Tko bi rekao

03 veljača 2019

Opće je poznato kako je naša zimska služba iznenađena nakon svakih snježnih padalina bez obzira da li je zima na početku, sredini ili na kraju. Naše ceste, nakon svakog snjegopada bile su bijele, neočišćene, ledene. Uzalud smo prigovarali, kritizirali, prozivali. Ništa se nije mijenjalo i niti se neće, jer to je Hrvatska!

A onda sam otišao u najbogatiju njemačku pokrajnu Bavarsku.

Očekivao sam kako tako bogata država uživa u redu i disciplini
Očekivao sam da u pokrajni u kojoj pravi bavarci voze BMW, Mercedese i Audije, gdje su autoceste bez ograničenja, gdje na svakon krovu solarke sakupljaju sunčevu energiju, a benzin, koji je za nas užasno skup, njima je jeftin, sve funkcionira na najvišem nivou.
No, već nakon nekoliko mjeseci života, tamo, shvatio sam kako su moja očekivanja bila prevelika!

Jer i bavarci su samo ljudi, osobe od krvi i mesa, ljudi koji možda jesu novčano bogati ali su prije svega njemci, štedljivi, racionalni i ekološki osvješteni!

Tako sam doživio prvi snijeg u Bavarskoj. Jutro je, 6 sati. šetam psa. Snijeg pada kao lud. Nedjelja je. Nakon povratka sa šetnje i pas i ja više ličimo na snjegoviće nego na čovjeka i psa. Uzimam lopatu za snijeg i čistim prostor oko kuće. Uzaludan posao jer snijeg luđački pada. Ili možda nije jer ipak će ga biti manje!

8 sati. Snijeg i dalje pada. Moje je dvorište čisto, no cesta je pod debelim snijegom. Od ralica niti R. Izgleda da je i njihova zimska služba iznenađena! A najavljivali su ga samo dva dana ranije. Pa nije čudo! Osim toga, tko bi normalan 2. veljače očekivao snijeg?

Supruga mi je bila dežurna. Idem po nju. Sin je samnom - zlu ne trebalo. Na cesti debeli snijeg. Vozimo kao puževi. Tek tragovi guma označavaju da smo na cesti. Zar ova bogata pokrajna nema ralice?
Ili nema vozača ralica?
Ili se radi u nedjelji?
Pa naravno, neradni je dan. Čemu čistiti ceste? Tko nam je kriv što je snijeg pao baš u nedjelju?

Jedva smo se dokopali klinike moje supruge. Odlazimo kući. Vožnja je laganija jer su automobili utabali staze u snijegu. Ralica ima ali su zadužene na čišćenje ulaza u mnogobrojne klinike. Ulazi u klinike i bolnice su čisti, a ceste? Koga briga? Stepenice na ulazima u klinike zatrpane snijegom. Domari čiste lokalne puteve oko klinika. Koga briga za pješake?

Snijeg i dalje pada. Vožnja po cestama postaje nemoguća! Ali ralica i dalje nema.
Snijeg prestaje
Vlasnici kuća su se primili posla. Dvorišta su čista, nogostupi čisti a cesta pod snijegom.

I konačno, evo ralice. Već je skoro mrak. Ralica onako ofrlje razgura snijeg svuda okolo i to je to. Bolje išta nego ništa!
A onda, kada je već pala crna noć - opet je počeo padati snijeg!

Oznake: Istinoljubac

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.