogoditi s Leilom, Dinkom i ostalim junacima koji su se našli na životnom putu ovog nezaboravnog ljubavnog para - ništa više nije nepoznanica budući da je konačan rasplet iza nas. Ostala su mnogima samo lijepa sjećanja, a i naslovna pjesma kaže - Samo ljubav ostaje...

Glavnu junakinju u seriji utjelovila je glumica Doris Pinčić, kojoj je uloga Lare ujedno i prvi veliki naslovni lik. Popularnost serije vinula je mladu zadarsku glumicu u zvjezdane visine, a gotovo ne postoji osoba u zemlji, pa i mnogo šire, koja ne poznaje lik nježne, romantične, ali i borbene Lare Zlatar. Odlična priča iz pera Jelene Veljače, odlična glumačka podjela te ljepote Jadrana omogućile su da “Larin izbor” zaživi i izvan granica Hrvatske. Tako su zaplete lijepe junakinje pratili i diljem Europe i Bliskog istoka. Serijom “Larin izbor” Nova TV započela je novi trend u hrvatskoj TV industriji te uspješno plasirala domaću seriju i izvan granica Europe.

Ulogu kapetana Jaše odigrao je “najpoželjniji hrvatski glumac” Ivan Herceg, dok je njegovog zločestog polubrata maestralno odglumio Filip Juričić.

Saundtrack Tončija Huljića “Larin izbor”, osim što je donio osjećajne trenutke i “zaokružio” melodijama priču, postao je iznimno popularan. Pjesme “Samo ljubav ostaje” i “Providenca” postale su veliki hitovi, a ova potonja nominirana je i za diskografsku nagradu “Porin”.

Serija je snimana na brojnim eksternim lokacijama u Splitu i Lovranu, dok su se scene interijera prostirale kroz dvadeset i dva seta na dvije tisuće četvornih metara u Zagrebu.

Prva sezona serije okrunjena je igranim filmom “Larin izbor: Izgubljeni princ”, koji je i jedan od najgledanijih hrvatskih filmova u kinima"
.


A u narednom projektu nakon "Larinog izbora" kao postava je uzeta manje-više ista ekipa kao neko nepisano pravilo njih dvoje-troje.


Screenshot-2023-10-05-at-10-59-28-61634248-larin-i-jpg-JPEG-slika-600-376-piksela
DNEVNIK.HR SCREENSHOT

Oke.. to je rezimirano nadopunjena tema Andreinog pitanja i Lukinog odgovora sad me zanima nadopuna s jedne druge strane a nadovezuje se na pitanje
oko uvijek istih glumaca na različitim televizijskim projektima (u konkretnom slučaju dramskim serijama) Prvo ću se vratit na pitanje od gore oko kojeg sam
prije 4 godine polemizirao s Isabelči-osobno Ivo Gregurević mi je bio garancija kvalitete filma taman bio najveći šund njegova virtuozna gluma je spašavala stvar, i nemam problema sa time da se uzima iste glumce za različite projekte ali tu postoje 2 preduvjeta 1.da se pored tog izbora ne izostavlja one isto kvalitetne i 2 da ne upadaju u "ladice" kalupe identičnih uloga. U istom vremenu od 2011 do 2013 kad je sniman "Larin izbor" snimana je i "ruža vjetrova".


Screenshot-2023-10-05-at-11-07-39-59773-jpeg-JPEG-slika-1000-666-piksela
T PORTAL SCREENSHOT



"Prve dvije epizode serije zabilježile su gledanost od 7,9 posto (330.000 gledatelja), čime je serija ušla u top 10 najgledanijih emisija tog dana.[14] Na Valentinovo 2012. godine serija je zabilježila gledanost od 10,7 posto,[15] a nekoliko dana kasnije objavljeno je da je Ruža vjetrova tijekom veljače bila najgledanija u Dalmaciji, gdje je u prosjeku prati 27,5 posto gledatelja.[16] Novi list je u svom televizijskom prilogu u travnju 2012. objavio kako sapunica privlači oko 410.000 gledatelja, što je 9,8 posto u ukupnoj populaciji. Prvu epizodu druge sezone, emitiranu 10. rujna 2012. gledalo je preko 425.000 gledatelja, ostvarivši gledanost od 10,5% u ciljnoj skupini od 18-49 godina, odnosno s udjelom u gledanosti od 28,7%. Samim time Ruža vjetrova bila je najgledaniji format tog dana".

