Župa Gospe Fatimske - OREHOVICA

26.06.2006., ponedjeljak


Sveti Petar i Pavao
Petar i Pavao, koliko god imaju povijesno značenje, toliko su njihove osobe postale i simboli kršćanstva i navještaja Nove vijesti. Petar i Pavao su instrumenti božanske vijesti čovječanstvu. Povijesno rečeno, preko njih je Isus došao na Zapad, u Rim i Europu, do nas.
Dva su to različita čovjeka koji se dopunjavaju i koji vode prema punini Isusa Krista. To nam također govori da su svi ljudi, bez obzira kojeg su karaktera, sposobni naviještati i svjedočiti Isusa i njegovo evanđelje. Petar je Isusovu poruku 'adaptirao' Židovima, a Pavao poganima. Tako je Isusova riječ progovorila židovski, grčko-rimski, pa i slavenski. Svi kasniji propovjednici i evangelizatori samo su produžetak Petra i Pavla.
Nema dvojbe da je Pavao bio vrlo uvjerljiv i bistar propovjednik, a Petar uvjerljiv svjedok. Zato se njih slavi zajedno. Na njima počiva Evanđelje i Crkva.
Pavao je u svojem propovijedanju stjecao prijatelje (Barnaba i Luka...), a neki su ga i napustili (Dema). On sam tvrdi da se više ne razlikuje od Krista. Pavao je imao jako puno svojih učenika, iako je naglašavao da su svi u Kristovom poslanju. "Nema Pavlovog ni Apolonovog... svi smo Kristovi."
Petar je veličina svjedočenja življenjem i odvažnošću. On je promjenjiv i stabilan. Kroz njega progovara više karaktera i više reakcija. I sve nalaze mjesto u Isusovoj osobi i ljubavi. U Petru i Pavlu vidimo simbolično sve apostole. Možda je Ivan drugo 'krilo' i drugi pristup Isusu Kristu.
Misija kršćanstva nije rezervirana samo nekim specijalistima. Svaki krštenik je 'po naravi krštenja' misionar: on je slika Kristova i svjedok svojeg doživljaja i spasenja. Najsnažnija misija je unutarnje zadovoljstvo i životno svjedočenje. Ako se živi Isusova istina ona progovara kroz riječi i lica onih koji ju žive.

A biti misionar znači izići iz sebe, iz svojih naučenih navika da bi se dijelilo vjeru s drugima. Vjera nije nešto što se širi kao reklama ili izvoz. Vjera je širenje radosti vjerovanja, radosti života. Vjera ili daje smisao življenju ili nije božanska vjera.
Petar 'ribar' i Pavao 'učitelj - farizej' – ispovijedaju Isusa kao Božje objavljenje, kao spasenje ljudskog roda. Svaki na svoj način pomogli su da svi mi prepoznamo Isusa Krista. Petar je prvi ispovjedio da je Isus sin Božji – da je Mesija. Sam mu Isus kaže da to on nije domislio nego da mu je to Duh Božji objavio. Da, spoznaja Boga u Isusu uvijek je dar Božji. Sam Bog sebe objavljuje i mi se u njemu nalazimo. Petar nam također govori da je on odabran ne radi svojih vrijednosti nego radi ljubavi Božje. Činjenično, naša vjera je dar Božji.
Petar spada u onu trojicu 'privilegiranih' učenika koje je Isus imao uza se kad je liječio kćer Jairovu (Mk 5,37), na preobraženju (Mk 9, 2), i u Getsemaniju (Mk 14,33). Njemu se prvom ukazuje poslije uskrsnuća, "da učvrsti braću u vjeri" (Lk 22,32) i dobiva posebno poslanje (Iv 21, 15-17). Petar je izraz vjere dvanaestorice apostola (Dap 2,14...). Petar je simbol svih apostola (Mk 3,16). U Rimu, za vrijeme Nerona, (64) mučenički je preminuo svjedočeći za svojeg Učitelja. Petar je upalio vatru vjere u Rimu. On je prvi 'biskup' Rima i kršćanstva.

Kako je već spomenuto, Pavao je kršćanstvo koje ističe iz židovstva pretočio u druge kulture i druga vjerovanja. Propovijeda Grcima i Rimljanima, grešnicima i pravednicima. Pavla su razumjeli i Grci i Rimljani, vjernici i nevjernici. On naviješta Isusa s Areopaga.
Pavlove poslanice, skoro su drugo Evanđelje. One su evanđelje uskrslog Krista. One povezuju živo Stari i Novi zavjet. Pa bi se skoro moglo reći da je po Pavlu cijeli kršćanski svijet – kršćanstvo – judaiziran. Sve nas je povezao s 'Adamom' i s Kristom. Braća smo od početka, braća smo i danas (Poslanica Rimljanima).
Prema Pavlu Isus u sebe sažima cijelu ljudsku povijest i njezino spasenje. Isus rađa novog Adama i novo čovječanstvo. Kršćanstvo je novost cijelog svemira. Isus je misteriozno prisutan u cijelom svemiru. On je za Pavla Kozmički Krist (1Kor 2, 2-10).
Pavao ostaje primjer poštenog i bezinteresnog obraćenika. Za Pavla se uvijek znalo koji je njegov stav. On nikada nije bio 'ni vruć ni hladan'. On je uvijek bio dosljedan svojem uvjerenju.
Svi mi kršćani idemo za Isusovim svjetlom Ljubavi i Istine što su nam donijeli veliki apostoli i proroci Pater i Pavao. Hvala im!

