ČUDNO

31.03.2022.




pjesmica je iz moje 16. zbirke poezije "NOĆ DUŠE"


http://www.digitalne-knjige.com/varga16.php

ISBN zapis dostupan u računalnom katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem
ISBN broj: 978-953-354-254-6
@Copyright Jadranka Varga Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (20) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






ZRCALNI SJAJ

30.03.2022.



(slika: digital art)

Prohujale godine i ostavile su zrcalni sjaj u očima, podijelile morska imena bivšim ljubavima i uzele od mene zakletvu, da neću prestati razmišljati pod zvjezdanim nebom.

Znam, da neke zlatne stihove ni ne znam napamet, znam da od sebe uzimam mjericu svjetla i poklanjam je tebi u ovom mraku godine na odlasku, čitam iz knjige života, dočekujem zlatnu zoru i odlazim u bjelinu snova, a tvoj odgovor je sjaj plavih očiju.

Nekima je promjena prokletstvo, nekima blaženstvo, nekad je crni vjetar raskidavao moju dušu i pobacao je na sedam strana svijeta, uzalud sam tražila sliku, našla sam čovjeka, bila sam pronađena, tajno proročanstvo nikad neću razumjeti, jer kako se ostvarilo i traje da daje, a u očekivanom dogodilo se neočekivano.

Kao začarana i očarana gledam staklena zrnca svog života i vidim u njima kristalni sjaj duše koja se uvijek otvara na otkrivanju misterija – na istom mjestu.


napisano 16.12.2007. u 18:27h | na portalu iskrica weblog, a iz 1. zbirke "SJENA DUŠE"
http://www.iskrica.com/weblogs/post.php?web=1461&log=213366

14.09.2011. objavljeno na portalu Magicus
http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=68323



http://www.digitalne-knjige.com/varga.php

https://blog.dnevnik.hr/zajednoprotivplagijata/

ISBN zapis dostupan u računalnom katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem
ISBN 978-953-7673-60-4
@Copyright Jadranka Varga Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (26) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






AH!

26.03.2022.



slika: digital art


Ima toliko razloga
za taj "ah...!"?

U travi gdje spava
mlado proljeće
još neprobuđeno,
u kapi suze onog anđela
za kojeg sam prorekla
da će se svidjeti sam sebi
i zatvoriti školjku
na dnu mora,
u nebu koje
promijeni haljinu
tri puta dnevno,
u meni koja zmijoliko
lažem sama sebi,
da nisam pojela
jabuku spoznaje...

Ima toliko razloga
za taj "ah...!"...?



napisano 25.01.2008. u 14:01h | na portalu iskrica weblog iz 8. zbirke
"MOJ TAJNI SVIJET"
http://iskrica.tportal.hr/weblogs/post.php?web=1461&log=220584


http://www.digitalne-knjige.com/varga8.php

ISBN zapis dostupan u računalnom katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem
ISBN brojevi su: 978-953-8054-81-5
Format: Exe (izvršna datoteka) ISBN 978-953-8054-82-2
@Copyright Jadranka Varga Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (22) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






SJENA

22.03.2022.



slika: digital art


Moje plutonske oči vide, a uranska intuicija osjeća i ono najdalje, najdublje, najtajanstvenije... vide svoju sjenu...

U labirintu dubokog jezera gdje je tama mekana kao duša i gdje se duh propinje Nebu progovorila je sjena stihovima Antonia Machada:

"Gospode, moje srce šumi
kao more, o Gospode!

I razbit će se niz ove stijene,
čuješ li moje srce o, Gospode!
Moje srce šumi... kao more...",


...dok se kroz rotirajuću svijest želim približiti tom šumovitom moru, a iz duboke tuge uzimam led i razmičem paučinu prošlosti.

Kao pozitivan predznak javlja se titraj srca, onaj poznati titraj: 'nisi sama... imaš sebe' i kad ''bezdan uzvrati pogled'' i taj pogled uhvatiš kao jasnu poruku i zaljubiš se u te oči, znaj, iznad postojanja spajaju se ruke i zazivaju šumovito more, zazivaju jesenje magle i spuštaju se na korijen crnog hrasta, da u njegovoj dubini razluče sjenu Sna.

Postaješ moj trag, postaješ početak gdje sam stala, postaješ odmor nakon umora i kad slijepe oči duše vide sjenu, potopit ću te u svoj polusvijet gdje ćeš na kamenu vidjeti zapis mog kraja i početka.