Wikipedia

Neki od glumaca na projektu "ruža vjetrova" su imali još projekata nakon toga kao što je recimo na planu filma imao Ivo Gregurević sa razlikom da su njegove filmske uloge bile sasvim druge od onih prethodnih dok je kod određenih (ne kod svih) glumaca u pitanju kalup identičnih uloga kao u nekom ranijem projektu. Drugi projekt-druga uloga a identična po svemu karakterno govorno ( tipa uloga dalmatinca na što me asocirala poveznica s "ružom vjetrova") a bilo je toga i u tv projektu "Vatre ivanjske" iz 2014. brzinski rezime radnje za one koji nisu upućeni u slučaj.

"Radnja serije smještena je u malom, mirnom mjestu Ivanje u koje je ušao nemir pojavom nasljednice bogatog imanja s kojim već godinama upravlja Božo Magdić. Dolazak mlade liječnice Ane Kolar izazvat će puno loših događaja, ali i dobrih trenutaka. Božina supruga, zločesta Elena Župan napravit će sve što je u njenoj moći da Anu otjera iz Ivanja i zajedno s Božom zadrži imanje. Njena beskrupulozna i razmažena kći Klara napravit će sve da Anu odvoji od Viktora, Božinog sina"

Wikipedia

Screenshot-2023-10-05-at-11-20-49-vatre-ivanjske-set-jpg-JPEG-slika-540-300-piksela
MOJA TV SCREENSHOT

Ovo je 2014 bio jedan od rijetkih televizijskih projekata koji se dao gledat-imao sam već na samom mojem blogerskom početku referenci na taj projekt koji
je odskakao po konceptu koji nije nešto svojstven dramskih serijama-akcijom nabijenim scenama u drastično većoj mjeri nego je to uobičajeno za serije tog tipa to je samo jedan od razloga zašto je bila kvalitetna i zanimljiva drugi razlozi su izbor glumačke postave lokacija fabula itd ali sad za ovaj post manje važno. Stvar je u tome da je dio postave ponovo uzet iz nekih ranijih drasmkih serija. To je bilo obećavajuće i svidjelo mi se (kao i uvođenje onih koji ranije nisu imali posla po setu dramskih serija) ali 2 uloge su opet bile ukalupljene. Isabelči je prije 4 godine pitala na kojem strimingu može pogledati seriju na što sam joj dao poveznicu a ona je u komentarima iznijela svoje dojmove.


"e sad ovako, godinama u principu ne gledam serije iz jednostavnog razloga što se u pravilu otegnu u trakavicu, kao i ova, ok, odgledala sam isključivo zbog tvojih naputaka 8 ili 9 i bilo mi previše, ne znam uopće u koliko je epizoda snimana, nebitno,ali ono što sam odgledala prvo lokacija radnje fantastično odabrana, glazbeni broj koji prati valjda ključne scene savršeno ukomponiran za moj ukus tek u sceni u vinogradu kada pred oluju vezuju lozje, al ono što me se u cijeloj priči najviše dojmilo jesu tri lika; Marija, Tamara i Andrija, okosnica su i balans po meni cijele priče i ostalih junaka, iako mislim da niti jedno od spomenutih nisu glavne uloge, meni su najjače , Tamara koja gestom , pogledom, skretanjem glave kaže više nego svi skup u nekoliko epizoda, Marija i Andrija balans svima onako raskupušenim u osobnim i zajedničkim ,dubokim problemima.
humora svako malo; šarmantan ko kramp....-)))
Jel netko umro?
Možda nada, ali ona umire zadnja....
fenimenalno mi ovo , u svakom slučaju zanimljivo , samo brate mili
neke scene i dijalozi otegnuti u beskonačnost,
Ne kažem da sve skupa nije vrlo kvalitetno i vrijedno pogledati, eto mene zamorilo pa ne odgledah do kraja.
Draži su mi filmovi i ne da sada neš kritiziram ,ali osobno bi mi bilo
puno draže pogledati kao cjelinu, a tema, tema svagdašnja; sve za novac, stanje , imanje i tako to
hvala ti puno za nevjerojatno kišno poslijepodne koje je eto brže došlo svome kraju uz gledanje ove vrlo dobre serije koja si je uzela vjerojatno najteži zadatak ,ili temu za obraditi; potragu za isitnskom ljubavljui obiteljskom srećom.....
tp."


