19

nedjelja

studeni

2023

Vesna Parun

In memoriam Vesna Parun
/ rođene prije 101 god. u Zlarinu



vesna-parun
/Muzej Prigorje/

Pred morem, kao pred smrću, nemam tajne

Ako tražiš put u moju dušu
Odvedi me moru olujnom
Ondje ćeš vidjeti otkrit život moj
kao razvaljen hram; moju mladost
smokvama ograđenu visoravan
Moja bedra: drevnu tužaljku
radi koje poganski bogovi
kleče na koljenima

Pred morem, kao pred smrću,nemam tajne.
Zemlja i mjesec postaju moje tijelo.
Ljubav presađuje moje misli
u vrtove vječnosti.


Rođena prije 101 godinu na otoku Zlarinu, pjesnikinja čija bibliografija sadrži stotinjak naslova različitih žanrova, izvršila je golemi utjecaj na književnost cijele Jugoistočne Europe. Živjela je teško i dramatično, ali bez zadrške i dugo.

Uz svoje vrhunska djela ostavila je originalan i duhovit tekst.


"Ja sam 83-godišnja V.P. Najimućnija sam starica u Hrvatskoj. Posjedujem: 3,5 milijuna napisanih slova u rukopisu; 3,8 milijuna tiskanih slova u knjigama; 2,5 milijuna slova u prevedenim knjigama i 1,5 milijun slova još nepotrošenih, u glavi. Ove posljednje ostavljam kao teško potrošenu robu milim i dragim neznalicama, lijenčinama, kukavicama, lažljivcima i licemjerima."

Ovaj je tekst u lipnju 2005. godine na svoja vrata bolesničke sobe Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju u Stubičkim Toplicama izvjesila najveća hrvatska pjesnikinja Vesna Parun. U bolnici u idiličnim Stubakima, vezana za invalidska kolica, bila je do smrti 10. listopada 2010. godine i u tom je stubičkom periodu objavila dvadeset i jednu knjigu i to (osim tri časne iznimke) u vlastitoj nakladi.
Pokopna je na Šolti uz pratnju klape Šufit i uz uz oproštajni govor Jakše Flamengo


Preneseno iz Wikipedie i portala




Oznake: Vesna Parun

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.