Biti slobodan, čist od svega što sputava i vuče k zemlji, iz ove se stvarnosti izdići u ljepšu i bolju, čovjekova je težnja toliko nova koliko i stara. Iskočiti iz obruča ovozemaljskog, nadići mučno i bolno te biti u neslućenoj svjetlosti i ljepoti, jedna je od naših pračežnji. Ona nas pretječe i prati, nadilazi nas i tumači. Jedno smo sa svojom nadom. I nije riječ samo o konačnoj, eshatološkoj nadi. Već sada treba nam iskustvo prosvjetljenja i druge, bolje i smislenije stvarnosti kako bi ono što je sapeto, podložno kvarenju i odumiranju bilo podnošljivije. Isusovo preobraženje, koje kršćanski vjernici danas slave i o kojemu razmatraju, skok je u tu budućnost i unutarnji je, mistički dokaz, da je čovjek stvoren za preobrazbu i da tu preobrazbu nosi u sebi. Ona je naprosto upisana u ovu i ovakvu egzistenciju. Dvojica starozavjetnih proroka, Mojsije i Ilija, u evanđeoskome tekstu žele biti dokaz upravo tome. S Isusovim preobraženjem ljudska se nada izdiže iz okova sadašnjega trenutka, potvrđuje se ljudska pračežnja za preobrazbom i naznačuju konačne mogućnosti. „Nebeska slava proistječe iznutra i Isusa okružuje sjajnim oblakom. Isus je, bez sumnje, oduvijek u sebi nosio tu božansku slavu", kaže američki bibličar Carroll Stuhlmueller. U sebi, dakle, nosimo korijen svoje preobrazbe, a nada u konačnu preobrazbu temelj je smisla upisana u sve naše odnose. Anton Šuljić Večernji list, 04.03.2007. PS Komentare je lakše ostavljati ujutro ili poslijepodne. Navečer je valjda gužva. Svima veliki pozdrav! |
< | ožujak, 2007 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |