Linkovi

mislijedneplavusche

28.02.2015., subota

partija šaha


















Službena objava turnira?
Kajgot
Samo stisak ruke, tihi dodir na vratu
Tu i tamo bljesnula bi površina šahovske ploče
Kao crvena manta iskusnog matadora
I u trenu figure na stolu
A ja ne znam ni pravila, ni ulog, ni nagradu

Krenuo si nježno
Bijelim pijunom
Namamio vješto u igru
Tek toliko da otvoriš partiju
Sa strane škiljeći očima sivog vuka

Ura je mjerila dane i tjedne
(zar nemamo svo vrijeme svijeta?)

Napao si skakačem, silovito
Otvorio put i lauferu
Premještao figure
Hitro kao šibicar na vašaru
Udarao teškim topništvom
pa nije to partija iz bergmanovih flmova, zaboga

A ja sam rekla:
hmm, najjače naoružanje ostavljam za finale
budala
i petljala sitnim potezima
promišljala što bi o tome rekao spaski
u ovim smo godinama daleko od amatera, zar ne
I zašto uopće gubiti vrijeme na sitnice
Ili je u pitanju samo pokazna vježba
Tek rutinski trening da velemajstor ostane u formi
Možda su mi samo zakržljali refleksi
Ni teoretski, ne, ne, pa ja se još uvijek dobro držim
A ovo je samo igra crnih i bijelih komada drveta

Gle, htio bi šah-mat?
E, ne može, ne, nikako,
Kraljica još nije pala na koljena!


Ustaješ naglo od stola
Ne sviđa ti se razvoj situacije na terenu
Ili su te omeli kibici
Ne želiš remi?

Već slijedećeg trena preturio si šahovnicu naopako
I rasuo figure.
Pogled uvrijeđenog dječaka kojem je dosadila igračka.

Ostala sam sama za praznim stolom
Slijedeća partija?
Damin gambit.
Što bi o tome mislio capablanca?





- 18:08 - Komentari (11) - Isprintaj - #

23.02.2015., ponedjeljak

neispjevane pjesme...














ne zovem se barbara
i o meni se ne pišu pjesme
naravno, i ja čekam i čekala sam pod kišom
cekerima pretrpanih ruku
pretrpanu šesticu i isparavanje jeftinih kaputa
brojanje izloga što promiču i
slijedeću plaću
da ne kupim ono što mi ionako ne treba

ne zovem se ines
i o meni se ne pišu pjesme
bila sam pristojno gradsko dijete
i moja je prošlost formalno čista
jer ne pada mi na pamet da prizivam
čeznutljiv trenutak neke davne ljubavi
ma kako bio sladak i neodoljivo drag
ljubav bi se nesumnjivo tvrdoglavo zadržala
da je vrijedila i dan više u kalendaru

ne zovem se marija
i o meni se ne pišu pjesme
ljubljena svetost mojih sinova
utopljena je u svetosti svih sinova i kćeri
koji su ikad ljubljeni ili neljubljeni
svejedno sveti, najsvetiji, odabrani
da prežive barem čas svojega rođenja

ne zovem se milena
i o meni se ne pišu pjesme
ustajem i dalje na nesnosnu zvonjavu vekerice,
idem na posao
sretna što se s posla vraćam
a za zanoktice postoje jeftine kreme
i, kažu, samo malo više južnog voća

ne zovem se natalie
i o meni se ne pišu pjesme
nisam nikada bila lijepi vodič kroz snove
zanimljivom strancu
niti primila razglednicu zahvalnosti
danas je ionako lakše s gps-om
pritisneš tipku,
ne treba platit ni kavu

ne zovem se laura
i o meni se ne pišu pjesme
moja ljupkost odavno je posustala
tukući se s hirovitim željama modne diktature
i neshvatljivim zapovijedima
čiste biološke uvjetovanosti:
kako biti dovoljno koketna da upecaš Onog Pravog
tu lekciju ni dan-danas nisam savladala za prolaz

ne zovem se katarina
i o meni se ne pišu pjesme
ne sjećam se priča, s posebnim strahopoštovanjem,
o zločestoj pratetki s mačem i crnim velom
ime mi često pobrkaju, bar jedno slovo u njemu
ili s diskretnom sumnjom pitaju:
a otkud su vaši, draga?

ne zovem se ni lilith, ni eva, ni justina,
i o meni se ne pišu pjesme
a moje su oči plave baš kao što su plave one opjevane
i ruke su moje dvije, kao sve one koje grle u pjesmama
i nježnost je njihova ista kao darovana riječ
i koračam daleko, sama, bez da me nose stihovi

ja sam samo Žena bez imena
i o meni se ne pišu pjesme











- 17:23 - Komentari (68) - Isprintaj - #

18.02.2015., srijeda

ekvinocij











hommage olaavi paavolainenu


pusti me da se odmorim
još ovu zimu,da potrajem
da sakrijem se i grijem
kao medvjedica s mladunčetom u brlogu
pusti me da dišem još malo, mjesec-dva
neslobodna od prazne ljubavi
koju trgam bijelim noktima
sa svoje stare, nepotrebne kože
da zgulim s ramena tvoje otiske, ostatke
blagih jesenjih prstiju
i ostanem gola i smrznuta
do proljeća
i onda mi nije važno
ništa
ni zgroženi pogledi na sivo truplo
iz balade o narajami
ni uzaludni pokušaj reanimacije
dežurne ekipe za hitnu pomoć
i onda će biti posve svejedno
gdje će odložiti ono malo slame
i drangulija s mog ležaja
ta nitko neće postaviti pitanje
ostavinske rasprave, čemu, za koga?

pusti me da se odmorim
umor je lijep ležaj ljubavi
(oduvijek su finci bili posebno suptilni
po pitanju osobnih
tuga)
i da se probudim u nekom drugom raju
gdje ću disati slobodno
jer ovdje ću zadnji udah ispustiti u proljeće
zato pusti me da spavam
ne diraj me prerano
da barem još malo dišem
do svojeg posljednjeg ekvinocija




- 23:23 - Komentari (45) - Isprintaj - #

11.02.2015., srijeda

galaktička ljuvena pjesan






http://htwins.net/scale2/




Kosmička brzina






Na ovaj svečani dan
Možemo samo konstatirati
Da nama dragi planet juriša
Vrtoglavom brzinom oko sunca
(stohiljadakilometaranasat, cirka)
A ono još sedam puta brže
Slijedi svoj solar apex u susret žmigavoj vegi
Nije to ništa prema orbitiranju proždrljivog sagitariusa a
Usred mliječne staze, herinog rasipništva,
Vučenog neminovno u zagrljaj velike M31,
A kako kažu chandra i nesmiljeni hubble
Po dotičnom zakonu, dakako,
Stampedo će pomesti djevicu
Perzeja, pa čak i velikog povlačitelja
Sve to jasno piše u redovnim izviješćima nase
A i dečki iz cerna tvrde to isto
Pa kako da ne vjerujemo mudrim zvjezdoznancima
Ta radi se o brzinama nepojmljivim našem malom umu
Tako kažu, do granica svjetlosti
Ukoliko nas u međuvremenu ne proždre neka
Lutajuća crna rupa
Ili isplahne kosmički udar nasumce vrtećeg kvazara

I kako se uopće usudim naivno nadati
S ove dvije nemoćne, slabe ruke
Da ću te zagrliti na vrijeme
Da ću te poljubiti dok još si uz mene
I šaptati katula : da mi basia mille, deinde centum…
A već u slijedećem kobnom trenu
Odvući će nas neminovni zakoni prirode,
razdvojiti na stotine svjetlosnih godina?

Bit će da računam na lukavu opciju:
Da smo nas dvoje,
Kao što je pametni albert predvidio,
Zatvoreni svemirski sistem
U samo našem ljubavnom enterprise-u











- 07:35 - Komentari (47) - Isprintaj - #

06.02.2015., petak

inventura







imovinsko stanje:

- dva pogleda u oči. namjerno
- još dva. slučajno
- ovlaš poljupčić. komada tri.
u razumnim okolnostima
(tu se ne broji
rođendanski i oni holivudski, pred publikom)
- jedno grljenje oko struka
vrlo spontana radnja.
strasna!
trajalo je sekundu predugo
taman toliko da vide svi zainteresirani
- ruka oko ramena
uvijek u strogo prigodnim okolnostima
naravno.
ionako nema ni razloga ni svrhe da bude drugačije
- povremeni veličanstveni sjaj u očima
uz komplimente o zatelebanoj šiparici

utrošeno:

- nekoliko lijepih haljina
- satnica pred ogledalom
- skladište prepuno kritične mase strasti i neizvjesnosti
uz povremenu potrebu za hitnom intervencijom
da bi se izbjegla totalna katastrofa
- gomile higijenskih potrepština za brisanje suza,
razmazane šminke, deterdženta za pranje unterveša
potpuno natopljenog tjelesnim sokovima

ušteda:

- mjeri samo po nedostatku popravaka uslijed destrukcije pogodnih površina za rad
ne, nije bilo destrukcije i raubanja materijala
jer nije bilo niti uporabne dozvole,
a ilegalni rad rezultira visokim kaznama
(ta ipak smo pošteni ljudi
i nećemo ništa nemoralno neprikladno,
to se podrazumijeva)

dodatno:

- nepredviđeni honorari
za tjelohranitelje emocionalnog integriteta
(čitaj: energija potrebna za suzbijanje nepoželjnih nuspojava kao što su
nekontrolirano bacanje predmeta nekome u glavu
fizički atak na nečiji lik&djelo
uništavanje tuđe imovine
koja se random našla na vidiku)
- zatim potpuno neprihvatljiv izdatak za previše ljubaznih osmjeha
totalno neprofitabilnih
i sa strane marketinga promašenih prezentacija

može li se što ušićariti
na nekretninama?
ne.
ta cijene padaju starošću objekata
nije rentabilno.

postoji li mogućnost otkupa?
nagodbe?
ništa od toga.
nema zainteresiranih investitora.

daklem: na sastanku upravnog odbora zaključeno
(molim neka svaka stavka uđe u zapisnik!):

stečajni postupak neminovan!

pitam se jel uopće ostalo išta za ovrhu?


- 11:00 - Komentari (62) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< veljača, 2015 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  

Svibanj 2020 (2)
Travanj 2020 (1)
Ožujak 2020 (1)
Studeni 2019 (3)
Listopad 2019 (1)
Prosinac 2017 (1)
Studeni 2017 (4)
Listopad 2017 (2)
Rujan 2017 (2)
Kolovoz 2017 (2)
Srpanj 2017 (1)
Lipanj 2017 (2)
Svibanj 2017 (2)
Travanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (2)
Veljača 2017 (3)
Siječanj 2017 (3)
Rujan 2016 (1)
Kolovoz 2016 (4)
Srpanj 2016 (6)
Lipanj 2016 (3)
Svibanj 2016 (6)
Travanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Prosinac 2015 (5)
Studeni 2015 (5)
Listopad 2015 (8)
Rujan 2015 (3)
Kolovoz 2015 (10)
Lipanj 2015 (5)
Svibanj 2015 (9)
Travanj 2015 (5)
Ožujak 2015 (10)
Veljača 2015 (5)
Siječanj 2015 (14)
Prosinac 2014 (2)
Studeni 2014 (22)
Opis bloga