Poplave mame trgovce ljudima

22.05.2014.

Otkako sam na burzi, stekla sam iskustva u radu vjerojatno više nego ikada tijekom svog radno sposobnog života. Popis klijenata na mojoj listi zalazio je (i zalazi) u najrazličitije sfere, od glazbenika, poznatih institucija do noćnog kluba. Nisu to bili neki veliki poslovi, a još manje bih mogla reći da su bili dobro plaćeni - možda najveća osobna korist koju sam izvukla jest širenje mreže poznanika do neslućenih razmjera što će mi prije ili poslije dobro doći. Neće ni ova kriza trajati vječno, kao ni bilo što drugo u životu... Tako mi se svakodnevno događa da ne mogu prošetati gradom, upaliti televiziju ili otvoriti novine, a ne vidjeti nekog mi poznatog ili pročitati o tome što se događa u njezinom/njegovom životu... A ovih dana pred očima mi je svakodnevno Crveni križ, prisjećajući me na suradnju na koju sam posebno ponosna - bila sam uključena u kampanju "Red bell - Crveno zvono" koja je imala (i ima) za cilj podizanje svijesti u javnosti o trgovini ljudima kao jednom od gorućih problema u svijetu, a koji sve više zahvaća i Hrvatsku. Za potrebe projekta pokrenula sam stranicu na Facebooku, na kojoj sam i danas jedan od administratora, iako je njezino vođenje u najvećoj mjeri prepušteno onima koji se i nakon završetka kampanje bave tom problematikom.

Oni koji nikada nisu bili aktivno uključeni u takav projekt, sigurno ne razmišljaju o povezanosti trgovine ljudima i katastrofa poput ovih poplava. Nakon što su ljudi preživjeli potop, krenut će "jahači apokalipse" u vidu gladi, mogućih zaraznih bolesti, čitave lepeze posljedica stresa te će se stanovnici tih područja općenito suočiti sa svakodnevnom bitkom za egzistenciju. Iz dana u dan polako će nestajati iz medija, pristizat će sve manje pomoći, povremeno će se uslikavati poneka sretna obitelj pred obnovljenom kućom na kojoj će netko pokupiti kakvu kvoticu glasača i simpatizera ili dodati plus marketingu svog poduzeća/institucije... Iza tih osmijeha, u sjeni, stajat će vojska osiromašenih, ispaćenih i očajnih ljudi kojima je voda odnijela sve snove, planove za budućnost, mogućnost da svojoj djeci osiguraju pristojan početak ili barem školovanje, bilo kakvu viziju... Naravno, takav je razvoj situacije lako predvidjeti, a mnogi od nas dobro se sjećaju kako izgleda poslijeratno razdoblje sa svim svojim posljedicama koje su bile u mnogim elementima slične onima sa kojima se upravo suočavamo i koje tek možemo očekivati.

Ali još jedna prijetnja nadvit će se nad tu bijedu te im već sada visi nad glavom kao Damoklov mač - riječ je o ljudima koji će pod krinkom spasitelja marljivo postavljati zamke za suvremene robove. Ljudi koji su ostali bez svega najbolja su meta trgovaca ljudima jer se hvataju i za najkrhkiju slamku spasa. S užasom se sjećam kako su u svrhu promocije kampanje objavljeni lažni oglasi za posao na njuškalu u kojima su se nudila primamljiva i nerealno visoka primanja, odlični uvjeti, a gotovo bez ikakvog objašnjenja o kakvom je poslu riječ. Horda nezaposlenih padala je na oglase kao rojevi muha. U oglasima su korišteni poznati obrasci kojima se služe današnji trgovci...

Iako se o trgovanju ljudima pisalo puno, još uvijek nije dovoljno kako bi se shvatili pravi razmjeri problema... Sve se to događa nekom drugom, a tragedijom postaje tek kada se dogodi u našem dvorištu ili susjedstvu, nekome koga osobno poznajemo. Svrha ovog mog bloga nije širiti paniku već naprosto dati barem još jedan mali doprinos otvaranju očiju, pozvati na oprez. Uz zrnce razuma i svijest o postojanju trgovine ljudima kao nečega što doista postoji izvan filmova te je itekako rašireno svijetom, pa i Hrvatskom, zamke se mogu izbjeći. Za početak, pročitajte tekst na stranicama Crvenog križa, a mnoštvo uputa i upozorenja pronaći ćete i na stranicama MUP-a.
A kako je to, primjerice, izgledalo u Indiji nakon katastrofalnih poplava prošle godine, možete pročitati u ovom članku.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.