Marin Jurjević o svemu

< listopad, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Travanj 2024 (1)
Prosinac 2023 (1)
Studeni 2023 (3)
Svibanj 2023 (1)
Travanj 2023 (1)
Ožujak 2023 (1)
Lipanj 2022 (2)
Svibanj 2022 (2)
Lipanj 2021 (2)
Svibanj 2021 (1)
Travanj 2021 (2)
Studeni 2020 (1)
Rujan 2020 (1)
Lipanj 2020 (3)
Svibanj 2020 (2)
Ožujak 2020 (1)
Studeni 2019 (2)
Listopad 2019 (3)
Rujan 2019 (2)
Kolovoz 2019 (2)
Srpanj 2019 (2)
Lipanj 2019 (1)
Studeni 2018 (1)
Listopad 2018 (1)
Rujan 2018 (1)
Srpanj 2018 (2)
Svibanj 2018 (3)
Travanj 2018 (3)
Ožujak 2018 (1)
Veljača 2018 (2)
Siječanj 2018 (1)
Travanj 2017 (4)
Ožujak 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Studeni 2016 (2)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2016 (1)
Kolovoz 2016 (1)
Svibanj 2016 (1)
Travanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (9)
Siječanj 2016 (1)
Prosinac 2015 (3)
Studeni 2015 (3)
Veljača 2015 (1)
Rujan 2014 (1)
Svibanj 2014 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Informacije građanima

Linkovi
Dišpet- Fanzin Foruma mladih SDP-a Split
SDP Split
Forum mladih SDP-a Split
Blog.hr
Marija Lugaric
Nenad Stazic
Davorko Vidovic
Zoran Milanović
SDP
Sabor RH

