Župa Gospe Fatimske - OREHOVICA

17.03.2006., petak


Deset Božjih zapovijedi – moći mudro živjeti
Treća nam Korizmena nedjelja govori u prvom čitanju o deset Božjih zapovijedi. Pokušajmo ih sagledavati iz drugog kuta.
Kaže Bog: «Ti si, čovječe moj, moje ljubljeno dijete. Ne uzvisivam ni jedno drugo stvorenje iznad tebe. Tebe ljubim najviše od svih stvorenja. Budući da sam tvoje ime urezao u dlan svoje ruke a tebe smjestio u svoje srce, s radošću, ljubavlju i povjerenjem izgovaram tvoje ime, i time te uvodim u život – u puninu života. Ne zaboravi na to.
Izabrao sam jedan dan u tjednu da se odmorim kako bih mogao biti s tobom, svojim najdragocjenijim stvorenjem, svojim djetetom. Znaš li to cijeniti? Što za tebe znači nedjelja, dan Gospodnji?
Iz ljubavi sam stvorio tvoga oca i tvoju majku, da ti mogu surađujući sa mnom darovati onaj dio života za koji su oni nadležni. Ja sam se pobrinuo da u tom trenutku tebi darujem neponovljivu osobnost. Znaš li to cijeniti? Nemoj upasti u zamku obožavanja svojih roditelja, ali ni preziranja istih. Budeš li ih filtrirao kroz mene, moći ćeš postići zdrave odnose prema njima i prema meni.
Oduvijek mi je bilo najdraže stvarati, biti životvorac i zato ne mrzim ni jedno biće koje sam stvorio. Smrt nije moj izum. Ja ne ubijam. Zato i ti poštuj život od začeća do prirodne smrti.
Darovao sam ti i spolnost. Potrebno je ozdraviti spolnost, a to biva onda kada je spolnost između ovisnosti i tabua. Spolnost je dar koji sam darovao svima. Ne zloupotrebljavaj je. Umotaj je u dragocjenu nježnost. Nemoj seks poistovjećivati s ljubavlju. Ljubav se izražava i seksom, ali seks nije ljubav. Bude li seks jači od ljubavi sebičnost bi te mogla progutati. Za sebedarnu ljubav koja se očituje i po spolnosti darovao sam vam sigurnosni okvir braka, unutar kojeg ćete moći, darivajući se jedno drugome međusobno, otvarati se i za plodove vaše ljubavi, a to su vaša djeca.
One koje sam pozvao na djevičanstvo radi Kraljevstva nebeskoga, rađat će duhovnu djecu i duhovno će rađati djecu i neće biti zakinuti za očinstvo i majčinstvo, jer očinstvo i majčinstvo prvenstveno su duhovne kategorije.
Ako sam ti darovao sve što ti je potrebno, onda te pozivam na to da poštuješ svoje, a da u tuđe ne diraš. Zato odreci se pohlepe.
Istina će vas osloboditi, zato ne otvaraj svoje srce laži. Ne moraš reći sve što znaš ali ono što kažeš neka bude istina.
Odriči se želja koje bi ti mogle nauditi. Nije trava u tuđem vrtu zelenija. Nisu tuđe kruške i jabuke slađe. Zahvali na onome što imaš, zahvali i na onome što ima i tvoj bližnji i zavist te neće odvesti u nezdrave odnose prema drugima, prema sebi i prema meni. Znaj krotiti svoje želje, i znaj se otvarati svojim čežnjama. Neka te one dovedu do punine života s Bogom i s čovjekom.»
Isus u Evanđelju poziva na otvorenost za ono što će se dogoditi s Njim, kad je istjerao trgovce iz hrama. Kad je očistio hram od zloupotreba, jer kući Oca njegova nije namijenjeno da bude kuća trgovačka nego dom molitve za sve narode, za sve ljude.
Isus je radikalan, ali nije fanatik. Poziva i nas da budemo principijelni ljudi, ljudi otvorenosti za Božji plan, ljudi koji predaju sebe do kraja Bogu, a da istovremeno ne zanemaruju konkretne izraze, iskaze ljubavi služeći braći ljudima.
Neka te Bog koji je darovao zapovijedi kao putokaze u život, potakne da budeš pravi čovjek i potpuno dijete Božje, poštovani čitatelju.


