Lipi galebe moj...

20.02.2010.

/fotoreportaže Blog.hr-a/


Goran Karan - Lipi galebe moj

Image and video hosting by TinyPicGalebovi (Laridae), porodica ptica iz roda vivčarica (Charadriiformes). Imaju oštar, kukast kljun; dugačka, zašiljena krila; noge, s dobro razvijenim opnama za plivanje. Brojne vrste rasprostranjene su po cijelome svijetu, uglavnom uz obale mora. Brzo i ustrajno lete, dobro hodaju i plivaju, vješto grabe plijen, a hrane se ribom, mekušcima i manjim sisavcima. Meso im nije jestivo. Na sjev. Atlantiku živi rod otimača ili pomornika (Stercorarius); njegova vrsta kratkorepi otimač (S.parasiticus) zaluta i do naših obala. Na našim su obalama najčešće ove mediteranske vrste: galeb klaukavac (Larus argentatus cachinnans), dug 65 cm, a raskriljem do 1,5 m, podvrsta na sjeveru rasprostranjenog srebrnastog galeba (L.argentatus), i crnoglavi galeb (L.melano cephalus). Zimi k nama dolete sa sjev. mora burni ili sivi galeb (L.canus), dug 47 cm; smeđi galeb (L.fuscus), dug 60 cm; mali galeb (L.minutus), dug do 28 cm, i troprsti galeb (Rissa tridactyla). Uz naše slatke vode najčešći je obični galeb (L.ridibundus), dug do 40 cm; selica.
/izvor: Enciklopedija leksikografskog zavoda, Zagreb/


Oliver Dragojević - Galeb i ja (with lyrics)

Galebi nas vjerno prate... u odlasku... i povratku... prošlog lita, kod obilaska škoja i didovine...

Image and video hosting by TinyPic

Moje bistrooko dite je ovjekovječilo njihov neumoran let... i uhvatilo ljepotu trenutka... koja bi već slijedećim treptajem mogla nestati... i promaknuti našem oku... ili promijeniti ugođaj...

Image and video hosting by TinyPic

A ja se, ipak, kitim ditetovim perjem... al' sam se zato potrudila tekstom udahnuti još malo duše... pa ako se i vama svidio naš zajednički uradak, 'ko sretniji od nas...

Image and video hosting by TinyPic

Jedan osamljeni galeb... zagledan u pučinu... odmara krila... do slijedećeg leta... ili čeka društvo... za zajednički let...

Image and video hosting by TinyPic

Galebi se skupljaju... jedan po jedan slijeće... i zauzima svoje misto... kao da i oni imaju neku svoju hijerarhiju...

Image and video hosting by TinyPic

... i nima života di ni lipota ...... di ni galeb čoviku lik ...
... i jedan drugome smo mira ...... jer nas isti vitar tira ...
... nebo zna, di gremo mi ...... još jedan drugome smo mira ...
... još nas drži ista vira ...... nebo zna, di gremo mi ... o, lipi galebe moj ...



Boris Oštrić & Ribari - Gospodar galeba

Oznake: lipi galebe moj... galeb i ja... gospodar galeba