Od cjelodnevnog stajanja, znoja i rada do osmijeha na licima bogoslova

08.06.2011.

Marko Čolak, bogoslov i student druge godine Katoličkog bogoslovnog fakulteta jedan je bogoslova čiji će zid krasiti milenijska fotografija s Papom koja je snimljena nakon nedjeljne Večernje molitve u zagrebačkoj katedrali. Kako je Marko doživio pripreme za ovaj susret, sam susret te što ga se posebno dojmilo, otkrio je za naš portal Papa.hr.

Bogoslovi su u zajedništvu dočekali Svetog Oca

PAPA.HR: Kako su tekle pripreme za asistenciju Svetom Ocu na misnim slavljima?

MARKO: Kada sam čuo da Sveti Otac dolazi u Hrvatsku, bio sam jako sretan i bio sam sve uzbuđeniji kako se njegov dolazak približavao. Vrhunac je moje sreće bio kada nam je kardinal Josip Bozanić na Veliki četvrtak rekao da imamo čast asistirati Svetome Ocu. U glavi mi je prošlo toliko lijepih misli i nisam ni mogao zamisliti kako će taj susret utjecati na mene. Iskreno, kako se susret bližio bilo je tu i sve više obveza i možda sam koji put i prigovorio: „Pa zar sve moramo mi?“ Radilo se puno, imali smo probe, trebalo je pripremiti sve potrebno za bdijenje i za misu. Kiša nas je malo ometala, ali zajedničkim snagama uspjeli smo dovesti sve u red. U tom radu doživio sam i svoje prvo iskustvo – zajedništva u radu sa svojom braćom bogoslovima. Tu sam vidio kako složnost mladih ljudi može biti lijep primjer i uz cijelodnevno stajanje, znoj i rad uvijek se izmami osmijeh na lice, koja šala i gromoglasni smijeh.


Susret s Papinim osobnim ceremonijarima

PAPA.HR: Kako su tekle pripreme uoči samog bdijenja s mladima?

MARKO: Prije nego što je Sveti Otac došao na Trg, došli su njegovi osobni ceremonijari mons. Guido Marini, mons. Konrad Krajewski i vlč. Vincenzo Peroni te nas uputili u sve detalje oko bdijenja s Papom. Dali su nam sve naputke kako pristupiti Svetom Ocu. Bili su jako ljubazni i strpljivi. Iako smo ponekad imali i problema u komunikaciji, sve smo kasnije shvatili i odradili kako treba. Bili su jako iznenađeni našom požrtvovnošću i posluhom, a kasnije su nam čestitali na jako dobroj koncentraciji i služenju Svetom Ocu. Jako me se dojmila njihova jednostavnost i strpljenje, ali sam im i zahvalan na riječima ohrabrenja koje nam je uputio mons. Marini uoči početka misnog slavlja na Hipodromu.


„Dragi mladi Hrvati, grlim vas sve kao djecu“

PAPA.HR: Kako si ti doživio ovaj susret sa Svetim Ocem?

MARKO: Moram priznati da sam ponosan što sam bio u službi Svetome Ocu i da su mi ova dva dana jako brzo prošla. Kako su se dojmovi malo slegli, tek sada shvaćam kolika je to čast, ali i koliko je Sveti Otac pozitivno djelovao na mene. Jedna od njegovih poruka koje je izgovorio na bdijenju s mladima posebno me dirnula u srce. Papa je rekao: „Dragi mladi Hrvati, grlim vas sve kao djecu! Nosim vas u srcu i ostavljam vam svoj blagoslov. Radujte se u Gospodinu uvijek! Njegova radost, radost istinske ljubavi, neka bude vaša snaga!“ Kakve jednostavne riječi, ali opet imaju takvu težinu jer je Papa to rekao iz dubine svoga srca. Znam da je bio jako radostan kada je vidio sve one mlade kako pjevaju i kako su unatoč kišnom vremenu strpljivo iščekivali Papu.


Trg je bio jedna vjerska bomba ljubavi

PAPA.HR: Koji je tebi bio najemotivniji trenutak na bdijenju s mladima?

MARKO: Dolazak Svetog Oca meni bio je najemotivniji trenutak na bdijenju s mladima. Kada sam se okrenuo prema mladima, kada sam vidio radost na licima, orila se pjesma tolikih ljudi, a svi imaju isti cilj – biti zajedno u Kristu. Naši mladi pokazali su da im je Isus važan u njihovim životima. To su pokazali onom prekrasnom tišinom. Klečao sam pred Presvetim oltarskim sakramentom i čuo sam samo žuborenje Manduševca. Prekrasno, nešto neponovljivo na glavnom trgu. Tu su mladi pokazali što je snaga vjere. Svi zajedno u tišini, u srcima plamen ljubavi i Isusova prisutnost. Ta kombinacija učinila je Trg jednom vjerskom bombom ljubavi koja je eksplodirala sljedeći dan na Hipodromu s onolikim brojem vjernika.


„Dragi Papa, od srca hvala“

PAPA.HR: Koje riječi zahvale bi uputio Svetom Ocu da možeš?

MARKO: Zahvalan sam papi Benediktu XVI. što je pohodio našu zemlju, podario nam je zajedništvo te smo zajedno s Njim slavili euharistiju. Posebno sam zahvalan Papi što se fotografirao s cijelom asistencijom, ali i sa svim bogoslovima naše domovine. Hvala i na krunici koju smo svi dobili kao znak zahvalnosti i kao jedan poticaj da se molimo Blaženoj Djevici Mariji jer smo njezina djeca. Dragi Papa, od srca hvala!

Autor: P.M.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.