Izvanredno objanjenje te pojave koje ima danas puno a neki je i silom ele postići. Tko ima, ima, a svi drugi neka znaju da ima puno korisnijih darova kako to kae i apostol Pavao. Pozdrav
19.12.2008. (14:18)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Gospin Mir
Ne znam, meni je ovaj komentar iz Glasa koncila poprilično povran. Zbunjujuće mi je i pitanje čitatelja koji se pita jesu li oni koji nemaju dar molitve u jezicima grenici. Mislim da je o grijehu katoliku i vie nego dovoljno rečeno u Svetom pismu i Katekizmu KC, a tu ne vidim nikakve poveznice s darom molitve u jezicima bar to se neposjedovanja tog dara tiče.
Moda jedino tu povezanost mogu naslutiti ukoliko određeni pojedinac koji posjeduje taj dar se moe uzoholiti (svi smo mi na koncu samo mali, obični grenici mada osobno nisam naila do sada na takve pojedince koji bi se s tim darom uzdizali iznad drugih) pa onda na neki način se moe zaključiti da se s time dotiče područje grenosti na to je i sv Pavao lijepo upućivao. On je u svoje vrijeme opominjao zajednicu da je Bog Bog reda i bio je totalno u pravu kao to vjerujem da u ovo nae dananje doba čini svaki voditelj i duhovnik pojedine zajednice gdje se njeguje taj izričaj.
Zato me zbunjuje odgovor iz Glasa koncila koji po meni govori poopćeno i gotovo pretenciozno kad uspoređuje dar molitve u jezicima sa darovima strpljivosti i poniznosti kao da to isključuje jedno drugo. Kao da pojedinac ne moe biti strpljiv i ponizan, a da ujedno ima i dar molitve u jezicima.
Onda opet moe se zaključiti kao da osoba koja moli u jezicima isključivo moli duhom, a ne razumom (pa bi bilo najbolje da se zatvori u sobi kako ne bi druge zbunjivala na način kako je i ovog čitatelja Glasa koncila... da ne bi pomislili to je ovima, napili se slatkog vina...:). Tu se već naslućuje dotično nepoznavanje novinara jer bi trebao znati da u zajednicama (ljudi ipak tu radost teko mogu zadrati u sebi pa zato teko i ostaju zatvorni u sobi svoga doma već ih neto dubinski vuče i navodi da se zbliuju, povezuju s drugima s istim iskustvom pa tako nastaju i zajednice...:) većina ljudi ima i dar tumačenja, a ako ne onda se često i tumači, a dosta čest je i slučaj da osoba ne zna moda u potpunosti prevesti potpuno značenje, ali moe skromnim riječima objasniti bar većinu toga ili pak slučaj kad samo dobiva uvid da se radi o slavljenju Boga to opet nije loe jer tu je netko tko će već protumačiti, a i sam dar se razvija s vremenom (ne bih rekla da je dar molitve u jezicima manje vrijedan /i tu opet ne bih toliko se pozivala na sv Pavla premda je ponavljam totalno u pravu/ jer je taj dar kao nekakav temelj, ulazna vrata za ostale...), osoba je pozvana (kako pie u Svetom pismu) da moli i za dar tumačenja...
Pa da se vratim na komentar iz GC gdje se dalje navodi da citiram Tamo pak, gdje se i maloj djeci, neodgovorno, na teret due stavlja ili ih se potiče na govorenje u jezicima, nalazimo se na području nezdravih emocija, pa i senzacija. Maloj djeci da se na teret due stavlja??? Ne znam, odkuda novinaru ta informacija. Voljela bih da je bio/bila precizniji. Ja takvo to prije nisam nikad ni čula ni vidjela.
I na koncu zbunjujuć mi je i zaključak citiram alosno je, ipak, da se danas u nekim pokretima u Crkvi takva pojava ne samo prihvaća nego i neumjereno i nezdravo potiče, te da druge vjernike dovodi do miljenja kako je neposjedovanje toga dara čak grijeh. Ne znam, mislim da dotični novinar zapravo vie ni sam ne zna to pie i o čemu pie... Pokret, na određeni način formiran u vidu zajednica, unutar Crkve je pod okriljem i vodstvom Crkve. Ukoliko se člancima eli ukazivati samo na negativnosti koje se pojavljuju unutar pokreta (kao i svakog drugog) voljela bih kad se ne bi kretalo s pozicije poopćavanja stvari i izricanja određenog stava koji se prezentira kao objektivan, a u većini slučajeva sadri podosta netočnosti i nepoznavanja problematike sa vrlo malo ili gotovo nita iskustva u svemu tome...