Dijelio sam onda a nije tajna i sad njenu preferenciju uloga u priči od čega je jedna navedena upala u taj kalup identičnih uloga-Andrija (Filip Juričić) karakterno identična uloga one u "Larinom izboru" temperament i težak karakter sa razlikom da je ova rola pozitivna. Iako se uloge dodijeljuju po onom što
glumci izvanredno izvlače to ukalupljivanje u identične uloge je ono što me više pika nego isti izbor kao u Andreinom slučaju. Iako i to je problem kad se zbog toga zapostavljaju i drugi afirmirani glumci osim kad je u pitanju situacija koju spominje Luki u svom odgovoru o prebukiranosti na kazališnom planu ili nekom drugom. Sa filmom je u većini slučajeva sasvim druga stvar film je kompletan ne nadovezuje se kompletna priča je unutar tih sat i pol dva a i ne radi se na brzinu kao dramske serije samim time je više vremena za scenarij i režiju.


U aktualnom projektu "kumovi" isto je dio ekipe glumac iz "ruže vjetrova" kao primijer identične uloge po parametrima karakterizacije i govora. (Andrea ako gledaš uskoro u seriji dolazi do preokreta)

"Nakon što su gledatelji u posljednjim epizodama "Kumova" emitiranih pred ljeto svjedočili Zlatanovom (Konstantin Haag) odlasku u Argentinu zbog prekida s Vedranom (Jagoda Kumrić), na veselje brojnih obožavatelja, omiljeni Zlatan ponovno se vraća u hit seriju, a iz Argentine u Zaglave stiže s novom djevojkom Bellom, koju je utjelovila glumica Iva Mihalić.

"Bella ima svoj plan, ponešto proračunat, ponešto iskren. Stalo joj je do Zlatana, iskrena je u tome i u njemu vidi priliku da popravi svoj život. Napravi mali kaos, koji opet možda mještanima donese i malu katarzu", otkrila je Iva"
.


7656271b2405f7ae8a62
DNEVNIK.HR SCREENSHOT

Uglavnom postalo je monotono i trebalo je osvježenje, ovo izgleda obećavajuće otvorit će se nove intrige i napetosti a Iva je izvanredan izbor za ovu ulogu
samim time pošto nova uloga obećaje nešto novo specifično daleko od ukalupljenosti u nešto identično. Ali to je kod nas neko pravilo (vjerovatno kod svih ali fokusiram se samo na nas) da nam glumci upadaju u identične uloge kad je riječ o televiziji. Sa filmom i kazalištem je druga stvar- tu ima više prostora.
Film 8.povjerenik je sniman 2016 a u distribuciju je dan 2018. brz je tempo i na filmovima ali ne tako intenzivan kao na serijama samim time je više prostora za kreativnost da glumci ne bi upadali u identične uloge. Da rezimiram nemam problem sa izborom istih glumaca ako to ne isključuje druge i ako ne upadaju u kalupe identičnih uloga a to upadanje je jebiga neko nepisano pravilo.Ali može su tu dodati iznimka kad to nije problem-u situacijama kad se radi o istoj ulozi u različitim projektima koji su povezani. Razlika je u formi (prenošenje filma u kazalište ili predstave na film kao što je slučaj sa predstavom "djeca sa cnn-a"
) to je drugi slučaj kad su uloge iste u različitom mediju iste uloge su izvrsna stvar za razliku od identičnih. Ovdje je slučaj dijametralno suprotan kod identičnih je u pitanju druga uloga po svemu identična onoj prethodnoj u drugom ista sa novim konceptima. U postu o ekranizaciji predstave tipkao sam o poveznicama i razlikama na predstava-film relaciji prvo sa citatom:

