uhodava se sustav osuvremenjivanja nastave i produženi boravak je odlično rješenje ako se pravilno organizira i za roditelje i za djecu.
Jesti za istim stolom s vršnjacima je oblik socijalizacije jer neki roditelji kući još uvijek hrane i prisiljavaju djecu da jedu : u organiziranim blagavaonicama jesti zajedno s ostalima i to PRAVILNO se služeći priborom je veliki dobitak za djecu
Ima prednosti kod suvremenih gradskih škola, a kako će male seoske to rješiti valjda naš minisutar o tome misli
23.03.2023. (11:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
AnnaBonni, produženi boravak je jedno, a ovaj eksperimentalni projekt je drugo.
Znaš i sama da učenicima oko 12 sati opada koncentracija i da im nije lako sjediti u klupama do 14 sati. Pogotovo manjoj dječici. :)
Vrijeme će pokazati. :))
Nadam se da i od ovoga neće ispasti fijasko.
Na skupu je Agencija za odgoj i obrazovanje potvrdila da se zapadnoeuropske zemlje odmiču od daljnjih modernizacija jer su shvatili da im kvaliteta školstva opada, a rezultati su lošiji no ikada. :))
23.03.2023. (11:42)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sve može postati "veliki biznis", samo je pitanje tko je za kormilom broda. Učenici će kad tad dobiti udžbenik* od 1000 stranica - dok dođu na Akademiju :D ali se slažem s tim da nikoga ne treba prerano plašiti.
"Poučavanje mora hodati u skladu s vremenom u kojem živimo." Pa i ide. Nekad su "svi" htjeli biti odvjetnici ili doktori ili ekonomisti, danas budu programeri. Kužim da ti govoriš o ovim nekim nižim razinama obrazovanja, ali kod odabira fakulteta se sve na kraju poravna. Tržište ti već uvelike diktira tko će šta. Dal to treba tako biti? Pa da, u ovom sad sustavu kako je postavljen to upravo tak treba biti. Jedino nam može biti žao što nema više interesa za (deficitarna) strukovna zanimanja jer danas svi moraju ići na fakultet - oni koji za njega jesu i oni koji nisu podjednako. Zašto? Pa opet radi konkurentnosti na tržištu. Opasno smo blizu dobu gdje diploma više neće biti diferencijsko sredstvo, možda eventualno doktorat.
"...pravedno, detaljno, transparentno i najbolje za sve strane. Možemo li uopće biti optimistični?" Ne. Ovo što si sad nabrojala je u RH danas apstrakcija. Ne znam zašto bi bila (opravdano) optimistična.
"Ispada da se po udžbenicima promiču veoma upitne vrijednosti ili ličnosti koje su bile dio totalitarnih režima." Meni se čini da sve i svi koji su u udžbenicima, njih se promovira i na neki način daje do znanja - guglaj ovoga, gledaj šta je taj dobroga/lošega napravio. Ako su u udžbeniku, već im se radi reklama. Što je alternativa? Cenzura?
I na kraju najteže pitanje: tko će pobogu odrediti po kojem vrijednosnom sustavu ćemo mi i ta djeca, naša budućnost, ići dalje?
Inače sam vesela osoba. Lijep pozdrav! :D
23.03.2023. (14:05)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jadna djeca i njihovo djetinjstvo..... jadan dio školovanja pretočen u masu bespotrebnosti i životne nepraktičnosti.... odraste se u čas, al vratit unatrag se ne može ništa....
23.03.2023. (14:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mnogima ne valja kad se mijenja, a još je manje dobro kada ostaje isto p.s. prošao sam dnevni boravak, i bilo je super, starci bi me ostavili rano, prije posla, a došli poslije, bili su to dani lijepog druženja, igre i svega što vole mladi, ...
23.03.2023. (14:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mnogima ce pasati cjelodnevni boravak, mnogima i ne. Valjda ce ostaviti mogucnost izbora. Osobno mi se ideja nimalo ne sviđa, ali danasnji nacin ustroja zivota ne ostavlja puno izbora. Rijetki imaju mogucnost ne raditi i biti doma za i uz svoju djecu, čak ni bake ni djedovi, uz produžavanje staža. Obitelji su rascjepkane, često ne žive blizu, tako da je ovo realna opcija, ali i užasna - slažem se s tobom.
