| < | svibanj, 2025 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | |||
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |
Prosinac 2025 (1)
Studeni 2025 (6)
Listopad 2025 (5)
Rujan 2025 (5)
Kolovoz 2025 (1)
Srpanj 2025 (1)
Lipanj 2025 (2)
Svibanj 2025 (8)
Travanj 2025 (5)
Ožujak 2025 (2)
Veljača 2025 (1)
Siječanj 2025 (3)
Prosinac 2024 (3)
Studeni 2024 (1)
Listopad 2024 (4)
Rujan 2024 (5)
Kolovoz 2024 (2)
Srpanj 2024 (2)
Lipanj 2024 (2)
Svibanj 2024 (5)
Travanj 2024 (8)
Ožujak 2024 (4)
Veljača 2024 (3)
Siječanj 2024 (4)
Prosinac 2023 (5)
Studeni 2023 (1)
Listopad 2023 (1)
Rujan 2023 (4)
Kolovoz 2023 (6)
Srpanj 2023 (1)
Lipanj 2023 (3)
Svibanj 2023 (5)
Travanj 2023 (5)
Ožujak 2023 (4)
Veljača 2023 (3)
Siječanj 2023 (4)
Prosinac 2022 (1)
Studeni 2022 (2)
Listopad 2022 (6)
Rujan 2022 (6)
Srpanj 2022 (2)
Lipanj 2022 (3)
Svibanj 2022 (3)
Travanj 2022 (4)
Ožujak 2022 (1)
Veljača 2022 (1)
Siječanj 2022 (2)
Prosinac 2021 (3)
Trenutno posjetitelja
Sveukupno posjetitelja
Opis bloga
Kratka priča, poezija
Upozorenje
Tekstovi i slikovni materijal (ukoliko drugačije nije navedeno!) hucovo su vlasništvo i kao takvi zasićeni su copyrightom
Čitatelji o blogu
Kak ti pišeš, jebote te led! Ne prostačim, ali sad moram još. Kak ti pišeš, do u tri pičke uske, do u pet žena oko sedam sati do deset dana. Dosadno je. Jest.
- Livia Less Nata
Tvoji su postovi dobri, i više od toga, no ova tvoja desna rubrika Čitatelji o blogu pobija i poništava baš sve što pišeš. Kad bi to bio neki dekonstrukcijski performans, to bi bilo okej, no nekako mislim da nije; siguran sam, nažalost, da nije.
- Mariano Aureliano
Literalno nisam dorasla dostojnom opisu tvoje poezije i proze. Poput djeteta koje drugi put vidi čokoladu ( a okus prvog puta mu je ostao u najboljem sjećanju) gutala sam do sitnih sati slova koja si prosuo ovim prostorom. Izazivaš emocije. Smijala sam se, čudila a i osjetila trnce strasti i uzbuđenja. Nema ravnodušnosti. Oduševljena sam i nježno ću printati. Mnoge korice na policama knjižnica ostale su zavidne i crveneći se zaklopile se po stranicama. Majstorski. Nadam se ukoričenju u tvrde. Ovaj stil to zaslužuje.(jeka 17.06.2018. 08:46)
- jeka
Podsjetio si me na Miloša, jednako kao i njega, tebe ne treba pokušati razumjeti, treba te samo čitati. Svako tvoje djelo je malo čudo pisanja, uvijek me uznemiri, natjera da zadrhtim, da se čudim, da mi zastaje dah
Stvarno volim tvoje pisanje
- Lisbeth
Nakon ovoga bi sjeo đojnt. Jemepas ako ne bi.
Fuf.
- Alžbeta Bathory
di si huc, kralju asocijalnih blogera. nije ti neki masterpis, ali i dalje kulja taj opojni vonj undergrounda!
- blogdogg
Izvanserijski pjesnik, prozaik, slikar, pamfletistički cinik, erudit, što još da dodam da bih opisao tvoj blistavi blog u zapećku blogosvemira?!
- svenadamevin
sjajno. razigrano, s onu stranu iščekivanja. čišćenje od dosadnih unutrašnjih nametnika. prozračno i bistro. pridobio si mi jutro. živio!
- predvorje tišine
u jeboteee! jes da je bolesno, ali je napisano odlično! Odlično!
- lisbeth
Mozak ti je ko ventilator :)
- samotvoja
Kad narastem i ja ću jednom naučiti ovako pisati, i crtati, i slat ću svoje radove na natječaje...i svašta...
I otići ću jednom i na to more...
- v
samo ti roštaj! :)
- danijela1
čuvaj pomno te trenutke, ti dragocjeni čovječe.
- modestiblejz
zastrašujuća slika!
- jelenaslak
huc, rodi mi dijete
- bolesna u mozak
idealan za perverzni režanj mog kaotičnog mozga - danijela1
Zajebantski i nadrealno jezivo. Ti si stvarno dobar. Kako da te ja ne znam?
- swenadamevin
vidiš, Sven, ima jedan koji po zajebima podšivenim bešćutnom, neljudskom zlobom šije ne samo mene, nego i tebe ;)
- pero u šaci
...dok ti napišeš novu bljuc-huc priču i sve lijepo posereš, adimasto
- danijela1
jednom sam na nekom blogu o samopomoći pročitala tvoj komentar: "Dajmo im da drkaju!"
- Danica Cvorovic
Ovo je trunku... disturbed
- Igness
jeftini pamfleti uvijek govore o autoru. nikada o temi o kojoj pišu.
- bocacciozg
odličan tekst, koji funkcionira na više razina, čestitke! još bolje ilustracije-prigodne,kičaste i divno razotkrivaju suštinu 'mrtve, da ubijenija ne može bit' prirode.
- Wall
...ne gine ti novinarska karijera... imaš smisao za razvijanje radnje i fenomenalan izričaj...
...ali...?? ...tko kaže da ti nisi već novinar... pozdrav i osmijeh ti ostavljam... :)
- Palomina
Huc, u čemu je problem?
- Nemanja
čim sam pročitala prve dvije rečenice svidjelo mi se. ali kada sam došla do kraja jedini komentar koji ti mogu ostaviti je: jebeno. prejebeno.
- beatrice
huc, podsjećaš me na polumrtvog žohara koji još miče nožicama
- gardo
e jbga, čitam i mislim, ti to o meni, a ono samo krleža xD
- NF
kad ćeš napisat priču o benzinskim postajama i o noći?
- marchelina
Stepenicama tvog razmišljanja obični plebejac se nije u stanju penjati!
- Danica Cvorovic
doooobro...čak i lijepo. mekano. neobično za huca.
- Marchelina
wow. kao iskrcavanje na normandiju.
- Marchelina
Kontakt:
27.05.2025., utorak
Brana na Atlantiku (iz Čitanja)
23.05.2025., petak
Ja, guru
|
Ne možeš biti izliječen u bolesnom društvu, u lošem okruženju, u bolesnoj sredini. To je isto kao da čir na želudcu liječiš Gastalom, kolesterol rješavaš Rosverom, giht Colchrynom, devijaciju septuma Nasonexom, hipertenztiju Andolom, anksioznost Normabelima, depresiju Prozacom, palpitacije Aritmonom i uvjeravaš se da su znanost i farmacija maje-više sigurni, a rizik od nuspojava prihvatljiv. Da je mRNA cjepivo neškodljivo, da te neće iznevjeriti kao supruga koja je prije godinu dana pobjegla s mladim tetoviranim trenerom fitnessa. No, unatoč ljekovima sve si slabiji, toneš. Osjećaš mučninu, gubiš tek. Nisi u stanju obići običan krug oko kvarta a da te ne uhvati slabost i vrtoglavica. Kada te nepoznata bolest konačno prikuje za krevet kao Krista za križ, odjednom — razgovaraš s Bogom, vrlo intimno, nakon što si ga godinama ignorirao. Moljakaš ga kao zadnji bijednik bez dostojanstva da bude milostiv, da zaliječi rane, rak. A gore, u stanu iznad, prelijeva se voda preko ruba kade, razlijeva se sobama, natapa parket, zidove i kaplje ti po madracu. „Još mi je samo to trebalo“, kukaš. A gore, u stanu iznad, u zidu skriven raspada se Uran 235. Onaj što ga je ostavio ondje ukokan je prije godinu dana u londonskom Cityju i sada nitko ne zna gdje se nalazi taj fisibilan vrlo poželjan izotop. Ne možeš biti izliječen u bolesnom društvu, u lošem okruženju, u bolesnoj sredini. Ali Zakon je jasan, kaže — neznanje nije izgovor… Potraži spilju Sedam spavača! -- Špilja Sedam spavača odnosi se na poznatu legendu koju je moguće naći u kršćanskoj, islamskoj i židovskoj tradiciji. Priča seže u rano kršćanstvo i govori o sedmorici mladića (ili u nekim verzijama više ili manje njih) koji su pobjegli iz grada kako bi izbjegli vjerski progon. Sakrili su se u špilju, gdje su — prema predaji — zaspali čudesnim snom koji je trajao stotinama godina (najčešće se spominje brojka od 300 godina). Kada su se probudili, progon više nije postojao, a svijet je bio posve drukčiji. |
22.05.2025., četvrtak
SEKS & SMRAD
|
Na zadnjem katu, u svom impresivnom penthouseu s terasom na obroncima Sljemena, ona promatra grad kako se pred njenim očima pretvara u Bombaj– hoću reći, Mombaj – zapravo: fuziju Mombaja i Katmandua. Zg-Mombajdu. Zatim se spušta u naslonjač, svečano, kao carica svijeta koji više ne pokušava impresionirati. Izgledom vuče na današnju Tildu Swinton – hladna, elegantna, nedohvatljiva. Pruža noge na niski pomoćni stolić. Prsti joj se lagano šire od olakšanja. Bose noge tiho, ali bez pardona, zaudaraju po salonkama koje nije skinula cijeli dan – miris karijere, novog auta i Chanel No. 5 u raspadu. U ruci vape – dug i tanak poput muštikle Marlene Dietrich. Gotovo zlobna, ohola bijela forma superiornosti. Udahne duboko. Otpuhne dim visoko, kao da tjera duhove bivših što još lebde po njenom feedu. Gutljaj martinija. Maslina pluta, usamljena – otok u koktelu života. U glavi jučerašnji glas AbeAbe Juriša, izvršnog direktora s kojim je dijelila dvostruki espresso, hotelske krevete i prezir prema ponedjeljcima. ------------- „Prestar sam za ovo. Dajem otkaz i odlazim…“ ------------- rekao je umornim glasom. ------------- „…u planine Gruzije, Azerbajdžana. Možda Kine. ------------- Vijetnama. ------------- Tamo su žene koje još znaju biti žene.“ Ona ne trepne. Samo uroni dublje u jastuke. Oči joj se zmijski suze. ------------- „Ah, vi... ------------- jadni prizori muške nostalgije. ------------- Mamini dečkići u potrazi za pokornošću, ------------- za ženom koja će vam pumpati ego i peglati košulje. ------------- Široko vam bilo. ------------- Uživajte u tišini jezika koji ne zna reći 'ne', ------------- i kuhinji koju ste zamijenili za ljubav. ------------- Mi ovdje, na terasi, ------------- bez vas – ------------- nismo ništa izgubile.“ Otpuhne još jedan dim – gust, bijel, odlučan. Pogleda maslinu u čaši. Više koristi od nje nego od većine dateova u zadnjih pet godina. Zatim se osmjehne. Ne zbog sreće. Nego zbog osjećaja ultimativne slobode. O lijepa, o draga, o slatka slobodo! |
19.05.2025., ponedjeljak
IZ KRONIKE NOVOG DOBA
|
Sjedimo, Klerisa i ja, pred crkvom i potežemo iz termosice. Imamo neko dostojanstvo, neki stil – nećemo valjda pred kvartovskim dućanom, zar ne? Tema je – Love and Marriage kao i Ženska psiha: prljavština, seks, zavist, ranjivost.* Taman smo usred dubinske analize kad nam prilazi jedan tamnoputi s mobitelom. Prilazi i gura pred nos displej na kojem blješti pitanje: KAD POČINJE MISA (bez upitnika). Nedjelja je i mi nemamo pojma. Dugo smo hodali gradom (paripatetičarski atavizam!) prije no što smo odlučili predahnuti na nepoznatom terenu. "Mislim, mise su obično u sedam", velim mu ja, a Klerisa kaže: "Vejt a minit", pa potraži radno vrijeme Župe Svih Svetih na netu. "Da, u sedam." "Tenkju," odvrati on, te u želji da otkloni svaku sumnju u nečasne, to jest terorističke namjere doda: "Aj em from Eđipt!" Pa pokaže desnu podlakticu na kojoj je s unutrašnje strane istetovirana Majka Božja, onako blaga, na oblaku, s milostivim pogledom prema dolje. Oko nje, tek kao naznaka nevidljive aure – istočkane zvjezdice. Crtež nije loš, (kažem to s profesionalne strane). "Aaaaa, ok", velimo mi i kimamo glavama. "Hev a najs dej", optravimo ga. On se udalji. "Zapad je gotov", velim rezignirano Klerisi i potegnem iz termosice, te dodam: "Kada bih se ponovno ženio, otišao bih po ženu u daleke planinske krajeve Gruzije, Armenije, Kine pa čak i Vijetnama – ne šalim se. Ovdje, na Zapadu, za muškarca više nema žene, a ni obične pičke." Počinje oponiranje... s primjesama pogubljenosti trećeg vala feminizma. -- * knjiga Laure Kipins "Žensko nezadovoljstvo muškarcima perspektivna je industrijska grana, a žudnja da se posjeduje muškarac nužno ne podrazumijeva da mu se vjeruje ili da ga se osobito voli." |
17.05.2025., subota
I BI DOBRO
|
Josip Mlađi bje stolar. Ali ne onaj što zvižduče ili pjeva dok pili. Njegove daske bijahu ravne, spojnice gotovo nevidljive. Ne voljaše on ukrase. Tek funkciju. „Ornament je zločin“, govoriše prije svih. Jednog dana pristupše mu ljudi od vlasti s riječima: „Traži se konstrukcija za javno izvršenje. Ona koja će kazniti tijelo i urezati sliku u pamćenje.“ A Josip ne upita: „Čemu, zar nije dovoljno patnje“, jer znadne on da svaka stvar pod kapom nebeskom imade svoje mjesto. Kao i kamen u ruci grješnika. Samo reče: „Vidjet ću što mogu učiniti .“ I pođe on u on pustinju, i načine savršen krug i sjede sred njega. I gledaše on sunce na zapadu kako se spušta, i gledaše on zvijezde što se vrte u tisuću boja. I Orion, strijelca nebeskog, dugo promatraše. I od tamo kao da mu međuzvijezdanim šaptom nadođe ideja. U zoru iscrta dvije crte: Okomitu i vodoravnu. Dužu i kraću. „Ovo će stajati. A oni na njemu“, reče. Gradeći napravu nije razmišljao o bolnoj i dugotrajnoj agoniji budnih sanjara što će dotrajati na tom presjeku suprotnosti. Bio je usmjeren na zadatak, nosivost, stabilnost. Ponovljivost! … Udalji se i promotri konstrukciju. Zadovoljno kimnu. „Elegantno rješenje.“ Kad su prvi put razapeli čovjeka, bio je ondje. Stajao je s rukama na leđima. Pratio pogledom, oštro kao soko. „Nema klizanja. Nema ljuljanja. Podizanje brzo i stabilno.“ Osmjehnuo se, ne od sreće, već od znanja da je stvar dobro načinjena. Uvečer na pergament zapisa: „Križ, model I, Asirija. Dobar dizajn. Bit će traženo." 2500 GODINA KASNIJE Recenzija: Križ, model Josip Mlađi (I/ASIR) Autor: Peđa Pukić, dizajnerski kritičar Predmet: Konstrukcija za ljudsku egzekuciju, drvena. Prototip razvijen u Perziji, 5. stoljeće p.n.e. Na prvi pogled, Križ model I/ASIR osvaja svojom asketskom jednostavnošću – dvodimenzionalna forma, čiste linije, organski materijal. Autor Josip Mlađi pokazuje zavidnu sposobnost redukcije kompleksne funkcije na esencijalne elemente. Konstrukcija se sastoji od vertikalnog stupa (pilaster) i horizontalne grede (patibulum), sastavljenih pod kutom od 90°, čime se postiže vizualni balans i maksimalna vidljivost u javnom prostoru – presudno za njegovu primarnu funkciju: javnu poruku moći. Materijal: drvo – simbolično efemerno, ali u praksi dovoljno izdržljivo za višekratnu upotrebu. Površina grubo obrađena – čime se postiže autentičnost, sukladna tadašnjim anti-hedonističkim tendencijama u penalnom dizajnu. Funkcionalnost? Neosporna. Testiran s različitim tipovima tijela. Statičnost: izvrsna. Erozija: minimalna. Emotivni učinak: visok. Minimalan input, maksimalna trauma. No, gdje ovaj proizvod zaista briljira je u semiotičkoj sferi – križ nadilazi svoju brutalnu funkciju i postaje ikonografski metonim za patnju, iskupljenje, ali i nadu. Upravo ta dvoznačnost dizajn čini trajnim – možda i besmrtnim. Zaključak: Križ Josipa Mlađeg nije samo konstrukcija. To je dizajnerski akt krajnjeg cinizma – oblik koji ubija, ali i spašava, oblik koji će jednog dana visjeti na lančićima, stajati na vrhovima crkvi, tetovažnim katalozima i logotipima. Ocjena: 9.7/10 (gubitak bodova zbog manjka ergonomije i transportne zahtjevnosti) ODGOVOR NA RECENZIJU Poštovani gospodine Pukiću, Zahvaljujemo Vam na recenziji konstrukcijskog rješenja Križ, model Josip Mlađi (I/ASIR). Vaš tekst u kojim ste promišljeno sagledali izvedbene i oblikovne karakteristike navedenog modela, ocijenjen je u našim krugovima kao vrlo poticajan doprinos evaluaciji funkcionalnog minimalizma u području represivnih i egzekucijskih znanosti tj. egzekucijskih naprava s visokim simboličkim potencijalom. Uzimajući u obzir i Vašu sugestiju, kao i odjek u javnosti (konkretno komentar: „IKEA, a ne INRI“), Uprava je odlučila pokrenuti razvoj novog proizvoda pod nazivom: KRIŽ SKLOPIVI™ – model II/ASIR-FP. Projekt je već u fazi tehničkog prototipa te očekujemo prve terenske testove do kraja kvartala. U fokusu su: • poboljšana mobilnost • brzo sklapanje i rasklapanje • unaprijeđena logistika distribucije • te, naravno, zadržavanje formalne čistoće i simboličke jasnoće izvornog dizajna Bit ćemo slobodni dostaviti Vam rani primjerak na recenziju, ukoliko to smatrate prikladnim. Srdačan pozdrav, Uprava / Menadžment Jedinice za Egzekutivni Dizajn ------------------------------------------------------------------ Asirija – od 5. st. p.n.e. s vama |
14.05.2025., srijeda
Ljetno poslijepodne
|
Lijeno sam koračao prema Centru kada iznenada… BUM! TRAS! KRAŠ! KRŠ! - LOM! Plastika i metal dotakli su se u kratkoj, nasilnoj ljubavi. Vidio sam kako se kako SUV zabio u zadnji lijevi kotač starog Forda, nakon čega se ovaj, kao u usporenom filmu, počeo izvrtati na bok. Nakon malo vožnje na dva kotača, auto se konačno prevalio na bok i strugao po vrućem asfaltu. Deset metara gluposti i fizike! Potrčao sam bez razmišljanja. Istovremeno je do automobila dotrčala neka žena i neki tip. Ostatak dobrih građana na tramvajskoj stanici revolveraški se mašio mobitela i snimao... Četrdesetgodišnji vozač SUV-a izišao je iz vozila i počeo proučavati štetu na štosdenferu. Osjetio sam miris goriva. Miris kratkog spoja. Negdje pod haubom čulo se cvrčanje iskrica. Valjalo je požuriti. Uzverao sam se na auto. I drugi tip isto. Prozor je bio širom otvoren. Unutra smo ugledali vozača. Bio je to postariji čovjek i bio je pri svijesti. Kobeljao se u pokušaju da se uspravi. Nekako smo ga dosegli, primili za ruke i izvukli. Istovremeno, žena je objašnjavala situaciju na 112. Odnijeli smo uzdrmanog starca što dalje od vozila i spustili