Counter
Get a Counter

07.10.2007., nedjelja

ŠJORA FILE DOŠLA POSUDIT LUMBRELU

Baš san jutros mislija malo otpočinit.....kad zazvrlji telefon.
Ajme, ko je sad? Ne moš ni nediljon bit miran!
Ali štaš, moran dignit slušalicu jer ko zna šta je i ko je..Kampanja je već evo započela, sve se više zahuktava. Bićedu zovu iz stranke...
Alooo!
S druge strane žice muk.
Alo! Vičen iznerviran.
Ma je si li to ti Marinko mali?
Jesan, jesan...odgovaran jerbo san omar pozna šjoru Filu.
A ča oče reč da zovete ovako priko telefona? Oli niste doma?
Ma doma san...lipi moj...Vengo nisan znala da si ariva iz Zagreba...Evo gren u spizu s neviston a vamka je nika kišica, pa san tila pitat Maju jema li koju žensku lumbrelu viška jerbo nan tribadu dvi a ja jeman samo jednu.
A moja šjora File, ja van niman pojma. Sam san doma. Svi moji su na Čiovo. Dojdite do mene pa ćemo je kušat nać.
Eto mene!
Nisan se ni diga sa katrige kad na vratima zazvoni zvono. A kako i neće kad nas dili samo par metri hodnika..
Otvorin vrata a moja šjora File razrogači oč, zaklecaju joj kolina...parilo se da će se izvrnit i past drito na kosti.
A judi moji...ma je sili to ti ?
Blažena Divice Marijo...napokon si se ušesnija. Ma parija si s onon kosurinon ka neka šimija iz prašume....Ništa ti nisan tila govorit, ali da si ti moj ne bi ti meni onakvi oda okolo!
Ma kakvi to, šjora File?
Ma ča kakvi ?
A nikakvi, eto ti ga na...Najidi se ona..ulize u stan i omar side.
A dite moje..s onon kosuruinon parija si mi ka niki redikul, ka da si malo rebambija, išempja, otiša na kvasinu....a...e...Oli je takvi malo u Splitu, sinko moj !?
Ala.ala...šjora File, Vi ste malo staromodni...ka niki oldtajmer...pa se teško privikavate na novitade!
Ma koji "tajmer", ma koje novitade...! Slušaj ti mene. Otkad je svita i vika najlakše ti je bilo glumit ludonju, bit čudak i drugovačiji od cilega svita...a onda pizdit da kako su svi mone koje ništa ne razumidu. Ma su za takvima uvik na kraju dica zviždilai kreveljila se po ulici, tukli ji stinama a judi su ji voltavali...i nikad to ne bi lipo završilo za njih.. Tako da znaš. Još si moga završit ka Karuzo !
Ma šta to govorite šjora File ?!
Još ću pomislit kako ste se upisali u hadezejce kad me tako napadate !
Ajde Marinko zajebaji ti nekoga drugoga a ne mene...sva se nakostrušila!
Nego..reci ti meni a ko te je to ostriga!
Štrba!
A ?
Ma Štrba...To je moj stari prijatelj koji me lipo jučer ošiša kad san se vratija iz Šibenika sa skupa SDP-a..i još me je najija s tri vrste sira, panceton i tlačenicon, kiselin kukumarima i popili smo bočicu "Postupa"!
Ala. lipega brice! A di oti radi...pa da i mene šišne!
Ajme ne govorite grube riči šjora File. Pa znadete li Vi ća se u Splitu oče reč kada se kaže da si nekoga "šišnija"! Vidin ja da u Vašoj peči još jema žerave!
Ajde s vragon...skoči moja susida, a "brk" joj se lagano rastegne u osmjeh. Mogu zamislit kako je ona nekad bila vesela , duhovita , pametna i atraktivna cura.
Ma nije on nikakvi brijač, moja šjora Fille. To on onako usput...prijateljski...za nas par iz klape. Jednostavno, zna čovik svašta radit.
A blago ti se njegovoj ženi. Oni moj ima dvi live ruke...Oče radit ali sve krivo napravi! Pravo smetalo.
A je, je...žena mu je braška iz Mirac. Upala joj sikira u med....Moj Štrba je još ka pravi mladić. Vozi kus motora a moj je vršnjak. Jidri. Vata ribu. Šije. Svira violinu. Mandolinu je sam napravija pa . zna i harmoniku svirat. Pravi renesansni čovik. Ali od svega, najboje kuva....Pa san posli onega sira...posli "čibi fredi" ..od gušta izija marinirane lokarde...Jušto ji je jučer učinija...Ma bilo je za lizat prste!
Evo i meni pjuvaka dolazi na justa..Ajde muuči višje o spizi.
Nego kako je bilo u Šibeniku ?