Velika pohvala za ovaj blog kojeg rado posjećujem, a već due vrijeme spremam se printati tekstove, al' nikako da se sjetim pa da kupim zalihe boje za printer :) Boji blagoslov i svako dobro!
20.12.2008. (00:35)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Gospin mir - hvala ti na nadopuni mog posta! Glas koncila donosi jedno okvirno pojanjenje tog dara i odgovara uglavnom samo na postavljeno pitanje u skladu s Pavlovim tumačenjem. Ima danas puno ljudi koji o tome znaju puno vie, ali i onih koji nemaju pojma, pa kad se susretnu sa tom pojavom, postavljaju takva pitanja kao ono gore. Dar jezika sigurno je duhovna pojava, ali ne mora uvijek biti od Duha Svetoga. Kao to nije uvijek bilo ni u Pavlovo vrijeme, pa se tako događalo na njihovim sastancima, da je netko u aru "molitve" prokleo Isusa (1 Kor 12,3). Zato Crkva treba biti na oprezu, ali ne bi trebala stajati sa strane nego se vie uključiti u karizmatske zajednice, da tako kaem, trebala bi biti puno vie "na terenu" a manje u svojim kaptolskim utvrdama. Tada bi imala bolju sliku i vjerodostojnije prosudbe. Sv. Pavao ohrabruje vjernike da tee za duhovnim darovima. Između dva poglavlja u kojima o njima raspravlja ( 12. i 14.) stavlja svoj veličanstveni hvalospjev o ljubavi (13. poglavlja) jer, kako i sam kae, eli im pokazati jo jedan uzvieniji put od karizmi, a to je ljubav. Slaem se s tobom da dar jezika ne isključuje niti ljubav niti strpljivost niti poniznost. Dapače, takva jedna duboka molitva, koja angaira cijelo ljudsko biće, uspostavlja puno bliskiji i osobniji odnos s Bogom i tako otvara vrata i za sve ostale darove i kreposti.
Hvala ti na uloenom trudu! Srdačan pozdrav i blagoslov Boji
20.12.2008. (11:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Gospin Mir
Mvko, hvala tebi na lijepom odgovoru (i ovom blogu, naravno:).
Slaem u potpunosti s ovim tvojim odgovorom i shvaćam to eli reći. Zapravo i sama elim vjerovati da se je dotični novinar u svom osvrtu drao isključivo teme iz postavljenog pitanja osobe koja je pomalo zbunjena s ovim fenomenom, a to je opet za razumjeti. No, odgovornost je tim vie na novinaru da dubinski uđe u problematiku i pokua sagledati situaciju objektivno odnosno ako navodi neke negativne primjere za očekivati je da će navesti i neke afirmativne. Isto tako razumijem novinara ako se elio drati isključivo kritika sv Pavla koji ukazuje da su kreposti ispred karizmi (i da one na neki način tite karizme, kako je jedan put fra Ivo Pavić lijepo naveo), ali isti navodi neke primjere očito iz dananjeg doba kao i neke svoje osobne stavove i informacije poput one da se negdje maloj djeci nedogovorno stavlja na teret due negovorenje u jezicima i tu već kao da dotični pomalo gubi na svojoj autentičnosti odnosno dosljednosti pa me priznajem osobno odveć i zbunjuje, a ujedno si postavljam pitanje kako tek taj odgovor djeluje na osobu koja je postavila to pitanje koja je pak i vie nego zbunjena sa svima ď... Voljela bih kad bi u konkretnim datostima dotični bio precizniji na koga se to odnosi (na koju zajednicu, pojedince...) ukoliko spominje nečije negativno ponaanje... Time ne mislim na poimenično prozivanje, ali isto tako ne odobravam i paualno nabrajanje nečeg to ostavlja negativan dojam. Zajednice pored voditelja imaju duhovnike svećenike koji su na braniku oslukivanja to je od Duha, a to nije, a ako im je Isus ostavio taj autoritet i mi sami bi trebali imati vie povjerenja u njih i biti im od pomoći....
Nek te prati Majčinski blagoslov da nam ustrajno nastavi i dalje donositi radost u naa ivotna svakodnevna zbivanja kroz razmatranje ivota i djelovanja sv. Pavla! Mir i dobro!