ga na pločnik. Uronio je glavu u dlanove. Ništa nije rekao. Skrivio je nesreću. Vozač SUV-a sjeo je natrag u auto i mirno čekao dolazak policije. Njegovom limenom ljubimcu nije bilo ništa, možda tek sitna ogrebotina koju će pokriti velikodušni Kasko. I to je bilo to. Nije bilo razloga da se zadržavam. Nastavio sam prema Centru. Vesna me je čekala ispod sata. Nisam joj rekao otkud šmir na majici. A ona nije pitala. Vjerujem je to bio ekstra flavor u mojoj pojavi. Razgovarali smo o književnosti, umjetnosti općenito, o Beckettu, Bernhardu, i Proustu sve dok se dan nije ispuhao… A zatim smo se kao srednjoškolci ljubili u mračnom zakutku gradskog parka. Ljubav je potrajala dva mjeseca. Otada nisam baš mnogo mislio na Vesnu. Zaboravio sam i na saobraćajku. No, evo danas, neki zvuk, neko osvjetljenje miris ili što, oživio je taj komadić prošlosti. Pa reko', 'ajde da ga ispričam. |
07.05.2025., srijeda
JEDNAK U SMRTI
|
Za Mariana Aureliana Strpali su nas u limene krntije i vozali amo-tamo, kao da ni sami ne znaju kuda idu. A onda, napokon, stižemo. 'Šnel, šnel, šnel'. Izlazimo van, sjedamo na stolce. Pojavi se taj čovjek sitan, mršav, kao da će ga vjetar odnijeti i započe svoju priču. U početku svi slušamo, no vrlo brzo krene vrpoljenje. Kaže on: „Odvedoše nas u u crkvu, da nas pokrste al’ umjesto hostije – nož pod grlo. Prvo su pitali nekog čovjeka: Gdje su šumnjaci? Kaže – ne zna, a vođa mu ispred svih nas zabi nož u vrat i potegne prema dolje. Raspori mu cijela prsa.„ Borna iskopa Scramble iz džepa, stiša zvuk i krene rokati sve što mu se nađe na putu. Letjelica piči kroz piksel-svemir kao Nemeza na koki. Rakete frcaju, bombe padaju, iza njega ostaje samo pustoš i spaljene olupine. Lik je totalno u zoni. Ide mu brutalno. A čovjek govori: „Klali su nas kao stoku. Nitko se nije pobunio. Nitko se nije dao u bijeg. Kada su poklali skoro tri četvrtine, stadoše da predahnu. Iz šale dograbiše nekog starca. 'Hoćeš li nam dati svoju ženu, sestru i kćerku?' – pitali su ga. ‘Hoću, samo me pustite’, zacvili jadnik. Jedan uze svijeću sa oltara, pa mu, uz cerek, poče paliti brkove. ‘Dosta gluposti“, dreknu vođa. ‘Što se čeka, kolji – kolji…’ Opet ubijaše, noževima, maljevima, sjekirama, krampovima, lopatama. Štedili su metke. A mi stajasmo kao obneviđeni. Kada nas osta nekolicina počeše iznositi lješeve na kamion. Tu vidjeh priliku pa u trenutku kada su svi bili izvan crkve legoh međ’ poklane i pravih se mrtav. „ Gnjili izvadi pljosku, kao da vadi spas. Očeva, stara, ofucana, al još puni – i još pali. On i Truli – pod stolcem gutnu gutljaj. Gurnu je prema meni, kao znak: "Ajde, sad si na redu." Šeri-brendi. Ni ne volim to govno slatko k'o dolčevita, al' kad imaš reputaciju – piješ. Nema rasprave. Pravila su pravila. Ili jesi, ili te nema. „Netko se pomaknu – posljednji trzaji umirućega tijela. No krvnici se dobrano uznemiriše. ‘Bit će zlo ako tko preživi’, reče vođa te zapovjedi neka idu od lješa do lješa i zabadaju bajunetu u srce. Pomiren sa sudbinom, čekao sam smrtni udarac. Al opet, čudom, krvnik me zaobiđe.