Vidin da je Milanović lipo reka Sanaderu da ćete ga, kad uvatite vlast, oporezovat..i to svaki kvadrat, svaki pod o njegovi kuć i svaki njegov sat..i cilu imovinu. Ma baš mu je dobro reka da neka ponese sve svoje račune kad se budu sučeljavali. Ma jedva to čekan vidit. A Bogami će naš Ive morat najmit dva fakina da mu nosidu vriće sa računima. E...nakupilo se tega, nakupilo za vrime ovega mandatića....A možda donese i one otelske račune iz Verone ča je bija obeća ma ih nikad nije pokaza!
Je, je...i ja mislin da mu je Zoran dobro ono reka...!
A nije Van loš ni oni Jurčić...Svaka mu piva! Ča je Sanader mislija..da smo mi tuke i tukci pa da ne vidimo kako je dilija šolde iz proračuna i šakon i kapon ne bi li kupija kojega birača za se. Istina je da je oštetija tako 90% judi koji nemadu ništa od tih njegovig dionic. A ko to plača? A ne plača on? Jebe se njega. Uzeja šolde iz proračuna klojega ja i mali svit puni - a on samo zagrabi u kesu pa dili šolde okolo. Ma ko mu je to dozvolija? Je li koga pita ? Neka dili svoje a ne tuje novce....Nije mu to čaćino, nego od naroda.! Ma odma poludin čin se tega sitin. Marinko moj...Ne spominji mi ga višje, molin te dragin Bogom!
Ma ne spominjen ga ja nego Vi !
Ma ča ja..Ma ča ja...Ma znaš ča ?! Već san ti jedan put rekla...Ma da mi ga je dovatit svega bi ga učinila u papar...Ma samlila bi ga...Ma šamaštrala bi ga da ga ni rojena mater ne bi poznala !
Ajde , ajde..smirite se šjira File jer će Van tribat vode i cukra...Ma znadete li Vi ča govorite. Pa to je kažnjivo dilo? Svršit će te Vi još u pržun zarad Samadera! Ne smi se vriđat pridsidnik Vlade!
Ma ča ne smi...Evo sad ti gren na ponistru i vikat ću da me cile Pujanke ćuju svašta protiv Sandera! Pa nek me tuži Ujedinjenin Narodima ako ga Mesić pušti govorit!
Ajte Vi lipo na svoju a ne na moju ponistru...uvatin je blago za rame ja jer se počela dizat sa katrige.
A šta je, lipi moj, uvatila te trčvaica o straja....a ja san mislila da si ti ka niki esdepejov tigar, lav...ča li već!
Ajde molajte, šjora File...pa nećemo pravit ovod cirkus da nas judi gledaju ka makake! Ma smirite se...otpočinite,. Jeste li za bičerin hvarskog prošek? Odličan je !
Aj, more...reče ona pomirljivo i podigne onako ka niki vražić, svoju gustu obrvu prima gori.
Dobra moja šjora File, boja je od zlata a pametnija od Salamuna.
Nalijen joj bičerin. Gucne.
A je, Bogami pravi je..A ko ti je ovo da. Da nije mito i korupcija?
Ma nije...To mi je prijatej donija...pijte s miron...Sve je po zakonu, šalim se ja.
Ajde neka, u zdravje...i zabaci glavu dodavajući jedan gutljajčić.
Bogami, pravi...ponovi. A, je li Marinko..i oni Mamić ča izvodi one makakade , i on se nakupova tih dionica. I on je...Ma kako se ono kaže: a je, je...torbar!?
A šta ja znan!? Izgleda da je !
E Bože mili luda svita! Ma di to jema !? Ma nigdi...kažen ti ja - nigdi! Em kredu, em pravidu kerefeke di stignu....i sve to bez pardona...jebe se nji za nas i za cili svit. A mi ka niki cukuni..sve to gledamo i mučimo. A ja neču mučat! Ja oču u demoštracijune. Pa neka mi rečedu da san i anarkišta! Pa ča! Evo jesan i uvik ću bit...Samo jin neču dat gušta i neću, bome, mućat! Ne - ću i ne-ću mu-čat...počme šjora File vikat i rastavjat svaku rič na slogove. I ko mi ča mo-re? Ionako su svi popizdili. Evo, jutros mi mali čita kako je u Strožancu jedan peka rakiju a drugemu je to zasmetalo pa ga je naprobiva letvon i još mu je odgriza komad prsta. Ka ono ča je oni Tajson onemu drugemu bokseru odgriza komad uva. Omar san rekla: A nisan znala da je u Jamerike takva glad da jedni drugima jidu uši! A vidi ovi naši...Žderu prste jedni drugima.....E, moj šesni Marinko a kad si ti prije vidija da judi jedni druge jidu... i to žive?! Evo smo i to dočekali! s ovon vlasti Jerbo ovo ti je kod nas posta kanibalizam a ne kapitalizma! Slušaj ti ča ti ja govorin...pa neš falit!
A ča će te moja draga šjora File, puno tega je pasalo i neće se više nikad vratit. Taki Van je život!
