Utjecaj turizma na golbalnu ekomomiju

27.01.2020.


Kao jedan od najvećih gospodarskih sektora, turizam stvara radna mjesta, pokreće izvoz i potiče prosperitet širom svijeta. Sektor kojeg čini veliki broj industrija, ima za cilj pružanje usluga domaćim, međunarodnim, te poslovnim i drugim posjetiteljima. Sve ove tvrtke iz svih ovih industrija, velike i male, od smještaja i transporta do hrane i pića, maloprodaje i kulture, sporta i rekreacije, teže stvaranju proizvoda i usluga koje zbližavaju ljude, pružaju podršku lokalnoj zajednici, te promiču svjetska čuda.

U svojoj godišnjoj analizi kojom se kvantificira globalni gospodarski i turistički utjecaj turizma u 185 zemalja i 25 regija, istraživanje Svjetskog vijeća za putovanja i turizam (WTTC) pokazuja da ovaj sektor čini 10,4% globalnog BDP-a i 319 milijuna radnih mjesta, ili 10% ukupne zaposlenosti u 2018. Podjela ukupne potrošnje čvrsto je usmjerena prema tržištu godišnjih odmora koje predstavlja 78,5% ukupnog broja u usporedbi s 21,5% za poslove putnike. Sektor također čini 6,5% od ukupnog globalnog izvoza i 27,2% od ukupnog globalnog izvoza vezanog za usluge.

Nastavak rasta broja kućanstava srednje klase i solidan rast globalne potrošnje, ponovno je omogućio rast sektora putovanja i turizma za 3,9%, nadmašujući globalnu ekonomiju već osmu godinu zaredom. SAD, Kina, Japan, Njemačka i Velika Britanija predstavljaju prvih pet tržišta u 2018. godini, sa 47% globalnog BDP-a u turizmu.

Azijsko-pacifički regij u 2018. godini ostao je snažan igrač, sa rastom od 6,4%, ali Sjeverna Afrika sa 8,6% u godišnjeg rasta, nije ostao nezapažen.Ovaj rast pokazuje ne samo otpornost već i sposobnost oporavka od sigurnosnih prijetnji. Zapravo, Etiopija, Ekvador, St Kitts i Nevis, Egipat i Turska predvode u rastu BDP-a u 2018. godini (vezano za turističku industriju).

Taj rast, zauzvrat, omogućuje otvaranje novih radnih mjesta. Svako deseto radno mjesto na planeti je usko vezano za turističku industriju. Poslovi u turizmu posebno podržavaju zapošljavanje žena, mladih i drugih, često marginaliziranih članova društva.

Čimbenici koji utječu na protok putnika širom svijeta, poput atraktivnih destinacija, će svakako nastaviti utjecati na putnike i u budućnosti. Ali bez sumnje, novi čimbenici će se pojaviti uz postojeće te na taj način potencijalno još više povećati utjecaj ove industrije na globalnu ekonomiju.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.