Fr. Marijan Jurčević, o.p.

- 08:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


RASPORED SVETIH MISA I MISNE NAKANE:
Image and video hosting by TinyPic

ŽUPNE AKTIVNOSTI:

ŽUPNE KATEHEZE- raspored:
8. razred
- subotom u 9,00 sati
PRVOPRIČESNICI
3. r. i stariji
- subotom u 10,00 sati
MINISTRANTI
SVAKI drugi petak
ŽUPNI ZBOR
UTORKOM U 20,00 sati
Voditelj:g. Mladen Magdalenić
Pučko pjevanje u Podbrestu:
UTORKOM u 19,00 sati
Free Web Site Counter
Free Web Site Counter

...klikni pa vidi, možda ti se svidi...

VARAŽDINSKA BISKUPIJA
MLADI VARAŽDINSKE BISKUPIJE
KATOLICI
MISLI SRCA
MOLITVA ONLINE
IGRE

UDŽBENIK ZA ROME
UPOZNAJ ROMSKI KATEKIZAM
ŠKOLA OREHOVICA

Image and video hosting by TinyPic

SVETIŠTE GOSPE FATIMSKE FATIMA-PORTUGAL
POVIJEST FATIMSKOGA SVETIŠTA ZAPOČINJE 13. SVIBNJA 1917. GODINE KADA SE, USRED RATNIH RAZARANJA ZA VRIJEME PRVOGA SVJETSKOG RATA, BLAŽENA DJEVICA MARIJA U MJESTU COVA DA IRIA, U BLIZINI FATIME U PORTUGALU, UKAZALA TROJE MALIH PASTIRA: LUCIJI OD ISUSA, FRANJI MARTU I JACINTI MARTO. GOSPA SE DJECI UKAZIVALA IDUĆIH PET MJESECI, UVIJEK 13. U MJESECU. POSLJEDNJEM UKAZANJU, 13. LISTOPADA 1917, NAZOČILO JE 70.000 LJUDI. KASNIJE SE GOSPA JOŠ DVA PUTA UKAZALA LUCIJI, KOJA JE U MEĐUVREMENU POSTALA REDOVNICA, ZAPOVJEDIVŠI JOJ SLAVLJENJE PET PRVIH SUBOTA U MJESECU. GODINE 1919. GRADI SE KAPELA UKAZANJA, A BAZILIKA SE POČINJE GRADITI 1928. GODINE DA BI BILA POSVEĆENA 7. LISTOPADA 1953. FATIMA POSTUPNO DOBIVA SLUŽBENU CRKVENU POTVRDU KAO MARIJANSKO SVETIŠTE SVJETSKIH RAZMJERA: GODINE 1930. MJESNI BISKUP POTVRĐUJE AUTENTIČNOST UKAZANJA, A 1931. PORTUGALSKI BISKUPI POSVEĆUJU PORTUGAL BEZGREŠNOM SRCU MARIJINU. GODINE 1942. PAPA PIO XII. POSVETIO JE BEZGREŠNOM SRCU CIJELI SVIJET, A 1951. U FATIMI JE OKONČANA SVETA JUBILARNA GODINA. PAPA PAVAO VI. HODOČASTI U FATIMU NA PEDESETU OBLJETNICU UKAZANJA 13. SVIBNJA 1967, A IVAN PAVAO II. DOLAZI ZAHVALITI FATIMSKOJ GOSPI ZA PREŽIVJELI ATENTAT ISTOGA DANA, 13. SVIBNJA, 1982. TE 1991. GODINE. GODIŠNJE SE U FATIMSKOM SVETIŠTU OKUPI OKO ČETIRI MILIJUNA HODOČASNIKA. UKAZANJA USRED RATNIH RAZARANJA, POBJEDA BEZBOŽNE KOMUNISTIČKE IDEOLOGIJE U RUSIJI UBRZO NAKON TOGA, GOSPINO OBEĆANJE DA ĆE SE RUSIJA OBRATITI, POSVEĆENJE SVIJETA MARIJINU SRCU USRED RATA, ČINJENICA DA JE SADAŠNJI PAPA ODABRAO UPRAVO FATIMU KAKO BI ZAHVALIO ZA ŽIVOT NAKON IZLJEVA MRŽNJE - SVE TO GOVORI KAKO FATIMU TREBA PROMATRATI KAO VELIKU PORUKU MIRA, A PREDUVJET MIRA JE OBRAĆENJE.