AnaM

četvrtak, 26.09.2019.

Pile…

Priča iz kokošinjca
Pre dve godine smo imali neko pile koje se nije plašilo.
Nije bežalo kad mu se priđe, samo se malo skupilo i dozvoljavalo da ga se uzme u ruke. Uvek sam našla nešto što je volelo da gricka, pa mi je brzo prepoznavalo korake. Dobilo je ime Pile.
Neku genijalnost nisam pokazala jer mi je trebalo dosta vremena da shvatim da Pile ne vidi.
Njegovi drugari-pilići su ga gurali od hrane, nisu mu dali da pije vodu, kao i mladi svih vrsta, okrutni su bili.
Jednom su se udružili i pokušali su je ubiti. Odmah smo Pile odvojili, hranili ga, čuvali, i dok su svi bili u ogradjenom prostoru, Pile je šetalo slobodno po celom vrtu.
Vreme je prolazilo,
Pile je prezimila u u stacionaru za povređenje pilće i steklo drugaricu koju su petlovi izmaltrertirali pa je dobila neke traume i samo se skrivala. Nešto kasnije je dobila još jednu drugaricu, pa jednog petlića, koga su veštačke koke, silikonke povredile. Svi su polako ozdravili i vraćali se svom jatu a Pile je bila usamljena.
Koke teško prime stranu u svoje jato, a Pile im je postala strana jer je predugo bila odvojena. Došla bi do mreže ograde, pokušala da uđe kod njih, ali su je napadali, i svaki put oterali. Glavicu bi stavila uz ogradu i slušala njihova kokodakanja. Skupila bi se navečer i
tužno je čekala da je stavimo samu u njen kavez. Pokušavala je da uđe i spava sa svim kokama. Nisu je ni primećivali.
Pile se odlično snalazilo u bašti.
Znala je naći svoju hranilicu, vodu, hrabro je skakala na prečku koju je odabrala za spavanje, ali je bila sama. Mačak Albi je ne dira. Zna leći u njenu blizinu i prede, a Pile ga čuje pa i ona legne pored svog drugara i odmara se.


Jednog dana mali pilići iz ikubatora su se preselili u kavez pored Pileta. Nisu imali svoje mame. Grijala ih je žarulja. Sami su se snalazili kad je hladno ili kad su gladni. Učili su jedan od drugog kako da prežive.
Pile ih je slušala, nije mogla da ih vidi.
Otvorili smo kavez, i ona se ušetala kod njih. Mališani su zastali, nešto pijukali, valjda se dogovarali šta da rade.
Prvo su se stisli uplašeni, a onda su oprezno prišli tom velikom piletu. Pile im je postala mama.
Ko zna kako je videla kad neki vragolan ode gde ne treba, kako je znala kad su žedni ili gladni. Odmah su je prihvatili.
Navečer u novom kavezu nije bilo žarulje da ih grije, pile nije otišlo da spava na prečku. Napravila je gnezdo od slame, raširila se i primila piliće pod krila. Bilo ih je previše. Upalili smo žarulju za višak. Pile je samo kokodakala ko ko ko i zvala ih. Kako se onoliko raširila da ih sve smesti nije mi jasno. Oni su izvirivali iz krila, penjali se na leđa…“mama“ ih je čuvala i odnegovala. Nije ni jedno izgubila.
Ove godine jedna druga koka je jedva donela na svet dva pileta, vragolana.
Pile ih je čula i kad su prvi put izašli u travu zaletelia se preko ograde.
Pretrnula sam da je mama-kvočka ne ubije dok otvorim vrata. Mama-kvočka se opružila na suncu, pogledala Pile proglasila ga za teta-Pile . Te sreće kad su mališani počeli trčati od jedne mame do druge… Neopisivo.
Pile je slepa, celi svoj život nije videla ni travu ni sunce, ni hranilicu ni druge koke. Ona se nije bojala velikih purana, ni psa koji je dolutao, ni goluba koji otima hranu, ne vidi ih.
Pile ima veliko srce voli sve i mališani, pilići, koji najbolje mogu da osete ljubav, vole nju.

- 10:10 - Komentari (40) - Isprintaj - #

srijeda, 25.09.2019.

Vesti...

Smotana

Prelistala sam današnje novine…uvek sam volela bajke



- 08:49 - Komentari (16) - Isprintaj - #

utorak, 24.09.2019.

Sveža riba…


Ljudima stalno nešto smeta.
Nikad nisu zadovoljni sa onim što imaju pa su proglasili ribu za zdravu hranu.
Zdrava, pa zdrava.
Po meni hrana je hrana, ali šta ja znam, idem kupiti ribu. Nisam ljubitelj rečne ribe, ali daj što daš.
Pre neki dan u ribarnici piše sveža morska riba. Zaletim se i kupim. Jeste dosta skuplja od rečne, ali ni more nije blizu.
Donesem ribe kući i vrtim se po kuhinji u pripremama za spremanje ribe, kad čujem.
-Ej, Meco, kako si??
-Dobro- mahinalno odgovaram. Okrenem se, kad to riba maše perajem.
-Kako, ti govoriš??
-Pusti to, jedva sam čekala da dođem kod nekoga da se malo ispričam, dosadilo mi samovnje.
-Hm, a odakle si ribo??



Ona reče neko more za koje sam čula da postoji, ali pojma nemam gde je.
Odmah mi dođe pred oči onaj račun koji sam za nju platila. Normalno da toliko košta kad je došla privatnim avionom čim je sveža. Tu ti riba razveze priču, kako su joj se dopadali vikinzi i da nisu uopšte tako ratoborni kako se priča, a za Kolumba reče da se hranio rumom i po cele dane pevao i bacao udicu bez mamca u more. Zato je pronašao to što je pronašao i smestio indijance umesto u Indiju u Ameriku.
Još bi ona pričala, ali se ja raspalih, pa pravo natrag u ribarnicu.
-Rekli ste da je sveža riba, a ona pamti i Punske ratove.
-Sveža je, škrge su joj svetle, oči nisu mutne…i natandrmelja koješta.
-Ma šta mi je tu hvalite, neću se udavati za nju nego je pojesti, a ne može biti sveža kad je morska, more je daleko.
-Sveža riba znači, noćas je odleđena, a ne noćas je ulovljena.
Ja zinuh kao som (rečna riba), a on ode da pripremi svežu ribu iz severnog mora, oceana, ili tako već nečega…
Nemam sliku te ribe, ali ako malo zažmirite, i niste na kraj srca, mogu i ove da prođu.
Glavno da je zdrava hrana.

- 20:10 - Komentari (22) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 23.09.2019.

Sa neta...

- 17:58 - Komentari (34) - Isprintaj - #

četvrtak, 19.09.2019.

Na Dunavu…


Društvo stižu neki sa fotoaparatima i mobitelima.
Nose hranu, zovi ostale.


Plovimo, nemojte sve pojesti dok stignemo.

Dobro je, ali malo je donela

Gotovo. Nema više hrane nema ni manekena.
Cao turisti fotografi, nije vam labud naivna ptičica…
Donesite još kruha ako se hoćete našim slikama producirati po internetu.

- 20:23 - Komentari (28) - Isprintaj - #

srijeda, 18.09.2019.

Suze…


Čim dete izleti na ovaj svet i vidi gde je došlo zaurla i zaplače. Tako mu te suze dođu kao normalna pojava. Nekad je suza suzu stizala kad se zabrlja pa se dobiju ili bar zapreti batinama.
Sad su doneti neki zakoni, konvencije i tako već nešto, pa suze ne vrcaju iz očiju.
Nisu loše te suze.
Zvali su me vodoskok jer sam, čim mi nije bilo po volji napunila oči suzama brada je zadrhtala i gledala sam bespomoćno… Skoro uvek je uspevalo.
Neću o onim suzama koje ostaju duboko u nama i bole.
Ima suze kad te neko šutne iz svog života, a ti umesto da ga odmah zaboraviš, vucibatina jedna, kupiš brdo maramica, šmrčeš i sad kao patiš. To su glupe ali i česte suze. Ima li na kugli zemaljskoj nekog ko nije nikoga ostavio i bio ostavljen??
Suze smeha su simpatične, ali opasne ako popusti neka petlja pa frcnu na drugi kraj. Njih ne priznajem ni slučajno.
Malo pre se isplakah, ali onako baš dobro i zašto.
Sve zbog ovog mangupa.


Rešila sam, ako ću da plačem plakaću samo zbog njega…

- 18:25 - Komentari (26) - Isprintaj - #

utorak, 17.09.2019.

Gledate li filmove??


Plakala sam gledajući filmove, umirala od straha, nisam smela da idem u spavaću sobu kroz hodnik ili sam moje zvala da dođu po mene jer ne smem kroz mrak do kuće. Mnoge filmove sam gledala groz prste žmureći na jedno oko.
Ili su se filmovi promenili ili ja.
Uzmem onu pipkalicu u ruke i napenalim film. Mračno ništa se ne vidi a neki čovek ide, pa ide, pa ide, pa još uvek ide. Nikako da stigne negde, a samo mu se vidi vrh nosa i to na momente. Zasvetlim sliku, kad on stigao i opet ne vidim ništa je je stigao u sunčano jutro.
Nosi se, promenim kanal.
Tu se pa jure. Trče pa trče i uvek nekih desetak metara razmak. Dođe mi da onog otraga poguram. Vidim da će se juriti 20 minuta, ali tu je pipkalalica. Idemo dalje.


