Gledati svoja posla

30.05.2008.



U prethodnom sam postu malo napala modernu psihologiju.... ali da ne ispadne kako se baš s ničim ne slažem, za novu temu sam odabrala tekst Dr.Richarda Carlsona koji mi se jako sviđa.

„Dovoljno je teško pokušati ostvariti smiren život u suočenju s vlastitim sklonostima, pitanjima, životnim problemima, navikama te proturječnostima i složenostima života. Ali kad se osjećate prisiljeni rješavati tuđe probleme, vaš cilj – kako postati smireniji – postaje gotovo neostvariv.
Koliko se često uhvatite da govorite stvari kao što su: „Ja to ne bih učinila na njezinu mjestu“, ili „Ne mogu povjerovati da je to učinio“, ili „Što ju je spopalo?“ Koliko se često rasrdite ili zabrinete zbog stvari nad kojima ne samo što nemate nikakva utjecaja i u čemu ne možete konkretno pomoći, nego se vas uopće i ne tiče?
To nije recept da izbjegnete pomagati ljudima, nego da znate kad treba pružiti pomoć, a kad se ne petljati. Bio sam od onih koji bi priskakali u pomoć i pokušavali riješiti problem a da ih nitko ništa nije ni pitao. Ne samo što se moj trud često pokazao jalovim, nego ga gotovo nikad nitko nije cijenio, a kadšto bi mi drugi i zamjerili. Nakon što sam se oporavio od svoje potrebe da se prekomjerno uplićem, život mi je postao puno jednostavniji. A budući da više ne guram nos tamo gdje mu nije mjesto, imam puno više vremena da budem od pomoći kad me netko zamoli ili kad je moja pomoć nužna.
Gledati svoja posla znači puno više od pukog izbjegavanja iskušenja da se pokušaju riješiti tuđi problemi. To znači i da se ne prisluškuju tuđi razgovori, ne šire glasine, ne ogovaraju ljudi iza leđa, i ne analiziraju ili pokušavaju otkriti tuđi motivi. Jedan od najvažnijih razloga zbog kojih se mnogi od nas usredotočuju na tuđe nedostatke ili probleme jest izbjeći pogled na sebe.
Kad se uhvatite da gurate nos tamo gdje munije mjesto, čestitajte si na tome što ste imali dovoljno skromnosti i mudrosti da se svladate. Vrlo brzo oslobodit ćete tone dodatne energije kako biste pozornost usmjerili tamo gdje
je zaista potrebna.“

Blogeri, znate li gdje je granica vaših djelovanja kad su drugi ljudi u pitanju? I koliko vam smeta kad drugi prelaze tu granicu i ulaze u vaš intimni prostor i vrijeme?

Ne volim ljudima postavljati pitanja kad to nije nužno, ali isto tako ne volim kada drugi meni postavljaju pitanja na koja ne znam da li bi ih prešutjela ili bih oštro odreagirala.
Ako mi netko postavi takvo pitanje.... ne radi se o tome da imam neku tajnu ili da se nešto ne smije znati.... nego me uhvati lagana ljutnja što je netko toliko drzak pa gura nos tamo gdje mu nije mjesto. Sve što sam spremna dijeliti s drugima ja ispričam i bez pitanja... kada je tome vrijeme, a ako nešto ne želim dijeliti s drugima tada su pitanja suvišna.
Isto se tako odnosim prema drugima. Nikada ne pitam ono za što smatram da nije moj problem i da spada u područje u kojemu ja nemam što tražiti... bez obzira da li me škaklja znatiželja.
Odavno sam naučila poštovati tuđu privatnost.... a onda... eto, „drsko“ očekujem da se poštuje i moja.
Svjesna sam da ljudi često takva pitanja ne postavljaju sa zlim namjerama.... Naprosto ne znaju drugačije komunicirati.... trude se biti ljubazni. No meni se nakostriješe sve dlake na tijelu od takvih „ljubaznosti“.
Mislim da treba imati poštovanja prema vlastitom nosu. Nos raste raste od laganja, ali i ako ne pazimo gdje ga sve guramo.

