DUPINI
>
Big blue je u svom odličnom postu s puno linkova napisala sve što misli o dupinariju u sklopu planiranog aquaparka u Vodnjanu. Toplo preporučujem da pročitate njen POST na tu temu.
Aquapark je odlična ideja. Mi ljudi smo kao djeca – volimo se igrati vodom i kad smo odrasli. Aquapark mi se čini privlačniji od lunaparka. Pretpostavljam da bi tu bili tobogani, bazeni s valovima, bazeni s toplom i hladnom vodom, vodoskoci, umjetni slapovi, razne privlačne sprave na vodi kojima bismo se mogli igrati i zabavljati. No zašto bi u sklopu jednog takvog zabavišta trebao biti i dupinarij s pet dupina – bijednih zatočenika s daleke Kube? I to u današnje vrijeme kad cirkusi nestaju upravo zbog senzibiliziranja javnosti na patnje dresiranih i zatočenih životinja?
Akrobati su se izdvojili u nekakvu gotovo športsku aktivnost – nedavno su se vodile rasprave treba li im dopustiti nastup u HNK u Zagrebu ili ne. Klaunovi su se također osamostalili i pretvorili u zabavljače, sve manje slične onim ružnim našminkanim spodobama u prugastim majicama koje pamtim iz djetinjstva. A dresura životinja - skupa, smrdljiva i okrutna - nestaje, prognana iz većine europskih zemalja.
Nikad nisam voljela nastupe dresiranih životinja, čak ni kad se činilo da životinje u tome uživaju. Osobito mi je to smetalo kod konja. Činilo mi se da se jadnici moraju prisiljavati na one neprirodne korake i pokrete koje su tako savršeno izvodili. Možda je to posljedica mojih dječjih maštanja o jahanju divljih konja u beskonačnoj preriji. Osim Winnetoua progutala sam i sve druge knjige o indijancima koje su mi ikad došle pod ruku.
Životinje su prekrasne kad se slobodno kreću u svom prirodnom okolišu. Neizmjerno sam zahvalna postignućima suvremene tehnike i brojnim beskonačno strpljivim snimateljima i njihovim ekipama koji nam u domove prenose stvarne, nenamještene prizore iz divljine.
Mnogi misle da je dupin uz čovjeka najinteligentnije stvorenje na Zemlji . On ima razvijen neki oblik jezika i nevjerojatno velik mozak u odnosu na veličinu tijela. njegovim žilama teče topla krv kopnenih životinja koje su se vratile u svoju modru pradomovinu. Vretenasto tijelo savršeno je prilagođeno elementu, sposobno za lov, ali i za igru, s drugim dupinima ili s nama. Najljepši su kad u skupini jure kroz zapjenjenu vodu i puni životne radosti skaču iz vode igrajući se i promatrajući svijet oko sebe iz druge perspektive.
Znam da bi znanstvenici koji po strogim pravilima promatraju i proučavaju ponašanje životinja i navodno ga nepristrano interpretiraju mogli puno prigovoriti ovom mom tekstu. No baš me briga za njih! Oni kažu da je pas parazit koji koristi svoju umiljatost kako bi ovisnički nastrojene ljude natjerao da mu daju sve što mu je potrebno. Takvi ljudi nisu nikad normalno držali psa i nemaju pojma što ta životinja daje zauzvrat za ono malo hrane, vode i topli ležaj – ukoliko dobije i to. Oni bi možda objasnili kako medvjed kojeg vode na uzici s prstenom protjeranim kroz probušenu pregradu među nosnicama nimalo ne pati kad se jednom nauči koje kretnje smije, a koje ne smije izvoditi. A meni nos zabridi kad samo pomislim na takvog bijednika. Ne zove li se to empatija? Ona nije objektivna kategorija i teško ju je opisati i uopće dokazati, osobito ako je dokazuje netko tko tu pojavu uopće ne poznaje. Situacija u svijetu gdje toliki ljudi pate i umiru na očigled drugih koji se na tu činjenicu uopće ne obaziru zapravo dokazuje da čovječanstvo danas slabo stoji s empatijom. Druga riječ za empatiju je suosjećanje. Ne znam kamo bi me odvelo da sad počnem pisati o tome. Zato se vraćam uvoznim dupinima koji bi bez ikakve potrebe trebali uveličati taj akvapark koji je inače hvalevrijedna zamisao.
