Misno slavlje u povodu 90. rođendana fra Bonaventure Dude

14.01.2014.

U crkvi Svetog Franje na Kaptolu u Zagrebu proslavljen je 90. rođendan fra Bonaventure Dude, svećenika, franjevca, bibličara, profesora, glazbenika i nadasve omiljenog propovjednika.

U punoj crkvi, uz više redovničkih poglavara i veliki broj svećenika, pjevanu misu predvodio je sam slavljenik, a uz njega su bili provincijalni ministar Hrvatske franjevačke provincije sv. Ćirila i Metoda fra Željko Železnjak, i gvardijan kaptolskoga samostana fra Zdravko Lazić.

U homiliji, pošavši od biblijskih tekstova, fra Željko Železnjak govorio je o zahvaljivanju te je na kraju zahvalio Bogu što je hrvatskom narodu, Crkvi i franjevačkoj provinciji podario tako svestranog brata koji je svojom radošću znao poticati i druge, a svojim savjetima pomagao i ohrabrivao. Osobito je istaknuo njegov rad u promicanju odluka Drugog vatikanskog sabora, u pokretanju lista Glas s Koncila, kao i u počecima Teološkog društva Kršćanska sadašnjost. Na osobit je način istaknuo njegovu ulogu u nastanku Zagrebačke Biblije čiji je, zajedno s Jurom Kaštelanom, glavni urednik. Na kraju je zahvalio i za njegovu pastoralnu djelatnost, posebno za ustrajno dugogodišnje propovijedanje na nedjeljnim misama.

Na kraju misnog slavlja fra Bonaventura Duda zahvalio je svima i zaključio recitirajući pjesmu fra Bonaventure Ćuka "Hoću li ja u raj", za koju je rekao da je vodilja njegova života.

Hoću li u raj?

Hoću li, Gospode, i ja u raj?
Želim, al' sve se bojim.
Jer tamo će biti slava i sjaj,
A ja na niskom stojim!

Već ako imaš gdjekoji kutić,
I to je mnogo za me.
Stisnut ću tamo se, suhi k'o prutić,
Usko je moje rame.

Nikomu ne ću praviti sjene
Bez buke bi to bilo.
Gospode, ne zaboravi mene,
Ako to ti je milo.

Ako Ti nije milo prisuće
Takova odrpanca,
Pusti, da bar na vratima kuće
Čekam kog Tvog znanca.

Da ga zamolim, da se za me moli.
Ako se ni to ne da,
Ja ću svejedno čekati doli,
Već i poradi reda!

Pa kad uđu, kojim je dato,
I mjesta biti ne će:
Nebo je malo, al' ništa zato…
Srce je Tvoje veće…

Fra Bonaventura Ćuk

Izvor: Laudato/IKA

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.