Tko tu koga

11 lipanj 2024

Ovo stvarno više nema smisla. Da li je svijet u velikoj krizi ili smo jednostavno postali nemarni? Činjenica je da mnoge stvari više ne funkcioniraju, a doneseni zakoni i pravila se svakodnevno i stalno krše. A da cijela ova zbrka bude još više zbunjujuća, oni koji bi trebali kontrolirati provedbu zakona, to ne čine. Pa zašto donositi zakone i pravilnike ako ih ne treba poštivati i primjenjivati?
Sjećam se, prije koju godinu, mediji su objavljivali kako su na nivou EU doneseni zakoni prema kojima će se kažnjavati svako kašnjenje vlakova. Odmah nakon što je zakon stupio na snagu počele su se javljati pojedine države u vezi odgode primjene zakona zbog objektivnih poteškoća. Danas, ako neki vlak, bio on IC, brzi, ubrzani ili putnički, stigne na vrijeme, na stanici opće slavlje i veselje. No, putnici su se već toliko naviknuli na kašnjenja da im je to postalo normalno, pa im poštivanje voznog reda, ustvari čini problem. A kazne za vlakove koji kasne? Da nije tragično bilo bi smiješno! Željeznice bi brzo bankrotirale da za svako kašnjenje moraju platiti kaznu.
Nekada, kada nije donijeta odluka o modernizaciji pruge na relaciji Križevci - Dugo Selo i izgradnji drugog kolosijeka, putnički vlakovi, koji su stajali na svakoj stanici, od Vrbovca do Zagreba trebali su oko 45 minuta. Ubrzani 10 minuta manje, a brzi su mogli do Zagreba doći i za 25 minuta. Danas, nakon što je drugi kolosijek već davno trebao biti u funkciji ( a veliko je pitanje kad će biti ), vlakovima od Vrbovca do Zagreba treba više od 60 minuta, bez obzira da li su brzi ili putnički! Jednom prilikom sam se vozio gotovo 90 minuta do Zagreba. A smijao sam se lokalnom vlaku na relaciji Pocking - Passau ( 35 km ), kojem treba više od 60 minuta. (Radi se o dva grada u južnoj Bavarskoj u Njemačkoj!) Taj jadničak, koji se trese, drnda i raspada na pruzi, na kraju dođe brže do cilja od super modernih hrvatskih vlakova, u kojima ima i interneta i klima uređaji i udobne sjedalice i........! Jad i bijeda! No, nemojte misliti da je samo u Hrvatskoj tako. I u super naprednoj državi Njemačkoj, teško da ćete naći vlak koji ne kasni. Čak i oni najmoderniji, ponos DB-a, vlakovi koji voze gotovo 300 kilometara na sat, skoro nikada ne dođu na vrijeme. Kašnjenja do 20 minuta su normalna, a znaju zakasniti i preko 120 minuta! No, zato se autoputovi grade na sve strane. željeznice, kao ekološka vrsta prijevoza stagnira a najveći cestovni zagađivači dobivaju nove kilometre suvremenih autocesta. I sve to u državi kojoj je ekologija na prvom mjestu! Znam osobu koja živi u Würzburgu i vrlo često dolazi u Hrvatsku, u Zagreb! Kreće iz Zagreba u 6 sati u jutro i ako Bog da, u Würzburgu je oko 19 sati. A ako ne da, ( a to je vrlo često ), dolazi u intervalu od 20 do 24 sata! To je cestovno oko 850 kilometara, a kako pruga ide zaobilazno, bude i do 1000 kilometara. 1000 kilometara vlak prođe ( ako Bog da ) za 13 sati ! Automobilu treba 8 sati! Ustvari, bilo bi tako da su vlakovi točni. A kako uvijek kasne, vlakovi na koje treba presjesti odu, pa dok dođe drugi prođe koji sat. A na toj relaciji najmanje dva presjedanja! ( pa se 13 sati pretvori u 16 sati i više )!
I sve to u visoko civiliziranoj i modernoj EU! I znate što? Nikome ništa. Putnici su sretni što su napokon stigli i ne bune se, a ako se netko pobuni, dobije dio novaca za karte nazad ili možda besplatnu kavu u vagon restoranu! I život ide dalje!

Oznake: vječni putnik

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.