Komentari (36) - Isprintaj - #

Preglasno SADA

21.05.2008.



Moderna psihologija nam prilično agresivno savjetuje - živjeti SADA!
Često jedni drugima upravo to savjetujemo. Najčešće takvim savjetima iskačemo kad pokušavamo smiriti one koji nas na temelju nekih starih priča vuku na dno močvare.
No taj poziv na život u SADAŠNJEM TRENUTKU je postao nekako previše nametljiv, previše glasan Imam jedan opaki feler u naravi.... a to je da mi se širom otvaraju oči kada me bombardiraju kroz knjige, časopise i druge medije s istom idejom... koja na prvi pogled izgleda idilično, logično i dobronamjerno.
Svima je nama jasno da ako propustimo proživjeti svoje SADA u korist JUČER ili SUTRA.... propustili smo ga.... pretvoreno je u prošlost.
No... naše jučer je dio našeg života. U našem jučer spavaju naši korijeni, naš identitet, naše životno iskustvo. U prošlosti spavaju prevažne životne lekcije koje nam mogu i moraju biti od koristi u svakom sadašnjem i budućem trenutku. Zar je tako loše potrošiti malo od sadašnjeg trenutka za planiranje budućnosti.... za nadu koju nam budućnost pruža? Mislim da nije.
Kome je to važno pretvoriti nas u sivu masu kojoj je nebitno jučer i sutra... pretvoriti nas u pojedince kojima uspomene i prošlost nisu važni, a o budućnosti ćemo razmišljati kada se pretvori u sada? Podsjeća me to na vjersku manipulaciju... i vrijeme kada je poželjno biti vjernik, kao i ono u kojem to nije preporučljivo.
Sada je moderno pozivati da živimo SADA! Ionako previše trčimo, premalo razmišljamo.... i nekome je potrebna naša pažnja... jer nam sada moraju prodati razne proizvode, sada trebaju naše glasove, sada nam trebaju prodati muda pod bubrege. To im je puno lakše ako ne planiramo budućnost i ako izbrišemo prošlost.
Ne rade li roboti bez jučer i sutra? Važna im je samo naredba koju trenutno primaju i zadatak koji moraju izvršiti. Oni ne uče iz vlastitog iskustva.... isprogramirao ih je netko drugi... oni nemaju svojih emocija.... Emocije nisu moderne... samo kompliciraju ovaj moderan život.
Nije li ta parola samo proizvod globalizacije?
Do sada me život naučio da je umjerenost najbolje rješenje baš u svemu. Tako je i sa vremenom. Nije pametno živjeti previše u prošlosti, nije pametno preseliti se u budućnost, a zanemariti sadašnjost. No SADA je prilično siromašno bez svoga JUČER i SUTRA.
Nije li posvetiti previše pažnje sadašnjem trenutku previše sebično?
Imamo pravo na sve svoje vrijeme.
Nije li kreatorima takvih savjeta prije petnaestak i više godina odgovaralo da živimo u prošlosti? Nisu li upravo iz prošlosti izvlačili razloge za mržnju i sve zlo koje nas je zadesilo?
Dok je narod u prošlosti crpio inspiraciju za prolijevanje krvi... tada su neke face itekako živjele u svom SADA trenutku.... pa su zbog njihovog izbora mnoga radna mjesta, mnoge životne prilike postali otužno JUČER i san za SUTRA.
Trenutno im trebamo u ovom trenutku.... ako se okrenemo u skorije jučer.... tamo bi mogli pronaći inspiraciju za pitanja koja nisu poželjna... a ako želimo planirati svoju budućnost tada ih to obvezuje. Oni nas trebaju očišćene od JUČER i SUTRA. I zato mislim da je strašno važno širom otvoriti oči i „dobronamjerne“ savjete primati s rezervom.
Ovisnici probleme od jučer rješavaju tako da sadašnji trenutak okupaju drogom, alkoholom, kockom, potrošačkim ludilom ili tko zna na koje sve načine. Da im je važno sutra ne bi birali takav bijeg. Za one koji nisu skloni alkoholu i drogama smišljene su ovakve romantične parole. U praksi „život u sadašnjem trenutku“ zvuči: „Tko je jamio jamio je!“ Upravo je ta parola poziv da se zaboravi jučer.... živi sada.... jer budućnost nije važna.
Mi smo samo čuvari našeg vremena. Samo smo dio čarobnog niza... čuvari pouka koje su nam ostavili preci, a na nama je silna odgovornost kakve ćemo pouke ostaviti onima koji će živjeti SUTRA.
Naš život je poput rijeke... poput duge ceste Srebrne.... Darovano nam je JUČER, SADA I SUTRA.... a pored te čarolije darovana nam je i sloboda izbora kako ćemo živjeti svoje vrijeme.... kao što nam je darovana i sloboda izbora da se odreknemo svog JUČER i SUTRA jer tako hoće netko nama nevidljiv.
Blogeri.... osjećate li i vi nekog ili nešto nevidljivo? Nešto ili nekoga tko nam želi oduzeti ono što nam sami nisu darovali?

Enes Kišević
KORIJEN S KRILIMA

Dugo sam letio u prazno.
Treba na zemlju stati.
Uspravno iz nje rasti.
Uspravno umirati.

Ptice su šumi krila,
a šuma pticama korijen.
List ne leti od sebe,
on biva olujom gonjen.

Pod zemljom i u zraku
u isti mah drvece živi.
Drvo je most što diše
izmedju mrtvih i živih.

I kada ogole grane,
cvrkut ih zazeleni.
Ja ništa rekao nisam:
to jasen šumi u meni.

Komentari (51) - Isprintaj - #

Kako se zove anđeo?

11.05.2008.



Mislim da nema čovjeka na svijetu koji se nikada i baš nikada nije osjetio voljenim i koji sam nije volio.
Ljubav je nešto veliko, snažno i lijepo... nešto što izvire u nama samima. Strašno je važno pružati ljubav ljudima oko sebe, ali svima nam je možda još i važnije osjetiti se voljenima.
Ljubav kroz život prepoznajemo u raznim oblicima.... od roditeljske (kao djeca, ali i kao roditelji), ljubavi prema partneru i njegove prema nama, prijateljske... ali i one šire ljubavi koju osjećamo prema životu, svakom novom jutru i ljudima oko sebe.
Danas sam malo razmišljala o svim svojim ljubavima... o svim voljenjima i zaključila sam da sam bogata do neba. Cijelog života volim i cijelog života se osjećam voljeno. To mi je strašno važno... to je moj smisao.
U životu se dese mnoge ljubavi za koje nismo sigurnu da li su nam se desile kao nagrada sudbine... ili su možda ipak kazna. Uz ljubav su često vezane bol i žrtva.
Od svih ljubavi koje sam danas prebrojavala po svojoj glavi postoji jedna posebna....
Mislim da je ta ljubav najposebnija, najnesebičnija... to je ljubav koja mi cijelog života pruža toplinu, snagu i sklonište od životnih oluja... To je ljubav moje majke.
To je jedna od onih ljubavi za koju nikada i baš nikada ne pitam sudbinu radi li se o nagradi ili kazni. Ona je sasvim sigurno dar Neba... dar Sudbine.
Kada mi je sudbina prerano uzela vrlo važan oslonac u životu... ostavila mi je drugi.... u nesebičnoj ljubavi moje majke koja mi je posvetila svoj život.
Nema osobe koja me bolje poznaje, nema osobe koja me je više od nje tješila, bodrila i bila podrška u svim životnim trenucima...
Hvala ti majko.... i volim te svakog dana.... ali danas tebi i svim dobrim majkama želim sve najbolje za vaš dan – MAJČIN DAN.

Anđeo jednog djeteta

Bilo jednom jedno dijete koje se pripremalo doći na svijet.
Jednog dana ono upita Boga:
- "Gospodine, rekli su mi da ćeš me sutra poslati na Svijet, ali ja sam tako sitan i nemoćan, kako ću živjeti tamo?"
Bog odgovori:
- "Od svih anđela izabrao sam jednog za tebe. On će te čekati i štititi. Svaki dan će ti pjevati i smiješiti se. Tako ćeš ti osjetiti njegovu ljubav i biti ćeš sretan."
- "Dobro, kako ću ih razumjeti kad mi nešto kažu,kada ne znam njihov jezik?" - zapita dijete.
- "Anđeo će ti govoriti najljepše i najslađe riječi koje ćeš moći čuti na svijetu i pažljivo i sa ljubavlju naučit ćete pričati."
- "Čuo sam da na Zemlji ima dosta loših ljudi, tko će me štiti?" - zabrinuto nastavi dijete.
Bog se nasmiješi i kaže:
- "Tvoj će te anđeo uvijek štiti, pa bilo to i po cijenu njegovog vlastitog života."
Dijete pogleda Boga i molećivim glasom kaže:
- "Ali ja sam veoma tužan što Te više neću moći vidjeti."
- "Tvoj će ti anđeo uvijek pričati o meni i naučit će te putevima koji vode do mene."
Tada u raju nastade tišina i glasovi sa Zemlje dopriješe do njega. Dijete shvati da treba ići pa postavi posljednje pitanje:
- "Gospodine, ako sad moram ići, molim Te, reci mi kako se zove moj anđeo"

Bog odgovori s velikim osmjehom:
- "Nije važno kako se zove, ti ćeš ga zvati MAMA”


p.s. Veliki pozdrav majci blogerici – našoj Žubor vodi koja svojom ljubavlju grije svoje dijete u Irskoj.....
Želim joj lijep boravak, ali i da što više ljubavi od svog djeteta primi.... jer trebat će joj za dane razdvojenosti.

Komentari (44) - Isprintaj - #

Ruke

07.05.2008.



Kad nam netko postavi pitanje što prvo primjećujemo na ljudima odgovorit ćemo oči i lice.
Oči su ogledalo duše, a na licima ljudi možemo čitati njihova raspoloženja.
Postoji jedan detalj koji mi je jako važan.... Možda u trenutku druženja s ljudima nisam ni svjesna koliko mi je važan... ali kad razmišljam o svima onima koji su otišli ili koje već dugo nisam vidjela, uz njihova lica u sjećanju nosim i njihove ruke.
Danas me puca neko čudno raspoloženje.... i ne znam zašto mi se glavom vrte ruke.
Danas su u mojim mislima tako žive bile očeve i djedove ruke... pa ruke moje profesorice iz Hrvatskog.... i niz drugih ruku. Možda se osjećam pomalo tužno pa su me te drage ruke pomazile u mislima, potapšale po ramenu, pogladile po kosi.... ili su tek te tople ruke lagano dodirunule moje ruke.
Često ćemo na forumima pročitati mišljenje forumaša koji kažu da vole njegovane ruke. Naravno da je sve njegovano ljepše od onog što nije njegovano.... ali ja danas o rukama nisam razmišljala na taj način. Sjetila sam se i ruku bake Dore koja mi je dolazila na posao... i papire bi mi pružala kvrgavim rukama koje su bile prepune žuljeva. Njene ruke po mjerilima modnih časopisa sasvim sigurno ne bi dospjele na listu najljepših ruku... ali ja sam uvijek gledala ruke te starice i imala je potrebe poljubiti u ruku. Koliko su samo te ruke radile, koliko su te ruke stvarale i neku djecu nahranile. Kad vidim ruke ljudi koji puno rade osjećam poštovanje prema tim rukama.
U rukama spavaju naše slike. Rukama se stvara, ali se rukama i razara. Babica rukama pomaže djetetu da dođe na svijet, ali rukama se može i uzeti život.
Poznajemo nevine ruke djece, poznajemo ruke koje nam donose radost.... ali poznajemo i ruke lopova, pa i lažljive ruke. Ruku pružamo drugim ljudima da rukovanjem potvrdimo svoju riječ. Ruku stavljamo na srce kada smo posebno uzbuđeni, ruke prinosimo na mjesta gdje nas nešto boli. Rukama se molimo, rukama se borimo, hranimo, brišemo suze....
Kod gospođa koje su bile na zatezanju lica kako bi prikrile svoje godine ruke su izdajice...
Rukama sviramo, vozimo, slikamo.... ali i lupkamo po tipkovnici da drugim ljudima prenesemo svoje misli.
Nema večeras pouke u mojoj temi.... nema mudrosti i nadmudrivanja... to su samo dvije ruke koje rastaču moje misli po tipkovnici i vama blogeri prenose pozdrav....