To što su ti dupini uzgojeni u zarobljeništvu ne mijenja nimalo moralnu dvojbenost nakane. Ljudi koji se uistinu žele družiti s dupinima otputit će se nekoliko desetaka kilometara južnije, u cresko-lošinjski akvatorij gdje se relativno lako može naići na te krasne životinje. Tko želi više, može se raspitati i otputovati u Australiju. Ondje postoje mjesta na kojima se dupini dolaze družiti s ljudima. Dolaze svojom slobodnom voljom, dopuštaju da ih se dodiruje i gleda u plićaku pješčanih plaža. Kad im dojadi, otplivat će na otvoreno more, u slobodu. Zar to nije prihvatljivije od druženja s bijednim zarobljenicima nesposobnim za život u slobodi, jer su ih ljudska pohlepa i sebičnost uzgojili ondje gdje ne bi trebali biti. Potražnja diktira ponudu. Kad se ti udomaćeni dupini ne bi tražili, nitko ih ne bi uzgajao. Kad toliki ljudi ne bi željeli odreske od junećeg buta, goveda bi na zemlji bilo puno manje, a žita i zelenja moglo bi biti više. Kad ne bismo tamanili gomile piletine bez koje mnogi ne mogu živjeti čak ni kad je ne vole, osakaćenih pilića i kokoši u intenzivnom uzgoju bilo bi manje, a tone kukuruza umjesto za šrot koristile bi se za brašno i gris kojima bi se mnogi siromašni mogli nasititi. Kad bi samo moglo biti tako! Kad dupinariji diljem svijeta ne bi tražili uzgojene dupine za zabavu svoje razmažene klijentele, nikome u zemlji s vrlo upitnim zakonodavstvom ne bi palo na pamet da ih razmnožava i prodaje u tko zna kakvim nehumanim uvjetima. A oni su nam tako bliski! Tko može, neka mu pogleda u oči i kaže da je sve to tlapnja nekolicine zanesenjaka.
Na stranici organizacije Prijatelji životinja koja je ponekad za moje pojmove preradikalna – ne u samim svojim zahtjevima koji su mi bliski, nego u načinu njihovog prezentiranja – može se potpisati peticija protiv izgradnje dupinarija u sklopu akvaparka u Vodnjanu koji sam po sebi nije nimalo sporan. Ja sam je potpisala. Tko želi, može to učiniti na ovom LINKU.
22.03.2007. u 16:39 | K | 47 | P | # | ^
.......pročitala...i bloger brod u boci je pisa o istoj temi..............da, ja nikad nisam volila cirkus jer mi nije bilo zanimljivo viditi zatvorene životinje........obožavam životinje u njihovom prirodnom okolišu, slobodne........
| katrida | 22.03.2007. u 18:08
Stvarno posebno....slažemo se u potpunosti....Pozdravi...
| *magic dreams* | 22.03.2007. u 18:37
Baš mi je drago što ti i Brod pišete o tome! :-) Krasno si sročila, baš mislim - točno kako pišeš, ako se te krasne životinje požele približiti ljudima, nema sumnje da će to i učiniti. Zatim će se povući u svoje plavo prostranstvo i to tako treba biti. Ostaju nam dovoljno blizu, a opet, na slobodi. Svatko tko želi doživjeti susret s njima, može to u prirodi. I treba poduzeti sve što se može da tamo i ostanu. :-) U akvaparku i ostalim igrarijama homo ludens ;-)) može uživati i bez dupina, ima dovoljno sadržaja, sigurna sam!
| Big Blue | 22.03.2007. u 18:42
Mi ljudi zaista imamo čudne navike. Pravimo zatvore. Uništavamo prirodu. Uvjereni smo da su krave ljubičaste.
I ja sam protiv dupinarija. Mada, voljela bih jednom vidjeti dupine. Na pučini.| maglovito jutro | 22.03.2007. u 21:12
Draga, u stisci sam s vremenom, ne stizem nigdje...zao mi je, nisam ti se javila, ispricavam se....samo da malo dodjem do vremena....ugodnu vecer zelim...
| mirisdunje | 22.03.2007. u 21:20
životinje treba ostaviti na slobodi, a posebice tako prekrasne životinje kao što su dupini ...
ne volim curkuske točke s životinjama pa mi je drago zbog zabrane ...
peticiju ću potpisati, iako baš ne vjerujem u učinak peticija ... a trebalo bi imati značenja ako se mnogo ljudi protiv nečega izjasni.| rU | 22.03.2007. u 21:42
Ima i na Floridi neka 'bolnica' di delfini liječe ljude... Svejedno, u Gardalandu smo gledali delfine i mislim da ih treneri vole i paze i da im niš ne fali. Osim pučine..
| zgdnevnik | 22.03.2007. u 21:49
Aktualna tema. Slike prekrasne. Svakako da bi to bilo pogubno za ove drage životinje. Lijep san!
| detalj | 22.03.2007. u 22:02
Peticiju sam već potpisala,a i ponovit ću komentar koji sam ostavila kod Bigice;Ja ću samo citirati drugoga;Reći će vam da zabavni parkovi s dupinima imaju obrazovnu vrijednost, ali jedino što nekoga mogu naučiti jest kako prepoznati umjetnost ljudske okrutnosti.
Ric O'Barry, bivši trener dupina za seriju Flipper
Imala sam sreću gledati dupine na slobodi,na pučini i gledati njihov ples...neponovljiv je to doživljaj i samo ih tamo želim i gledati...nesputane i slobodne.
Pozdrav draga veliki ostavljam| Santea | 22.03.2007. u 22:05
Smješak. Vi uvijek nađete nešto s tri četiri sloja iščitavanja.
Nešto lijepo, vrijedno divljenja, pa neku moralnu dvojbu
ili poteškoću svijeta vezanu za to, pa zatim i samu sebe
skrijete u taj zavežljaj, iskodirate, ponudite na dlanu
i neka mi onda umujemo dva, tri dana. Baš lijepa formula
blogosretanja. Jedini ja ovdje kvarim ritam, jer pišem
nešto po svom i vazda slijedim neki magleni osjećaj.
Smješak. Znam. To je već drugi na pola kvadratnog decimetra.
Površni bi pomislili da Vam se upucavam. Vi znate da je
to bliskost čista i prijateljska. (Poljubac ipak ne ostavljam.
U tome sam okorjeli konzervativac!) Smijeh! Sad već glasan.| Vladimir Ordanić | 22.03.2007. u 22:08
Veče A ... U ovom slučaju se slažem s tobom i BB ... ljubitelj sam životinja, dupine obožavam, vidjela sam ih uživo ... u njihovom prirodnom okruženju... Kakav to "čovjek" mora biti da im uskrati slobodu prirodnog životnog prostora ...?
| melody | 22.03.2007. u 22:12
Ah, dupini.... Za slobodu sam...
Trenutno sam pod dojmom večerašnje promocije knjiga i divnih stvari koje sam tamo čula... Jedan drugi svijet. Tako blizu našemu, a tako daleko...
Vjerojatno ću o tome i više, ali sada samo toliko... Čini se da nemam riječi...
Dobra ti noć :))| posoljeni zrak | 22.03.2007. u 22:48
Obožavam dupine. Nikada ih nisam vidjela uživo, ali bih voljela. Mrzim kada ljudim dresiraju životinje. To je tako jadno.
Prije tjedan-dva sa potpisala peticiju sprječavanja ubivanja dupina.
A sada sam i ovo potpisala.
Pusa za laku noć.
Osmijeh...| Festina lente! | 22.03.2007. u 23:18
Samo čovjek sebi može dat pravo da zatoči, muči ili što li već životinje.Životinje trebaju živjet u svom prirodnom staništu, ko hoće viđet dupine nek dođe na more.
| slatko grko | 22.03.2007. u 23:57
Gledao sam dupine sa broda, a lijepo ih je gledati i dalekozorom negdje sa Cresa dok mi supovi lete iznad glave. I kad ne bi toliko tamanili gomile bilo bi manje gladnih i manje bolesnih. A ja se često šetam mjestima di je Winnetou jahao, he. Pozdraw
| gogoo | 23.03.2007. u 02:40
Čovjek je jedina životinja koja zatvara i svoju vrstu, zar ne? A je li ti ikad palo na pamet, kako se i mi sami zatvaramo u svoje stanove, koje zaključavamo dodatnim spravama, podižemo ograde i zidove oko naših kuća, naposljetku crtamo granice i tvrdimo, ovo je naše, ovo je vaše, ali za pticu u letu ne postoje granice, ona jednostavno leti.
I to je tragedija misaona bića, koje voli za sebe reći da vlada planetom!
Pozdrav...navela si me na misli rano ujutro...| misko | 23.03.2007. u 08:15
:)POZDRAV
| SONATA O LJUBAVI | 23.03.2007. u 09:14
Delfini tako lijepe životinje imao bih želju zaplivati pored njih.
Prijatan vikend sa osmijehom na licu ti želim.| prorok | 23.03.2007. u 13:09
Draga moja Aquaria,
želim ti lijepu noć
i još ljepše snove...
Osmijeh...| Festina lente! | 23.03.2007. u 20:28
Lijep post! Što se tiče delfina, obožavam ih! :) Obožavam njihovu inteligenciju i toliku dozu nježnosti koju pokazuju kada su u okruženju ljudi koji ih cijene i vole. Jedanput sam imao priliku biti veoma blizu tih predivnih morskih stvorenja i defeinitivno jedan od dražih iskustavam. Još sam se čarobnije osjećao zato što sam ih imao priliku vidjeti u Jadranskom moru ( slobodne ) kako id ravno uz brod kojim sam se ja vozio. JEDNOSTAVNO DIVNA STVORENJA, zaista! Lijepo si obradila ovo pitanje, jednino što još mogu nadodati jest da se slažem s tobom; njima treba sloboda, definitivno. Zatvoriti ih u nešto takvo ne bi učinilo ništa dobro, štoviše, samo suprotno. Dobro kažeš, onome kome je do delfina, zaputiti će se u cresko-lošinjski akvatorij, a što se tiče Australije... hmmm... nekom drugom prilikom :)
| Marginalna Društvena Kronika | 23.03.2007. u 20:32
hvala ti na ovom postu :-)
Delfini su tako drage životinje,pametne,vesele(humane bih se usudila reći).
Bilo je na TV-u da su vlasti u Vodnjanu sprmne odustati od dupinarija zato jer ima puno prigovora.Ja vjerujem da će odustati!Ja se tamo ne bih mogla zabaviti,mogla bih samo zaplakati jer te vesele životinje bi me gledale tada tužnim očima i znam da bih zaplakala.Životinje su uvijek u meni izazivale ogromno suosjećanja..više nego ljudi ponekad!Jer stvarno su nevine i bespomoćne!Najgore mi je kada ih netko muči,a one jadne ne znaju zašto,nego samo pokunjeno zbrišu :-((| Kao da je važno... | 23.03.2007. u 21:43
Žalosno je što je čovjek sve u stanju učiniti zbog novca...vjerujem da kad se izgubi osjećaj za životinje,izgubi se i za ljude. Iskreno se nadam da će se od izgradnje dupinarija odustati (peticiju ću svakako potpisati,hvala na linku). Toliko prosvjedovanje mora uroditi nekim plodom. Pozdrav i ugodan vikend ti želim:)
| ...indigo... | 23.03.2007. u 23:12
draga moja aquaria, nema rečenice u ovom postu koju ne bih potpisala. naišla sam na big blue post o kojem govoriš, ali kad je spomenula dupinarij isti tren sam ga prestala čitati.
ta divna bića doživljavam kao veličanstvene i predivne stvorove koji mi ponekad izgledaju korak ispred nas ljudi...ne podnosim pomisao na njihovo zatočavanje. mislim da niti ne slutimo koliko su mudri, inteligentni i puni ljubavi.
