blog layouts
Pobjeda “nebeskog Jaganjca”
I zadnja knjiga Biblije, Otkrivenje, govori o Janjetu, no više u pobjedničkom tonu. Bog mu povjerava sudbinu svijeta, u slici knjige sa sedam pečata, koju jedino Jaganjac može otvoriti. Krist - žrtveno janje, uzdignućem dobiva moć i snagu. Svojom otkupiteljskom smrću ostvaruje pobjedu kojom izbavlja Božji narod zarobljen silama zla. To Janje sada ima božansku vlast i njemu se klanjaju nebeska bića: “Dostojan si uzeti knjigu i otvoriti pečate njezine jer si bio zaklan, i otkupio, krvlju svojom, za Boga, ljude iz svakoga plemena i jezika, puka i naroda” (Otk 5,9). Mnoštvo otkupljenih oko prijestolja mu kliču: “Dostojan je zaklani Jaganjac primiti i moć i bogatstvo, i mudrost i snagu, i čast i slavu i blagoslov” (5,12). Janje vodi konačni rat protiv sila zla i njegova će ga pobjeda potvrditi za “kralja Kraljeva i Gospodara gospodara”. Na kraju će Janje postati pastirom i povesti vjernike prema izvorima žive vode nebeskoga blaženstva.
Veličina na drugačiji način
Zaključno bismo se mogli upitati, što nama osobno govori slika Isusa kao žrtvenoga janjeta. Janje je slabo, ranjivo, nezaštićeno, prihvaća smrt ne braneći se. Isus je poput janjeta, koji svoj život bez borbe daje za nas, koji umire kao žrtva, kao “gubitnik”. Isus kao janje ne čini nam se na prvi pogled snažan za snažne i pobjednik za pobjednike. Ne izgleda kao onaj koji obećava uspjeh, pobjedu, zdravlje, životnu sreću...
No, slika Isusa kao vazmenog janjeta uči nas dubljem gledanju u vjeri. Otkriva nam na drugačiji (paradoksalan) način njegovu veličinu, snagu i pobjedu. Slika Janjeta otkriva nam zakonitost Božjega djelovanja i njegovu veličinu. Bog svoju veličinu pokazuje u samodarivajućoj ljubavi, u žrtvi, po kojoj ostvaruje pobjedu nad grijehom i smrću, te nas tako oslobađa za život. Isus nam je primjer kako prihvatiti žrtvu. Kazuje nam kako ona ima smisla, jer se žrtvom postiže nešto više, ona je put vječnom životu.
S druge strane, Isus nam kao Janje žrtvovano za naš spas, pokazuje našu grješnost i slabost. Kazuje nam da se ne možemo sami spasiti i da ne možemo sve postići vlastitim snagama, nego da nam je potrebna Božja snaga. A tu nam je snagu Bog osigurao smrću i uskrsnućem svoga Sina! Zato, kada dublje promislimo kako je Isus pravi Jaganjac Božji, onda ćemo shvatiti da je janje izvorniji i puno jači simbol Uskrsa, negoli zec ili jaje.
preuzeto iz MAK-a
|