~ predblagdansko stanje uma ~

24.12.2011.

A dobro sam si smislila ovaj naslov, nema šta, još kad bih znala i kakve će umotvorine izroditi. Želim samo, uoči Badnjaka, dok još stignem, malo proćakulati, istresti na papir malo ovog predblagdanskog bućkuriša iz moje glave. Pošto sam vam ja ipak na prvu žena-majka-kraljica belj, a tek na drugu priučena pravnica i borac za svoja ljudska prava nut, nećemo sad ni o pravosuđu, ni o hrvatskom zemljišno-knjžnom s*anju, tako da ću i nadalje ostati dužnik po tom pitanju. A kako sad stvari stoje, dug će ući u završnu bilancu, i biti prenesen u slijedeću godinu, što samo dokazuje da sam skroz u trendu... brate mili, cijeli ovaj naš svijet je dužan, uzduž i poprijeko, svi su u minusu... države, firme, građani... a di li je plus svih tih silnih minusa... ako se znaju dužnici, znaju li se i vjerovnici... a ne, ne, nećemo ni o tome, vidim da stanje mog uma jopet kreće u krivom smjeru... idemo mi još malo o rođendanima, ružama, kolačima, blagdanima...

I nehoteć sam upala u ovu rođendansku priču, što je samo još jedan dokaz, kako život rijetko ide po našem, a prečesto po svom... k'o slijepi smo putnici, što put putuju, a puta ne vide... jer, da slučajno ne naletih na skrivenu rođendansku čestitku, 'ko bi još i o rođendanu hvalospjeve pisao nut... ja sigurno ne bi...
Pa, ajde da vam sad kažem, da i ovo znate...

Ajmeee meni, koja greška, prije svega još i fešta party... malo mi je, kao, posla oko samih blagdana, samo mi još i rođendan fali eek... pa se još sjetim i one davne Čoline rođendanske pjeva... a starimo, i slavimo, meni je to baš neshvatljivo... i tako to krene, kad neće, neće... ujutro se budim, i već mi mrak pada na oči... ma, baš bi dobro bilo, kad bi samo prespavati sve mogla, i tek tamo u Novoj se probuditi, k'o nova... lud...

A drugog jutra, neke nove slike... i poljubac i osmjeh kiss sretan... i ruže mojih mušketira kiss sretan... pa još i rime nađoh, krišom napisane kiss sretan... i čudom se čudim... pa glavo luda, što ti bješe juče' zubo...




I tako prođe još jedan rođendan... a nije bilo torte, nije bilo ni svjećica... ma, 'ko još osim dječice, puše u svjećice cerek... al' rođendanski kolač sam ipak ispekla, po guštu mojih mušketira, i stanju uma baš u inat thumbup... i stari, i slavi, i baš te briga, ne daj se, Ines... pardon, kamena zubo belj...

Metarski kolač



Tijesto:
4 jaja
25 dkg šećera
1,5 dcl vode
1,5 dcl ulja
25 dkg brašna
1 prašak za pecivo
1-2 žlice kakaoa






Žumanca tući sa šećerom, lagano i naizmjenično dodavati vodu, ulje, i brašno pomiješano sa praškom za pecivo, i na kraju lagano umiješati snijeg od 4 bjelanca. Polovicu smjese pečemo u jednom kalupu (dugi, bolje rebrasti), u drugu polovicu umiješamo kakao, i pečemo u drugom, identičnom, kalupu. Ako nemate dva ista kalupa, pečete najprije jednu, pa onda drugu smjesu, što iziskuje malo više truda, ali i vremena. Peći 30-40 min. na 200-180°C.







Krema:
8 dcl mlijeka
2 vanilija pudinga
1 margarin ili maslac
20 dkg štaub šećera
1 vanilin šećer
miris po želji, ili korica limuna ili naranče








U mlijeku skuhati pudinge; margarin ili maslac posebno izraditi, dodati štaub šećer, i istući do kraja; pomiješati sa ohlađenim pudingom; dodati miris ili koricu limuna ili naranče.

Glazura:
20 dkg čokolade za kuhanje
6 žlica šećera (ravnih, čak i manje)
6 žlica vode
16 dkg maslaca ili margarina




Iskockanu čokoladu za kuhanje, šećer i vodu, rastopiti na niskoj temperaturi štednjaka (ne smije zakipiti), mješajući cijelo vrijeme; u vruću rastopljenu smjesu, postepeno umiješavati 16 dkg maslaca ili margarina u listićima; pustiti da se malo prohladi i stisne; još toplu glazuru preliti preko kolača.

Postupak:
- ispečeno i ohlađeno tijesto izrezati na fete (kriške), kao kruh;
- svaku fetu mazati kremom, i slagati naizmjenično, tamnu pa svijetlu;
- ostatkom kreme premazati kolač izvana, pa preliti glazurom;
- ostaviti bar neko vrijeme u frižideru da se stisne;
- obavezno rezati ukoso, jer je u tome čar ovog kolača

















Klapa Maslina - Božić je

Svima želim sretan i blagoslovljen Božić

Oznake: Božić je... Sretan Božić...