20.12.2008. (13:05)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Stjepan
Izvanredno objanjenje te pojave koje ima danas puno a neki je i silom ele postići.
Tko ima, ima, a svi drugi neka znaju da ima puno korisnijih darova kako to kae i apostol Pavao.
Pozdrav
19.12.2008. (14:18) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Gospin Mir
Ne znam, meni je ovaj komentar iz Glasa koncila poprilično povran. Zbunjujuće mi je i pitanje čitatelja koji se pita jesu li oni koji nemaju dar molitve u jezicima grenici. Mislim da je o grijehu katoliku i vie nego dovoljno rečeno u Svetom pismu i Katekizmu KC, a tu ne vidim nikakve poveznice s darom molitve u jezicima bar to se neposjedovanja tog dara tiče.
Moda jedino tu povezanost mogu naslutiti ukoliko određeni pojedinac koji posjeduje taj dar se moe uzoholiti (svi smo mi na koncu samo mali, obični grenici mada osobno nisam naila do sada na takve pojedince koji bi se s tim darom uzdizali iznad drugih) pa onda na neki način se moe zaključiti da se s time dotiče područje grenosti na to je i sv Pavao lijepo upućivao. On je u svoje vrijeme opominjao zajednicu da je Bog Bog reda i bio je totalno u pravu kao to vjerujem da u ovo nae dananje doba čini svaki voditelj i duhovnik pojedine zajednice gdje se njeguje taj izričaj.
Zato me zbunjuje odgovor iz Glasa koncila koji po meni govori poopćeno i gotovo pretenciozno kad uspoređuje dar molitve u jezicima sa darovima strpljivosti i poniznosti kao da to isključuje jedno drugo. Kao da pojedinac ne moe biti strpljiv i ponizan, a da ujedno ima i dar molitve u jezicima.
Onda opet moe se zaključiti kao da osoba koja moli u jezicima isključivo moli duhom, a ne razumom (pa bi bilo najbolje da se zatvori u sobi kako ne bi druge zbunjivala na način kako je i ovog čitatelja Glasa koncila... da ne bi pomislili to je ovima, napili se slatkog vina...:). Tu se već naslućuje dotično nepoznavanje novinara jer bi trebao znati da u zajednicama (ljudi ipak tu radost teko mogu zadrati u sebi pa zato teko i ostaju zatvorni u sobi svoga doma već ih neto dubinski vuče i navodi da se zbliuju, povezuju s drugima s istim iskustvom pa tako nastaju i zajednice...:) većina ljudi ima i dar tumačenja, a ako ne onda se često i tumači, a dosta čest je i slučaj da osoba ne zna moda u potpunosti prevesti potpuno značenje, ali moe skromnim riječima objasniti bar većinu toga ili pak slučaj kad samo dobiva uvid da se radi o slavljenju Boga to opet nije loe jer tu je netko tko će već protumačiti, a i sam dar se razvija s vremenom (ne bih rekla da je dar molitve u jezicima manje vrijedan /i tu opet ne bih toliko se pozivala na sv Pavla premda je ponavljam totalno u pravu/ jer je taj dar kao nekakav temelj, ulazna vrata za ostale...), osoba je pozvana (kako pie u Svetom pismu) da moli i za dar tumačenja...
Pa da se vratim na komentar iz GC gdje se dalje navodi da citiram Tamo pak, gdje se i maloj djeci, neodgovorno, na teret due stavlja ili ih se potiče na govorenje u jezicima, nalazimo se na području nezdravih emocija, pa i senzacija.
Maloj djeci da se na teret due stavlja??? Ne znam, odkuda novinaru ta informacija. Voljela bih da je bio/bila precizniji. Ja takvo to prije nisam nikad ni čula ni vidjela.
I na koncu zbunjujuć mi je i zaključak citiram alosno je, ipak, da se danas u nekim pokretima u Crkvi takva pojava ne samo prihvaća nego i neumjereno i nezdravo potiče, te da druge vjernike dovodi do miljenja kako je neposjedovanje toga dara čak grijeh.
Ne znam, mislim da dotični novinar zapravo vie ni sam ne zna to pie i o čemu pie... Pokret, na određeni način formiran u vidu zajednica, unutar Crkve je pod okriljem i vodstvom Crkve. Ukoliko se člancima eli ukazivati samo na negativnosti koje se pojavljuju unutar pokreta (kao i svakog drugog) voljela bih kad se ne bi kretalo s pozicije poopćavanja stvari i izricanja određenog stava koji se prezentira kao objektivan, a u većini slučajeva sadri podosta netočnosti i nepoznavanja problematike sa vrlo malo ili gotovo nita iskustva u svemu tome...
