petak, 05.01.2024.

"Kristalna pepeljara"

Da sada počnem godinu i u malo vedrijem tonu...

Ne znam je li itko čuo za Međunarodni književni natječaj "Kristalna pepljara" koji već 4 godine organizira Ogranak Matice hrvatske u Virovitici. Ako niste, sad ćete čuti. cerek

To je natječaj za najbolju kratku kriminalističku priču. Natječaj nosi ime jednoga od najuspješnijih djela hrvatskoga književnika Milana Nikolića, „virovitičkog Simenona“ i autora tridesetak kriminalističkih romana, čije je stvaralaštvo obilježilo pedesete i šezdesete godine 20. stoljeća. Negdje sam pročitala da je i jedini hrvatski pisac krimića koji je od samog pisanja krimića baš i živio, ali to evo nisam još istražila je li stvarno istina.

Natječaj traje od 1. kolovoza do 1. studenog i pristižu priče iz svih djelova Hrvatske, ali i šire okolice.

Pretprošle godine u još jednom pokušaju da se trgnem i ponovno nađem neku iskru u sebi i vratim se stvarima koje volim, naišla sam slučajno na njega i odlučila se prijaviti. Naišla sam na natječaj pred sam kraj, pa nije bilo puno vremena za previše razmišljanja što ću pisati. Uzela sam na kraju neki svoj pokušaj krimi romana koji je ostao nedovršen i jedno poglavlje srezala i preuredila da odgovara pravilima jer priča ne smije biti duža od 9000 znakova s prazninama. Srezati riječi i zadržati bit se pokazalo kao najveći izazov, ali uspjela sam i sretno prijavila priču. Sam taj čin pisanja i prijave priče me baš razveselio.

Moja priča te godine nije pobjedila, ali to mi nije bilo ni bitno. Stavila sam si zahvalnicu za sudjelovanje u okvir jer mi je baš bila neki osobni pomak na bolje.

Ove godine objavili su zbornik s 31 najzanimljivijom pričom iz prva 3 natječaja u tiskanom obliku, a i u elektronskom sa svim pričama. Nažalost nisam mogla otići na predstavljanje zbornika, ali poslali su mi primjerak poštom. Trebalo mi je malo da shvatim da je moja priča među tom 31-om otisnutom unutra. Zamislite to ugodno iznenađenje kad čitate redom priče i odjednom vaša. Jednostavno mi nije uopće ni palo na pamet da bi itko odabrao neku moju priču za išta. Išla sam ponovno čitati e-mail i lijepo mi je gospođa napisala u pozivu na predstavljanje zbornika da je i moja priča unutra, ali moj smušeni mozak to nije registrirao.

Tako sam postala objavljeni autor. smijeh

Članak o predstavljanju zbornika priča

Potaknuta time (ne mislim pritom kao neki uspjeh nego taj osjećaj sreće u meni) odlučila sam napisati novu kratku krimi priču i prijaviti je na ovogodišnji natječaj.

Poziv ovogodišnjeg natječaja

Imala sam ideju kakva će biti priča, a na kraju sam u jednom trenu dobila inspiraciju i napisala nešto sasvim drugo. Prijavila sam se opet skoro u zadnji čas jer rok je dugačak od 1. kolovoza do 1. studenog pa uvijek ostavim pisanje za tren bolje inspiracije.

Sredinom prosinca stigli su rezultati.

Rezultati 4. međunarodnog književnog natječaja Kristalna pepljara

I tako sam postala i nagrađivani autor. smokin

- 09:09 - Ostavi trag (7) - Isprintaj - #