Listić Molitvenog vijenca VugrovecO našem molitvenom vijencu u Vugrovcu već smo ovdje pisali. Pogledajte i njihovu prekrasnu zastavicu. Upoznali smo i njihovu svestranu glavnu voditeljicu Sanju Trempetić najavljujući koncert njezine Udruge slijepih Zagreb A kako se puno može kad se hoće, pokazuje i listić njihovog Molitvenog vijenca kojeg je osmislila i uredila upravo naša Sanja. Svi vugrovčani koji ga nisu uspjeli nabaviti, i ostali zainteresirani, mogu ga pročitati ovdje: |
Župe sv. Pavla u Hrvatskoj - 166. dan Pavlove godine...............Župna crkva sv. Pavla u Splitu............... Hvala Bogu, i Hrvatska se polako uključuje u obilježavanje godine sv. Pavla! U Hrvatskoj postoje samo 4 župe koje su posvećene sv. Pavlu! 1.) Župa sv. Pavla u Retkovcu u Zagrebu već je na samom početku napravila plan i program tribina, hodočašća, radionica, susreta itd. Svaki 25. dan u mjesecu posebno se posvećuje sv. Pavlu uz prigodni program. Cijelu godinu gorjet će posebno svjetlo pred kipom sv. Pavla. Više o tome ovdje. 2.) Župa sv. Pavla na Pujankama u Splitu otvorila je niz tribina pod nazivom Upoznajmo Apostola naroda, na kojoj će predavači biti mahom vrsni stručnjaci od kojih većinu čine predavači na splitskom Katoličkom bogoslovnom fakultetu poput dr. don Ivana Bodrožića, dr. don Marinka Vidovića, dr. don Ante Mateljana, dr. don Nedjeljka A. Ančića te mr. don Jenka Bulića, a svoj bi doprinos temi trebao dati i splitsko-makarski nadbiskup Marin Barišić. Više o tome saznajte ovdje. 3.) Župa sv. Pavla u Puli jedna je od najvećih župa u porečko-pulskoj biskupiji. Ipak, nema svoju web stranicu (na tom području zaostajemo za svijetom), a o njoj nema gotovo nikakvih podataka na internetu. 4.) Koja je četvrta hrvatska župa posvećena sv. Pavlu? Ne znam! Ako tko zna, neka mi javi. Hvala! I da post ne ostane bez Pavlovih riječi, evo dijela odlomka iz 1. posl. Solunjanima koji će se čitati slijedeće adventske nedjelje, koja sva odiše radošću zbog bliskog Isusovog dolaska. Prema ulaznoj pjesmi ta 3. nedjelja zove se Gaudete (Radujte se). Misno ruho kao i treća svijeća na vjenčiću poprimit će ružičastu boju. "Braćo: Uvijek se radujte! Bez prestanka se molite! U svemu zahvaljujte! Jer to je za vas volja Božja u Kristu Isusu." |
Agape - 163. dan Pavlove godine" Dok to zapovijedam, ne mogu hvaliti što vaši sastanci ne bivaju na korist, nego na štetu. Prije svega, čujem, što djelomično i vjerujem, da, kad se sastajete u zajednicu, među vama nastaju razdori. Potrebno je, doista, da među vama budu rascjepi, da se očituju prokušani među vama. Kad se dakle zajedno sastajete, to više nije blagovanje Gospodnje večere, jer svaki za vrijeme blagovanja uzima preda se vlastitu večeru, te jedan gladuje dok je drugi pijan. Zar nemate kuća da jedete i pijete? Ili hoćete da prezirete Crkvu Božju i da sramotite siromahe? Što da vam kažem? Da vas pohvalim? U tome vas ne mogu pohvaliti. (1 Kor. 11, 17-22) Poput Isusa, koji je prije ustanovljenja Euharistije večerao sa svojim učenicima, i prvi kršćani su prije Večere Gospodnje zajedno blagovali na večeri ljubavi, koja se zvala agape. Troškove su snosili bogatiji a blagovali su svi. Međutim, kao i uvijek pa i danas, neki su to iskorištavali i zlorabili za svoju osobnu korist: počeli su jesti i piti prije nego su svi došli, prejedali su se i opijali, dok su drugi ostajali gladni. Umjesto da budu mjesto zajedništva i ljubavi, ti sastanci postali su mjesto razdora i pohlepe. To sv. Pavao ne odobrava i javno ih opominje. Kolikogod želimo biti pozitivni i uviđavni, ne možemo i ne smijemo uvijek sve hvaliti. Treba biti odvažan i reći istinu i onda kad će nas zbog toga ljudi manje voljeti. (P.s. Jedan odličan post o kršćanstvu i ženama možete pročitati ovdje.) |
p. Norbert Baumert o sv. Pavlu - 162. dan Pavlove godine..................Molitva u sinagogi................... Vrlo je zanimljivo tumačenje Pavlovih "spornih" izjava u vezi žena i spolnosti koje iznosi Isusovac p. Norbert Baumert, inače profesor teologije i egzegeze Novog Zavjeta u Beču. Tko želi o tome čitati, neka pogleda ovdje, a nešto je već napisano i tu. P. Baumert donosi neka nova tumačenja ali i djelomične nove prijevode tih tekstova. Zaista bi bilo vrlo čudno, da sv. Pavao generalno muškarcima zabranjuje nošenje duge kose i pokrivanje glave kod molitve, kad znamo da su svećenici u hramu pokrivali glave, a židovski muškarci sve do danas kod molitve stavljaju na glavu tzv. kipu. Što se tiče duge kose kod muškaraca, sv. Pavao je kao nazirej i sam u određenom zavjetnom vremenu nosio dugu kosu. Biti nekome "glava" kod Pavla ne bi značilo autoritet i nadležnost, nego izvor ili početak, kao što se u grčkom jeziku izvor naziva glavom neke rijeke. Muškarac je tako polazna točka a žena širenje i razvoj i ukras čovječanstva. Pitanje je da li su te izjave o muškarcu kao "glavi" u 1 Kor 11 i Ef 5 objava, koja sama po sebi vrijedi za sva vremena, bez obzira na promjenjene okolnosti? U oba spomenuta mjesta Pavao te izjave donosi kao obrazloženje, u prvom slučaju za primjereno ponašanje kod Božje službe, a u drugom slučaju za pravi red u patrijarhalno strukturiranoj obiteljskoj zajednici. Taj društveni model, kojeg Pavao nalazi i kod Židova i kod Grka, on ne preispituje, nego polazi od toga kao od poznate stvarnosti. On ne pita, da li je to uređenje dobro niti da li bi ga trebalo mijenjati, nego poručuje kako kršćanin u datom društvenom uređenju treba živjeti svoje kršćanstvo. On samo želi reći: Pridržavaj se reda muškog društva i na primjeren način zauzmi u njemu svoje mjesto. Slično je i sa prvim poglavljima Biblije: moramo razlikovati ondašnju sliku svijeta - koja ne odgovara našim današnjim prirodnoznanstvenim saznanjima - od teološke poruke, koja nam je preko izvještaja o stvaranju posredovana kao Božja objava. Isto je tako za pisca Svetog Pisma društveno uređenje samo materijal, koji će mu poslužiti za prijenos kršćanskih stavova. Društveno uređenje se pritom ne preispituje niti se proglašava dogmom. Bog to prepušta razvoju. Bog je Bog povijesti i on zahvaća čovjeka uvijek na onom mjestu gdje se nalazi i odatle ga dalje vodi. |
< | prosinac, 2008 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |