Prethodni dolazak na mjesto radnje punih trideset godina kasnije, izazvalo je reakciju. Uglavnom ljubav prema struci, uz dobar udio dišpeta tipa neće to tako moći. Za ostvarenje navedenog utrošeno je godinu dana vremena i peteroznamenkasti iznos šarenih papirića s potpisom guvernera HNB. Odužilo se dulje od planiranog i koštalo je dvostruko više od očekivanog, ali tako je to moralo biti. Konačno sa ovlaštenjem u džepu, na samom kraju ljeta stižem tamo gdje je sve počelo davne 1990. godine. Bili su to zadnji trzaji samoupravnog socijalizma u kojem su djevojčice i dječaci za nula novaca mogli postati piloti zrakoplovnih jedrilica. Kao 16-godišnjak tijekom dva mjeseca ljetnih praznika u knjižicu naleta upisujem 10 sati i još nešto minuta letenja na češkom Blaniku L-13. Već sljedećeg ljeta sve se raspalo u vihoru rata, dok ljudstvo i tehnika aerokluba postaje prva zrakoplovna postrojba ZNG. Zahvaljujući viziji generala Agotića, nastavak je uslijedio već na jesen 1992. godine s upisom Prve generacije kadeta HRZ. Pet godina kasnije prvi diplomirani inžinjeri aeronautike i vojni piloti ušli su u sustav obrane kao časnici. Na žalost od tada do danas svjedočili smo uglavnom urušavanju i degradaciji tog istog sustava obrane. Poltroni i političari bez stručnih znanja razaraju dotadašnje tekovine narodne obrane, pretvarajući nas u stado ovaca poput većine EU. Otpor se pružao i još uvijek pruža sa prijenosom znanja i vještina na podmladak. No onda je uslijedila kuga masovnih iseljavanja na zapad. Od ulaska u EU toliko nam je mladosti otišlo, da jednostavno više nemamo kome prenositi ta znanja i vještine. No stvar nije gotova, dok debela gospođa ne zapjeva. Tek onda je opera završena. Do tada ostanite na vezi... |
Iako smo u kolovozu ušli u vrhunac ljeta i sveopću obustavu airsoft i streljačkih aktivnosti, obuka se ipak nastavila. Nakon dvodesetljetne pauze, izvršen je povratak u letačke vode. Kako to obično biva, motivi su bili odumiranje onoga što smo ranije imali. Jer kad cijela priča padne na jednog čovjeka, koji je tebe učio letit prije punih 30 godina, nešto se mora učiniti. Rečeno, učinjeno. Nakon pet mjeseci papirologije, te tri i pol mjeseca letačke obuke, dozvola PPL(A) je napokon u džepu. Odužilo se mimo planiranog i koštalo je podosta novaca, ali nema predaje. Nakon stjecanja ovlaštenja SEP (Single Engine Pilot), bilo je potrebno pronaći nastavnika letenja ili FI (Flight Instructor) sa važećim ovlaštenjima za familiarizaciju na tip aviona, koji koriste na LDSS. Na žalost tamošnji aeroklub je u međuvremenu izgubio status FTO-a (Flight Training Organisation) za obuku motornih pilota, pa to nije moguće steći i upisati tamo. Srećom u ovoj državici postoji još jedan takav avion i pilot sa važećom dozvolom FI-a. Nakon nekoliko telefonskih poziva i dogovora, danas se konačno krenulo prema njegovom matičnom aerodromu LDVK. Punih 25 godina od mog zadnjeg leta na vojnoj Utvi-75, napokon sjedam u nešto slično s palicom među nogama. Nastavnik je isto bivši vojni i brzo pronalazimo zajednički jezik. Sat vremena u zraku iznad pitomih zelenih predjela brzo je prošlo. Avion kojeg kod nas zovu "Moran", napokon je upisan u moju knjižicu letenja. Tek sada se može krenuti put juga, dovršiti ono zbog čega se sve to započelo. Nastavak slijedi... |
Iako airsoft treninga opet nije bilo, trojka Plaćenika se uspjela okupit na jednom hmeljskom treningu. Pretreslo se sve i svašta od aktualnih zbivanja u zemlji i okruženju, do očekivanih kretanja u budućnosti. Vrijeme će pokazati koliko smo bili blizu u svojim predviđanjima. Aktivni kolega nam je nakon višegodišnjeg izbivanja napokon dobio nešto bliže mjesto službe, pa nam se namjerava opet pridružit na treninzima od jeseni. Kad nam se na kontinentu opet okupi kritična masa boraca. Totalnom mrtvilu u našem najvećem gradu priključilo se i zatvaranje streljana. Tko god je mogao, pobjegao je sa vrućeg asfalta. Ostali su samo oni koji moraju. Letačka obuka za polaganje PPL privodi se kraju. Peglaju se otkazi motora po aerodromskom krugu i druge procedure. Još koji let i to je to. No to je tek prva faza. Nakon ishođenja dozvole na LDZL, po ranijem planu i programu nastavak obuke bi trebao uslijediti na aerodromu LDSS. Izvještaji slijede... |