Sjećate se onoga zanosa kada ste tek kupili novi automobil pa prvih pet do šest tjedana ga redovno „lickali“, održavali urednim, prali ga, nije se ni jelo ni pilo u njemu, ma skoro da se moralo i preobuvati… I sve je to brzo splasnulo, a automobil je uskoro opet počeo ličiti na onaj stari svinjac, zanemarilo se i savjete servisera, a nije baš sad toliko ni prljav, ajde može ga se oprati i kad budete imali više vremena i tako u nedogled. No znate li zapravo što znači pravilno održavati auto i koliko to utječe na „zdraviji“ vijek trajanja vašega limenoga ljubimca? Otkrivamo na sve što morate obratiti pozornost!
Ma što će mi servis, mogu i sam?!
Vjerojatno ste s novim automobilom otišli barem na prvi servis i otprilike 65% vozača sa servisiranjem automobila nastavlja samo dok to uvjetuje garancija, a preostali se zapitaju što će njima servis i zašto „bacati novce“ kad to sve mogu i sami pogledati… Pa, ipak, čini se da nije tako. Kada je u pitanju servisiranje automobila i redoviti pregledi Nijemci i Švicarci to smatraju općom kulturom vozača i servis obavljaju dokle god je automobil u njihovome vlasništvu. Zato i ne čudi da prilikom kupovine polovnih automobila svi preferiramo one uvezene upravo iz spomenutih dviju zemalja. Međutim kod nas je „kultura“ nešto drugačija pa automobile ne održavamo i ulažemo samo minimum pa dok ide, neka ide. No kada bismo uistinu svake godine platili taj „famozni servis“ uistinu bi automobil bio pravilno održavan i produžili biste njegov vijek trajanja za još barem dodatnih 7 godina. Prilikom servisa provjerava se u automobilu čak 15 ključnih stavki (koje ne možete ipak sve sami): ulje u motoru, filtar za ulje, ulje u mjenjaču, filtar za zrak, filtar goriva, remenje, ventili, paljenje, kočnice, rashladni sustav, armotizeri, geometrija vozila, ispušni sustav, spojka i električna instalacija.
Operi me, nahrani me…rani me…
Jedna zanimljiva usporedba jest ta u kojoj se automobil uspoređuje s bebom… Razlika je ta što beba plače kada ima potrebe da ju operete ili nahranite, a automobil strpljivo šuti dok situacija ne postane alarmantna pa više nema povratka jer je manji kvar prouzročio veći i sve skupa rezultiralo havarijom. No zato ćete vi svakako poslušati savjete pa redovito održavati svoj automobil i to se neće dogoditi. Najprije nemojte odgađati pranje automobila. Odlaskom u autopraonicu uklanjate višak blata, kamenja, lišća i s guma i s blatobrana pa je puno manja mogućnost da se oštete, vaš automobil zadobiva novi sjaj i tek kada ga operete moći ćete primijetiti i je li sve s njime u redu. Naime vrlo često mislimo kako je to neka flekica od prljavštine ili prašine, a kad operemo, oho, vidi jedna ogrebotina, a evo tamo i druge, ova je manja, ona je veća, ma, ima li to i hrđe?! Naravno da su ogrebotine sastavni dio svakoga automobila, ali ako ih primijetite na vrijeme, možete spriječiti njihovo širenje. Korektor je izvrsno rješenje, a osim što se neće ogrebotina širiti, zapravo se neće ni vidjeti pa ćete očuvati početni primamljivi izgled vašega ljubimca. Da se vratimo usporedbi s djetetom, treba i auto ponekada nahraniti, ali pri tomu ne mislimo samo na gorivo, već i dodatne sprejeve kao što je onaj za plastiku unutar automobila, zaštitni za gume, a malo mirisa privući će i svaku djevojku!
Post je objavljen 04.12.2018. u 04:24 sati.