Ruke (D.Rundek)

Pa pusti da ti sviram
duša gine od tišne
I ne boj se buke
to što svira to su ruke

Jutros
si zaboravio sve
što te držalo skupa
Ovaj dan što na prozor lupa
nije tvoj

Oko tebe šute stvari
tvoj krevet i stol te nijemo
gledaju
Sa zidova vise trice
tek da te grubo
sjećaju
U sjenama tih vremenama tih vremena
slutiš prevaru
izdaju u u u u

Pa pusti da ti sviram
duša gine od tišne
I ne boj se buke
to što svira to su ruke

Komentari (21) - Isprintaj - #

Neke stare... požutjele slike...

02.05.2008.



Danas sam sa sinom i majkom putovala odnijeti cvijeće na grobove naših najmilijih koji su otišli.
Vozio nas je moj sin.... koji je ponosni vlasnik vozačke dozvole već nekoliko dana.
Bio je to priličan psihički napor.... ali nije bilo loše... živi smo se vratili, a on je počeo nizati kilometre u svom vozačkom iskustvu.
Ta moja putovanja na vječna počivališta su moji mali rituali do kojih jako držim i uvijek u meni bude čitav spektar emocija.... i puno, puno uspomena.
Na mjestu gdje mi je pokopan otac postoje dvije nadgrobne ploče. Jednu smo izradili nakon njegove smrti, a ona nosi spomen na oca i njegove roditelje, a pored te ploče je veliki kameni križ sa slikom mog strica koji je poginuo kao partizan... na sam dan oslobođenja našeg kraja.
Na velikom kamenom križu piše da je pao za slobodu u 23. godini života, a u malom okviriću je slika lijepog mladića sa titovkom na glavi.
I gledam danas opet taj grob..... i ponosna sam na djeda i baku što su i u ovom tužnom spomenu na otišlog sina imali snage pomiriti križ i petokraku. To mi je cijelog života nešto normalno.... tek uz ove današnje priče oko toga kome treba, a kome ne ići na grobove postajem svjesna veličine i čistoće njihovih stavova... u vrijeme kada je to valjda bilo još škakljivije....
No.... nisam htjela pisati o svojim partizanima.
Vozeći se krajem gdje sam odrasla i gdje sam završila osnovnu školu sjetila sam se djetinjstva i mojih školskih dana. Sjetila sam se svoje učinionice, profesora, mojih prijatelja.... tako duboko sam ušla „unutra“da sam osjetila miris mog razreda.
Moja škola je nosila ime Ive Lole Ribara. Svake smo godine na školskim priredbama čitali referate o Loli.... Pred kraj osnovne škole je čak došlo do laganog zasićenja od svih tih tema.... ali danas mi se u sjećanje vratilo puno toga.... i osjetila sam potrebu ispričati svom sinu o tom mladom partizanu. Pišem ovu temu..... da više nikada... na tako dugi period ne potisnem sve one drhtaje koje sam osjećala kada sam čitala Lolino pismo djevojci ili slučajući pjesmu Korni grupe Ivo Lola.
Napisat ću ono čega se sjećam.... a našeg blogera CBK molim da nam napiše nešto na tu temu.... jer koliko se sjećam potiho se šuškalo o nekakavim izdajama.
Dr.Ivo Ribar bio je jedan od Titovih najbližih suradnika. Predsjedavao je zasjedanju AVNOJ-a u Jajcu 1943.g. U ratu je izgubio suprugu (ubili je Nijemci u Srijemu) i dva sina... Ivu Lolu i Juricu Ribar.
Ivo Lola Ribar rođen je i proveo nekoliko godina svojeg života u Đakovu, o čemu svjedoći i spomen-ploča u Đakovu, u ulici Ante Starčevića. Završio je pravo u Beogradu. Za vrijeme studija pristupio je komunističkoj omladini te 1937. vodi omaldinsku komisiju CK KPJ, a od 1940. je sekretar CK SKOJ-a. Kao član CK KPJ i Vrhovnog štaba sudjelovao je u organiziranju partizanskog pokreta. Bio je blizak suradnik Josipa Broza, a u listopadu 1943. određen je za šefa prve partizanske vojne misije u stožeru savezničkog zapovjedništva za Sredozemlje.
Ivo Lola Ribar poginuo je 27.11.1943. na partizanskom aerodromu kod Glamoča u 27. godini života.
Par minuta prije polijetanja aviona sa kojim je trebao otputovati kod savezničkog komadanta za Srednji Istok... mislim da se zvao M. Wilson, doletio je njemački avion i bacio par bombi.
Od gelera bombe poginuo je Lola, 2 engleska oficira i još dva partizana.
Lola je volio djevojku Slobodu iz Beograda. Napisao joj je pismo... u slučaju da se ne vrati živ iz rata....



Najdraža jedina moja!


Pišući ovo pismo ja se pouzdano nadam - optimista sam, kao i uvijek! - da te ono nikad neće stići već da cemo se nas dvoje vidjeti i uvijek ostati zajedno. Jer ovo pismo je zato i pisano.

U ovom trenutku, kada polazimo u posljednju, odlučnu etapu boja od kojeg zavisi, pored ostalog i naša licna budućnost i sreća, - želim da ti kažem nekoliko prostih i jednostavnih stvari.

U mom životu postoje samo dvije stvari: moja služba našem svetom cilju i moja ljubav prema tebi, najmilija moja. Našu sreću i život koji smo htjeli nismo , kao ni milioni drugih, mogli ostvariti izolirano, već samo preko naše borbe i naše pobjede. I zato su te dvije stvari u suštini , u meni samom, jedno.

Znaj dušo, da si ti jedina koju sam volio i koju volim. Sanjao sam i sanjam o našoj zajedničkoj sreći - onakvoj kakvu smo željeli, o sreći dostojnoj slobodnih ljudi. To je jedina prava sreća, jedina koju treba željeti.

Ako primiš ovo pismo - ako dakle ja ne doživim taj veliki trenutak, nemoj puno tugovati, najdraža! U svijetu u kome budeš tad zivjela, naći ćes , uvijek živ, najbolji dio mene samog i svu moju ljubav prema tebi.

Za tebe sam siguran da će tvoj put biti prav i onakav kakav mora biti. Na njemu, na putu života naći ćes sreću.

Puno, puno te volim, jedina moja! I želim da nikad ne dobiješ ovo pismo, već da zajedno s' tobom dočekam veliki trenutak pobjede. Želim te svojom ljubavi učiniti onako sretnom kao što to zaslužuješ.

Uvijek tvoj.


Na žalost Sloboda nije primila ovo pismo. U trenucima kada ga je pisao nije ni slutio da su ona i cijela njena obitelj odvedeni u beogradski logor Banjica i tamo ubijeni.