“ Pogledao sam Mariju – ona je zijevala. Ivan je dremuckao. Damir je džepnim nožićem čistio nokte. Željko je izvadio strip i čitao nove zgode TNT družine. „Iznjeli su me i bacili na kamion. ‘Vadi gornji red, pretrpani smo’, reče netko. Pograbiše me za ruke i noge i ubaciše u drugi kamion. Udarih glavom o neki željezni predmet, i danas mi se pozna trag. Iz nečijeg prerezanog grkljana poteče krv na moja usta. Nisam se smio pomaći da se ne odam. Krvnici sjedoše kraj mojih nogu i kraj moje glave. Zaguših se skoro od krvavog sliva. Tako natovareni stigosmo do jame. ‘Vozi bliže grabi’, čuo se glas. Pobacaše lješeve u jamu. Ondje stajaše još mnogo ljudi što čekahu smrt.“ Fakat sam se trudio slušati ga. I fakat me živciralo što ga nitko ne doživljava. Ali ako ćemo iskreno — ni ja nisam baš uspio do kraja uroniti u njegovu priču. Stavio sam ruku Andrei na dupe. Oči su joj sijevnule. Što to radiš? očitao sam s njezinih usana. Volim te, odvratio sam bez glasa i nacerio se. Kretenu, maknula mi je ruku sa svog dupeta. "Došao još jedan kamion, pun ljudi. I na njih krenuše noževima, lopatama, maljevima... Učiteljicu neku silovaše. Ubiše. 'Idi, idi dolje... vidi... da l' taj prsten... da l' to išta vrijedi.' Krvnik siđe u jamu. Zape mu pogled na moju majicu — dobra, iako krvava. Pođe da je skine. Ja zadržavam dah, skamenjen, ni trepnut ne smijem. Za kraj prošaraše rafalima po jami. Jedan metak me ogrebe po nozi. Nastupi mrtvačka tišina. Mrak se spusti. Čujem ih — u šumarku govore. Ispuzah. U kukuruzište se uvukoh. I od tamo — što dalje, što dublje. U stričevoj šupi nađoh zaklon. Šest mjeseci živio sam ondje. U sjeni. Bez koraka. Bez glasa. Hranu su mi tiho donosili stričevi prijatelji." "Oborio sam rekord", rekao je Borna i pokazao mi score. „Preživio jesam, ali stare se rane i danas ponekad otvore." završi čovjek. Rečenica zapara uho. Kakve su to rane koje se neprestano otvaraju i nikad ne zacijele? Pokušao sam vizualirati. Poetski izrazi i ja – totalno nespojivo. U ostalom, to i nije bila njegova rečenica. Neki smjerni poluobrazovani partijac zasigurno mu je sugerirao da njome završi kazivanje, kasnije sam shvatio. Nismo zapljeskali. Činilo se neprimjerenim. Samo smo počeli ustajati. Žamor je rastao. Raspoloženje se popravljalo. A čovjek je i dalje je nepomično stajao za drvenom govornicom, glupim smeđim sandukom koji je podsjećao na na lijes. Stajao je ondje kao duh iz prošlih vremena, posve nepripadajuć' vremenu i trenutku, djevojkama u ljetnim haljinama, igra rock cela Jugoslavija i što sad ljubav ima s tim kad te više ne vo– lim. |
05.05.2025., ponedjeljak
ZIMSKA JUTRA
|
Zimska jutra dolaze mi kao obrnuti blagoslov. Sa zidova sprana masnoća. Hladno sivilo razlijeva se po pločicama. Penjem se na brdo, lomim krhke grane, grabljam suho i već pomalo sagnjilo lišće. Budim se dvaput u istom danu, s obilježjima viteza templara. Noću me budi umorno srce. Ništa ne želi. Samo štekeće i brekće u leru. Ne poziva na pobunu. Ne traži ljubav. U presahloj česmi pronalazim tvoje prešućene i brižno skrivene tajne. Pa ipak sunce nije briga. Biti izdan najnormalnija je stvar. I životinje odlaze onome tko ih bolje hrani. Lišen snage, predugo sam trajao upujajuć' svijetlost zvijezda. Nitko ne dolazi. Nitko ne podsjeća kakva sam skrama bio. Vrijeme je da (se) pribijem prababin križ (se) na zid. Jer jednom kada se vratim iz života, čekat će me ovdje Legija stranaca i usputne žene kulturnog atašea. Sve u svemu, ostala si bez municije u svojim jajnicima, dušo. I što sada? Ex Templar s labuđim pimpekom, A3, 20-i neke iz ciklusa kubistička pornografija i Hrvatska na krvadrat |