Plaćenici - BEZ STIJEGA, BEZ GOSPODARA!


Plaćenički forum 

Plaćenički fejs

vijesti iz svijeta 

Plaćenici

'
kontakt +385 (0)98 28 68 96 
e-mail

Bez stijega, bez gospodara!
Airsoft pokret Plaćenici

24.07.2022., nedjelja

Dan 151.

Placenici

Nakon prošlonedjeljnog popravka zračnice nosne noge zahvaljujući čudesnom zanatu vulkanizerstva, odletio sam još dva šlepa u ukupnom trajanju od 30 minuta. Vuklo se Blanika i Pilatusa na Visoku. Prema mišljenju vulkanizera do bušenja zračnice (buvela) došlo je zbog istrošenosti vanjske gume. Što nije ništa čudno s obzirom da je postojeća guma oznake 504C61-2 proizvedena davne 2011. godine. Vodstvo kluba zaključuje kako je neophodno nabaviti novu gumu. Cijena na Europskom tržištu im je oko 600 €UR i tu počinju problemi. Do dolaska nove gume prekida se letenje s Moranom. Prema zadnjim informacijama isto neće biti nastavljeno ni po montaži nove gume, jer će se resursi aviona čuvati za predstojeće državno prvenstvo u jedriličarstvu. Stvari su to na koje se ne može utjecati, ali nema predaje. Možda mi se tijekom te prisilne pauze ostvari prilika za preobuku na avion s repnim kotačem? Razgovori na tu temu će se nastaviti kroz sljedeći tjedan.

Placenici

Za to vrijeme situacija na zapadnoj bojišnici mainlanda je ostala nepromijenjena. Nastavljeni su dalekometni raketni udari po strateškim ciljevima u dubini Ukrajinskog rasporeda i na pravcima budućeg napredovanja. Istodobno je vršena rotacija Ruskih postrojbi i tehnike na novodostignutim linijama u Donjecku. Objavljeni su podaci o dosadašnjem uništenju trećine dostavljenih sustava HIMARS (4 od 12), ali i najava dopreme 8 novih. Postignut je i dogovor o izvozu žita s kojim se Rusija obvezala na obustavu pomorskog djelovanja prema Odesi u periodu od 120 dana (4 mjeseca). Hoće li to usporiti njihovo kopneno djelovanje prema Nikolajevu i Odesi nije poznato? Međutim Rusi su dan nakon sporazuma u Hersonu prikazali novoustrojenu Odesku brigadu sastavljenu od žitelja tog primorskog kraja s jasnom porukom o nastavku borbi do konačnog odvajanja Ukrajine od Crnog mora. Treći svjetski se nastavlja.

Placenici
foto https://t.me/intelslava/33737

17.07.2022., nedjelja

Dan 144.


Placenici

Zbog obveza članstva kroz tjedan nije bilo aktivnosti na aerodromu, što je iskorišteno za rješavanje vlastitih obveza poput godišnjeg tehničkog pregleda vozila i druženja s ljudima koje se nije vidjelo od prošlog ljeta. Popraćeno je i stanje na istočnoj bojišnici na kojoj je došlo do pomaka na novu liniju od Siverska preko Soledara do Bahmuta (Artemovska). Nakon jučerašnje zapovjedi MO Šojgua o pojačavanju djelovanja na svim pravcima sa ciljem suzbijanja napada na Donbas, u danima koji slijede može se očekivati podizanje intenziteta bojnog djelovanja.

Placenici

Kako se vikend bliži postaje jasno da će biti letenja. Stoga u subotu prije ručka krećem prema aerodromu. Jer jedrenje obično započne oko podne kad termika "zakuha". Nisam pogriješio, pa dobijam priliku za prvi šlep s "Moranom" jednosjede jedrilice Pilatus B4. Vučemo je prema Kamešnici. Naš let od paljenja do gašenja motora traje 17 minuta, dok se barba Tonči jedreći na uzlaznim strujanjima u zraku zadržava puna 3 sata i 5 minuta. Popodne je trebao uslijediti nastavak, ali tijekom šlepa dvosjedog Blanika L-13 probija se nosna guma. To je problem koji će se rješavati danas. Borba se nastavlja.

Placenici

10.07.2022., nedjelja

MIOC 30


Placenici

TOW rating je upisan u ponedjeljak, utorak se pakiramo i srijedu smo već bili na plaži. Mališu prezadužujem babi i didi, te se četvrtak ujutro kreće put Sinjskog aerodroma Piket. Aeroklub Split baš provodi osnovnu jedriličarsku obuku, dok Sinjani vježbaju za nadolazeće državno prvenstvo u jedriličarstvu. Dok je Sinjski šleper "Moran" aka Socata Rally 180TS, Splitski je 8GCBC Scout. Njima još ne mogu pomoći pošto nemam upisan avion s repnim kotačem. Pokušao jesam, ali to nije bilo izvedivo na kontinentu. Iako je Sinjska SR 180TS konstrukcijski najsličnija Čakovačkom MS.893E u kabini se razlikuje u bitnom detalju - ima palicu umjesto rogova. Pa je pri pokretanju motora desna ruka automatski krenula prema ručici gasa s desne strane, iako je moja skroz lijevo. Taj negativan transfer je posljedica ovogodišnjeg letenja na šest različitih modela aviona. Stoga u danima koji slijede treba ući u rutinu letenja sa Socatom. Čim bura popusti nastavit ćemo po tom planu.

