nedjelja, 28.04.2019.
Waldorfska i Montessori "pedagogija"
Pogledao sam dio priloga o tzv. alternativnim školama u Hr. Dok sam gledao bilo je riječi o Waldorfskim školama i Montessori školi, drugih mislim da i nema. Iako ne volim mainstream i stremim alternativama, nisam lud za alternativama samim time što su alternative. Dvije navedene, iako su drugačije od standardnog obrazovanja, koje je katastrofalno i na mnogo načina destruktivno i za djecu i za svijet koji im ostaje, nisu mi se svidjele. Za Waldorfsku se uobičajeno prešućuje da se temelji na subjektivnim spoznajama i učenjima Rudolfa Steinera, koji je blago rečeno bio osobenjak, dok utemeljicu gospođu Montessori također ne vidim kao neku posebno važnu vizionarku. Iako ove škole deklarativno navode kako im je jako bitna individualnost djeteta i otkrivanje njihovih talenata (zar nije "individualni pristup" ono čime se danas hvali većina ovakvih ili onakvih firmica, a iza toga često ne stoji ništa?), ono što ja vidim je da su djeca i u tim školama puki mali vojnici na kojima je da provode ono što su im učiteljice zadale. Tu nema stvarne slobode, ni stvarnog istraživanja. Ne može ga biti, jer su zadani modeli, načini, a time i okviri i ograničenja. Vidio sam djecu kao male vojnike, a vojnik i sloboda ne idu u istu rečenicu, osim ako u toj rečenici piše kako vojnik nema ni trunku stvarne slobode.
Waldorfska mi, pogotovo, čak djeluje kao svojevrsna sekta.
Ni jedna škola za koju znam nije ni blizu pristupa koji se provodi u Slobodnim/ Demokratskim školama. Ni jedna škola ni blizu ne poštuje dijete kao što je to slučaj u Slobodnim školama. Općenito, rijetko tko uopće razumije što to znači poštovati dijete. To znači stvoriti mu atmosferu, stvoriti mu klimu, stvoriti mu situacije u kojima će ono funkcionirati i reagirati u skladu sa svojim prirodnim potencijalima i izvlačiti iz sebe blago koje se u njemu neminovno nalazi. Pretpostavljam da čak i u Slobodnim školama može postojati problem oko razumijevanja ovog delikatnog procesa. Ovisi o ljudima, kakvi su i do kuda su sami dogurali u shvaćanju i razumijevanju.
Waldorfska i Montessori škola, ne hvala.
- 15:51 -