Korni grupa uglazbila je ovo pismo.... Pjesmu je na svoj poseban način otpjevao Zlatko Pejaković. Blogeri.... sjećate li se pjesme?

Korni Grupa - Ivo Lola


Najdraza moja, jedina moja,
Ne stiglo te ovo pismo.
Verujem u zivot,videcu te opet
Nadam se,nadaj se.

Samo borba za slobodu
Samo ljubav prema tebi
U zivotu mome jos postoje
Nek u pobedi se u jedno spoje

Ivo Lola,Ivo Lola
Ivo Lola nije sam
S nama Ivo Lola nije sam...

Ako primis pismo na praznik slobode
Ne daj smrti da nadjaca.
Ziveces u svetu sanjanom za dvoje
Ne tuguj,vec raduj se...

Zivot neka put tvoj bude
Sve moje nek u tebi zivi
Nadji osvetu i srecu nadji
Moja jedina,u sebi me nadji

S nama Ivo Lola nije sam...


I to je sve čega se ja mogu sjetiti.
I stojim tako pred spomenikom... i slikom mog strica.... koji je još mlađi poginuo.... i potiho... u sebi pitam: „Jesi li ti stigao napisati pismo? Jesi li imao dragu koja te čekala?“

Uvijek kad napišem temu u ovom tonu jave se nezadovoljni i pitaju me da li moram pričati o tim „jugo“ temama kada iza sebe imamo Domovinski rat koji je ispisao mnoge strašne priče kojih smo se dužni sjećati. Odmah napominjem da ovom temom ne želim povrijediti ničije osjećaje, umanjiti bilo koje i bilo čije žrtve. Ovo su tek moje uspomene iz djetinjstva.... i ja ih želim zabilježiti....
Molim sve one koji znaju još nešto o Loli da napišu kroz komentare....

Komentari (39) - Isprintaj - #

Cvijet kao simbol...

01.05.2008.



Ovaj cvijet je bio prepoznatljiv simbol socijalističke ikonografije. Nakon pada režima taj cvijet je prilično zapostavljen i zaboravljeno je da je on postoji puno duže od naših društvenih podjela i da je kroz povijest imao različita značenja.
U staroj Grčkoj ovaj je cvijet bio simbol naklonjenosti bogova, a doslovan prijevod s Grčkog bi bio „BOŽANSKI CVIJET“!
. Zbog česte jezične zamjene ovog cvijeta s mirodjijom koju nazivamo klinčićem, karanfilu su se kroz povijest često pripisivali simboli vezani uz oblik i svojstva ovog začina.
Klinčić oblikom podsjeća na čavao, crveni je karanfil u kršćanstvu postao simbolom raspeća a samim tim i simbol žrtvovanja, milosti i ljubavi, a bijeli klinček simbolom Marijine čistoće i ljubavi. Kako je slovio kao učinkovit afrodizijak, klinčić je na Istoku smatran simbolom ljubavi, a dolaskom u Evropu postaje simbolom zaručnika i ljubavne naklonosti. Posebno se ovo odnosi na ružičaste karanfile. Klinčić je u Evropi zbog svoje visoke cijene bio dostupan samo plemstvu, pa ga srećemo i kao simbol bogatstva i oholosti.
Kad je 1. svibnja 1890. došlo vrijeme za proslavu, u Njemačkoj je još bio na snazi tzv. Zakon protiv socijalizma, koji je zabranjivao okupljanja svake vrste. Da bi izbjegli ovu zabranu, sindikalci su se okupljali povodom zajedničkog izlaska u lokale s vrtovima. Nisu smjeli nositi zastave, niti bilo kakve druge političke simbole, tako su se dogovorili da zadjenu crveni karanfil za rever i nose ga kao znak raspoznavanja istomišljenika.

Karanfil je postao simbolom zajedništva, koji nose milijuni ljudi širom svijeta povodom 1. svibnja.

