četvrtak, 09.08.2012.

London - dan prvi

Ova naša vrućina jedva se izdržava nakon londonskih vremenskih prilika. Ipak, mislim da mi se ne bi baš sviđalo živjeti tamo gdje se vrijeme svaki dan izmjeni po tri puta. Put u London i naš boravak tamo bio je presavršen. Čak nas je i vrijeme poslužilo.

Krenuli smo s riječkog aerodroma (koji je na Krku ako netko ne zna) u srijedu ujutro. Bila sam dosta nervozna prije leta. Što zbog samog leta, a što zbog toga što sam čula dosta kritika na račun zaposlenika Ryanaira kojim smo putovali. Sve je prošlo dobro i Ryanair se zapravo pokazao sasvim ok. Oba leta su nam bila na vrijeme, nismo imali nikakvih problema (držali smo se njihovih uputa i pravila) i osoblje je bilo dosta ljubazno.

Riječki aerodrom jedva da se može nazvati aerodromom doduše. U to vrijeme kad smo kretali za London to je bio jedini let. Ne znam da li uopće ikada ima više letova u isto vrijeme. Imali su dosta problema sa softwareom. Prvo skener nije radio pa nisu mogli očitati barkod na boarding pass-u, a i kod provjere putovnica im je računalo stalno javljalo neku grešku. Uglavnom, sve mi je djelovalo malo neprofesionalno (ne znam koju bih drugu riječ upotrijebila).

Svi su mi govorili da je polijetanje i slijetanje najgori dio leta avionom, ali nije uopće bilo strašno. Malo je neobičan osjećaj. Začepe se uši i nekako si svjestan svih svojih unutarnjih organa (iako ne znam koliko je nervoza utjecala na moje iskustvo i je li tako svima?), ali nije ništa previše neugodno.

Aerodrom na koji smo sletjeli je bio nešto sasvim drugačije od Rijeke. Navodno je Stansted nešto manji aerodrom, ali za moje pojmove ja jako velik. Nisam uopće sigurna ni kako smo znali kamo trebamo ići. Nekako pratiš ljude i završiš na pravom mjestu. Morali smo ići kroz imigraciju budući da nismo iz zemalja članica EU. Pitali su nas mnoštvo pitanja o tome zašto smo tamo, kakvi su nam planovi, kod koga odsjedamo, kad idemo natrag i tome slično. Dosta brzo je i to prošlo pa smo autobusom za koji smo karte kupili ranije preko neta (easyBus u našem slučaju iako ima i drugih) otišli do Londona. Vožnja je trajala nekih sat vremena. Prvo što smo vidjeli od Londona bila je Baker Street u kojoj se nalazi muzej Sherlocka Holmesa.

Kupili smo Oyster Card tj. karticu koja služi za plaćanje prijevoza po Londonu. S njom je najjeftinije putovati okolo po gradu busom i metroom pa ju preporučam svima koji idu u London. Kartica, na koju se uplati neki iznos, se samo prisloni na ulazu u bus ili na ulazu i izlazu iz metroa. Metro je nešto skuplji, ali meni se ni ne sviđa previše jer onda tijekom vožnje ne vidim ništa od grada tako da smo se pretežno vozili busom i to onim crvenima na kat. Iako smo mi i jako puno hodali. Vožnja busom je funtu i 35 penija, a postoji dnevni limit od 4 funte i 20 penija za buseve tako da više od toga u danu ne možete platiti (to su cijene s Oysterom, inače je više). Praktički iste cijene kao ZET u Zagrebu, ali puno ljepše.

Naša prva vožnja je doduše bila metroom, ali to nam je bila i jedina vožnja njim. Otišli smo od Baker Street do Hammersmitha koji nas je tijekom narednih dana sasvim osvojio. Unajmili smo stančić (naravno ne u tom trenutku nego ranije putem interneta) na nekih 2-3 minute od autobusne stanice i metro stanice, a sam Hammersmith je pun trgovina, pubova i svega potrebnog. Cijene su dosta jefitnije nego u centru. Blizu je ogromni shopping centar Westfield, veliki Tesco u kojem je moguće kupiti sve i svašta, Poundland gdje sve stvari koštaju po funtu, King's Mall i još mnoštvo toga.

Bila su 4 sata poslijepodne kad smo upoznali našu domaćicu koja je nekih 15 minuta nakon što nam je predala ključeve otišla za Francusku u bijegu od Londona tijekom OI. Sve je bilo kako smo se dogovorili ili čak bolje. Ona nam je dala posteljinu, ručnike, stvari za tuširanje itd. a čak smo dobili i kavu, čaj, bocu vina... Praktički ništa nismo morali nositi sa sobom što nam je bilo super jer smo putovali svaki samo s jednim ruksakom da uštedimo na avionu.

To poslijepodne smo šetali i istraživali naselje. Večerali smo hamburger s divovskim krumpirićima. Bilo je fino. Odlučili smo ranije leći u krevet da se odmorimo. Imali smo namjeru pogledati neki film (imali smo TV u sobi i kabelsku i nekoliko DVD-ova, a i nekoliko knjiga, samo nam je vremena nedostajalo), ali smo od umora brzo zaspali.

Nastavak u idućem postu. Bilo bi previše sve trpati u jedan pa sam odlučila podijeliti po danima.