Ako je što rat u Ukrajini pokazao to je činjenica da se Rusima ne može dva puta prodati ista fora. Onaj prodor koji su im napravili od Harkova dobro su proučili i izvukli pouke. Pa ni nakon puna tri tjedna uzastopnih napada UAF-a na području Zaporožja, Kijev nije postigao ni približne rezultate tome. Istodobno bez zrakoplovne premoći gubici tehnike i ljudstva su im strahoviti. Od ostalih borbenih sredstava najviše se u djelovanju istakao višecjevni raketni sustav TOS-1 s termobaričkim eksplozivom. Djelovanjem tih eksploziva nastaje relativno mali tlak od 3MPa na velikom području, ali koji je sasvim dovoljan za uništavanje žive sile. Oni koji prežive su u stanju takvog šoka da više nisu borbeno upotrebljivi. Osim toga nastavlja se i rat s dronovima kako letećim, tako i kopnenim. Zapadni mediji otkrivaju novu Rusku taktiku pretvaranja zarobljenih borbenih vozila u dronove koje potom vraćaju na Ukrajinske linije. Psihološki učinak te taktike je strahovit, kad vojnici u napadu ne mogu vjerovati vlastitim oklopnjacima ako se kreću prema njima. Kao posljedica rasti će broj žrtava zbog prijateljske paljbe. Slika: https://t.me/intelslava/49027 Rezultati 20-dnevne ofenzive Kijeva su prema podacima MORF-a sljedeći. Uništeno im je 246 tenka (od čega 13 zapadnih), 595 oklopnjaka od čega 152 BVP-a (59 zapadnih) i 443 oklopna vozila, 279 topova i minobacača (od čega 48 zapadnih), 42 sustava VBR, 264 dronova, 10 borbenih aviona, 4 helikoptera, 2 sustava PZO i preko 13.000 ljudi. Strahoviti su to gubici ljudstva i tehnike za postignuti rezultat. Čime se opet vraćamo na prethodno izrečeno - ne može se uspješno ratovati bez zrakoplovne potpore. Na žalost to je nešto što je zanemario i vođa PMC Wagnera Prigožin koji je očito nezadovoljan sa svojom ulogom nakon oslobađanja Bahmuta nastavio trolati kroz medije i društvene mreže. Nije ga uspio smiriti ni Putin nakon onog sastanka. Da bi stvar sinoć eskalirala nakon što FSB protiv njega pokreće kazneni postupka zbog izdaje i pozivanja na vojnu pobunu. Prigožin nakog toga izdaje zapovjedi svojem plaćenicima koji izlaze na ulice gradova Rostov i Voronjež, dok jedna njihova kolona kreće i prema Moskvi. Kolona je nadzirana iz zraka s helikopterom Mi-8 koji je zatim iz kolone oboren. Slika: https://t.me/intelslava/49258 Prigožinovi plaćenici ugrizli su tako ruku koja ih je hranila. Prolivši vlastitu krv protiv sebe su okrenuli i one koji su ih do tad podržavali tipa general Surovikin i predsjednik Čečenije Kadirov. Putin se očekivano svrstao uz vojni vrh, te je jutros dao priopćenje u kojem osuđuje izdaju Prigožina. U međuvremenu je Rusko zrakoplovstvo s bombama zasulo kolonu Wagnera kod Voronježa. MORF je pozvao plaćenike Wagnera da polože oružje, te da uhite Prigožina. Kako god se to do kraja odvilo, mislim da Prigožin broji svoje zadnje sate života. Prešao je granicu koja se ne smije prelaziti prolivši krv vlastitog roda. S tim je uprskao sve što je do sada dobro napravio za tu državu i narod. Ne kaže se slučajno da je put u pakao popločan s dobrim namjerama. Pa je tako njegov kriticizam prema lošem vođenju Ruske vojske upravo prerastao u otvorenu pobunu. Sad je samo pitanje koliko će ljudi za sobom povući u propast. Ljudi koji su nasjeli na njegove ego-tripove. WW3 se nastavlja... Dopuna 26.6. Dan 488. Sukladno mojim prekujučerašnjim procjenama stvar je razriješena unutar jednog dana. Prigožin će prebjeći u Bjelorusiju s najbližim suradnicima, dok će se najveći dio Wagnera uključiti u sastav vojske Rusije, slijedeći tako druge dobrovoljačke formacije koje su to prihvatili prije njih. S