Šuma, mesec kroz granje, dvorac zarasao u trnje i neke tandrmoljke. Škripe vrata. Ulazi glavni junak, a paučina mu se vrti oko nosa. Nestrpljivo trga je sa lica, ide prema stolu po kome trče neke bube, i ostala gamad, sveće gore (ko li ih je upalio?), vrata tresnu, a glavni se kao sakrije iza prašnjave zavese. Doleti neki šišmiš, prozor se sam otvara i postaje zgodan muškić sa belim žabo-om, tamno odelo i pelerina kojom mlatara po onoj prašini. Da mi je znati ko mu pegla i štirka te bele kragnice i manžetice.
Pipkalica
Juri ženskica automobilom u centar neke metroplole na posao. Fiju stane ispred same zgrade (tu je obično zabranjeno i zaustavljanje i parkiranje) ima slobodno mesto i one izlazi iz auta u nekoj m miniću vidiš sve, a ne vidiš ništa jer smetaju ona vrata na autu.. Naravno, fatalni susret u liftu jer od celog sveta, baš se nađe zaglavljena sa šefom u liftu. Idi, molim te…
Pipkalca.
Zaspala bih, ali svakih 15 minuta reklame, pa udare tuš kao da će smak sveta... i probude me.
Ne znam kako su ranije ljudi živeli kad su filmove gledali jednom mesečno ili na TV jednom nedeljno, a ja ne umem da nađem film od stotinu kanala na TV.
Moram da sakrijem pipkalicu od sebe…

- 20:35 - Komentari (22) - Isprintaj - #

četvrtak, 12.09.2019.

Za što??


U obližnjoj seoskoj radnjici možete naći sve što vam treba za baštu, dvorište, alat i slične tandrmolje. Lokalni prodavac obavezno pita
-Za što vam to treba??
Onda mu objašnjavam, a on uvek ima neku bolju, čitaj skuplju, varijantu.
Pre neki dan kupujem eksere. Treba mi jedan, ali kupujem i „za neka se nađe“
-Za što vam treba??
Htedoh reći da ću praviti pitu od eksera, ali ljubazno objasnim da je popustila neka daska na kokošinjcu pa… bla bla bla.
-Nije vam to dobro, bolje kupiti nova vratašca.
Drugi dan
-Molim vas malo gipsa.
-Za što vam treba??
Htedoh reći da sam se upisala na kurs kiparstva pa da zakeljam to na model i dobijem skulpturu, ali sam pristojno kazala


-Za jedan xxx- Ne znam kako se zove onaj ekser što ima neke plastične krake pa se to stavi u rupu na zidu i okolo gips. Nešto kao triper, ali nije to.
-Bolje vam je da uzmete orginalno pakovanje nekog trta frta proizvoda- objašnjava mi. Malo je skuplje, ali odlično. Bilo je u tom orginalu taman da napravim vikendicu.
Teško meni, treba mi nova metla za dvorište, šta li će mi ponuditi.
-Dobar dan jednu običnu metlu
-Metlu??
-Da metlu.
-Za što vam treba?? Htedoh mu pristojno objasniti da ne mogu usisavačem čistiti smokve i kupiti lišće, da se svaki čas nešto mora pomesti, ali ne odoleh
-Prodali smo auto pa mi treba neko jeftinije prevozno sretsvo.
Samo je zinuo i zabezeknuto me gledao…
Nadala sam se da će mi ponuditi električni romobil.

- 08:07 - Komentari (38) - Isprintaj - #

srijeda, 11.09.2019.

Mladost ludost...

Jazz generacija ne postoji, tvrde vremešni...
Hej beli, ti što spavaš, jesi li koka ili petlić??


Silazi dole da ti ne pokažem ko sam.

Mladi su danas neodgojeni i nemogući. Ne poštuju starije.Eh, kakvi smo mi bili...

Ma, pusti ga, matori gnjavator... Mi nećemo biti takvi kad ostarimo...

Eh da mi je ludost mladosti, a pamet zrelosti...baš ne bi bilo dobro...

- 10:24 - Komentari (20) - Isprintaj - #

četvrtak, 05.09.2019.

Kukurikuuuuuuuuu...

Dobro jutro blogeri. kako ste spavali??
Što ste sanjali??
Ima li komentara i društva na blogu??
Neki novi trač??


Odosmo mi, nema nikoga da mi se divi kako sam lep, lepa, pametan, pametna...još se nisam odlučio što ću biti.
Ostajte mi zdravi lepi i debeli...

- 06:46 - Komentari (32) - Isprintaj - #