"Radnja filma prati period poslije pada Srebrenice, gdje je Dino - kojeg igra Amar Bukvić, izgubio oca i dva brata. Kao izbjeglica odlazi u Zagreb s tetom i petogodišnjim bratom te ga kao ratno siroče šalju izbjegličkim konvojem u Dansku. Dino radi kao ulični čistač, podstanar je, a jedina veza sa svijetom je telefonska govornica iz koje komunicira s prijateljem Fahrom u Sarajevu. Dinin emotivni život promijenit će dolazak nove sustanarke Dore koju igra Iva Mihalić s kojom dijeli sličnu sudbinu - on je preživio srebrenički genocid, a Dora je iz Vukovara. Upitana o razlikama u pripremanja iste uloge za kazalište i za kino, Iva je pojasnila: „Iako su uloge iz istog komada, s obzirom da se radi o dva različita medija, uloge nužno bivaju promijenjene samim procesom adaptacije. Bilo je vrlo izazovno prenijeti ulogu koju sam igrala na kazališnim daska na film. Drago mi je da sam imala priliku doživjeti to iskustvo.“ Amar Bukvić kao glavni glumac filma i istoimene predstave nadodao je: „Izazovno je bilo igrati i na kazališnim daskama, kao i pred kamerom, jer se kazališna priča razlikovala donekle s onom filmskom, jer smo namjerno težište na filmu učinili drugačijim, jer nam je film otvarao neke druge mogućnosti. Predstavu smo odigrali smo preko 100 puta, a film se zapravo nastavlja, tamo gdje predstava staje.


"U filmu su Iva i Amar ponovo u istim ulogama kao u predstavi ali je ovdje situacija druga. Iste uloge u drugoj situaciji. Poveznica sa predstavom je njihovo ratom zajebano djetinjstvo
ali ovdje je bitna razlika da događaji u filmu adaptiraju period deset godina kasnije od onih u predstavi, ovdje su odrasli ljudi film adaptira njihove živote sa vidljivim stanjem stvari da je na dosta događaja u sadašnjosti djetinjstvo
načeto ratom imalo utjecaj".


Ovo sam nadopunio citat svojim riječima kao ključnom razlikom na relaciji predstava-film, kod ovakvih projekata ne samo da je poželjno da je izbor glumaca isti nego je i potreban da stvar bude kvalitetna ovdje se konkretno radi o istim ulogama u drugom mediju, ono što bi bio problem je kad bi upali u kalup kad bi svaka naredna uloga bila identična na svim budućim projektima (konkretno televizijskim televizija je forma kod koje se ta ukalupljenost najviše ističe) Ali ima još nešto spontano mi je došla saocijacija na protagonizam i antagonizam pozitivu i negativu-i to su stavke po kojima se upada u pravilo identičnosti neki su određeni pozitivnim ulogama drugi negativnim što nužno ne mora biti problem ako se uloge razlikuju neovisno o pozitivi ili negativi od onih na prethodnim projektima. Ideja i kreativnosti ima samo u brzom tempu života i serije se snimaju stihijskom brzinom što smanjuje vrijeme režiji i scenaristima.

život je pozornica,dramska umjetnost je njegova projekcija

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.