Oči se gube u tvojima, u njima vidim nestašne igre, ali ne vidim čovjeka umornog od života, Sunce se nikad neće okrenuti od mene, samo sam ja malo u sjeni, s mene priziva Mjesec sa svojim opsjenama, lutanjima, priziva me sjena, da joj pogledam u oči i odlutam s njom ispod Mjesečevog traka.


napisano 2010., a objavljeno 24.11.2011. u 08:08h na portalu Magicus, pjesma je iz 1. zbirke poezije "SJENA DUŠE"
https://www.magicus.info/ostalo/poezija/-sjena-


http://www.digitalne-knjige.com/varga.php

ISBN zapis dostupan u računalnom katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem
ISBN 978-953-7673-60-4
Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (18) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






ZAGREB U NOĆI

21.03.2022.



slika: internet


moj Zagreb
obavijen je
tamnim plaštem noći
koja se provukla
kroz tek izrasle
bijele ili ružičaste
cvjetove na drveću,
a ta noć
želi snivati mirnim snom
zajedno s mojim
voljenim gradom


napisano: 19.03.2022. u 21:40h, pjesmica je iz 21. neobjavljene zbirke poezije

@Copyright Jadranka Varga - Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (7) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






BIJELO JUTRO

20.03.2022.



slika: digital art


Lutala sam noćas snovima kao što sam jutros dolutala do svog odredišta, a iz visina su na dno duše pale lagane pahuljice i u toj pustinji ih nisam ni osjetila.

Bila sam samotnjak u napuštanju topline doma, vodili su me duhovi jutra, a ljudi su hodali i nisu se gledali, bilo je preteško jutros gledati u nebo drugačijeg pogleda prema meni i nije mi bilo sklono proteklih mjeseci, a u praskozorju proljeća okovanog bijelim snijegom ovog jutra razveselila me pjesma "Nekako s proljeća".

Teške su moje pripreme za proljeće, otvaram se polako, obuzdavam svoju nemirnu prirodu i pripremam je, da se otvori dolaskom toplih vjetrova sa juga, bistrog jutarnjeg neba i mekanog plavetnila noći.

Do tog vremena, stojim u ovoj snježnoj pustinji mog srca i čekam duhove prirode, da me povedu u susret snovima gdje neću dolutati do svog odredišta i onda se pitam: hoće li mi sljedeća godina biti milostivo naklonjena, hoće li ovi dani na novom kalendaru što se beskrajno nižu biti blaži, nego protekli dani sa starog kalendara ove godine?

Nerado se okrećem iza, nerado gledam što je bilo, a bilo je loše, dok na blijedim obalama mog života slušam anđele i vidim, da me gledaju u oči, prate pokrete mojih usana, ali ništa ne razumiju pa opet razvezujem dušu i polažem je kao pred oltar nedosanjane sreće.

Nebo mi se nagnulo, opet mi je dodirnulo trepavice između kojih više ne odlijeću ni snovi ni ptice, a ja se pitam očekuje li i nas sreća jednog dana na blijedim obalama naših života gdje su nas ostavili, da skončamo razvezane duše?

Ne znam, znam samo, da si ti pjesma moje duše bez obzira kakvo je finale bilo koje godine ovog milenija, bez obzira na bilo kakva rezimiranja i bez obzira na sve obzire – još uvijek zadrhtim kad čujem “nekako s proljeća”.


napisano 25.11.2005. u 7:12h na portalu iskrica weblog iz moje 1. samostalne zbirke poezije "Sjena duše"
http://www.iskrica.com/weblogs/post.php?web=1461&log=75028


http://www.digitalne-knjige.com/varga.php

http://zajednoprotivplagijata.blog.hr/

@Copyright Jadranka Varga - ISBN zapis dostupan u računalnom katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem ISBN 978-953-7673-60-4 Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (28) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






ANĐEO ČUVAR

19.03.2022.



slika: digital art


Nebo boje čelika
pokriveno je i šuti
i kao da nešto čeka,
kao da jesen sluti.

U otkucaju srca moga
zaustavljen je trenutak dana
kad dolazim do praga tvoga
zamišljena i sama.

U ovom danu tišine
utapa se kamen u dno
pomirila sam se sa svime
što mi znači to.

Tišina nijema i mrak u sobi
zaobilaze moje tragove,
anđeo čuvar me spasio zle kobi
i odnio u moje plave snove.


napisano: 10.09.2010. u 17:51h na portalu Magicus, a iz 4. zbirke poezije "PLESAČ NA ŽICI"
https://www.magicus.info/ostalo/poezija/andjeo-cuvar-2


http://www.digitalne-knjige.com/varga4.php

ISBN 978-953-7889-53-1

@Copyright Jadranka Varga - Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.


moj ujak Josip na ulicama Zagreba

19.3. je sveti Josip, zaručnik Blažene Djevice Marije i hranitelj našeg dragog Gospodina Isusa Krista. Po sv. Josipu je moj ujak, mamin brat, dobio ime - Josip. Ovo je Josip, mamin brat, rođen je 19.03.1919. - umro je 1943. od tuberkuloze zajedno sa suprugom Verom i tromjesečnim djetetom. Od njega sam naslijedila dar pisanja poezije, to mi je mama rekla, jer je on pisao prekrasne pjesme, ali nije imala niti jednu njegovu sačuvanu pjesmu.


napiši nešto, ako želiš: (17) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






USKORO EKVINOCIJ, NESANICA I JOŠ PAR SITNICA

18.03.2022.



slika: digital artist Unic Fantasy Juan Jimenez


ravnodnevnica = Ekvinocij, a ova pjesma je napisana 2005. godine, vrlo je fresh tako da me vraća u prošlost, ali i odnosi u budućnost...

Uskoro će se izjednačiti dan i noć, čista preinaka u jednakost, dok je na uglu moje ulice protekla noć plesala ispod uličnog svjetla svoj magični tango, ljudi su spavali, mene san nije pohodio.

Pročitala sam sve davne zapise sjećanja zabilježenih u nekim kutovima neusklađene sive tvari i nakon nepravilnog disanja položila glavu na jastuk.

Kraj mene je netko disao, pravilni razmaci, miran san, spokojno lice... sakrila me noćna tama od slučajnog radoznalog pogleda, potekli su mlazovi snova prema meni, ali sam ih zaustavljala i zaustavljala.

Dok se vani vjetar poigravao mirisom davno zaboravljenih ljetnih lipa, to mistično sjedinjenje mene i snova se nikako nije događalo, svaki tren sam očekivala krilatog prijatelja da mi sklopi umorne oči, ali nije sletio...taj anđeo sna je lebdio iznad čela, dok su brzinom svjetlosti misli opsjedale umoran mozak.

Mirno disanje kraj mene me polako uspavljivalo, poljubila sam njegovo čelo i umirila se.

San je odsvirao zadnje akorde noćnog requiema, a noć je završila svoje korake plesnog tanga negdje na kraju moje ulice, oblaci i vjetar su donijeli olakšanje i tanak vir sna koji me povukao iza zelene zavjese.


napisano: 31.05.2005. u 7:04h | na portalu iskrica-weblog, a iz moje 1. zbirke poezije "SJENA DUŠE"
https://www.iskrica.com/weblogs/post.php?web=1461&log=55396


http://www.digitalne-knjige.com/varga.php

ISBN 978-953-7673-60-4 kod NSK

@Copyright Jadranka Varga - Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (15) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






SAČUVALA SAM SE

17.03.2022.



(slika: digital artist Unic Fantasy Juan Jimenez)


Sačuvala sam izvor
gdje je taj cvijet,
kao sjena duše živio,
sanjao i životu se klanjao.

Sa kamenih obala
ne dolaze zvuci,
tek poneka jeka
kao da mene čeka,
da bih se opet sakrila
ispod trave
i slušala one pjesme
koje samo čarobnjaci prave.

Sačuvala sam se
od čiste praznine
koju ljudi dobacuju
gladnim zvijerima
pa se iz arene života ne vraćaju
bez obilnosti zadovoljstva
tuđom bijedom.

Sačuvala sam se od čovjeka
koji samo na bogatstvo čeka,
a u daljini se kiti sunčani dan
s odbljeskom neba
i rekla bih to je sve što mi treba,
da se ponovo zagrle jasmin i ruža
koja svoj miomiris
u daljine pruža.


napisano: 13.06.2015. u 15.30h, a iz 8. zbirke poezije "MOJ TAJNI SVIJET"


http://www.digitalne-knjige.com/varga8.php

ISBN zapis dostupan u računalnom katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem
ISBN brojevi su: 978-953-8054-81-5
Format: Exe (izvršna datoteka) ISBN 978-953-8054-82-2
Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove pjesme u prozi ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (19) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






D A N

15.03.2022.



slika: digital art


ovaj ranoproljetni dan

tako je čudan i beskrajan,

a opet je bijel i hladan,

neumitnošću zatvoren

i distanciranošću obojen


napisano: 02.03.2018. u 15:15h, pjesma je iz moje 14. zbirke poezije
"RUŽA MOG SRCA



http://www.digitalne-knjige.com/varga14.php

https://blog.dnevnik.hr/zajednoprotivplagijata/

ISBN zapis dostupan u računalnom katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem
ISBN broj: 978-953-3554-146-4
Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove pjesme u prozi ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (48) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






IZ SNA

14.03.2022.



slika: digital art


Iznad neba skupio se oblak boli i prosuo u pljusak koji je sinoć padao na dio globusa gdje zauzimam mjesto.

Ispod mene noć se uspinjala i oduzimala komad po komad tijela, skrivala ga u svoj mekani tamni plašt i odvodila u koridore vlažnih zidova, mokrih staza zaraslih travom i zatvorenih vrata.

