Zmayski z Brega landra naokolo

14.02.2012., utorak

Ventil i možda još ponešto...

Za ljude s jako dobrim sjećanjem; Tena mi je krepala kad sam išao u Nizozemsku. Raskopao sam je i uz pomoć ekipe sa STN ( SuperTenere Network - preporučam svakom "tenerašu") došao do zaključka da mi je krepao lijevi frgić (lijevi cilindar nije radio). Naručio sam hrpu dijelova potrebnih za generalku fergazera, najprije od Mikuni-Germany, a zatim (kad su ovi zakazali) od Kedo, također iz Njemačke. Nakon puna dva mjeseca (! puknucu) djelovi dolaze i ja slažem frgiće. Membrane poderane, emulzijske cjevčice elipsaste, dosta smeća u komorama... Sve slažem step-by-step po uputama iz Haynes manuala i preporukama s STN-a. Palim; desni cilindar radi savršeno a lijevi - ni trc! Očigledno je problem "dublje" u motoru - vrijeme je da potražim profesionalca. Zeznuo sam stvar na samom početku dijagnoze kvara; najprije nisam mjerio kompresiju ("Ne treba; s kompresijom je sve OK: dok sam vozio na jednom cilindru mašina je kočila s drugim, osjetio sam ja to..." aha, kako da ne! Pacer...). Zatim sam nabavio kompresiometar, ali zbog dosjeda svjećice preduboko u glavi nisam imao odgovarajući nastavak i nisam se mogao pouzdati u rezultate. S veseljem popravljam svaki kvar na bajku za koji se osjećam kompetentnim, ali u "srcu" mašine je previše nepoznanica za mene: kako da izmjerim jesu li cilindri elipsasti? Ili, da li su federi ventila izgubili na elastičnosti? Ili, da je neki ležaj trenutno još čitav i ja ne vidim grešku, a iskusni majstor odmah vidi da ga treba mijenjati? Fantaziram nešto s nekim dečkom, Ivanom, iz Dugog Sela ("...daj mi dofuraj drugi isti takav motor, da mogu usporediti...), i sa Taubijem sa Pešćenice (...joj, sad je jako zahladilo, ja ti nemam grijanja, daj se strpi dok malo zatopli..."). Odustajem od alternative, furam Tenu Grigiću; izgorio jedan ispušni ventil, a kasnije ustanovljuje da "tu nešto previše zapinje" - skida radilicu i nalazi poderan ležaj klipnjače. Da ublažim udarac po novčaniku nabavljam ventil od drugog kolege teneraša (hvala, Daniel!). Mijenja lanac ventila, gumice i vodilice ventila, polira ventile i dosjede, čisti mašinu iznutra nekom opakom kemijom koja ide u ulje, mijenja ležajeve na radilici, sve pripadajuće dihtunge... slaže sve kako to visoki standardi ovlaštenog servisera Yamahe već zahtijevaju, i potom, nakon uobičajenog zimskog servisa (ulje - filteri - svijećice) Tena je spremna za daljnje maltretiranje...

- 17:08 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.