RADIO-DRAMA "DOBRI ČOVJEK BAŽULEK"
Zaključit ću mjesec na blogu sa ovom dramom izvedenom sad nedavno konkretno 15.7. koja još nije pala u arhivu na streaming stranici.
Prva ključna razlika između ove i prethodne dvije je da se radi o satiričnom dramskom tekstu koji adaptira tužnu priču poštenog čovjeka.
Vasary je u našoj radijskoj inačici praćen ansamblom od devet značajnih glumačkih imena: Darko Milas, Iva Mihalić, Alen Šalinović, Tomislav Martić, Marija Kolb, Marija Lešaja, Branko Meničanin, Ana Maras Harmander, Željko Šestić.
Nadahnutu režiju i tonsko majstorstvo ujedinili su redatelj Petar Vujačić i ton majstor Srđan Nogić, dok je skladatelj Davor Rocco tome dao značajan doprinos. Urednica: Lada Martinac Kralj"
Još jedna od inovacija u konceptu ove drame je i to da je glumcima dodijeljeno više uloga kroz činove koji je svaki zasebna priča, o jednom periodu Bažulekovog života kao slijedom događaja iz onog prethodnog. Samo je uloga Bažuleka kroz cijelu dramu konstanta. Da vas ne davim esejističkim analizama ovdje ću brzinski navesti uloge koje su okosnica radnje po činovima.
Tomislav Martić-ovršitelj, bankarski službenik, glumac.
Ana Maras- Bažulekova kolegica s posla, zastupnica nacionalnih manjina
Iva Mihalić, Bažulekova žena, slovenka bankarska savjetnica, odvjetnica.
Gavella t-portal Teatar.hr instagram
Ovo je zasad dovoljno, ovdje se zaustavite sa skrolanjem posta i kliknite na dramu kad se stranica otvori klik na ikonu "play" moje esejističke analize čitajte nakon što sami dobijete neki svoj dojam drame.
Prva stvar, ova drama odskače od ranije objavljenih u tom satiričkom parametru 9 činova i "šaltanja" glumaca iz jedne uloge u drugu koje se periodički izmijenjuju osim uloge Bažuleka koja je "fiksna" kroz cijelu dramu. Poanta je moderno društvo ljudski odnosi intrige
napetosti kriminal i ostale pizdarije u društvu.
1. ČIN
Problematizira šefov pik na radnika u ovom modernom vremenu najviše je višak radnika okidač otkaza. Ovdje stvar ide sasvim u krajnost. Pod izgovorom da "ništa ne radi" šef Bažuleku uvaljuje otkaz a kao pojačanje "argumentiranosti" za otkaz kolegica ga + to optužuje za sexualno uznemiravanje na poslu. One thing leads to another- taj se slučaj reflektira i na njegov privatan život.
2.ČIN
Sjeban zbog gubitka posla obznanjuje to svojoj ženi nakon čega se tenzije dodatno dignu. On je nesposoban kreten idiot, mora iz stana van što je njegova žena i uspjela-izbacit ga preko ovršitelja-stan je prepisan na nju.
3.ČIN
Bažulekov prijatelj zove voditeljicu povjerenstva u nastojanju da ga izvuče iz nezavidnog položaja da dobije neki (financijski) poticaj. Ovdje je jedna od "meta" problematizacije razno-razni EU projekti (kakvih u reali ima masu tipa skup i nepotreban pelješki most) ali i na
apsurdnost idenja na ruku povjerenstva kao na usluzi strankama a u kojem su kao u svim "institucijama" u pitanju osobni interesi i manipulacija.Dodijeljeni "menađer" Bažuleku obećaje sve i svašta do trenutka kad on izrazi svoje prioritete koje treba iz tog fonda, mijenja ton počinju salve uvreda i latentnih prijetnji što rezultira Bažulekovim slaganjem sa svim menađerovim idejama.
4.ČIN
Jedan od ključnih u drami-dolazak u banku. Izvanredno seciranje profila bankarskih službenika i banke kao poslovnice. Bankarstvo-legalizirana pljačka. U satiri je, ostavljen prostor umjetničke slobode da se adaptira profil onoga što bankari stvarno misle o svojim klijentima. Usput, ovim putem bi dodao svoje pozitivne dojmove u naraciji-uvodu u ovaj četvrti čin kako su banke verbalno isšamarane
teškom ironijom. Šef talijan-iz priče me asocira na jednu poznatu situaciju iz reale jednu "domaću" banku koja to više nije jer je prodana-talijanu. U priču s bankom uključeni su šef talijan malo njemačkog i slovenska službenica. Ovdje se kompromitira pravo stanje stvari oko uvjeta i lihvarskih kamata koje banke nabijaju. Da ne idem sad predaleko sa seciranjem svakog čina, jer ih ima još poprilično. Osim otkaza na poslu, prekida zajedničkog života sa ženom i banke dotiču se i još neka važna pitanja.
5.ČIN
Pitanja ulice-ovo je još jedna važna stavka. Pupušio je svaku šansu da dobije kredit hoda ulicom i sreće prijatelja. Bažulek je dinamovac a prijatelj hajdukovac, vizualizacija te scene mi je bila poprilično živopisna, prva asocijacija to prebijanje mi je bilo navijačko
divljanje razbijanje bacanje bangalki i ostala sranja koja rade po stadionima i izvan. Tanak sam sa vremenom, pa ne mogu rezimirati
sve činove zasebno ove glavne koji su uvod i zaplet priče ipak jesam. Ostali činovi se dotiču privođenja, optužbe razgovora s odvjetnicom njegovim izlaskom iz policije. Drama isto ima poantu dramsku umjetnost-kazalište prikazati u pozitivnom kontekstu pored banki, otkaza, svađa navijača...da ipak ima pozitivnih stvari. Bažulek u kazalištu doživi katarzu, što potencira njegovu "potragu za Bogom" dio koji je uvod u rasplet drame trenutak kad se pomiri sa ženom (koja se u međuvremenu našla u istoj situaciji, opet kancerogeno tkivo države ovrhe deložacije) i odlaze na Žumberak.
Izvanredna lucidna drama koja je isproblematizirala sve negativnosti moderne Hrvatske.
RADIO-DRAMA "NEMA VIŠE TAKVIH KAO BENJA KRIK"
Eksperimentalni post sa objavom radio-drame se pokazao poprilično uspješnim. Stvarno mi je drago da su ljudi koji ovaj blog prate komentiraju i zanimaju ih ove stvari prepoznali potencijale radio-drame. Objavljivao bih ih i ranije samo dosad nije bilo načina dok se ko na pladnju nije ponudio youtube kanal sa presnimljenim dramama čak i našim domaćim izvedbama. A noćas sam naletio i na streaming
besplatnu (i sigurnu!) stranicu sa arhivom radio-drami izvedenih na HRT-u. Konkretnu dramu ću stavit u poveznicu kasnije jer nema opcije embedanja, elem o drami. Isti redatelj kao i na "čerupanju anđela" i manje-više ista glumačka ekipa konkretno njih troje drama izvedena prema motivima "Odesa je Babelj, Babelj je Odesa" o usponu kriminalaca progonu židova i osobnim problemima pojedinca koji su ih doveli do kompleksnih situacija.
"Naposljetku, „Benja Krik“ radiofonska je posveta ne samo piscu, nego i gradu koji danas živi svoju tamnu stvarnost, a nekad je bio vezan za živote i stvaralaštvo brojnih književnika i pjesnika, te bio smatran prijestolnicom humora iz kojeg su potekli uz Babelja Iljf i Petrov, a na nešto drugačiji način Jurij Oleša, Venjamin Kaverin i drugi. S mišlju i željom da se Odesa vrati svojoj kulturnoj povijesti i budućnosti poslušajmo u subotu, na Prvom, u 18.05 „Nema više takvih kao što je Benja Krik“. Projekt urednički potpisuje Lada Martinac Kralj".
Kad su radio-drame u pitanju u postu neću baljezgat previše ovo je malo opuštenija forma bloganja prigodna za ljeto a rezime drame u komentarima.
poveznica na dramu ispod slike s lijeve strane klik na tipku "play" desno pod slikom.
I kolaž fotka glumačke ekipe manje-više ista ekipa kao i na "čerupanju anđela(Tomislav Martić, Joško Ševo Iva Mihalić) kronoliškim redom otac i sin (pozitivne uloge) otac i kćer (negativne uloge) i otac i kćer (pozitivne uloge) i u ovoj drami briljantni.
