![]() Nakon prošlonedjeljnog popravka zračnice nosne noge zahvaljujući čudesnom zanatu vulkanizerstva, odletio sam još dva šlepa u ukupnom trajanju od 30 minuta. Vuklo se Blanika i Pilatusa na Visoku. Prema mišljenju vulkanizera do bušenja zračnice (buvela) došlo je zbog istrošenosti vanjske gume. Što nije ništa čudno s obzirom da je postojeća guma oznake 504C61-2 proizvedena davne 2011. godine. Vodstvo kluba zaključuje kako je neophodno nabaviti novu gumu. Cijena na Europskom tržištu im je oko 600 €UR i tu počinju problemi. Do dolaska nove gume prekida se letenje s Moranom. Prema zadnjim informacijama isto neće biti nastavljeno ni po montaži nove gume, jer će se resursi aviona čuvati za predstojeće državno prvenstvo u jedriličarstvu. Stvari su to na koje se ne može utjecati, ali nema predaje. Možda mi se tijekom te prisilne pauze ostvari prilika za preobuku na avion s repnim kotačem? Razgovori na tu temu će se nastaviti kroz sljedeći tjedan. ![]() Za to vrijeme situacija na zapadnoj bojišnici mainlanda je ostala nepromijenjena. Nastavljeni su dalekometni raketni udari po strateškim ciljevima u dubini Ukrajinskog rasporeda i na pravcima budućeg napredovanja. Istodobno je vršena rotacija Ruskih postrojbi i tehnike na novodostignutim linijama u Donjecku. Objavljeni su podaci o dosadašnjem uništenju trećine dostavljenih sustava HIMARS (4 od 12), ali i najava dopreme 8 novih. Postignut je i dogovor o izvozu žita s kojim se Rusija obvezala na obustavu pomorskog djelovanja prema Odesi u periodu od 120 dana (4 mjeseca). Hoće li to usporiti njihovo kopneno djelovanje prema Nikolajevu i Odesi nije poznato? Međutim Rusi su dan nakon sporazuma u Hersonu prikazali novoustrojenu Odesku brigadu sastavljenu od žitelja tog primorskog kraja s jasnom porukom o nastavku borbi do konačnog odvajanja Ukrajine od Crnog mora. Treći svjetski se nastavlja. ![]() foto https://t.me/intelslava/33737 |
![]() Zbog obveza članstva kroz tjedan nije bilo aktivnosti na aerodromu, što je iskorišteno za rješavanje vlastitih obveza poput godišnjeg tehničkog pregleda vozila i druženja s ljudima koje se nije vidjelo od prošlog ljeta. Popraćeno je i stanje na istočnoj bojišnici na kojoj je došlo do pomaka na novu liniju od Siverska preko Soledara do Bahmuta (Artemovska). Nakon jučerašnje zapovjedi MO Šojgua o pojačavanju djelovanja na svim pravcima sa ciljem suzbijanja napada na Donbas, u danima koji slijede može se očekivati podizanje intenziteta bojnog djelovanja. ![]() Kako se vikend bliži postaje jasno da će biti letenja. Stoga u subotu prije ručka krećem prema aerodromu. Jer jedrenje obično započne oko podne kad termika "zakuha". Nisam pogriješio, pa dobijam priliku za prvi šlep s "Moranom" jednosjede jedrilice Pilatus B4. Vučemo je prema Kamešnici. Naš let od paljenja do gašenja motora traje 17 minuta, dok se barba Tonči jedreći na uzlaznim strujanjima u zraku zadržava puna 3 sata i 5 minuta. Popodne je trebao uslijediti nastavak, ali tijekom šlepa dvosjedog Blanika L-13 probija se nosna guma. To je problem koji će se rješavati danas. Borba se nastavlja. ![]() |
![]() TOW rating je upisan u ponedjeljak, utorak se pakiramo i srijedu smo već bili na plaži. Mališu prezadužujem babi i didi, te se četvrtak ujutro kreće put Sinjskog aerodroma Piket. Aeroklub Split baš provodi osnovnu jedriličarsku obuku, dok Sinjani vježbaju za nadolazeće državno prvenstvo u jedriličarstvu. Dok je Sinjski šleper "Moran" aka Socata Rally 180TS, Splitski je 8GCBC Scout. Njima još ne mogu pomoći pošto nemam upisan avion s repnim kotačem. Pokušao jesam, ali to nije bilo izvedivo na kontinentu. Iako je Sinjska SR 180TS konstrukcijski najsličnija Čakovačkom MS.893E u kabini se razlikuje u bitnom detalju - ima palicu umjesto rogova. Pa je pri pokretanju motora desna ruka automatski krenula prema ručici gasa s desne strane, iako je moja skroz lijevo. Taj negativan transfer je posljedica ovogodišnjeg letenja na šest različitih modela aviona. Stoga u danima koji slijede treba ući u rutinu letenja sa Socatom. Čim bura popusti nastavit ćemo po tom planu. ![]() Subotu slavimo 30-godišnjicu mature. Umjesto restorana ove godine je unajamljena kuće na osami na 24 sata. Jer kad se vidimo nakon toliko dugo, vrijeme u restoranu nam jednostavno prebrzo prođe. Pa ostatak noći provedemo u priči na stepenicama Bača ili klupama na Rivi. Unatoč velikim razlikama u tome što želimo u životu nakon MIOC-a, bili smo dobar razred. U njemu sam prvi put sreo ljude s većim znanjem i intelektualnim kapacitetom u nekim dijelovima. Danas se bavimo sa svačim od tehnike, medicine, ekonomije, kulture, prosvjete, turizma do pomorstva. Život nas je rasuo po zemlji i inozemstvu, ali kontakt smo zadržali. Što je glavni preduvjet za vidjeti se opet i prisjetiti se tih vremena provedenih zajedno u neko drugo nevinije doba. Od tad smo kroz puna tri desetljeća svjedočili svemu i svačemu u državi i svijetu, ali ono što je najbitnije - svi smo još tu. Ako to nije razlog za proslavu, ne znam što jest. Posebice jer nitko ne zna što nam sutrašnjica donosi. Po sadašnjim predznacima ništa dobro. ![]() No to nas ne spriječava provesti cijelu noć zajedno uz hranu, piće, pjesmu i veselje. Da bi se u pet ujutro pekla zadnja tura ribe na gradelama dok je već svitalo. Razilazimo se dok sunce izlazi, a posljednji izlaze u 8h ujutro nakon 18-satnog partija. Za nas su oni partijaneri s Ultre male bebe. S obzirom da je kod nas bura popuštala zaključujem kako umjesto kući treba krenut put aerodroma. Nisam pogriješio jer se danas leti. No bura je u međuvremenu uzela svoj danak. Iščupala je sidrene klinove i okrenula na leđa jednu rijetku jedrilicu tipa Rubik R-26 Gobe koju je 1961. konstruirao Erno Rubik koji je u svijetu puno poznatiji kao tvorac "Rubikove kocke". |
![]() Nakon prikupljanja 30h naleta u svojstvu zapovjednika zrakoplova ili PIC-a (Pilot in command) s danom 28.4.2022. nastavljena je potraga za zrakoplovnom organizacijom i nastavnikom letenja ovlaštenim za provedbu obuke za TOW rating. Potraga na domaćem terenu je okončana nakon par mjeseci zbog nemogućnosti, odsutnosti ili zauzetosti troje nastavnika letenja ili FI-a (Flight instructor) s tim ratingom, pa je ista nastavljena u okruženju. Kontaktirano je ukupno 17 stranih aeroklubova od čega 6 u Sloveniji, 4 u Austriji, 4 u Mađarskoj i 3 u Vojvodini. Na kraju je samo jedan ATO sada bio voljan (i u stanju) provesti obuku u skladu s regulama EASA-e. Pred Alpski letalski centar Lesce stigao sam nešto prije 7h nakon dvosatne vožnje od Zagreba. S letenjem smo započeli već u 9:15 na Cessni 172N s Continentalovim Diesel motorom CD-155 kojeg karakterizira zvuk na koji nisam navikao u avijaciji, kao i određena tromost reakcije. Do 14h završavamo prvi dio obuke tj. vuču jednosjedih jedrilica u gorje koje okružuje Bledsku dolinu. ![]() Nakon toga je uslijedio dio obuke na jedrilici Blanik L-13 na kojoj sam prvi put poletio 9.7.1990., a posljednji let imao 23.7.1995. Kao metalnog dvosjeda šlepa nas radni konj Piper Pawnee (aka Praško) i za čas smo odradili pet letova u ukupnom trajanju od 44 minute. Nakon pauze za ručak slijedi popodnevni nastavak obuke na našem avionu za šlepanje C-172N. Pošto je kraj dana tj. jedrenje je završilo u zadnja četiri leta vučemo dragovoljca u jedrilici s repnom oznakom L3. Da ne moram ostajati još jedan dan žurimo obuku završiti unutar radnog vremena aerodroma. Slijedi izdavanje potvrde, plaćanje, brifing, noga u stražnjicu od dvojice koji su taj rating stekli prije mene i naravno čašćenje svih zaslužnih u lancu zbivanja s hmeljskim sokićima. Vrlo intenzivan dan koji je započeo s buđenjem u 04:40 završen je povratkom kući sljedećeg dana iza ponoći. Dok sam se raspremio i prebacio na kućni mod prošlo je još sat i pol. Sutra slijedi upisivanje ratinga u domaćoj agenciji, pa se može krenut put juga. Priča se nastavlja, kao i rat u Ukrajini u kojoj je jučer zauzet i Lisičansk. ![]() |