23.03.2023. (16:55)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Činjenica jest da suvremeno društvo ne treba obrazovane i sretne pojedince, nego potrošače. Zato mislim da je problem već u početku; ne obrazuje društvo djecu zato da bi od toga imala osobne koristi, nego prvenstveno zato da bi se uklopila u kalup. Stoga, ne trebamo imati iluzije. Bogati će sreću kupovati novcem, a i to baš nije moguće (pa i oni često plaču), sirotinja nema drugog izlaza nego da se na ljestvici pokušava uspeti dopuštenim sredstvima. Mislim, ima - nedopuštena sredstva, i to je neka vrst obrazovanja, ali većina to ipak, srećom, još uvijek ne prihvaća. U tom smislu, ja uopće nisam nesretan zbog toga što smo negdje pri kraju ljestvice u EU, ako već nismo na njenom vrhu. Naša šlampavost i nesposobnost u organizaciji često ostave prilično mnogo prostora zainteresiranim profesorima za to da neki bogomdani klinci mogu isplivati prema površini.
23.03.2023. (17:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Kad nešto pođe krivo može se popraviti, kad sve pođe krivo nema popravka, u našem školskom sustavu je više manje sve pogrešno, i ljudi koji su trenutno najutjecajniji u sustavu, i koji su doveli do ovoga jer nikad nisu prešli u aktualno stoljeće, između ostalih mana, ne mogu učiniti ništa, vrijeme je za totalnu redefiniciju obrazovanja, koja se na žalost vjerojatno neće dogoditi
23.03.2023. (17:59)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ne znam što komentirati. I ja sam bio generacija u bivšoj državi kada su se mijenjale razne stvari u školstvu. Prilagodili smo se i završili školovanje. Više me brine u školstvu što velik broj učenika prolazi s odličnim. To je nerealno.
23.03.2023. (19:08)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Galaxy Sunce jedno malo imaš stari (mislim da je A.Moravia ili Pirandelo..u svakom slučaju Talijan..p molim ove obrazovanije da me izprave) štos Promijenomo sva a da ne promijenimo ništa Inače, škola te obrazuje a Kuća odgoji.. tako kako i veliki pjesnik iz Chawoglawa kaže..Rađaju se nova dica....
23.03.2023. (23:39)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
dok sam radila u obrazovanju uvijek mi je bilo bitno čuti njihov glas (učenika naravno) i njihovo mišljenje, a ja sam im pokušavala pojasniti i pojednostaviti ekonomsku struku te naći načina primjene da shvate kako to mogu primjeniti u životu i onda su i sami sudjelovali u kreiranju svoje "stvarnosti", a ne po kurikulumima kao zbroju neostvarivih planova nekih drugih koji nemaju ni dana prakse u gospodarstvu i ni sata u razredu....nažalost!
24.03.2023. (06:48)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Voljela bih da mi netko točno, kao nepismenoj osobi jednostavno, protumači razlike dosadašnje nastave i ove sada eksperimentalne nastave, jel se to zove 'nastava za život' ili mi se čini....? Kako god bilo, ja nisam niti znala a je došlo do nekih promjena u nastavi, jer nikakvih projena kod djeteta nisam vidjela. Uđbenici su uđbenici, prekrcani informacijama, gladivo se tumači kako se je i tumačilo, stvari se uglavnom rješavaju (uči se) po redu hitnosti, Učiš što je najprije na rasporedu za odgovarati. Djeca koriste instrukcije, zavisno od svojih problematičnih točki, najčešće mat., fiz., jezici,kemija.............brdo djece znam koji uzimaju instrukcije, iz raznih škola...... Zadaju se zadaće za koje moraš pošteno satima googlati informacije uči se iz linkova na engleskom jeziku i sa You tubea. Možda je to to - za život. Googlaj od malena, da se priučiš na ono što ćeš ostatak života raditi, a pri tome ćemo bulazniti o previše tehnologije, o djeci koja ne znaju ništa nego biti na mobitelu.
Nema nikakve razlike, štrebesa se i to je to.
24.03.2023. (09:18)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Kuma je obje svoje cure imala u cjelodnevnom programu u nižim razredima. 4 šk godine razlike, tako da čim je starija prešla u više razrede, mlađa je taman krenula u prvi. Program je kumu spasio, obzirom da je ona radila blizu škole, a otac im u nekim smjenama i dežurstvima. Tako da eto, ona ima samo dobra iskustva. E sad, koliko resursi i infrakstruktura dozvoljavaju održivost tog programa, pitanje je. Cjelodnevni program znam da se u Rijeci provodi već godinama u oš Nikola Tesla i opcioinalan je, a ne obavezan. Nadalje, školstvo mora pratiti promjene u vremenu i ne stoji u mjestu. Upravo onako kako je Kebidž objasnio, mijenjalo se vrijeme, pa i nastavni programi. Upravo sam pročitala nešto o implementaciji ŠiZ ( škola i zajednica) programa u srednjoškolski sustav, krenulo je ove šk. g. u 50 i nešto škola u Hr. a od toga u 14 njih u PGŽu. I ja ga vidim kao nešto odlično. Krenulo se i sa građanskim odgojem, uveden je onomad i vjeronauk u škole... Da nije promjena i reformi, još uvijek bi u školama imali ONO i DSZ, TIPSS i slično... Mislim da cjelodnevni donosi više koristi no štete. No eksperimantalan je, pa stoji da se vidi.
24.03.2023. (11:35)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Annabonni
uhodava se sustav osuvremenjivanja nastave i produženi boravak je odlično rješenje ako se pravilno organizira i za roditelje i za djecu.
Jesti za istim stolom s vršnjacima je oblik socijalizacije jer neki roditelji kući još uvijek hrane i prisiljavaju djecu da jedu : u organiziranim blagavaonicama jesti zajedno s ostalima i to PRAVILNO se služeći priborom je veliki dobitak za djecu
Ima prednosti kod suvremenih gradskih škola, a kako će male seoske to rješiti valjda naš minisutar o tome misli
23.03.2023. (11:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Galaksija
AnnaBonni, produženi boravak je jedno, a ovaj eksperimentalni projekt je drugo.
Znaš i sama da učenicima oko 12 sati opada koncentracija i da im nije lako sjediti u klupama do 14 sati. Pogotovo manjoj dječici. :)
Vrijeme će pokazati. :))
Nadam se da i od ovoga neće ispasti fijasko.
Na skupu je Agencija za odgoj i obrazovanje potvrdila da se zapadnoeuropske zemlje odmiču od daljnjih modernizacija jer su shvatili da im kvaliteta školstva opada, a rezultati su lošiji no ikada. :))
23.03.2023. (11:42) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
U zvijezdama piše
Trebali bi uvesti više tjelesnog odgoja da se djeca kreću više
23.03.2023. (11:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Euro
Nadajmo se najboljem
23.03.2023. (12:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
.Carapa Floyd.
:****
23.03.2023. (13:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Unusual suspect
Sve može postati "veliki biznis", samo je pitanje tko je za kormilom broda.
Učenici će kad tad dobiti udžbenik* od 1000 stranica - dok dođu na Akademiju :D ali se slažem s tim da nikoga ne treba prerano plašiti.
"Poučavanje mora hodati u skladu s vremenom u kojem živimo."
Pa i ide. Nekad su "svi" htjeli biti odvjetnici ili doktori ili ekonomisti, danas budu programeri. Kužim da ti govoriš o ovim nekim nižim razinama obrazovanja, ali kod odabira fakulteta se sve na kraju poravna. Tržište ti već uvelike diktira tko će šta. Dal to treba tako biti? Pa da, u ovom sad sustavu kako je postavljen to upravo tak treba biti. Jedino nam može biti žao što nema više interesa za (deficitarna) strukovna zanimanja jer danas svi moraju ići na fakultet - oni koji za njega jesu i oni koji nisu podjednako. Zašto? Pa opet radi konkurentnosti na tržištu. Opasno smo blizu dobu gdje diploma više neće biti diferencijsko sredstvo, možda eventualno doktorat.
"...pravedno, detaljno, transparentno i najbolje za sve strane. Možemo li uopće biti optimistični?"
Ne. Ovo što si sad nabrojala je u RH danas apstrakcija. Ne znam zašto bi bila (opravdano) optimistična.
"Ispada da se po udžbenicima promiču veoma upitne vrijednosti ili ličnosti koje su bile dio totalitarnih režima."
Meni se čini da sve i svi koji su u udžbenicima, njih se promovira i na neki način daje do znanja - guglaj ovoga, gledaj šta je taj dobroga/lošega napravio. Ako su u udžbeniku, već im se radi reklama. Što je alternativa? Cenzura?
I na kraju najteže pitanje: tko će pobogu odrediti po kojem vrijednosnom sustavu ćemo mi i ta djeca, naša budućnost, ići dalje?
Inače sam vesela osoba. Lijep pozdrav! :D
23.03.2023. (14:05) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
morska iz dubina
Jadna djeca i njihovo djetinjstvo..... jadan dio školovanja pretočen u masu bespotrebnosti i životne nepraktičnosti.... odraste se u čas, al vratit unatrag se ne može ništa....
23.03.2023. (14:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Blumi
mnogima ne valja kad se mijenja,
a još je manje dobro kada ostaje isto
p.s.
prošao sam dnevni boravak, i bilo je super,
starci bi me ostavili rano, prije posla, a došli poslije,
bili su to dani lijepog druženja, igre i svega što vole mladi, ...
23.03.2023. (14:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
shadow-of-soul
Svako vrijeme donosi neke nove stvari.
23.03.2023. (14:15) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lastavica
Dovoljno je naglasiti ovo: "Kako je moguće da se svako
slovo od početne do stražnje korice ne pretrese?"
23.03.2023. (16:42) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dvi, tri riči...
Mnogima ce pasati cjelodnevni boravak, mnogima i ne. Valjda ce ostaviti mogucnost izbora.
Osobno mi se ideja nimalo ne sviđa, ali danasnji nacin ustroja zivota ne ostavlja puno izbora.
Rijetki imaju mogucnost ne raditi i biti doma za i uz svoju djecu, čak ni bake ni djedovi, uz produžavanje staža. Obitelji su rascjepkane, često ne žive blizu, tako da je ovo realna opcija, ali i užasna - slažem se s tobom.
23.03.2023. (16:55) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
agava
Dok god se zakoni pišu daleko od očiju učitelja i učionice, dok god su roditelji i učitelji dva zasebna svijeta, ništa obećavajuće na vidiku...
23.03.2023. (17:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dinaja
žao mi djece...
23.03.2023. (17:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j.
Činjenica jest da suvremeno društvo ne treba obrazovane i sretne pojedince, nego potrošače. Zato mislim da je problem već u početku; ne obrazuje društvo djecu zato da bi od toga imala osobne koristi, nego prvenstveno zato da bi se uklopila u kalup.
Stoga, ne trebamo imati iluzije. Bogati će sreću kupovati novcem, a i to baš nije moguće (pa i oni često plaču), sirotinja nema drugog izlaza nego da se na ljestvici pokušava uspeti dopuštenim sredstvima. Mislim, ima - nedopuštena sredstva, i to je neka vrst obrazovanja, ali većina to ipak, srećom, još uvijek ne prihvaća.
U tom smislu, ja uopće nisam nesretan zbog toga što smo negdje pri kraju ljestvice u EU, ako već nismo na njenom vrhu. Naša šlampavost i nesposobnost u organizaciji često ostave prilično mnogo prostora zainteresiranim profesorima za to da neki bogomdani klinci mogu isplivati prema površini.
23.03.2023. (17:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Galaksija
U zvijezdama piše, valjd budu, ali na koji način, vidjet' će se. :)
Euro i Čarapica, :)*
Unusual suspect, ti si to sve detaljno razradio. :) Nisam ni pomislila da nisi.
morska iz dubina, daaa, isto sam pomislila. :)
dražen, dnevni boravak je nešto drugo. :)
shadow, naravno.
Lastavica, :)).
Dvi, tri rici, eto tako, sve si razradila što ja nisam. :) Totalno to.
agava, u pravu si. :)
Dinaja, da.
23.03.2023. (17:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Supatnik
Kad nešto pođe krivo može se popraviti, kad sve pođe krivo nema popravka, u našem školskom sustavu je više manje sve pogrešno, i ljudi koji su trenutno najutjecajniji u sustavu, i koji su doveli do ovoga jer nikad nisu prešli u aktualno stoljeće, između ostalih mana, ne mogu učiniti ništa, vrijeme je za totalnu redefiniciju obrazovanja, koja se na žalost vjerojatno neće dogoditi
23.03.2023. (17:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
viatrix
Ne znam što komentirati. I ja sam bio generacija u bivšoj državi kada su se mijenjale razne stvari u školstvu. Prilagodili smo se i završili školovanje. Više me brine u školstvu što velik broj učenika prolazi s odličnim. To je nerealno.
23.03.2023. (19:08) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
sewen
Nekako mi se čini da svaka generacija ima neke svoje traume, tako i ova...
23.03.2023. (19:21) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NF
bravo, nažalost izvrsna dijagnoza, veći dio tvog posta bih sam potpisao, srećom, ova "reforma" će barem mene u ulozi sluge režima mašiti
23.03.2023. (21:42) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kako_ti_kupus
nisam ti pročita post prije nego sam napisao svoj ponukan člankom u novinama, a... odgovor je u anketi :)))
23.03.2023. (22:42) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Galaksija
j., tu širinu sam izostavila, ali točno. Slažem se sa svime što si naveo. :)) Hvala ti!
supatnik, zapamtila sam tvoju: "Oni koji su sustav uništili, neće ga popraviti.". :)
Viatrix, majka je isto pohađala taj oblik školovanja. Nešto slično je u Njemačkoj. :) O da, o tome se također govori!
sewen, svaka. Ne možemo protiv toga.
NF, ma daj, mirovina?
kupus, idem sada kod tebe čitati. :) eto, imamo i anketu.
23.03.2023. (23:01) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
tignarius
Galaxy
Sunce jedno malo
imaš stari (mislim da je A.Moravia ili Pirandelo..u svakom slučaju Talijan..p molim ove obrazovanije da me izprave) štos
Promijenomo sva a da ne promijenimo ništa
Inače, škola te obrazuje a Kuća odgoji..
tako kako i veliki pjesnik iz Chawoglawa kaže..Rađaju se nova dica....
23.03.2023. (23:39) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
White Lilith
dok sam radila u obrazovanju uvijek mi je bilo bitno čuti njihov glas (učenika naravno) i njihovo mišljenje, a ja sam im pokušavala pojasniti i pojednostaviti ekonomsku struku te naći načina primjene da shvate kako to mogu primjeniti u životu i onda su i sami sudjelovali u kreiranju svoje "stvarnosti", a ne po kurikulumima kao zbroju neostvarivih planova nekih drugih koji nemaju ni dana prakse u gospodarstvu i ni sata u razredu....nažalost!
24.03.2023. (06:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lilianke
Voljela bih da mi netko točno, kao nepismenoj osobi jednostavno, protumači razlike dosadašnje nastave i ove sada eksperimentalne nastave, jel se to zove 'nastava za život' ili mi se čini....?
Kako god bilo, ja nisam niti znala a je došlo do nekih promjena u nastavi, jer nikakvih projena kod djeteta nisam vidjela.
Uđbenici su uđbenici, prekrcani informacijama, gladivo se tumači kako se je i tumačilo, stvari se uglavnom rješavaju (uči se) po redu hitnosti, Učiš što je najprije na rasporedu za odgovarati.
Djeca koriste instrukcije, zavisno od svojih problematičnih točki, najčešće mat., fiz., jezici,kemija.............brdo djece znam koji uzimaju instrukcije, iz raznih škola......
Zadaju se zadaće za koje moraš pošteno satima googlati informacije uči se iz linkova na engleskom jeziku i sa You tubea.
Možda je to to - za život. Googlaj od malena, da se priučiš na ono što ćeš ostatak života raditi, a pri tome ćemo bulazniti o previše tehnologije, o djeci koja ne znaju ništa nego biti na mobitelu.
Nema nikakve razlike, štrebesa se i to je to.
24.03.2023. (09:18) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
konobarica
Kuma je obje svoje cure imala u cjelodnevnom programu u nižim razredima. 4 šk godine razlike, tako da čim je starija prešla u više razrede, mlađa je taman krenula u prvi. Program je kumu spasio, obzirom da je ona radila blizu škole, a otac im u nekim smjenama i dežurstvima.
Tako da eto, ona ima samo dobra iskustva. E sad, koliko resursi i infrakstruktura dozvoljavaju održivost tog programa, pitanje je.
Cjelodnevni program znam da se u Rijeci provodi već godinama u oš Nikola Tesla i opcioinalan je, a ne obavezan.
Nadalje, školstvo mora pratiti promjene u vremenu i ne stoji u mjestu. Upravo onako kako je Kebidž objasnio, mijenjalo se vrijeme, pa i nastavni programi.
Upravo sam pročitala nešto o implementaciji ŠiZ ( škola i zajednica) programa u srednjoškolski sustav, krenulo je ove šk. g. u 50 i nešto škola u Hr. a od toga u 14 njih u PGŽu. I ja ga vidim kao nešto odlično.
Krenulo se i sa građanskim odgojem, uveden je onomad i vjeronauk u škole...
Da nije promjena i reformi, još uvijek bi u školama imali ONO i DSZ, TIPSS i slično...
Mislim da cjelodnevni donosi više koristi no štete. No eksperimantalan je, pa stoji da se vidi.
24.03.2023. (11:35) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...