RADIO DRAMA-"ČERUPANJE ANĐELA"
Tema radio-drame su petorica umirovljenih sudaca i zatvorskih službenika u planinskoj kući u olujnoj noći koji se igraju sudačke prakse.
"Redatelj Petar Vujačić okupio je respektabilnu grupu glumaca koja suvereno iznosi Paljetkovu igru ironije i poduke. U ulozi tamnog, sudbinski upornog tužitelja - Siniša Popović, u ulozi vehementnog i napadačkog suca - Joško Ševo, u ulozi pragmatičnog trgovca i naivnog tuženika - Živko Anočić, u ulozi branitelja s namazima sućuti Željko Duvnjak, u ulozi senilnog izvršitelja kazne Tomislav Martić, u ulozi hladnog pripovjedača Zoran Gogić i, naposljetku, kao nova "grješnica" kojoj će se suditi - Iva Mihalić. Redatelj Petar Vujačić kreirao je radio dramu koja je jednostavno a promišljeno bazirana isključivo na glumačkoj igri i transformacijama koje se na tom planu zbivaju. Sam kraj drame, u kojoj četveroglavo sudsko tijelo opokoljava novu žrtvu poput vampira, tako postaje groteskna korona koja do kraja otvara slojeve ovog intrigantnog Paljetkova teksta. U realizaciji zvučne slike svoj udio imali su ton majstorica Katarina Barišić i glazbeni urednik Maro Market. Urednica: Lada Martinac Kralj."
Ovo ima potencijala za pravu vizualnu predstavu, prednost radio-drame je što se moć vizualizacije događaja drila i slaže se slika priče u glavi. Konkretno to su kod mene bile ne samo vizualizacije mjesta i vremena (koliba na planini mećava, i sudska igra) nego i trowback priča iz života trgovca koju je sud izvukao iz njega, dodatno u prilog još uspješnijoj vizualizaciji ide i činjenica da dramu izvode poznati kazališni glumci pa ne treba vizualno zamišljati profil uloga, no neću sad o tome niti ću previše logorejski razvući post jer ću dramu objaviti ovdje-44
minute uživancije i vizualizacije fiktivnog ambijenta u kojem se odigrava priča. Dramski tekst je dubinsko istraživanje-introspekcija psiholiškog profila okupljenih umirovljenih sudaca koji za svoju igru koriste situaciju kad im u kuću (da se skloni od oluje) upadne mladi trgovac, a njegovo prihvaćanje igre rezultira tragičnim događajem. Ako možete izdvojiti 44 minute svog vremena za izvrtiti dramu preporučam da to svakako napravite, nećete požaliti!
I da ne bude skroz bez vizualnog materijala-dio ekipe koja je izvela dramu u kolaž fotki.
VRAĆAM SE ZAGREBE TEBI-KONCERT U GLUMAČKOJ INTERPRETACIJI
Na prethodnom postu Pozitivka mi je ostavila inspirativan komentar na koji sam replicirao da ću joj odgovorit postom nakon koncerta. Bilo je materijala za takve odgovore kroz novi post i ranije sad se nakupilo dovoljno
materijala za odgovor u ovoj formi. Prvo malo rekapitulacije prošle i pretprošle godine. Na lanjskom zagrebačkom novom valu sam bio pored nekih
kmečavaca koji su imali protest i kolutali očima na određene izvedbe pjesmi. Na stranu što nisu ništa platili jer je dolazak bio slobodan kao i ovaj večerašnji, nego očekivanja vokalnog savršenstva od ljudi koji NISU pjevači. Da se malo prebacim na filmske stvari opće je poznata stvar da mi je povezivanje najdraža forma bloganja bez panike doći će se do poante. Prije ravno 2 godine na Lopudu je održan prvi
Ponta Lopud festival filma namijenjen filmskim projekcijama na otvorenom i upoznavanjem mladih glumačkih/režiserskih/redateljskih talenata iz
Hrvatske i regije sa inozemnim redateljima/režiserima prva godina/sezona kao razbijanje leda okupila je (po mom osobnom dojmu) najbolju glumačku ekipu za masterclass filmske radionice sa poljskim redateljem.
