Povijest ljudske gluposti

nedjelja, 30.05.2021.

Fiksacija na braću

S obzirom na to da Raptor 22, avion kojeg je Američki kongres zbog razloga nacionalne sigurnosti, zabranio prodaju, možemo reći da je u Parizu, za relativno jeftine pare, kupljeni najbolji avioni na tržištu.

Sasvim je drugo pitanje je l' Rafalea najjeftinije za korištenje i održavanje jer, sigurno nije! Sat leta košta 17.000 €, rakete Meteor (za koje ne znamo jesu li ponuđene u ugovoru) košta oko dva milijuna eura (po komadu), raketa zrak-zrak MICA košta 1 milijun € (po komadu). Kod Rafalea nema velikog filozofiranja oko popravka i održavanja, kad nešto ode, mijenja se cijeli blok oko kojeg je registriran kvar, što je jednostavno ali i skupo.

Francuska, za razliku od Švedske, Amerike i Izraela nije ponudila nikakvu bitnu ekonomsku suradnju, pa bi ti avioni od „povoljnog", mogli postati „daleko od povoljnog“, al će i dalje ostati najbolji avioni koje možeš kupiti, a s obzirom na to da su ih Francuzi napravili tek nešto više od 200,, pa, još malo pa nestalo!

„Hrvatskom kupnjom francuskih Rafalea pozabavili su se i inozemni stručni mediji i jedno od pitanja koje se postavlja je za što će Hrvatska koristiti tako napredan i tehnički sofisticiran avion. Njihov zaključak je da Hrvatska gotovo sigurno neće sudjelovati u nekim novim misijama poput, primjerice, zaštite zračnog prostora baltičkih država te da će svoje avione koristiti jedino za zaštitu vlastitog zračnog prostora. Stoga smatraju da sve mogućnosti kupljenog aviona sigurno neće biti iskorištene.“

S druge strane

''Nabava i korištenje novih Gripena ne stvara dodatne troškove, koji se često povezuju s korištenim avionima, i možemo potvrditi da su u ponudi za Gripene transparentno navedeni i uključeni svi troškovi. Ponuda također uključuje vrlo atraktivan financijski model za Hrvatsku, koji bi omogućio otplatu u dužem razdoblju, uključujući i poček od 2023. do 2025. Godine. Partnerstvo sa Švedskom i Saabom donijelo bi Hrvatskoj puno više prednosti, poput dugoročne suradnje s Regionalnim centrom za zrakoplovstvo, lokalnom obrambenom industrijom i akademskom zajednicom, čime bi se stvorilo oko 500 visokotehnoloških radnih mjesta.

Zašto onda Rafalea? Pa iz istog razloga zbog kojeg smo u prvom natječaju željeli kupiti izraelske F16 s naprednom izraelskom elektronikom! To su jedina dva aviona u cjelokupnoj ponudi koja su nadmoćni MiG-u 29 kojeg braća posjeduju i koje su braća dobili kao skupi, vrlo skupi poklon.

Iako star avion sa zastarjelom elektronikom (koja će se modernizirati ako braća budu jako dobra) MiG 29 zbog nadmoćnih letnih sposobnosti i naoružan jednako kvalitetno kao i NATO avioni, je respektabilni avion, a pari (ako ne i bolji) s najnovijim F16.

Možemo stoga bez ikakve sumnje zaključiti da „smo“ u oba kruga natječaja odabrali jedini ponuđeni avion koji je nadmoćan MiG-u 29, a da je sva druga logika pala u vodu. Zašto? E pa ne znam he-he!
- 11:47 - Komentari (10) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.