čitala sam zgodu o čovjeku koji je želio provjeriti da li je moguće da dupini zaista spašavaju ljude koji se utapaju, te je, ugledavši ih, otplivao na pučinu i odglumio da se utapa. dupin ga je odgurao u plićak, te se zatim okrenuo da otpliva i prije odlaska mu repom raspalio šamarčinu! skužio ga je!
odoh sad na ovaj tvoj protestni link.
suza, osmjeh i pozdrav!| greentea | 23.03.2007. u 23:15
Nikada nisam voljela klaunove (možda zbog brda odgledanih hororaca, ili je krivac Stephen King, tko bi ga znao), ali dupine jako volim. Kao i konje, kao i peseke.
Mislim da smo mi sami sebe odavno zarobili u kaveze, pa nije čudno što isto činimo i životinjama (a moglo bi se i o biljkama podosta reći).
A živjeti negdje na osami uz more i prijateljevati s dupinom... zvuči kao bajka.
Pusa ti, draga.| atlantida | 24.03.2007. u 01:15
Volim dupine u uvijek su mi bili očaravajući... Nisam nikad znala da li se to oni uvijek smiju ili im je samo takvo lice... Odgovor sam ubrzo i dobila, ali meni će uvijek ostati u sjećanju kao životinje nasmijanog lica...
Pozdrav iz Močvarnog Gliba
P.S. Ja sam Lunna, samo sam promijenila blog...| Zelda | 24.03.2007. u 09:21
potpuno se slazem s tobom i nikad ne idem u takva "zabavista". dupine mogu vidjet i u njihovom prirodnom okolisu.
to su sve zastarjele forme koje su imale nekog smisla jednom davno, prije televizije, interneta, masovnih putovanja - i tada su bile mucenje zivotinja, ali se barem mogla shvatit zamisao da ljudima u, recimo, Norveskoj, pokazu kako izgleda slon. Danas je to besmisleno.| catcher | 24.03.2007. u 09:44
hvala za post i za link
| Promatrač-Dogodilo se... | 24.03.2007. u 10:08
Svaki put kad prođem pored zatvora u Maksimiru, uhvati me jeza. Odakle uopće ta ideja dovlačenja životinja iz njihovog habitata u potpuno drugačije klimatske (druge da i ne spominjem!) uvjete? Nalaziti zabavu u promatranju zatvorenih bića?! Aquarij, zoo, cirkus, tvrtke koje svoje zaposlenike ne poštuju, razne pojave "must have" u konzumentskom društvu =ropstvo pod različitim nazivima. No difference.
| oceana | 24.03.2007. u 10:08
volim te divna i simpaticna stvorenja. lijep i edukativan tekst - isti tren potpisah peticiju kao i neki dan jednu protiv mucenja i ubijanja dupina u japanu.
| daleko od istine | 24.03.2007. u 10:18
Evo me k Vama, Draga Prijateljice!
Evo me gdje uvijek radostan pristižem!
Čudne se danas nižu nizalice,
kao da se Ljubav zaželjela mirisat
na cvjetne ogrlice,
kao da se nježna prediva mašte
pustiše u naše prste,
pa pucketaju tišine,
pa srca drhte
i snatre
da je nadošlo
Voljenja Proljeće.| Vladimir Ordanić | 24.03.2007. u 10:40
možda ih zatočuju nadajući se otkriti njihovu tajnu, naučiti njihov jezik sporazumijevanja....sjetimo se, čovjeku cilj opravdava sredstva...