Je, je..sičan se ja kad je još ono Maruška Šinković pivala na "Melodije Jadrana" onu "Ča je bilo tega više ni" i odma san pustila suzu jerbo san znala da je to najveća od svih istina, dite moje.
Ali lopovima se mora stat na kraj. Tu ne smimo popustit. Nemojte opet šta zajebat kad dođete na vlast! A vidiš li ti kako to rade i u onu tvoju Južnu Jameriku. Čita meni moj unuk vsaki dan foje. Eno su u Čileu uvatili i udovicu od onega lopuže i nevoje Pinočeja i svih mu petero dice i još njih dvadeset i četiri komada. Ča rodbine ča lopuža iz njegove Vlade...jer su pokreli državu i jer su slavali dolore, i to mijune dolori u banke u Nevi Jork i ča ti zga ja znan di sve. Baš ka niki naši ! Ali njima su finili bali, došla maca na vratanca - i aj lipo svi, tuto kompleto, u pržun! Eto tako triba. A ča je s ovin našima? A u Čile je sve to napravila jedna obišna ženska. Ma svaka joj čast. Ona njiova pridsidnica...ne mogu se sitit kako se ono zove...?
Michelle Bachelet !
A je....Ma vidi ča si mi pametan kad je ovako za reč niko ime...Ma triba bit pametan i za lopuže povatat i lipo jih rebnit po zakonu! A, e !
Ma nije Van ovo revolucija, šjora File! Ovo su parlamentarni izbori !
Je, je...ali kad Vas narod dovede na vlast imate lipo da ispunite ono ča narod traži!
A ča to?
Pravdu! Pravdu! Cukune jedan da bi li cukune. A ča drugo!
Nije meni ni do pinez ni do slave...nego do pravde. Eto to Van očedu mali judi koji ćedu glasat za Vas. Za Gospu milu, nemojte ji izdat! Budite njiov glas, budite njiova produžena ruka....Uradite da svi judi mogu živit ka dostojanstvena čejad. Nikad nemojte postat puvanderi ni bahati ka ča su to ovi! Uradite ono ča mora uradit svaki pošteni čovik ma di bija - i judi ćedu vas blagosljivat Marinko moj. Ne triba svitu puno, ali Bogami ne more svit višje ni trpit da mu zlaton i zlatnin satovima nakičene pijavice sišu krv. Ne more svit gledat kako su neki od nikadašnje mižerje - priko noći postali bogatuni koji su namirili svoje još nerođene unuke i prauinuke. Ma dosta je nama tih unuka i praunika. Dosta nam je tega da se trud naroda arči i da se banči na račun naroda. Eto zato tribate poslušat narod...a ja san ti narod, Marinko moj, i zato me dobro slušaj i zapanti ča ti je tvoja šjora File rekla.
Oču, oču....
Nego, ča ti mene ovdi stalno zagovaraš, farabute jedan ...a jemaš li ti ili nimaš jednu žensku lumbrelu za posudit?
Jeman, jeman...Evo baš jedne lipe na cvitove i na slike Splita.
Gleda je šjora File i cila se ozarila.
A je, baš je lipa! A ko je učinija ovako šesnu lumbrelu.
Ma Vesna Podlipec iz "Parkova i nasada"!
Ne znan je, ali je puno pozdravi....E ovakva mi lumbrela triba!
Ma eto Van je ja od srca poklanjan šjora File, nabavit ću ja drugu!
Šjora File se zbilja iznenadi. Zablista sva ispod onako otvorene lumbrele s palmama i motivima stare splitske Riive.
A Marinko moj, ma baš ti fala...ma nemoj mislit da si me kupija s jednon lumbrelom. Nije se rodija taj koji more kupit šjoru Filu! Nema tih šoldi....
Ma znan, znan...znan ja to...
Uvati se za kvavku da će izač, okrene se..Odmiri me od glave do pete i reče
A pozdravi i tega tvoga, kako se ono reče, štilistu Štrbu koji te ostriga, napokon je učinija čovika o tebe...Još samo da smršaviš i bija bi mi ka pupa...A reču ja to Maji...Morat će te bacit na dijetu...Morat ćeš manje mumat ! Znala san ja da će kad tad o tebe postat čovik. Aj, ne jidi se i živ ti meni bija!
Otvori vrata, iziđe na hodnik i odma počme dozivjat nevistu da di je više, da šta čeka, da ćedu okasnit...!
I, evo, sija samn za stol da dođen malo sebi jer svaki nalet šjore File je ka nalet blagog tajfuna koji iza sebe ne ostavlja ruševine - nego sasvim obratno, uvik nešto novo izgradi u meni.



- 13:46 - Komentari (173) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.