Svečano otvoren prvi ponta Lopud
Predstavljajući program novoosnovanog festivala na konferenciji za medije u hotelu RMH Lafodia Sea Resort suosnivačica i organizatorica festivala Tilda Grossel Bogdanović rekla je da Lopud postaje mjesto za nove, zanimljive sadržaje kako bi se povezali gosti festivala s mještanima i podarili otoku dodatnu međunarodnu prepoznatljivost. „Je li bilo hrabro ili ludo, nisam sigurna, vrijeme će pokazati. Sretna sam reakcijama brojnih ljudi od opće javnosti do lokalaca koji su nam na svaki način pomogli“, istaknula je Grossel Bogdanović.
Suosnivač Ponta Lopud festivala i direktor Sarajevo film festivala Mirsad Purivatra kazao je kako je pronađeno još jedno divno mjesto na kojem će se okupljati filmaši iz regije i cijeloga svijeta. ”Za četiri do pet godina Ponta Lopud festival postat će jedno od najznačajnijih mjesta za ljude s filma. „Ne želimo biti veliki, nemamo ideju biti neki novi Cannes, Sarajevo. Želimo da Lopud ima festival gdje će se ljudi družiti, uživati, izmjenjivati svoje ideje, razvijati network i stvarati nove projekte. Okruženje koje nam nudi ovaj predivan otok zaista nam može biti samo inspiracija“, naglasio je Purivatra.
posebni gost festivala Pawel Pawlikovski, čiji je film ”Hladni rat” prikazan prve večeri u franjevačkom samostanu, Lopud 1483 pohvalio je ideju da se realizira projekt novog festivala. ”Nema puno ljudi kao Mirsad Purivatra koji voli film i koji zna okupiti ljubitelje filma. Gdje Miro ide, ljudi ga slijede. Sve što je do sada napravio je nevjerojatno. Kada me je pozvao na Ponta Lopud festival nisam imao dvojbe i izuzetno sam rado došao. Drago mi je da sam dio toga”.
Pawlikowski je brojnim novinarima koji su došli na predstavljanje novog festivala rekao da je Covid kriza definitivno promijenila njegovu perspektivu i da mu se priče na kojima je radio sada čine nerelevantnim. ”Nisam siguran jesam li spreman raditi novi film u ovoj novoj situaciji, ali moramo ići dalje”. Izrazio je zadovoljstvo što na masterclassu sudjeluju mladi i talentirani redatelji i glumci iz regije i naglasio da i sam dobiva novu energiju od sudionika. ”To je obostrani benefit i za mene i za sudionike masterclassa”.
Prvi takav projekt pokazao se kao izvanredna stvar, već sljedeće je otvoren novi a ove godine i treći što će doprinijeti još većoj popularizaciji filma u Hrvatskoj i izvan. Da se vratim na koncert i lanjsko baljezganje
dijela okupljenih promatrača koji su došli ne zbog glumačke izvedbe nego zbog koncerta kao koncerta kao da su na pozornici bili Štulić
Haustor ili Prljavci. Očekivanje voklanog savršenstva u takvoj situaciji je totalna nebuloza, kad se dolazi na koncerte koje izvodi drama zagrebačkog
HNK ne ide se s premisom da su na razini profesionalnih pjevača, kod nas kojima je film/predstava ispred glazbe prvo gledamo izvedbu, interpretaciju uživljenost. Sa glumačke strane, kao kod uloga kad se užive u neku pjesmu i onda istu interpretiraju po uživljenosti nešto slično kao kod uloga u predstavi/filmu. Po tom principu mi je bio i "zagrebački novi val" i ovaj večerašnji (izvanredan) nastup. Na postu o zagrebačkom novom valu bilo je komentara skeptičnih u vezi izvedbe klasika zagrebačke rock-scene osamdesetih
od strane glumaca.
a svima, pa i meni, izbor bez da se pravdamo ikome,
a najmanje kritičarima ili bilo kome koji si misli kao svoje" ;)
Komentar je konkretno referenca na moje riječi iz posta u vezi kmečanja prekomotnih krkana iz publike kako im ne odgovara interpretacija određene pjesme.
"nije moglo
proći bez prizemnih komentara iz publike kako nešto "ne valja" jer vjerovatno očekuju profesionalnu (pjevačku) vokalnu izvedbu.
A ovdje nije poanta bila vokalna izvedba nego samo intepretacija i to je ono po čemu je koncert specifičan".