Placenici

Subotu slavimo 30-godišnjicu mature. Umjesto restorana ove godine je unajamljena kuće na osami na 24 sata. Jer kad se vidimo nakon toliko dugo, vrijeme u restoranu nam jednostavno prebrzo prođe. Pa ostatak noći provedemo u priči na stepenicama Bača ili klupama na Rivi. Unatoč velikim razlikama u tome što želimo u životu nakon MIOC-a, bili smo dobar razred. U njemu sam prvi put sreo ljude s većim znanjem i intelektualnim kapacitetom u nekim dijelovima. Danas se bavimo sa svačim od tehnike, medicine, ekonomije, kulture, prosvjete, turizma do pomorstva. Život nas je rasuo po zemlji i inozemstvu, ali kontakt smo zadržali. Što je glavni preduvjet za vidjeti se opet i prisjetiti se tih vremena provedenih zajedno u neko drugo nevinije doba. Od tad smo kroz puna tri desetljeća svjedočili svemu i svačemu u državi i svijetu, ali ono što je najbitnije - svi smo još tu. Ako to nije razlog za proslavu, ne znam što jest. Posebice jer nitko ne zna što nam sutrašnjica donosi. Po sadašnjim predznacima ništa dobro.

Placenici

No to nas ne spriječava provesti cijelu noć zajedno uz hranu, piće, pjesmu i veselje. Da bi se u pet ujutro pekla zadnja tura ribe na gradelama dok je već svitalo. Razilazimo se dok sunce izlazi, a posljednji izlaze u 8h ujutro nakon 18-satnog partija. Za nas su oni partijaneri s Ultre male bebe. S obzirom da je kod nas bura popuštala zaključujem kako umjesto kući treba krenut put aerodroma. Nisam pogriješio jer se danas leti. No bura je u međuvremenu uzela svoj danak. Iščupala je sidrene klinove i okrenula na leđa jednu rijetku jedrilicu tipa Rubik R-26 Gobe koju je 1961. konstruirao Erno Rubik koji je u svijetu puno poznatiji kao tvorac "Rubikove kocke".

03.07.2022., nedjelja

Dan 130.

Placenici

Nakon prikupljanja 30h naleta u svojstvu zapovjednika zrakoplova ili PIC-a (Pilot in command) s danom 28.4.2022. nastavljena je potraga za zrakoplovnom organizacijom i nastavnikom letenja ovlaštenim za provedbu obuke za TOW rating. Potraga na domaćem terenu je okončana nakon par mjeseci zbog nemogućnosti, odsutnosti ili zauzetosti troje nastavnika letenja ili FI-a (Flight instructor) s tim ratingom, pa je ista nastavljena u okruženju. Kontaktirano je ukupno 17 stranih aeroklubova od čega 6 u Sloveniji, 4 u Austriji, 4 u Mađarskoj i 3 u Vojvodini. Na kraju je samo jedan ATO sada bio voljan (i u stanju) provesti obuku u skladu s regulama EASA-e. Pred Alpski letalski centar Lesce stigao sam nešto prije 7h nakon dvosatne vožnje od Zagreba. S letenjem smo započeli već u 9:15 na Cessni 172N s Continentalovim Diesel motorom CD-155 kojeg karakterizira zvuk na koji nisam navikao u avijaciji, kao i određena tromost reakcije. Do 14h završavamo prvi dio obuke tj. vuču jednosjedih jedrilica u gorje koje okružuje Bledsku dolinu.

Placenici

Nakon toga je uslijedio dio obuke na jedrilici Blanik L-13 na kojoj sam prvi put poletio 9.7.1990., a posljednji let imao 23.7.1995. Kao metalnog dvosjeda šlepa nas radni konj Piper Pawnee (aka Praško) i za čas smo odradili pet letova u ukupnom trajanju od 44 minute. Nakon pauze za ručak slijedi popodnevni nastavak obuke na našem avionu za šlepanje C-172N. Pošto je kraj dana tj. jedrenje je završilo u zadnja četiri leta vučemo dragovoljca u jedrilici s repnom oznakom L3. Da ne moram ostajati još jedan dan žurimo obuku završiti unutar radnog vremena aerodroma. Slijedi izdavanje potvrde, plaćanje, brifing, noga u stražnjicu od dvojice koji su taj rating stekli prije mene i naravno čašćenje svih zaslužnih u lancu zbivanja s hmeljskim sokićima. Vrlo intenzivan dan koji je započeo s buđenjem u 04:40 završen je povratkom kući sljedećeg dana iza ponoći. Dok sam se raspremio i prebacio na kućni mod prošlo je još sat i pol. Sutra slijedi upisivanje ratinga u domaćoj agenciji, pa se može krenut put juga. Priča se nastavlja, kao i rat u Ukrajini u kojoj je jučer zauzet i Lisičansk.

Placenici

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.