„Privukla me Hrvatska jer je katolička zemlja!“

01.06.2011.

Apostolski pohod pape Benedikta XVI. u Hrvatsku dovodi i brojne novinarske ekipe iz svijeta. Prošloga je tjedna objavljen podatak o 1 200 akreditiranih novinara i 25 televizijskih kuća. No, neki od njih već borave u Hrvatskoj snimajući razne priloge i emisije, osobito na ulicama grada Zagreba. Među kolegama, koji upravo stvaraju svoje emisije u našem glavnom gradu, je i ekipa Poljske nacionalne televizije iz Varšave. Kolega novinar Jakub Kubica za HKR i papa.hr je rado govorio o motivima dolaska u Hrvatsku, ali i o svojem studiju kroatistike u Krakovu te je s nama podijelio dojmove koje su na njega ostavili Hrvati. Radi u uredništvu katoličkih emisija Poljske televizije TVP1.

Na izvrsno govorenom hrvatskom jeziku, kolega Kubica kaže da ga je posao doveo u Hrvatsku na tri dana, od 29. svibnja do 1. lipnja. „Kada Papa odlazi u pohod nekoj zemlji, moj snimatelj Krzysztof Djurovski i ja odlazimo u tu zemlju na nekoliko dana kako bismo našim gledateljima pokazali kontekst Papina dolaska, a ne samo taj dvodnevni boravka. Dolazak Svetog Oca može se uglavnom pratiti putem televizijskog prijenosa, no nas zanima i pozadina cijele priče o pohodima. Zanima nas: tko Papu dočekuje, koji su to ljudi, njihovi problemi i slično“, kaže kolega Kubica koji je već dva puta boravio u Hrvatskoj. Jednom na odmoru u Dalmaciji, a drugi puta u Zagrebu u sklopu kulturnoga projekta za studente.

No prije ikakvog kontakta s našom zemljom, Jakub je studirao kroatistiku u Krakovu na Jagelonskom sveučilištu. Na pitanje zašto, odgovara: „Kada sam odlučio studirati hrvatski jezik u Krakovu, o vašoj zemlji nisam ništa znao. Jedino sam znao gdje se nalazi i koji joj je glavni grad. Odabrao sam ovaj studijski smjer jer je Hrvatska uglavnom katolička zemlja i ima zanimljivu povijest vrlo sličnu našoj, poljskoj povijesti.“ Jakub Kubica je uočio i neke razlike: „Od nas Poljaka se razlikujete po odnosu prema životu. Čini mi se da je ovdje život ležerniji, ljudi nisu toliko nervozni kao kod nas, barem sam takav dojam stekao u Dalmaciji. Kao da ljudi ondje imaju puno vremena i što se ne stigne danas, učiniti će se sutra. U Poljskoj je tako u manjim gradovima, no u Varšavi je tempo života strašno ubrzan.“

Kolegi iz Poljske televizije učenje hrvatskoga jezika, kao i služenje njime, nije teško. „Gotovo sve se može razumjeti, a sve biva lakše ako se poznaje i ruski jezik. No, malo je teže razgovarati“, sa smješkom komentira Jakub i ne skriva oduševljenje simpatijom Hrvata prema Poljskoj: „Jedna od prvih stvari koje sam uočio u Zagrebu je ime ulice – Varšavska, a u jednom gradu u Dalmaciji jedan od prvih trgova koje sam vidio nosi ime Ivana Pavla II. To je za mene, kao Poljaka, bilo jako dojmljivo.“

Jakub Kubica za Poljsku nacionalnu televiziju radi već šest godina. Prije dolaska u Hrvatsku radio je u Rimu kao novinar na beatifikaciji Ivana Pavla II, događaju koji će pamtiti cijeli život. Blaženog Ivana Pavla II. posljednji je put vidio 2002. kada je došao u Krakov. Od terena koje je profesionalno obrađivao, značajan mu je i put u Svetu zemlju. Osim katoličkih tema, obrađuje i međureligijske te društveno-političke teme.

A što njegova kamera bilježi ovoga tjedna u Hrvatskoj? „Ono što tražim i što je za Poljake zanimljivo vezano je uz poslijeratna događanja u Hrvatskoj. Središnje pitanje je opraštanje i pomirenje među narodima bivše Jugoslavije. Pitanje opraštanja bilo je aktualno i u Poljskoj prije 40 – 50 godina u odnosu prema Nijemcima. Zato nam je ta tema bliska. Zanimaju me i mladi u Hrvatskoj, njihov odnos prema vjeri, kakav je utjecaj Katoličke crkve na mlade.“ Jednako važna mu je i tema obitelji: „Zanima me kako se mlade obitelji, nakon rata, snalaze u životu te kako se hrvatska obitelj uopće snalazi u vremenu laicizacije u zapadnoj Europi i procesima koji ulaze u Hrvatsku nakon Jugoslavije.“

Kada se vrati u Poljsku, Jakub Kubica pripremiti će priloge koji će se emitirati u specijaliziranom programu uz pohod Benedikta XVI. Hrvatskoj.

Autor: T.P.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.