Slika: https://t.me/DDGeopolitics/68158 Još se do kraja nije izlila voda iz akumulacijskog jezera Nova Kahovka, kad je počela Ukrajinska protuoenziva s prvim borbenim izviđanjima 4.5. kod Novodonjecka, koja se nastavila sve do danas. Pritom se linija bojišta više puta pomicala naprijed i nazad, dok je jedina konstanta bio ogroman gubitak ljudi i tehnike Ukrajinske vojske. Pošto se stvar još uvijek odvija teško je dati zbirne rezultate operacije, ali isti su strašni prema podacima koje je iznio osobno ministar obrane Šojgu nakon samo tri dana operacije. Podaci MORF-a do 7.5. bili su uništenje 3715 vojnika, 52 tenka, 207 oklopnjaka, 134 vozila, 5 aviona, 2 helikoptera, 48 komada topništva i 53 bespilotne letjelice UAF-a. Napadi se i nakon toga nastavljaju, ali od masovnih frontalnih napada po danu počinju prelaziti u noćne napade manjih borbenih grupa po bokovima. Međutim sve je to bez zrakoplovne premoći nad bojišnicom unaprijed osuđeno na propast. Rusko frontovsko zrakoplovstvo im pritom nanosi velike gubitke, pa zauzimanje tih nekoliko sela doista nije vrijedno tolikih žrtava. Prema nekim podacima UAF je pritom izgubio preko 30% sa zapada pristigle tehnike. Za očekivati je slične gubitke i među ljudstvom. Slika: https://t.me/DDGeopolitics/68581 Kod nas se nastavlja osobna obuka s odlaskom na LDVA u jednom prozoru između nailazaka vlažnih fronti. Let financira drug Miš koji uskoro odlazi u inozemstvo. Nakon tjedan dana vrebanja i praćenja meteo situacije, napokon se uspjelo sve uskladiti. Redovno održavanje aviona, radna vremena aerodroma i Miša, uz vremenske uvjete u vrlo nestabilnoj atmosferi. U takvoj situaciji najbolji uvjeti za letenje su ujutro dok atmosfera ne zakuha pod utjecajem sunca. Na aerodrom stižemo nešto prije 9h dok je avion još na točenju goriva. Slijedi najava leta HKL-u u G-sloju, pretpoletni pregled, sjedanje, vezivanje i check-lista. Motor pali iz prve. Proba magneta, prihvatljivosti, izlazak na stazu i već smo u zraku. Radimo panoramu iznad grada, pa aerodromski krug s jedne i druge strane. Nakon drugog kruga krećemo prema LDVC. Hangari su zatvoreni i radimo niski prelet staze bez slijetanja da ne prljamo avion s blatom. Povratak nazad, pa oblet Varaždin brega prema Ivančici. Zujimo još malo oko njenih istočnih vrhova i već nam je vrijeme povratka. Vraćamo se na aerodrom, formiramo krug i slijećemo. Ispunjavamo dokumentaciju i predajemo zrakoplov. Čeka nas sat vožnje nazad. WW3 se nastavlja... Slika: Mališa |