Plaćenici - BEZ STIJEGA, BEZ GOSPODARA!


Plaćenički forum 

Plaćenički fejs

vijesti iz svijeta 

Plaćenici

'
kontakt +385 (0)98 28 68 96 
e-mail

Bez stijega, bez gospodara!
Airsoft pokret Plaćenici

01.09.2021., srijeda

Idemo dalje...

Placenici

Dok se na kontinentu i dalje ništa ne pokreće po pitanju airsoft treninga, na jugu se obuka nastavlja. Padobranci i jedriličari su temeljna aktivnost aerokluba, dok su motorni piloti uglavnom potpora u provedbi njihovih aktivnosti. Padobranci skaču uglavnom vikendom, dok jedriličari odrađuju kroz cijeli tjedan. U principu njihove aktivnosti krenu oko podne kad termika zakuha i krenu nastajati kumulusi iznad polja. Tada se tehnika izvlači iz hangara. Jedrilice se pripremaju za let, opremaju s baterijama i padobranima, te postavljaju na stajanku prije vuče do starta. Za vuču služe privatna vozila jedriličara ili aeroklubski Opel Kadet. Dok vučem prvu jedrilicu prema startu prisjećam se ljeta 1990. kad nam je za tu namjenu služila VW Buba bez karoserije. Iza sjedala je imala zavaren roll-bar posuđen sa nekog traktora. Izgledala je poput nekakvog "moon-rovera" i na njoj nas je većina naučila voziti auto. Kad sam godinu kasnije upisao autoškolu, položio sam vozački nakon svega 10 sati vožnje po gradu. Što je imalo određene posljedice kasnije.

Placenici

Nakon postavljanja jedrilica na start, pokreće se avion za vuču, kači jedrilicu i nakon kraćeg zaleta već su u zraku. Dok s njom kruži u penjanju do određene visine gleda se variometar, ali što je još važnije "osjeća guzi*a". Unatoč svim instrumentima u zrakoplovu, taj naš "sjedišni organ" je i dalje najbolji instrument za osjetiti termički stup ili općenito promjene vertikalnog podizanja i spuštanja. Pa kad se tijekom šlepa pronađe dobra termika jedriličar se otkači i nastavlja svoju smostalnu potragu za usponim strujanjima zraka. Ovisno o njegovom znanju, iskustvu, vještini i sreći na taj način može letjeti satima bez potrošnje goriva. Za to vrijeme mi motorni piloti koristimo rupe između šlepova za peglanje svojih vještina s letovima po aerodromskom krugu. Dan po dan, let po let, minuta po minuta i konačno sat po sat se zbrajaju i upisuju u letačku knjižicu. Sve dok ih ne bude dovoljno za nastavak obuke. Idemo dalje...

Placenici

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.