Papina kateheza na općoj audijenciji
02.06.2011.Vatikan, (IKA) - Papa Benedikt XVI. današnju opću audijenciju usredotočio je na Mojsija i njegov odnos s Bogom te istaknuo kako ne smijemo svesti Boga na naše sheme, već se moramo uzdati u njega kao i Mojsije. S Križa Bog nam nije dao novi zakon na kamenim pločama, već sebe samoga.
Papa je pozvao hodočasnike da danas razmišljaju upravo o Mojsiju kao čovjeku molitve i posredniku između Boga i Izraela. On je prenio narodu Božje riječi i zapovijedi, koje mu je Bog predao na Sinaju, vodeći narod k slobodi u obećanu zemlju i učeći ga živjeti u poslušnosti i povjerenju prema Bogu. Na Sinaju je vidio Boga i s njime razgovarao licem u lice kao što čovjek razgovara s prijateljem, rekao je papa Ratzinger i primijetio kako je narod, dok je Mojsije na gori razgovarao s Bogom, u podnožju brda kršio zakon praveći zlatno tele, jer nije bio sposoban podnijeti iščekivanje. Umoran od putovanja s nevidljivim Bogom, narod je tražio opipljivu nazočnost Gospodina te u zlatnom teletu nalazi boga koji je dostupan čovjeku. To je, prema Papinim riječima, trajna napast u vjerskom hodu čovjeka, koji nastoji izbjeći Božje otajstvo, praveći sebi boga, kojega može shvatiti. Bog je naredio Mojsiju da se vrati u tabor, priopćivši mu što se tamo zbiva. Bog otkriva Mojsiju što namjerava učiniti s narodom, gotovo kao da ne želi postupati bez njegove privole. U biti sve se to zbiva kako bi Mojsije intervenirao i tražio da se Bog ne rasrdi na svoj narod. Bog uvijek traži spasenje čovjeka. Mojsijeva je molba usredotočena na vjernost i milost Gospodina te podsjeća Boga na povijest otkupljenja, koje je on sam započeo i obećao ocima. Djelo mora biti dovršeno, jer bi ga se inače moglo shvatiti kao znak Božje nesposobnosti da dovrši naum spasenja. Tako Mojsije biva tumač dvostrukog nemira: sudbine naroda i štovanja koje čovjek mora iskazivati Bogu. Ljubav braće i ljubav Božja ulaze tako jedna u drugu, da ih je nemoguće odvojiti, objasnio je vjernicima papa Ratzinger i istaknuo kako Mojsije ne traži isprike niti nabraja zasluge, već se poziva na Božju dobrotu te odustaje od Božjeg prijedloga da od njega učini novi narod. Mojsije je spreman preuzeti na sebe grijehe svog naroda kao i posljedice istoga te se, nakon što je uništio zlatno tele, vraća na brdo Sinaj i od Boga traži da oprosti narodu grijehe. U Mojsiju, koji stoji na vrhu gore licem u lice s Bogom i zagovara za svoj narod te prinosi samoga sebe – "izbriši me" – crkveni su oci vidjeli pralik Krista, koji na visokom vrhu križa doista stoji pred Bogom, ne samo kao prijatelj, već kao Sin. I ne samo da se prinosi – "izbriši me" – već se svojim probodenim bokom daje izbrisati, postaje, kao što kaže sam apostol Pavao, grijeh, uzima na sebe naše grijehe da nas privede k luci spasa; njegov je zagovor ne samo solidarnost, već poistovjećivanje s nama: sve nas nosi u svojem tijelu, rekao je Papa.
Sveti Otac pozvao je vjernike da razmišljaju o toj stvarnosti. Krist pred Božjim licem moli za me, trpe zbog mene i poistovjećuje se sa mnom, preuzimajući ljudsko tijelo i dušu. Poziva nas da uđemo u taj njegov identitet, postajući jedno tijelo i jedan duh s Njime, jer s vrha križa on nije donio nove zakone, već kao novo savezništvo sebe samoga, svoje tijelo i svoju krv.
komentiraj (0) * ispiši * #