obzirom da su Čečeni već stigli na taj prostor, vrlo vjerojatno će većina ući u sastav Ahmata. Još nije poznat broj žrtava u razmjeni paljbe i zrakoplovnog djelovanja po kolonama Wagnera. Za sada se osim gornje snimke tj. potvrde obaranja helikoptera Mi-8, pojavio snimak oborenog Ka-52 (žuti 72) i pada u plamenu zapovjednog zrakoplova Il-22 sa čime su ZSS RF izgubile najmanje 15 letača. Spominju se još dva oborena helikoptera Mi-8 i jedan Mi-35, ali za sada bez dokaza. S njima bi broj poginulih letača iznosio 24, jasno pokazujući tko prvi polaže živote na oltar domovine. Stoga nije neočekivano da raketa zemlja-zrak ili zrak-zrak odradi privatni avion Prigožina u letu od Rostova do Bjelorusije. Osim ako Prigožin od Lukašenka nije dobio obvezujuću ponudu za ustroj tamošnjih snaga i samim time amnestiju do daljnjega. WW3 se nastavlja... Slika: https://t.me/Slavyangrad/52248 |
Karta: https://t.me/Slavyangrad/51118 Na bojišnicama Zaporožja nastavljeni su bezglavi juriši Ukrajinske vojske preko ravnica, koje Rusi za sada vrlo učinkovito poklapaju s topništvom, VBR-ima i zrakoplovstvom. Jučerašnja taktika Ukrajinskih postrojbi bili su napadi s maksimalnom brzinom kretanja oklopnih vozila. Jučer je samo na područje Pjatihatkog ispaljeno 116 termobaričkih raketa iz sustava TOS-1. Pretpostavlja se kao je UAF pritom izgubio oko 1000 vojnika. Napadi se nastavljaju i danas uz promjenu taktike. Pod krinkom dimnih zavjesa sad u napade šalju pješaštvo bez zaštite oklopnjka. Oklopnjake se čuva, dok mesa izgleda imaju viška. Jer bez premoći u zračnom prostoru to je ravno njihovom slanju na stratište. Ukrajinci pogibaju doslovce prije prilaska Ruskim pješačkim položajima. Očito je i to dio agende zapada - oslobađanje onoga što ostane od Ukrajine od samih Ukrajinaca. Ono što ostane od muške populacije bit će sami slabići i dezerteri, koji se sigurno neće usprotiviti komadanju zemlje, rasprodaji nacionalnih resursa i dužničkom ropstvu u koje sve dublje tonu. Dok slonovi nastavljaju svoju igru po travi. Slika: https://t.me/Slavyangrad/51097 Na osobnom planu obuke napokon sam posjetio letjelište Buševac i ušao u njihov hangar. Tamo se nalazi jedini "taildragger" u državi čiji vlasnik ga hoće dati za letenje po relativno normalnoj cijeni sata leta. To je nešto za čim sam u zadnje tri godine tragao diljem zemlje, pa i šire. Na žalost do sada nije došlo do realizacije navedenog zbog neplovidbenosti takvih letjelica s repnim kotačem, previsokih cijena sata leta od čak 200-250€ za PA-18 Supercub ili jednostavno odbijanja vlasnika. Naravno ni ovdje ne ide sve po planu, pa avion još nije u letnom stanju. No vlasnik je bivši klasić, koji je za primarnu karijeru odabrao zvanje aviomehaničara, pa tu ne bi trebalo biti problema. Sljedeći tjedan počinjemo radove na sklapanju i bojanju aviona Slepcev Storch čija originalna konstrukcija počiva na legendarnom Fielseler Fi-156 Storch iz WW2. WW3 se nastavlja... |
Slika: https://t.me/DDGeopolitics/68158 Još se do kraja nije izlila voda iz akumulacijskog jezera Nova Kahovka, kad je počela Ukrajinska protuoenziva s prvim borbenim izviđanjima 4.5. kod Novodonjecka, koja se nastavila sve do danas. Pritom se linija bojišta više puta pomicala naprijed i nazad, dok je jedina konstanta bio ogroman gubitak ljudi i tehnike Ukrajinske vojske. Pošto se stvar još uvijek odvija teško je dati zbirne rezultate operacije, ali isti su strašni prema podacima koje je iznio osobno ministar obrane Šojgu nakon samo tri dana operacije. Podaci MORF-a do 7.5. bili su uništenje 3715 vojnika, 52 tenka, 207 oklopnjaka, 134 vozila, 5 aviona, 2 helikoptera, 48 komada topništva i 53 bespilotne letjelice UAF-a. Napadi se i nakon toga nastavljaju, ali od masovnih frontalnih napada po danu počinju prelaziti u noćne napade manjih borbenih grupa po bokovima. Međutim sve je to bez zrakoplovne premoći nad bojišnicom unaprijed osuđeno na propast. Rusko frontovsko zrakoplovstvo im pritom nanosi velike gubitke, pa zauzimanje tih nekoliko sela doista nije vrijedno tolikih žrtava. Prema nekim podacima UAF je pritom izgubio preko 30% sa zapada pristigle tehnike. Za očekivati je slične gubitke i među ljudstvom. Slika: https://t.me/DDGeopolitics/68581 Kod nas se nastavlja osobna obuka s odlaskom na LDVA u jednom prozoru između nailazaka vlažnih fronti. Let financira drug Miš koji uskoro odlazi u inozemstvo. Nakon tjedan dana vrebanja i praćenja meteo situacije, napokon se uspjelo sve uskladiti. Redovno održavanje aviona, radna vremena aerodroma i Miša, uz vremenske uvjete u vrlo nestabilnoj atmosferi. U takvoj situaciji najbolji uvjeti za letenje su ujutro dok atmosfera ne zakuha pod utjecajem sunca. Na aerodrom stižemo nešto prije 9h dok je avion još na točenju goriva. Slijedi najava leta HKL-u u G-sloju, pretpoletni pregled, sjedanje, vezivanje i check-lista. Motor pali iz prve. Proba magneta, prihvatljivosti, izlazak na stazu i već smo u zraku. Radimo panoramu iznad grada, pa aerodromski krug s jedne i druge strane. Nakon drugog kruga krećemo prema LDVC. Hangari su zatvoreni i radimo niski prelet staze bez slijetanja da ne prljamo avion s blatom. Povratak nazad, pa oblet Varaždin brega prema Ivančici. Zujimo još malo oko njenih istočnih vrhova i već nam je vrijeme povratka. Vraćamo se na aerodrom, formiramo krug i slijećemo. Ispunjavamo dokumentaciju i predajemo zrakoplov. Čeka nas sat vožnje nazad. WW3 se nastavlja... Slika: Mališa |
Dvije godine nakon potresa na Banovini obnova i dalje traje. Cestom tutnje kamioni svih mogućih registracija, na svakom ćošku ljudi u radnim odijelima. Vrte se novci iz EU fondova i svi su došli po komadić kolača. Naravno u skladu s navadama kapitalizma posao dobijaju najniži ponuditelji. Iz čega nije teško zaključiti kako će se i taj posao napraviti. Za to vrijeme naš drug Pobi izgradnju kuće financira i radi uglavnom sam. Ode na tjedan dana u inozemstvo zaraditi plaću, pa se vrati na nekoliko dana raditi kuću do novog odlaska u tuđinu. Dva mjeseca od zadnjih radova na red je došlo razvođenje vode po kući. Krenulo se od glavne cijevi u kuhinji i završilo u kupaonici na katu. Na žalost izlaska na njivu nije bilo jer je ista još pod vodom. Istrulilo im je sve što su posijali i posadili na istoj. Posebno čudi što to pogađa Petrinju koja ne zna šta bi sa šutom i građevinskim materijalom od srušenih kuća. Pa upotrijebite ih za izgradnju nasipa. Potres je možda nešto što nije predvidivo, ali nije jasno zašto nas poplave svake godine iznenađuju kad je sve jasno? Slika: https://t.me/intelslava/48488 Ko što je sad odjednom cijeli svijet iznenađen s razaranjem brane Nova Kahovka na Dnjepru. Ta strahovita katastrofa koju je prouzročio čovjek već je potopila grad Aljoški, te izlila u Dnjepar najmanje 150 tona maziva iz hidroelektrane. Zapadni MSM po običaju upiru prstom u Rusiju, iako je iz posljedica potpuno jasno kako oni nemaju koristi od navedene akcije. Jer poplavljena je ponajviše lijeva obala Dnjepra na kojoj su smještene njihove linije obrane i naselja. Pa su tako nakon uništavanja plinovoda "Sjeverni tok 1 i 2", dizanja u zrak Krimskog most, upada u Belgorod i napada dronovima na Moskvu, Rusi još jednom sami sebi "pucali u nogu" i potopili vlastite položaje istočno od Dnjepra? Naravno to je ono što nam se iz dana u dan servira kroz MSM (mainstream medijsku) propagandu. Ko što su nam mozgovlje na dnevnoj bazi silovali s nužnošću cjepljenja tijekom "pandemije" koronavirusa. WW3 se nastavlja... |