Ali zanimljiva je konstatacija kako pjevanje "nije" za glumce-a u mali milijun uloga imaju pjevačku ulogu, primijer je (jedan od milijun) film pa godinama nakon njega predstava "tko pjeva zlo ne misli" kao primijeri poveznice glume i pjevanja. Istovremeno o zagrebačkom novom valu i Luki je imala post u kojem sam se isto u komentarima referirao na iritantne trenutke kmečanja iz publike kako im koncert ne odgovara i "nije na razini". Njen odgovor je bio isto vrhunski manje niti nisam očekivao.
Na što bi se nadovezao nečim sasvim drugim-"smanjene" voklane sposobnosti (po ocjeni panjeva iz publike koji nisu ništa niti platili ali protestiraju jer mogu) nisu problem prvo jer kod većine uopće nisu smanjene, druga stvar je da je nebulozno na koncerte takvog tipa
dolaziti sa očekivanjima da će biti izvedeni profesionalno na pjevačkoj razini. Nije ovo klasičan koncert ovo je koncert sa uključenim glumačkim interpretacijama intonacije i recitacije za vrijeme koncerta nisu bile slučajnost. Fous treba biti na profesionalnu razinu ali glumačku/interpretativnu (što je i zadovoljeno) a ne na vokalnu, ako je i bilo vokalno lošijih interpretacija ova prva stvar na kojoj bi trebala biti pažnja to kompenzira. Poanta je u tome da se izvede na jedan glumački specifičan način na što sam od početka računao. Meni je bilo bolje i zabavnije nego na puno "profi" koncerata na kojima sam bio, oke vjerovatno je i do
moje puno veće blizine filma i kazališta nego muzike. Uglavnom prošle godine je napravljen spektakl s jako malo "pravih" koncerata se sjećam ovako spontane žive i specifične atmosfere kao s ovog (i ovogodišnjeg)
Pjesme Azre, Prljavog kazališta, Filma, Haustora, Xenije i Zvijezda, a uz instrumentalnu podršku Ante Gele, otpjevali su umjetnici Drame HNK.
Koncert je otvoren pjesmom 041/Kada Zagreb izranja iz sna Azre. Iznenađenje za publiku bio je Davorin Bogović koji je oduševio sve prisutne izvedbom klasika Prljavog Kazališta Crno-bijeli svijet dok se Renato Metessi pridružio bendu Ante Gele i otpjevao Nikol njegova benda Zvijezde.
Koncert završava kako je i počeo - Azrinim klasicima A šta da radim i Jesi li sama večeras. Na samom je kraju još jednom izvedena Haustorova Moja prva ljubav uz neprestane ovacije i oduševljenje publike koja je više od dva sata plesala i pjevala zajedno s umjetnicima".
Istu tu informaciju/stranicu sam linkao u komentare da se crno na bijelo vidi da je koncert generalno potencirao erupciju oduševljenja kod publike, a u jednom trenutku atmosfera je bila na takvoj razini da je izgledalo kao da će se dio publike popeti na pozornicu. Zanimljivo i specifično iskustvo biti na koncertu ovakvog tipa. Ali bilo je u komentarima još skeptičnih izjava:
Posebno je fokus na ovome: "zbog sveg tog artificijelnog teatralnog umjetnog što je karakteristično za kazalište i uglavnom kazalištu dobro stoji, ali veoma je loše za glazbu" Ne bih rekao da je loše štoviše da je izvanredno baš zbog tog specifičnog konncepta teatralne izvedbe pjesama, nešto sasvim novo i inovativno što otvara jednu sasvim drugu formu u glazbi pošto je glazba povremeno dio scenskog nastupa bilo u filmu ili kazalištu sa takvim očekivanjima se i išlo na koncert. Inače što se tiče glazbe mislim da je hip-hop interpretacijski najbliži glumi. To me sjetilo na jedan 4 godine stari post posvećen baš povezivanju jednog glazbenog žanra na relaciji sa glumom. Jedan od primijera je El bahattijeva stvar iz 2001 "brutalna braća" u kojoj je tema narko-kartel lova mafija a tekst je iz prvog lica kao uloga. To je jedan od rijetkih primijera od kojih bi se dalo