Preuzeto s: "www.katolici.org" fra Miroslav Bustruc
- 04:31 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


RASPORED SVETIH MISA I MISNE NAKANE:
Image and video hosting by TinyPic

ŽUPNE AKTIVNOSTI:

ŽUPNE KATEHEZE- raspored:
8. razred
- subotom u 9,00 sati
PRVOPRIČESNICI
3. r. i stariji
- subotom u 10,00 sati
MINISTRANTI
SVAKI drugi petak
ŽUPNI ZBOR
UTORKOM U 20,00 sati
Voditelj:g. Mladen Magdalenić
Pučko pjevanje u Podbrestu:
UTORKOM u 19,00 sati
Free Web Site Counter
Free Web Site Counter

...klikni pa vidi, možda ti se svidi...

VARAŽDINSKA BISKUPIJA
MLADI VARAŽDINSKE BISKUPIJE
KATOLICI
MISLI SRCA
MOLITVA ONLINE
IGRE

UDŽBENIK ZA ROME
UPOZNAJ ROMSKI KATEKIZAM
ŠKOLA OREHOVICA

Image and video hosting by TinyPic

SVETIŠTE GOSPE FATIMSKE FATIMA-PORTUGAL
POVIJEST FATIMSKOGA SVETIŠTA ZAPOČINJE 13. SVIBNJA 1917. GODINE KADA SE, USRED RATNIH RAZARANJA ZA VRIJEME PRVOGA SVJETSKOG RATA, BLAŽENA DJEVICA MARIJA U MJESTU COVA DA IRIA, U BLIZINI FATIME U PORTUGALU, UKAZALA TROJE MALIH PASTIRA: LUCIJI OD ISUSA, FRANJI MARTU I JACINTI MARTO. GOSPA SE DJECI UKAZIVALA IDUĆIH PET MJESECI, UVIJEK 13. U MJESECU. POSLJEDNJEM UKAZANJU, 13. LISTOPADA 1917, NAZOČILO JE 70.000 LJUDI. KASNIJE SE GOSPA JOŠ DVA PUTA UKAZALA LUCIJI, KOJA JE U MEĐUVREMENU POSTALA REDOVNICA, ZAPOVJEDIVŠI JOJ SLAVLJENJE PET PRVIH SUBOTA U MJESECU. GODINE 1919. GRADI SE KAPELA UKAZANJA, A BAZILIKA SE POČINJE GRADITI 1928. GODINE DA BI BILA POSVEĆENA 7. LISTOPADA 1953. FATIMA POSTUPNO DOBIVA SLUŽBENU CRKVENU POTVRDU KAO MARIJANSKO SVETIŠTE SVJETSKIH RAZMJERA: GODINE 1930. MJESNI BISKUP POTVRĐUJE AUTENTIČNOST UKAZANJA, A 1931. PORTUGALSKI BISKUPI POSVEĆUJU PORTUGAL BEZGREŠNOM SRCU MARIJINU. GODINE 1942. PAPA PIO XII. POSVETIO JE BEZGREŠNOM SRCU CIJELI SVIJET, A 1951. U FATIMI JE OKONČANA SVETA JUBILARNA GODINA. PAPA PAVAO VI. HODOČASTI U FATIMU NA PEDESETU OBLJETNICU UKAZANJA 13. SVIBNJA 1967, A IVAN PAVAO II. DOLAZI ZAHVALITI FATIMSKOJ GOSPI ZA PREŽIVJELI ATENTAT ISTOGA DANA, 13. SVIBNJA, 1982. TE 1991. GODINE. GODIŠNJE SE U FATIMSKOM SVETIŠTU OKUPI OKO ČETIRI MILIJUNA HODOČASNIKA. UKAZANJA USRED RATNIH RAZARANJA, POBJEDA BEZBOŽNE KOMUNISTIČKE IDEOLOGIJE U RUSIJI UBRZO NAKON TOGA, GOSPINO OBEĆANJE DA ĆE SE RUSIJA OBRATITI, POSVEĆENJE SVIJETA MARIJINU SRCU USRED RATA, ČINJENICA DA JE SADAŠNJI PAPA ODABRAO UPRAVO FATIMU KAKO BI ZAHVALIO ZA ŽIVOT NAKON IZLJEVA MRŽNJE - SVE TO GOVORI KAKO FATIMU TREBA PROMATRATI KAO VELIKU PORUKU MIRA, A PREDUVJET MIRA JE OBRAĆENJE.