Blogeri sretan Vam Praznik rada!

Danas je i 13. obljetnica akcije Bljesak.... pa neka ovaj crveni karanfil bude u spomen na sve one koji su stradali u toj akciji.

Klinček stoji pod oblokom

Klinček stoji pod oblokom,
klinček stoji pod oblokom.
Na njega gledi mila rožica
z črnim jokom.

Nikoga ni nutri čuti,
nikoga ni nutri čuti,
stani grlice, mila rožice,
oblok otpri.

Rada bi ti otpirala,
rada bi ti otpirala
samo da se ne oca, matere,
ja bojala.

Kaj su tebi otec, mati,
kaj su tebi otec, mati,
evo sam ti aj, mila rožica,
ljubav prava.

Narodna


Komentari (14) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< svibanj, 2008 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

"Ima jedan svijet gdje živjet bi htjela, ima jedan svijet gdje riječi su djela."

Komentari On/Off

Linkovi

Blog.hr
Blog servis


Annaboni
Brod u boci
Popularni bloger b-612
Čudesni svijet ljubimaca
Dem
dolphinA
dordora2
Geomir
Gustirna
Ivan Grubišić
Kinky
Lobotomizator
Luki
MA
Mikoslav
MJ
Mladen
Mosor
Neverin
Pegaz

put Gradine
semper contra
Smisao života
Suncokretica
Sunčana Žena
Vidoteka
Zelena



SLOBODA

Vaša djeca nisu vaša djeca
Ona su sinovi i kćeri čežnje života za samim sobom.
Ona dolaze kroz vas, ali ne i od vas.
I premda su s vama ne pripadaju vama.

Možete im dati svoju ljubav, ali ne i svoje misli.
Jer ona imaju vlastite misli.
Možete udomiti njihova tijela, ali ne i njihove duše.
Jer njihove duše borave u kući od sutra
Koju vi ne možete posjetiti čak ni u vašim snovima.

Možete nastojati da budete kao oni,
Ali ne tražite od njih da budu poput vas.
Jer život ne ide unazad i ne ostaje na jučer.

Vi ste lukovi s kojih su vaša djeca odapeta kao žive strijele.
Strijelac vidi metu na putu beskonačnosti i savija vas
Svojom snagom da bi njegove strijele poletjele brzo i daleko.
Neka vasa savinutost u strijelčevim rukama bude za sreću;
Kako On voli strijelu koja leti, isto tako voli i luk koji miruje.

Kahlil Gibran

Arhiva

Svibanj 2022 (1)
Ožujak 2022 (1)
Veljača 2021 (1)
Travanj 2019 (1)
Srpanj 2018 (1)
Ožujak 2018 (1)
Ožujak 2017 (1)
Listopad 2016 (1)
Rujan 2015 (1)
Kolovoz 2015 (1)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Veljača 2015 (1)
Siječanj 2015 (2)
Listopad 2014 (1)
Kolovoz 2014 (1)
Srpanj 2014 (2)
Lipanj 2014 (6)
Svibanj 2014 (3)
Travanj 2014 (5)
Ožujak 2014 (4)
Veljača 2014 (5)
Siječanj 2014 (5)
Prosinac 2013 (8)
Studeni 2013 (7)
Listopad 2013 (6)
Rujan 2013 (7)
Kolovoz 2013 (5)
Srpanj 2013 (3)
Lipanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (5)
Travanj 2013 (5)
Ožujak 2013 (4)
Veljača 2013 (2)
Siječanj 2013 (2)
Prosinac 2012 (3)
Studeni 2012 (2)
Listopad 2012 (2)
Rujan 2012 (2)
Kolovoz 2012 (3)
Srpanj 2012 (4)
Lipanj 2012 (3)
Svibanj 2012 (3)
Travanj 2012 (7)
Ožujak 2012 (4)
Veljača 2012 (1)
Siječanj 2012 (2)