napraviti nekuu filmsku priču. Da se vratim na tkpznm gledao predstavu (uživo) 3 puta, prva stvar koja je od važnosti je uživjeti se sa dodijeljenom ulogom, vremenom i isto prenijeti u probijanje četvrtog zida na predstavi se gledalo predstavu nitko nije obraćao pažnju na vokalne stavke pjevanja u predstavi što je isto bilo na razini ali u prvom redu gledalo se kompletan scenski nastup. Gluma je s glazbom sigurniji teren nego kad pjevači glume. Sjećam se televizijskog projekta iz davne 2004 villa Maria i da Rozgu i Grašu nisam mogao progutati kao glumce. Iako su možda talenti u sferi pjevanja
vidljivo je bilo i sa Marsa da im gluma ne leži na tim su felima gadno škripali. To me sjetilo i na slučaj glumačkog pjevanja u formi najave nove sezone kad su izvođeni kadrovi predstave za njenu promociju na na dan otvorenog trga koju godinu unazad kad se isto gledao scenski nastup i interpretacijski koncept uloge kako je i trebalo biti a ne kad se od dramskog ansambla očekuje da budu pjevači. Od koncerta drame zagrebačkog HNK u prvom redu treba gledati na taj teatralni efekt
kod glumaca je u prvom redu stvar u interpretaciji, emociji eventualno nakon toga u vokalnom izvođenju koje je stvarno na razini a vidi se i iz priloženog u lanjskim videima da je atomsfera bila izvanredna. Samim time nisam niti od ovogodišnjeg koncerta očekivao ništa manje idemo sad na večerašnji koncert. Ove godine su izvođene zagrebačke stvari. "Vraćam se Zagrebe tebi"
Priča je jednostavno posvećena Zagrebu, kao prijatelju, a slavno ga je društvo toliko puta opjevalo da je i službeno postao najopjevaniji grad u Europi. Od Britvića, Goloba i Robića preko Špišića i Krajača dolazimo do Dujmića, Houre, Rippera i ostalih velikana. Tako će publika moći uživati u evergreenima, šansonama, pop-izvedbama, rocku, ali i kultnim navijačkim pjesmama posvećenima Dinamu. Zanimljiva je činjenica da nisu samo rođeni Zagrepčani skladali i pjevali za Zagreb. Bilo je tu Splićana, Dubrovčana, Slavonaca, Zagoraca...
Pjesme će uz orkestar pjevati glumci svih generacija koji se intenzivnim probama pripremaju kako bi u organizaciji zagrebačkog HNK i Jutarnjeg lista još jednom ostvarili večer za pamćenje. U dobroj atmosferi uz bend Ante Gele svoje će vokalno umijeće pokazati Filip Vidović, Lovro Juraga, Jelena Perčin, Glorija Dubelj, Ivana Boban, Gita Hajdarhodžić, Iva Mihalić, Igor Kovač, Mirta Zečević, Slavko Juraga i Goran Grgić te sopranistica Darija Auguštan i tenor Filip Filipović".
Neki od mladih glumačkih talenata iz prve godine ponta Lopud film-festivala su pokazali svoje talente i u pjevanju na ovakvom tipu koncerta. Zato sam uzeo i Lopud kao poveznicu jer se u prvom redu radi o talentu uživljenosti, interpretacije scenskog nastupa vokalni
talenti iako su većina sasvim kvalitetni na ovakvim koncertima bi trebali biti u skroz drugom planu. Koncert kao predstava-iz tog kuta sam gledao na zagrebački novi val i ovaj večerašnji sve je u najboljem redu i po ps-u. Kad si u autu prema gradu 120 na sat i vrte se pjesme na radiju ne razmišlja se o eventualnom spotu kao niti na koncertima o interpretativnoj formi samo o tekstu i zabavi osim ako nisu u pitanju performeri kod kojih je to suština. Nedavno sam imao post(ove) o video-spotovima koji su režirani filmski kvalitetno apsolutno umijeće kao podloga tekstu a i bazno bi mogli biti savršena filmska priča. Neverbalne interakcije Filmski potencijali neverbalnih interakcija u tim objavama poanta je bila skretanje pažnje na same spotove, i njihovu scensku interpretaciju uočavanje potencijala za filmsku priču neovisno o tekstu pjesama koji su im podloga. Na isti način koncerte poput lanjskog zagrebačkog novog vala i ovog večerašnjeg treba gledati u prvom redu na glumačku interpretaciju, sam nastup i njihovu uživljenost u tekstove ne na vokalnu izvedbu kao glavnu premisu. To su čari koncerta koji je u interpretaciji glumaca nešto sasvim novo i specifično. Na facebook stranici H NK-Zagreb pozitivni komentari u vezi prošlogodišnjeg
zagrebačkog novog vala su se samo nizali.