Velika pohvala za ovaj blog kojeg rado posjećujem, a već due vrijeme spremam se printati tekstove, al' nikako da se sjetim pa da kupim zalihe boje za printer :) Boji blagoslov i svako dobro!
20.12.2008. (00:35) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mvko
@Gospin mir - hvala ti na nadopuni mog posta!
Glas koncila donosi jedno okvirno pojanjenje tog dara i odgovara uglavnom samo na postavljeno pitanje u skladu s Pavlovim tumačenjem.
Ima danas puno ljudi koji o tome znaju puno vie, ali i onih koji nemaju pojma, pa kad se susretnu sa tom pojavom, postavljaju takva pitanja kao ono gore.
Dar jezika sigurno je duhovna pojava, ali ne mora uvijek biti od Duha Svetoga. Kao to nije uvijek bilo ni u Pavlovo vrijeme, pa se tako događalo na njihovim sastancima, da je netko u aru "molitve" prokleo Isusa (1 Kor 12,3). Zato Crkva treba biti na oprezu, ali ne bi trebala stajati sa strane nego se vie uključiti u karizmatske zajednice, da tako kaem, trebala bi biti puno vie "na terenu" a manje u svojim kaptolskim utvrdama. Tada bi imala bolju sliku i vjerodostojnije prosudbe.
Sv. Pavao ohrabruje vjernike da tee za duhovnim darovima. Između dva poglavlja u kojima o njima raspravlja ( 12. i 14.) stavlja svoj veličanstveni hvalospjev o ljubavi (13. poglavlja) jer, kako i sam kae, eli im pokazati jo jedan uzvieniji put od karizmi, a to je ljubav.
Slaem se s tobom da dar jezika ne isključuje niti ljubav niti strpljivost niti poniznost. Dapače, takva jedna duboka molitva, koja angaira cijelo ljudsko biće, uspostavlja puno bliskiji i osobniji odnos s Bogom i tako otvara vrata i za sve ostale darove i kreposti.
Hvala ti na uloenom trudu!
Srdačan pozdrav i blagoslov Boji
20.12.2008. (11:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Gospin Mir
Mvko, hvala tebi na lijepom odgovoru (i ovom blogu, naravno:).
Slaem u potpunosti s ovim tvojim odgovorom i shvaćam to eli reći. Zapravo i sama elim vjerovati da se je dotični novinar u svom osvrtu drao isključivo teme iz postavljenog pitanja osobe koja je pomalo zbunjena s ovim fenomenom, a to je opet za razumjeti. No, odgovornost je tim vie na novinaru da dubinski uđe u problematiku i pokua sagledati situaciju objektivno odnosno ako navodi neke negativne primjere za očekivati je da će navesti i neke afirmativne. Isto tako razumijem novinara ako se elio drati isključivo kritika sv Pavla koji ukazuje da su kreposti ispred karizmi (i da one na neki način tite karizme, kako je jedan put fra Ivo Pavić lijepo naveo), ali isti navodi neke primjere očito iz dananjeg doba kao i neke svoje osobne stavove i informacije poput one da se negdje maloj djeci nedogovorno stavlja na teret due negovorenje u jezicima i tu već kao da dotični pomalo gubi na svojoj autentičnosti odnosno dosljednosti pa me priznajem osobno odveć i zbunjuje, a ujedno si postavljam pitanje kako tek taj odgovor djeluje na osobu koja je postavila to pitanje koja je pak i vie nego zbunjena sa svima ď... Voljela bih kad bi u konkretnim datostima dotični bio precizniji na koga se to odnosi (na koju zajednicu, pojedince...) ukoliko spominje nečije negativno ponaanje... Time ne mislim na poimenično prozivanje, ali isto tako ne odobravam i paualno nabrajanje nečeg to ostavlja negativan dojam. Zajednice pored voditelja imaju duhovnike svećenike koji su na braniku oslukivanja to je od Duha, a to nije, a ako im je Isus ostavio taj autoritet i mi sami bi trebali imati vie povjerenja u njih i biti im od pomoći....
Nek te prati Majčinski blagoslov da nam ustrajno nastavi i dalje donositi radost u naa ivotna svakodnevna zbivanja kroz razmatranje ivota i djelovanja sv. Pavla! Mir i dobro!
20.12.2008. (13:05) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...