| Irida | 24.03.2007. u 11:05
Jučer je na jednom od onih kanala koje vidimo preko kabelske televizije bila emisija o tome kako su (mislim u Americi) ljudi držali životinje da bi ih izgladnjivali i doveli do razine da su imali samo kosti i kožu. Strašno. Ne mislim reći da ovi koji žele na dupinima zarađivati novac, žele isto to, nego da je stvarno svakakvih ljudi na ovoj našoj planeti. Ne vidim čemu raditi neki novi cirkus u vodi, a posebno mi je iritantno kad vidim da je nekima pred očima samo lova. Inače, dupine volim, lijepi su, imaju umiljate glave i tako slatko se glasaju. :)
| pegy | 24.03.2007. u 11:27
hvala na lijepim zeljama (ipak sam zensko :)))
| daleko od istine | 24.03.2007. u 13:54
Samo ih želim gledati dok slobodno prolaze kanalom, radosno skačući ... nadam se da će se to uskoro i dogoditi. Prekrasni su.
Tebi osmijeh. :-))| Portret snova | 24.03.2007. u 15:17
da, stvarno su delfini jedne od najlijepših životinja. ja ih osobno jako volim i šteta što ih je sve manje i manje. Pozz...
| Icegirldream | 24.03.2007. u 19:43
mi smo ljudi "kao" svemogući i možemo što prohtijemo...tako smo sve moguće na ovome svijetu podredili nama i na taj način ćemo ovaj svijet odvesti putem smaknuća...jer sve je oko nas sve samo ne prirodno....a naš bolesni um ne može drukčije u težnji za superiornošću...
ali s druge strane kad pogledam i mi smo ljudi kao dresirani dupini ili cirkuske životinje...od malih nogu nas uče što smijemo, a što ne...podvrgnuti odgoju bilo naših stvoritelja, a kasnije vrtića, škole i raznih institucija....sve nas to čini slične jedni drugima...u tom masi samo pojedinci koji žele pobjeći van okvira kulture pronalaze svoje mjesto u univerzumu kao posebni...bilo kako bilo ipak nam se na jedan način obija o glavu naše stremljenje u stvaranju umjetne prirode...| kia85 | 24.03.2007. u 19:50
predivan tekst, no osobno mislim da kao pojedinac malo možemo učiniti; onaj tko odluči ubiti životinju učini to u trenu , često nisam mogla slušati vrisak životinja pri ubijanju. . .pozdrav
| otkucaj | 24.03.2007. u 20:24
Da, životinje su predivne u prirodi. Mislim da je i čovjek ljepši u prirodi, jer i mi smo životinje.
| Helada | 24.03.2007. u 22:22
Draga, noćna pusa!
Osmijeh...| Festina lente! | 24.03.2007. u 23:30
Pa, da mi profesor dozvoli da mu kažem ,,ti", ne bi mi predstavljalo nikakav problem. A u kojim to neumjesnim situacijama muškarci ženama govore ,,ti"? Mislim da mi ni u kojem slučaju ne bi smetalo da mi netko kaže ,,ti".
| Helada | 25.03.2007. u 00:19
Obožavam životinje, ali sam protiv njihova "zarobljeništva"- sve što je prirodno-dobro je!
| zrno gorušice | 25.03.2007. u 10:01
zelenoooooooooo
| 5@k XIII. | 25.03.2007. u 10:39
oduvijek sam obozavala dupine, kao vjerujem, i vecina ljudi.
zaista mislim da se ne bi treblo muciti zivotinje na takav nacin, a posebice ne tako prekrasne i pametne zivotinje.
pozdrav ;)| Život je duga cesta... | 25.03.2007. u 14:06
Neznam šta još čovjek neće učiniti iz pohlepe za zaradom delfini su jako umiljate životinje i mislim da su zavrijedile da žive slobodno bez ograda.
Naučnici kažu da uz čovjeka jedini prakticiraju sex zbog zadovoljstva.
Topli pozdrav.| prorok | 25.03.2007. u 17:37
Pročitao sam i naslušao se puno kritika i komentara na ovu temu. Nažalost stručnu studiju i točan izvedbeni plan investitora i naručioca nisam uspio nigdje pronaći. Naravno nisam da se dupini zatoče i da ih se drsira, ali ako je tojedini način da ih se s Kube i tamošnjeg lošeg zatočeništva izbavi onda zašto ne? U stvari malo mi je sve to na neki bizarni način i licemjerno. Danas milioni djece robuje i biva prodano u roblje... danas i ljudsko tijelo ima cijenu i može ga se prodati ili u neke kvazi kulturne svrhe ili samo radi prodaje pojedinih organa nekome tko to jednostavno može olatiti (Indija je puna ljudi koji su prodali svoj bubreg, dio jetre, slezene i sl)... Danas je svijet prepun gladnih i žednih... Nekako mi pomalo zvuči licemjerno borba Prijatelja životinja protiv ubijanja i uzgoja životinja dok tamo negdje umire masa ljudi koji bi preživjeli da ih se nahrani upravo tim životinjama...
Ma slažem se ja da je dupin preljepa životinja i da je slika njihove igre i zabave u suton po krmi ili pramcu broda nezaboravna i jednostavno predivna. Slažem se ja i da ih ne treba zatvarati u kaveze i da se treba netko i za njihovu slobodu izboriti (oni sami nažalost ne mogu). Napokon i Hrvatska je potpisnica sporazuma o zabrani korištenja životinja za cirkuska prikazivanja. Napokon sve se to svodi na vječito pitanje borbe dobra i zla.
Nažalost, priroda nas je opremila za preživljavanje, a u toj borbi i tom preživljavanju netko mora stradati - takav je hranidbeni lanac. Zapitajmo se ipak i onoj drugoj strani medalje: mačka ulovi miša i ne pojede ga nikada odmah - poigra se vrlo okrutno s njime i čak ga ponudi svojim mladima da se dobro uvježbaju kako bi preživjeli. Možda će me mnogi od vas dobro popljuvati nakon ovog komentara, ali malo realnosti i surovog pogleda na svijet i ljudsku rasu ipak mora postojati. Lijepo je da još uvijek postoje vitezovi i Don Kihoti, ali nažalost današnje vjetrenjače u obliku gomile novca nose pobjedu.
Malo sam sve ovo zbrkano komentirao jer mi se po glavi previše toga mota i iz posta i iz komentara na post... Ali što mogu? Nažalost jedan sam od onih koji žive od ubijanja jadnih i nezaštićenih riba, a kako bi se prvo ja i moji bližnji nahranili i preživjeli a onda i svi oni drugi koji si mogu tu ribu priuštiti. Može li mi bilo tko od vas dati suvislo pojašnjenje u čemu sam ja ili gori ili bolji od onih koji žele dupine kao zabavljače???| alkion | 25.03.2007. u 17:58
"Lutajući blogovima ovih sam dana nekoliko puta naišla na misao – kako o životinjama brinemo više nego o ljudima, što se ne bi smjelo događati. Ti komentari i izjave bili su opravdani u kontekstu u kojem su se nalazili. Ni ja dobrobit životinja ne bih pretpostavila dobrobiti ljudi, čovjek ipak ima prednost. Znam kako nas agresivne kampanje raznih boraca za prava životinja mogu iritirati. Naše je društvo puno nepravde i nasilja, pa tko bi onda brinuo za nepravde nanesene životinjama. To ćemo lijepo ostaviti za dan kad nama bude dobro, kad budemo bogatiji, zadovoljniji, sretniji..."
Evo te citiram i mislim da ovaj dio tvog posta najbolje odražava ono što sam ja gore tako zbrkano napisao. Dakle stvarno se slažem s tvojim komentarom kod sebe i bilo bi dobro da onaj lin na post staviš i negdje gore u ovom postu... :)))| alkion | 25.03.2007. u 19:13
Apsolutno potpisujem. Žao mi je da nemam i ja vremena za malo duži post na tu temu... Pusa! :)
| bivša apstinentica | 26.03.2007. u 06:25