DVA SVIJETA

12.12.2022.

Zapravo imamo 10 osjetila. Služe nam da dodiruju dva svijeta - tjelesni i duhovni svijet. Kao svjesna bića s pet čula komuniciramo s vanjskim svijetom: dodir, okus, vid, sluh i miris. Međutim, prepoznajemo da posjedujemo i srce ili duh duhovne duše. Pavao je ovo u Rim 7,22 nazvao „unutarnjim čovjekom“, a taj dio nas također ima pet čula:
1. oči srca, koje vide snove i vizije;
2. uši srca, koje čuju izgovorene Božje riječi (kao i riječi sotone, anđela i demona);
3. unutarnji um, koji je u stanju promišljati i meditirati duboko u sebi (npr. Lk 2,19: „Marija je promišljala o tim stvarima u svome srcu“);
4. unutarnja volja, gdje možemo donositi odluke ili se obvezati, kao što je to Pavao učinio kada je „naumio u duhu poći u Jeruzalem“ (Dj 19,21);
5. emocije srca, gdje smo u stanju osjetiti i doživjeti osjećaje Svemogućega Boga kako struje kroz nas, npr. ljubav, radost i mir

Božje emocije u nama rastu kao plod Duha. Duh Sveti združen je s našim duhom (1 Kor 6,17) te sa sposobnošću svoga duha možemo osjećati Božje emocije. Bog je naš duh oblikovao tako da može osjećati i njegovati emocije Njegova Duha koji živi u nama. U ovome gledištu, umjesto da imamo pet osjetila koja mogu dotaknuti jedan svijet, mi imamo deset osjetila koja dodiruju dva svijeta.
Očito je da nam to omogućava potpuniji i bogatiji život nego samo racionalno življenje. Prepoznajemo da i Bog i sotona mogu komunicirati s nama na objema razinama, kroz vanjski svijet i kroz unutarnji duhovni svijet. Biblija, npr. kaže: „Đavo već bijaše ubacio u srce Judi Iskariotu, sinu Šimunovu, da ga izda“ (Iv 13,2).
Kroz Bibliju možemo naučiti da nas Bog voli. Ali ljubav je unutarnji doživljaj srca i ne mogu potpuno iskusiti Božju ljubav dokle me On ne dotakne i iscijeli srce te razbije moju tvrdoću. Kada me ispuni do prelijevanja i oči mi ispuni suzama radosnicama, tada kroz intuitivno, duhovno iskustvo ja u potpunosti doživljavam ljubav o kojoj sam čitao.

(Prepričao sam ulomak iz knjige „Kako čuti Božji glas: 4 ključa”. Mark i Patti Virkler)

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.