MAJČINSTVO KAO UZVIŠENI DAR Svibanj i Marija u katoličkome su svijetu gotovo sinonimi. Marija je Majka vjere, Majka Crkve, Ruža otajstvena, Kraljica apostola. Litanijski su se nizovi tijekom duge povijesti poput vijenaca pleli oko njezina lika. A ona je u zanosu vjere kao i u podnošenju života uvijek bivala veća i svetija. Marija, međutim, u vjerničkome životu sabire onaj dio nas koji čezne za ženskim i majčinskim atributima. Marija je "početak boljega svijeta" i slika dostojanstva koje čovjek stječe u Kristu. Nauk Crkve u pogledu čovjekova dostojanstva tako je jasan da čak tvrdi kako se "Krist poistovjećuje sa svakim čovjekom". Ako se Krist poistovjećuje sa svakim čovjekom, onda ga možemo sresti, pa i slaviti, jedni u drugima; muž u ženi i žena u mužu, roditelji u djeci i djeca u roditeljima To je novost kršćanskog kulta i civilizacije ljubavi. No, Ivan Pavao II. u enciklici o ženi kaže da je "svaka majka dionica Marijina materinstva prema Isusu". Ne kaže papa kako se to odnosi na kršćanske majke, nego jednostavno na sve majke. Roditeljstvo kao takvo predstavlja put pobožanstvenjenja. Roditeljstvo je u tom smislu uzvišen dar i dostojanstvo. Moglo bi se reći: Biti roditelj znači prihvatiti dio božanstva, dio smisla koji je Bog prosuo među nas i u nas. Ne pohađa li nas to Bog u svakom novom stvorenju? (Anton Šuljić Večernji list, 02.05.2007.) |