Od zadnjeg javljanja bilo je više napada s dronovima na obje strane. Spomena vrijedan je onaj od 24.5. s tri ploveća drona na Ruski izvidnički brod "Ivan Hurs" koji je nadzirao instalaciju "Turski tok". Sva tri su uništena paljbom iz teških strojnica MTPU kalibra 14,5x114 mm. Prema objavljenoj snimci Kijeva jedan bespilotni gliser je uspio doći do trupa broda, ali se nije aktivirao. Iz noći u noć nastavile su se i "Geranijade" nad Ukrajinom, na koje bi se nastavljala djelovanja krstarećim projektilima ispaljenim s Tupoljeva i plovila u Crnom moru. Po važnijim ciljevima radili su i balistički projektili Iskander. Cilj tih djelovanja je osim nanošenja štete zborištima tehnike i ljudstva, nastavak iscrpljivanja PZO Kijeva. Vrhunac biva pretprošle noći, ali više nema snimaka zbog stroge cenzure Kijeva. Obljavljena je samo snimka pogotka u vrh nebodera što je klasična pogreška pri radu PZO sustava. Istog 30.5. ujutro radila je i PZO obrana Moskve. Po službenom priopćenju MORF-a Pantsiri S1 su oborili pet, dok su sustavi ED-a "spržili" još tri drona. Prema neformalnim izvorima od 32 drona oboreno je 19, deset ih je palo nakon zapinjanja za prepreke, dok su tri udarila u zgrade i prouzročila štetu. Slika: https://t.me/intelslava/48194 Što se naše osobne obuke tiče, obišlo se izloženu tehniku na Jarunu povodom Dana OSRH. Svake godine je sve manji postroj ljudstva i tehnike, uz vidljivo zanemarivanje tehnike. Jedina "novost" su Izraelske paljbene postaje Elbit UT-30 Mk.2 Cro koju čine termalni senzor i laserski daljinomjer, POVRS "Spike", top 30mm i uvezana strojnica 7,62mm. Njena prednost je daljinsko upravljanje iz unutrašnjosti vozila. Prema podacima dostupnim javnosti cijena postaje je 300.000 U$D po primjerku, a s jednom se već zapelo pri ulasku u hangar u Petrinji. Navodno je 80 Patria AMV opremljeno s tim oružnim sustavima, dok ih manji broj ima Norveški sustav Konesberg Protector RWS. Uz te 26 tona teške Finske oklopnjake glavnu borbenu snagu OSRH i dalje nam čini 70 primjeraka 42 tone teških tenkova M-84A4 Snajper i 98 primjeraka 14-tonskih oklopnih transportera M-80A. Jer svaka čast "točkašima" tipa Patria, ali borbenu i uporabnu vrijednost vozila na gusjenicama ne treba posebno isticati nakon svega viđenog u Ukrajini. Što se letačkog dijela tiče uslijedilo je bacanje padobranaca iz Mi-171Š, rad UH-60M Blackhawk sa specijalcima, kraći letački program "Krila Oluje" i za kraj prelet lovačke pare s Plesa. Lovački dvojac u svom zadnjem javnom nastupu nad RH preletio je Jarunsko jezero pod punim forsažem na nekih 50-ak metara visine, što je izazvalo plač male djece i tješenje mama. Njihovi MiG-drajveri dali su si oduška i s time zatvorili jednu etape u povijesti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Navodno se još samo čekaju neki potpisi Mađara i Talijana na ugovorima o preuzimanju nadzora nad zračnim prostorom RH. Čim se to realizira legendarne 21-ce se povlače s dežurstva i potiho odlaze sa scene. Zato mi je bilo posebno teško vidjeti naše "grmeće štapove" u posljednjem javnom prikazu. Samo na našem nebu grmili su dulje od 30 godina, a na kraju će otići u potpunoj tišini. Dok će prvi put od kad postoji ratno zrakoplovstvo na ovim prostorima, strani piloti preuzeti nadzor nad našim nebom. WW3 se nastavlja... Slika: Davor Puklavec/PIXSELL |