srijeda, 14.08.2019.

Zubi poklonjenog konja

Sada i iz prve ruke i vlastitog iskustva vidim da je izreka kako se poklonjenom konju ne gleda u zube najobičnija glupost. Dakle, kao i kod brojnih drugih izreka, i ovoj treba temeljita preinaka. Na primjer: ako ti netko želi pokloniti konja, dobro mu pregledaj i zube i sve ostale vitalne funkcije i štogod, a tek onda vidi hoćeš li ga ili ne. Uostalom, kog ću vraga s konjem?
Nazove me žena ugodnog i finog glasa, točno onakvog kakvog i treba imati za ovakve vrste poziva i pita me jesam ja a.z., a kad je potvrđeno da jesam, izrazila je zadovoljstvo što me (iz drugog pokušaja) ipak dobila i obavijestila me kako sam sretni dobitnik besplatne pretplate na Večernji list sljedeća dva mjeseca, koji će mi stizati na kućnu adresu.
Kao što ne znam što da radim s poklonjenim konjem, isto tako ne znam što bi i s dnevnom dozom novinskih gluposti.
- Čekajte, čekajte.. - kažem ja. - Ali što da radim ja s tim novinama? Pitajte me prvo da li ja čitam Večernji?
- Da li čitate?
- Ne. A i ne namjeravam početi. Dakle, to vam je kao da vegetarijanca obavijestite kako je dobio pakovanje bifteka na poklon.
- Ma, to vam je meni sve premoderno. - kaže gospođa.
- Kako mislite premoderno?
- Pa to, vegetarijanstvo i šta ti ja znam.
- Ma dobro, pustimo vegetarijanstvo, ali što se tiče tih novina, ne hvala. Da barem imate što pametnije za ponuditi, ali ovako...ništa. Bit će zainteresiranih, to je barem sigurno. A jel čitate vi dnevne novine?
- Da. - kaže gospođa. - Volim se opustiti tako, malo prolistati.
- Ali kako se možete opustiti uz novine? To je kao da se idete opustiti kraj autoceste u vrijeme najvećih gužvi.
- Kako mislite?
- Pa tako. Prelistavajući informacije o tome tko je koga ubio, koliko je poginulih ovdje, koliko tamo, što je rekao neki političar... Ne vidim kako se opustiti uz to. Čini mi se da bi bilo najbolje da prestanete s čitanjem novina, pa ćete vidjeti kakvo je tek to opuštanje.
- Ma ja si odaberem teme koje me zanimaju. - kaže gospođa.

Evo, upravo u tome i je zamka. Ljudi misle kako će oni kroz svoju navodnu slobodnu volju izabrati što ih zanima, a odbaciti što ih ne zanima. Ali ništa od toga. Ako prolistate novine, gotovi ste, jer većina sadržaja je sranje i nema šanse da ćete to sranje izbjeći. Ako upalite vijesti i dnevnike, još je gora stvar. U tome nema ni trunke opuštanja. Zato, odličan je korak u vlastitom razvoju skinuti se sa svih tih gluposti, koliko god je to moguće naravno, jer nekad i nije moguće, toliko su ti mediji posvuda.


- 14:35 -

Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

Opis bloga

Ekspresije o temama osobnog razvoja.




Pitanja i informacije:
alen1zoric@gmail.com



Manje je često dovoljno, a više previše. Umijeće je pronaći pravu mjeru i vlastiti put.






"Inspire (from the Latin inspirare) means to breathe life into another."
































"Tehnologije koje smo stvorili i neprestana poplava takozvanih informacija koje nam se nameću toliko nas odvlače i proždiru da se, više nego ikada, čini društveno korisnim uroniti u knjigu kojom ste okupirani... Mjesto mira na koje morate "otići" kako biste mogli pisati, ali i ozbiljno čitati, mjesto je gdje zapravo možete donositi odgovorne odluke, na kojem se zapravo možete produktivno suočiti s inače zastrašujućim i nesavladivim svijetom..."
Jonathan Franzen