AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

nedjelja, 12.01.2020.

TKO MOŽE OTVORITI DOM ZA STARIJE OSOBE?


U NOVOM ZAKONU I NOVI STANDARDI!

Nakon tragedije, koja je izazvana izbijanjem požara u jutarnjim satima 11. siječnja a u kojoj je izgorjelo šestero štićenika privatnog obiteljskg dom za starije Zelena oaza“ Dolinska 8 u mjestu Andraševec u Oroslavlju, ministrica za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Vesna Bedeković je rekla da Ministarstvo nije mjerodavno za nadzor sve dok netko ne prijavi nepravilnosti“ u domu.
A tko bi trebao biti taj tko će prijaviti nepravilnost? – susjedi, obitelji koje su svoje starije smjestile u dom? Stanje i uvjeti života u domu zasigurno se ne mogu verificirati samo prilikom posjeta domu, jer tada prividno sve može izgledati u redu.Nepravilnosti su mnogo bolje prikrivene, samim tim što ni korisnici ni njihova rodbina nisu uvijek dovoljno upućeni u pravila i uslugu koju obiteljski dom za starije ima obvezu korisniku doma pružati.
Na događaju u Oroslavlju najbolji se vidi- ključan nedostatak – ostavljanje noću starih i slabo pokretnih osoba - bez nadzora.U izdvojenom objektu je noću sa štićenicima doma trebala boraviti, odnosno u istom prostoru spavati najmanje jedna medicinska sestra ili sama vlasnica doma Čičković.

NOVI ZAKON TREBA NOVE STANDARDE

Ministrica Bedeković rekla je da će ove 2020. godine biti donesen novi Zakon o socijalnoj skrbi. A Zakon je upravo taj koji određuje, obvezuje i diktira slijed i red u nekoj djelatnosti. Nakon ovog događaja u Andraševcu činjenice oko vođenja privatnog doma za starije osobe moraju se iskristalizirati i mnogo jasnije zakonodavac mora definirati nadzor, stručnost i brigu o ljudima, posebno starijim osobama- točnije osobama koji su ušle u treću životnu dob, a život ih je usmjerio u Dom za starije osobe. Sadržaj privatnog doma u kome vlasnik ne mari o kvaliteti prehrane, koji nema dvoranu za fizičko vježbanje, koji nije predvidio dnevni sat interesnih aktivnosti, za štićenike koji to žele, koji periodično nije spreman ni sposoban organizirati zainteresiranim štićenicima odlazak na kulturni događaj ili na dvodnevni izlet, uz permanentnu brigu o zdravlju štićenika, ne bi trebao dobiti riješenje za rad. Standardi o kvalititeti života osoba treće životne dobi treba pomicati prema boljem i raznovrsnijem životu. Degradacija je života pružati korisniku tri dnevna obroka, od kojih su dva obroka kruh s namazom i često čaj a rijetko mliječni proizvod. I taj minimum stoji, s obzirom na to da li je osoba pokretna ili nije, 3500 ili 4000 kuna, mjesečno. A izostaju kolači, voće i dovoljno tekućine dnevno. I stručno osoblje dom za starije mora zapošljavati;, najmanje medicinsku sestru ako ne liječnika i fizioterapeuta u punom radnom vremenu, a ne samo u povremenim dolascima, uz 24 satni nadzor stručnih osoba.
U aktualnom Zakonu o socijalnoj skrbi NN 57/2011 stoji da se ustanove socijalne skrbi osnivaju radi ostvarivanja prava na novčane pomoći i socijalne usluge propisanih zakonom i obavljanja drugih poslova u djelatnosti socijalne skrbi. (?) Ustanove socijalne skrbi u RH rascjepkane su više segmenata i to na privatne i državne domove za starije, na smještaj djece u obitelji, na zbrinjavanje odraslih osoba s kvalifikacijom – udomiteljstvo, te udomiteljstvo za djecu.
Upravo je prije godinu dana 1.1 2019. na snagu stupi novi Zakon o udomiteljstvu u čijem je potpisu, ne odgovorna ministrica socijalne skrbi, već predsjednica Grabar Kitarović. Novi Zakon o udomiteljstvu NN 115/2018 uvodi mogućnost obavljanja udomiteljstva kao zanimanja kada udomitelj ima pravo na opskrbninu, naknadu za rad udomitelja, prava iz mirovinskog i obveznog zdravstvenog osiguranja i prava za vrijeme nezaposlenosti kao zaposlena osoba. To su novosti i pogodnosti za udomitelja. A za štićenike je sve prosječno ostalo isto, iako neke odredbe zahtijevaju analizu.
Margareta Zouhar Zec

TKO MOŽE OTVORITI DOM ZA STARIJE OSOBE?
Dom za starije osobe može osnovati Republika Hrvatska, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, vjerska zajednica, trgovačko društvo, udruga i druga domaća i strana pravna i fizička osoba.
Postupke za osnivanje doma socijalne skrbi za smještaj starijih osoba od 1. srpnja 2001. godine vodi Grad Zagreb, odnosno Gradski ured za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom. Postupak pri osnivanju je takav da osnivač doma podnosi Ministarstvu socijalne politike i mladih zahtjev za donošenje rješenja kojim se utvrđuje da je akt o osnivanju doma socijalne skrbi u skladu sa Zakonom o ustanovama (NN 76/93, 29/97, 47/99 i 35/08) i Zakonom o socijalnoj skrbi (157/13 i 152/14) .Uz zahtjev, potrebno je priložiti ovjereni akt o osnivanju doma (odluka, ugovor).
Na temelju tog konačnog rješenja osnivač može izvršiti upis doma kao javne ustanove socijalne skrbi u osnivanju u sudski registar nadležnog trgovačkog suda. Nakon toga, osnivač podnosi zahtjev Uredu za izdavanje rješenja kojim se utvrđuje da dom socijalne skrbi ispunjava propisane uvjete. Zahtjev se podnosi najkasnije dva mjeseca prije planiranog početka rada.
Rješenje Ured donosi temeljem nalaza stručnog povjerenstva kojeg je imenovao gradonačelnik Grada Zagreba koje utvrđuju ispunjavanje uvjeta za pružanje usluga skrbi izvan vlastite obitelji sukladno Pravilniku o minimalnim uvjetima za pružanje socijalnih usluga (NN 40/14).
Dom po pribavljenom pravomoćnom rješenju Ureda podnosi zahtjev za upis u upisnik ustanova socijalne skrbi koji vodi Ministarstvo te nakon upisa u upisnik ustanova socijalne skrbi može započeti s radom.
Važeći propisi su :1 Zakon o socijalnoj skrbi (NN 157/13 i 152/14) - pratiti članke vezano uz domove za starije osobe
2. Zakon o ustanovama (NN 76/93, 29/97 - ispr., 47/99 - ispr. i 35/08)
3. Pravilnik o minimalnim uvjetima za pružanje socijalnih usluga (NN 40/14 i 66/15) - pratiti članke vezano uz domove za starije osobe“
Izvor: Zagreb.hr




12.01.2020. u 23:51 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2020 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Studeni 2024 (40)
Listopad 2024 (38)
Rujan 2024 (30)
Kolovoz 2024 (34)
Srpanj 2024 (19)
Lipanj 2024 (38)
Svibanj 2024 (37)
Travanj 2024 (37)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter