Kako pravilno održavati auto?

04.12.2018.

Sjećate se onoga zanosa kada ste tek kupili novi automobil pa prvih pet do šest tjedana ga redovno „lickali“, održavali urednim, prali ga, nije se ni jelo ni pilo u njemu, ma skoro da se moralo i preobuvati… I sve je to brzo splasnulo, a automobil je uskoro opet počeo ličiti na onaj stari svinjac, zanemarilo se i savjete servisera, a nije baš sad toliko ni prljav, ajde može ga se oprati i kad budete imali više vremena i tako u nedogled. No znate li zapravo što znači pravilno održavati auto i koliko to utječe na „zdraviji“ vijek trajanja vašega limenoga ljubimca? Otkrivamo na sve što morate obratiti pozornost!

Ma što će mi servis, mogu i sam?!

Vjerojatno ste s novim automobilom otišli barem na prvi servis i otprilike 65% vozača sa servisiranjem automobila nastavlja samo dok to uvjetuje garancija, a preostali se zapitaju što će njima servis i zašto „bacati novce“ kad to sve mogu i sami pogledati… Pa, ipak, čini se da nije tako. Kada je u pitanju servisiranje automobila i redoviti pregledi Nijemci i Švicarci to smatraju općom kulturom vozača i servis obavljaju dokle god je automobil u njihovome vlasništvu. Zato i ne čudi da prilikom kupovine polovnih automobila svi preferiramo one uvezene upravo iz spomenutih dviju zemalja. Međutim kod nas je „kultura“ nešto drugačija pa automobile ne održavamo i ulažemo samo minimum pa dok ide, neka ide. No kada bismo uistinu svake godine platili taj „famozni servis“ uistinu bi automobil bio pravilno održavan i produžili biste njegov vijek trajanja za još barem dodatnih 7 godina. Prilikom servisa provjerava se u automobilu čak 15 ključnih stavki (koje ne možete ipak sve sami): ulje u motoru, filtar za ulje, ulje u mjenjaču, filtar za zrak, filtar goriva, remenje, ventili, paljenje, kočnice, rashladni sustav, armotizeri, geometrija vozila, ispušni sustav, spojka i električna instalacija.

Operi me, nahrani me…
rani me…

Jedna zanimljiva usporedba jest ta u kojoj se automobil uspoređuje s bebom… Razlika je ta što beba plače kada ima potrebe da ju operete ili nahranite, a automobil strpljivo šuti dok situacija ne postane alarmantna pa više nema povratka jer je manji kvar prouzročio veći i sve skupa rezultiralo havarijom. No zato ćete vi svakako poslušati savjete pa redovito održavati svoj automobil i to se neće dogoditi. Najprije nemojte odgađati pranje automobila. Odlaskom u autopraonicu uklanjate višak blata, kamenja, lišća i s guma i s blatobrana pa je puno manja mogućnost da se oštete, vaš automobil zadobiva novi sjaj i tek kada ga operete moći ćete primijetiti i je li sve s njime u redu. Naime vrlo često mislimo kako je to neka flekica od prljavštine ili prašine, a kad operemo, oho, vidi jedna ogrebotina, a evo tamo i druge, ova je manja, ona je veća, ma, ima li to i hrđe?! Naravno da su ogrebotine sastavni dio svakoga automobila, ali ako ih primijetite na vrijeme, možete spriječiti njihovo širenje. Korektor je izvrsno rješenje, a osim što se neće ogrebotina širiti, zapravo se neće ni vidjeti pa ćete očuvati početni primamljivi izgled vašega ljubimca. Da se vratimo usporedbi s djetetom, treba i auto ponekada nahraniti, ali pri tomu ne mislimo samo na gorivo, već i dodatne sprejeve kao što je onaj za plastiku unutar automobila, zaštitni za gume, a malo mirisa privući će i svaku djevojku!

Skijanje na Kopaoniku

03.12.2018.

Kopaonik je najveće skijalište u Srbiji s izvrsno pripremljenim stazama, koje nudi neograničenu radost svim kategorijama skijaša, od početnika do visokokvalificiranih. Kopaonik skijalište sastoji se od oko 55 km igrališta za alpsko skijanje i12 km staza za skijaško trčanje (nordijsko skijanje). Za one koji uživaju u skijanju noću, pripremili smo vožnju "Malo Jezero" u samom centru mjesta. Osim toga, za najmlađe skijaše i sve one koji vode svoje prve skijaške korake pripremili smo osigurani prostor "skijaškog vrtića" s transporterom i karuselom koji olakšava učenje osnovnih skijaških sposobnosti.



Sustav umjetnog snijega pokriva 97% naselja. Ovaj sustav obuhvaća sljedeće staze: Karaman A i B, Pančićev Vrh, Duboka 1 i 2, Sunčana Dolina, Malo Jezero, Krst, Krčmar, Kneževske Bare, Mali Karaman, Marine Voda, Karaman i susjedne skijaške ceste trči u Gobeli. Sustavi umjetnog snijega traju duže razdoblje skijanja, a skijaši, i početnici i oni iskusniji, mogu biti sigurni da će moći uživati u sezoni na izvrsno pripremljenim stazama.

Sve staze dobro su povezane sustavom sjedežnih garnitura i skijaških žičara, s kapacitetom od preko 32.000 skijaša po satu. Sustav se sastoji od jedne šestosjedežnice s kapacitetom od 3000 skijaša na sat, 4 odvojive brzine s četiri sjedala (ukupnog kapaciteta 10.000 skijaša po satu), 3 fiksne sjedežnice s utovarnim trakom ( ukupan kapacitet od oko 6.200 skijaša po satu, dvije T-bar žičare s kapacitetom od 2.400 skijaša po satu i osam vučica tipa ski liftova s kapacitetom od 6.500 skijaša po satu, kao i tri međusobno povezane žičare.

Tijekom cijele zimske sezone, ali i ljeti, pored skijaša i snowboardera, četverosjedežnica "Pančicev vrh" također privlači posjetitelje ovog skijališta koji obilaze planinu i sudjeluju u brojnim aktivnostima koje skijalište nudi.

Osim staza za alpsko i cross-country (nordijsko) skijanje, skijalište Kopaonik također ima park snowboarda, koji domaćini brojnim domaćim i međunarodnim natjecanjima.

Skijanje na Kranjskoj gori u sezoni 2018

02.12.2018.

Kranjska Gora je najpoznatija slovensko skijalište. Ima dugogodišnju tradiciju, svake godine domaćina utrka svjetskog kupa u alpskom skijanju i najrazvijenije je zimsko turističko središte vezano za turističku ponudu i infrastrukturu. Većina padina je lako i prilično široka, ali ljubitelji strmog terena uživat će bezbrojno na poligonu Podkoren utrke. Na podnožju produljenog skijališta nalazi se sve što je potrebno za skijanje na Kranjskoj gori: iznajmljivanje opreme, skijaških škola, brojni kafići i restorani, smještajni kapaciteti itd. Prekrasno okruženje nudi neograničene mogućnosti za niz drugih zimskih (i naravno ljetnih) aktivnosti.



Kako doći tamo:
Kranjska Gora nalazi se na sjeverozapadnom rubu Slovenije, bacajući se iz Italije i Austrije. Skijalište je produženo ispod obronaka Vitranca sve do Kranjske Gore do Podkorena i gotovo do Rateča. Na skijalištu možemo pristupiti izravno iz središta Kranjske Gore gdje se nalazi većina dodatne turističke infrastrukture, ili možemo skrenuti lijevo na putu Kr. Gora - Rateče 'u selu Podkoren (znak za' Smučišče 'je prilično slabo vidljiv) i dolazimo izravno ispod poligona utrke. Možemo ići dalje na putu prema Rateču gdje se nalaze neke lakše padine.

Opis skijališta:
Skijalište Kranjska Gora nudi zimske radosti početnicima kao i vrhunskim skijašima. Najbolji tereni za početnike smješteni su točno na rubu sela Kranjska Gora, koji će biti posebno ugodno za sve "ne skijaše" koji mogu gledati svoje prijatelje i obitelj koji se bave prvenstveno na snijegu zbog kave ili gulaša. Tu je i dječji park s transportnom trakom, malom sanjkastom terenom i bazom većine skijaških škola i prodavaonica opreme.

Za početnike, najmlađima su prikladni i daleki zapadni obronci u Podkorenu s 3 žičare, jedan sjedežnica i lijep kafić 'Pehta' s igralištem i sanjkama.

Za naprednije skijaše nalazi se Podkorenovo skijaško trčanje gdje se najboljim skijašima na svijetu natječu u slalomu i veleslalomu svake godine. Nekoliko dinamičnih vožnji na ovoj padini zasigurno će vas umoriti i poslati na zasluženo osvježenje na "snijegoj plaži".

Odmaralište ima i snježni park (na krajnjem istoku skijališta), staza za noćni sanjkanje (provjerite radi li se o njoj) i osobitost Kranjske Gore: selo Eskim, točno na skijalištu.

Ako ima dovoljno snijega, podružnica podiže u Mojstrani i Planici (desno od strane olimpijskog sportskog centra). Kranjska Gora i njegova okolica pravi su zimski raj. Ovdje svatko će pronaći nešto za sebe: šetnje, sanjkanje, klizanje na ledu, skijaško trčanje, zimske uspone na divovima Julijskih Alpa, penjanje na led, tulumarenje, casino i sve više i više ...

Skijanje na Vlašiću

01.12.2018.

Bilo koji značajan izlet na Balkan ne bi bio potpun bez skijaške ekspedicije na planini Vlašić, Bosna. A najbolje vrijeme za posjet bi vjerojatno bilo oko nove godine, kada je mjesto prepuna turista koji slave novo pali snijeg.



Značajni vrhovi su Paljenic, Decani i Galicija, a svaki je dobro obilježen brojnim rutama koje su povezane s Travnikom oko 25 km makadamiranih cesta.

Najbliža zračna luka do Vlašićkog odmarališta je zračna luka Banja Luka koja je udaljena 75 km.

Skijalište Vlašić nalazi se u Kantonu, Federaciji Bosne i najbliži je Travnik, koji gleda na planinu. Za snowboarding i skijanje, posjetitelji imaju pristup do 10 km staza i pet ski liftova za prijevoz gostiju. Glavna zimska sportska područja smještena su između visina od 1200 i 1.500 metara.

Najviši vrh u Paljeniću, koji se nalazi na visini od 1.950 metara, poznat je po bujnim pašnjacima, stočarstvom, mliječnim proizvodima i sirom.

Radno vrijeme je 9.00 - 16.00. I pružaju ga skijalište i mogu varirati ovisno o vanjskim uvjetima, školskim praznicima, praznicima i danima u tjednu.

Kako doći do planine

Od grada Travnika, krenite prema Jajcu dok ne dođete u malo selo Turbe. Skrenite desno i vozite 20 do 25 minuta. Na cesti su označeni znakovi i ne možete se izgubiti. Ovaj pogon pruža vam zadivljujući pogled na susjedne skijaške četvrti i pruža vam priliku snimati mentalno omiljena mjesta koja biste željeli izaći.

Paljenic, najviši vrh se može doći pješice, a ne ski liftom. Biti popularno odredište veći dio godine, možete skijati, snowshoe, snowboard i pješačiti tijekom hladnih mjeseci, ali tijekom toplijih mjeseci možete kružiti kroz brojne pjesme ili jednostavno uživati u suncu.

Gdje odsjesti

Postoji mnogo pristupačnih malih hotela s pristojnim smještajem. Postoji nekoliko srednjih hotela i mnogo privatnih kuća za iznajmljivanje. Turistička mjesta su dobro razvijena, a također možete pronaći i iznajmljivanje vikendica. Neki od najboljih hotela uključuju Oaza Mira, Villa Ugar i hotelski kompleks Blanca i spa.

Što jesti

Sir je omiljena hrana za mnoge, pa ćete možda morati iskušati. Možete naručiti bilo koji obrok, ali mora biti popraćeno sirom, krafnama i domaćim specijalitetom, palentom.

Sir se proizvodi bez pasteriziranog ovčjeg mlijeka neposredno nakon mužnje u planinskim zidovima zvanim katun. Ostaje na planini do 2 do 3 mjeseca za starenje.

Žičare

Ovdje je popis glavnih žičara:


• Babanovac. Duljina je 1070 metara, a kapacitet po satu je 1000
• Visovi. Njegov raspon je 670 metara, a kapacitet slanja po satu je 1000
• Marković. Dužina je 670 metara, a nosivost 650 na sat
• T Bar. Raspon je 300 metara, a nosivost 700 sati na sat
• dijete za dijete. Duljina je 300 metara, a nosivost je 700 na sat.

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.