"Bilo je nezaboravno .Hvala HNK"
"Čestitke svim izvođačima, organizatorima, projekciji itd... Bili ste odlični, hvala Vam na poklonu"!
"Pravi tulum za pamcenje, hvala draga Dubravka Vrgoc i naravno svim umjetnicima HNK"
Izvelo se nešto apstraktno specifično doza glumačkih kreacija je bila ukoncipirana u koncert(e) i sa ovim večerašnjim je bila ista stvar
samo sa drugim repertoarom, kod ovakvih koncerata kad se zna tko ih izvodi treba staviti interpretaciju ispred vokalnih umijeća kao što je bio slučaj sa pjesmama izvođenim u predstavi "tko pjeva zlo ne misli" a večerašnji koncert je nekim izvođenim stvarima povezan i sa
vremenima u dotičnoj predstavi tridesetim godinama prošlog stoljeća kad su snimljeni stari zagrebački klasici. Može se tu dodati još jedna poveznica isto prošle godine samo 2 mjeseca prije novog vala HNK Zagreb je imalo gostovanje sa predstavom "tko pjeva zlo ne misli" u Krapini. Na facebook stranicije bila očita erupcija oduševljenja.
A i u komentarima na video su se nizale pozitivne reakcije:
"Predstava je vrhunska, uživali smo u svakoj minuti"
"Bilo je prekrasno, pohvale cijeloj glumačkoj ekipi!!!!"
"Užitak za dušu, hvala na predstavi, svi smo uživali"
"Bilo je prekrasno. Svi smo uživali,hvala na predstavi i pohvale glumačkoj ekipi"!!
"Predivno"
Reakcije su bile na u prvom redu glumačkim kreacijama interpretaciji i prenošenju filma na kazališnu pozornicu, vokalne interpretacije
koje su bile na razini samo su dodatno bile u plus kvalitetnom filmskom projektu u formi predstave. Na isti način treba gledati i koncerte
ovog tipa-dramski ansambl se vodi dramaturgijom, glumačkim natruhama u samom nastupu to su čari ovakvih koncerata i to je stvar po kojoj odskaču. Ovo je jedna od tih večeri još jedna inovacija je (u odnosu na prošlogodišnji koncert) su smišljene priče kao poveznica sa svim izvođenim glazbenim žanrovima.
Kako je to izgledalo na probama možete pogledati ovdje
Idemo sad na vokalna umijeća kroz videe ispred kojih prvo treba staviti interpretaciju:
Index.hr screenshot
1.IDEJA I REALIZACIJA
Baš sam komentirao s ekipom o specifičnosti koncerta u prvom redu po jednoj stvari koja odskače-koja se to država može pohvaliti da ima glumce koji rade koncerte? Ovo je u prvom redu inovativno po tom parametru. Nikša Kušelj glumi, svira pjeva režira čega god da se ulovi napravi senzaciju. Uvod u koncert.Izvedena je podloga iz westerna "sedmorica veličanstvenih, kasnije korištena za uvod zagrebačke serije iz osamdesetih "smogovci""
Ovo je izvedeno kao referenca na "smogovce" seriju na kojoj su odrasle generacije zagrepčana.
Zagrebački klasici dimnjačar.
milioner
2.TEATRALNI EFEKT
Od samog početka koncerta program odskače po toj specifičnosti, svaki blok izvedenih pjesmi podijeljen je u priče ovo treba gledat kao scenski nastup. Tjedni pripreme koncentracije posvećenosti rezultirali su uspjehom koncerta kao i prošle godine.
3.NOĆ IZNENAĐENJA
Osim zagrebačkih klasika izvedene su i pjesme iz dječjih igranih i crtanih filmova, to je bila stavka koju su držali u tajnosti
I zaključno pred samo finale još 2 zagrebačke, ovo je bila senzacija.
4.OBOSTRANA UŽIVANCIJA
Kao i kod predstavi probijanje četvrtog zida je izazvalo erupciju oduševljenja i kod gulmaca povezanost u zabavi i interakcijama napravila je još jednu senzaciju.