Mekim pokretom duše pomilovala sam te u daljinama snova, a iz neizlistanog drveta nikad nije iznikao cvijet.

Daleki smo... sami... veže me taj zaljev gdje se osjećam spokojno, distancirano od života i sebe same u sebi.

Nisam znala za kraj koji se vidi na dalekim horizontima kao tanka crta Sunčevog izlaska.

Noć je dodirnula usne, osušila ih i nestala, a mekane tamne noći, te moje poznate prijateljice, sve više stežu vrat gdje visi ogrlica pitanja bez odgovora.

Duša je opet mekano pomilovala tvoje lice, spustila plahovit poljubac na te plave oči i nestala u daljinama.



napisano: 12.03.2007. u 14:52h | na portalu iskrica-weblog, a iz 1. zbirke poezije SJENA DUŠE
https://www.iskrica.com/weblogs/post.php?web=1461&log=159353

23.01.2012. objavljeno na portalu Magicus:
https://www.magicus.info/ostalo/poezija/daleki-smo-sami-2


http://www.digitalne-knjige.com/varga.php

ISBN 978-953-7673-60-4 kod NSK RH

napiši nešto, ako želiš: (10) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






TKO SI TI?

11.03.2022.



slika: digital art


Zašto nema sjećanja
na život prije života?

Pitam se: tko si?

Nema odgovora...

Pokretne slike iz budućnosti
rade zbrku mog lijevog čipa
između trećeg oka i vrha misli.

Magnet života je jak i prejak,
da bih se maknula
i krenula natrag
u neku nježnu zavjetrinu
otkud nema povratka.

Klizi mi dan, polako, nečujno,
vidim se da me put pomirenja
prema samoj sebi
odvodi do tebe, u tebe, oko tebe.

Most je između
dvije stvarnosti i dvije mašte
bez ravnoteže stojim,
a još uvijek se pitam:
tko si ti?


napisano: 18.06.2007. u 12:26h na portalu iskrica-weblog, a iz 1. zbirke "SJENA DUŠE"
https://www.iskrica.com/weblogs/post.php?web=1461&log=179374


http://www.digitalne-knjige.com/varga.php


ISBN 978-953-7673-60-4

@Copyright Jadranka Varga - Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (23) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






SVJETLO

09.03.2022.






Reci mi, Svjetlo,
voliš li moj stih,
reci mi, je li i on
jedan od onih,
da ga obasja
tvoja nježna bjelina
i srcu da se olakša
ona težina
koja se nakupi
kroz strune života,
da se ne bi zaboravila
tvoja ljepota?

Zato, Svjetlo, reci mi
i utišaj bol,
da "od mora ljubavi"
ne dobijem samo "sol".


napisano: 25.06.2012. u 19:40h na blogu moje drage prijateljice kao komentar ispod njenog teksta:

https://blog.dnevnik.hr/angelija/2018/05/1630863086/reci-mi-svjetlo.html


@Copyright Jadranka Varga - Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (17) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






NOĆ TIŠINE

08.03.2022.



slika: digital art


Nebo se pokrilo i zašutjelo, u ovoj noći tišine utapa se kamen u dno, more se zbunjeno odlama i odlazi u beskraj.

U kristalnom zrcalu promatram konture svog lica, vidim da su moje sjene zagrljene, vidim da opet iz vatre izbijam gorku šifru tvog imena i bacam je prema zvijezdama.

Noć tišine, kao Pariz u proljeće, noć tišine i čudnih hladnih mirisa koji mi dolaze i sjećaju na travanjske šetnje Gornjim gradom.

Noć tišine, na trgu ptica nema nikoga, cijeli taj svijet šuti, noć tišine je savila gnijezdo ispod mog balkona i šuti, a iz visine dolazi sablasni mir, dok ja još uvijek čujem onu staricu koja me zaziva iz tame i pjeva kako su čudni listovi moje knjige života.

Noć tišine, iz mojih trošnih temelja polako izrasta plava sjena, odvodi mi srce i ostavlja ga u tami.

Noć tišine, sjećam se budućnosti, drugih gradova, osamljenih trgova ptica, a srce mi je ostavljeno u tami, dok nebo boje čelika najavljuje ovu.... noć tišine.


napisano 3.4.2010. u 20.30h., iz 1. zbirke "SJENA DUŠE" i 4.4.2010.objavljeno na portalu Magicus
https://www.magicus.info/ostalo/poezija/noc-tisine


http://www.digitalne-knjige.com/varga.php

ISBN 978-953-7673-60-4

napiši nešto, ako želiš: (18) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






KAKTUS

04.03.2022.



slika: digital art


Kao kaktus u pustinji – puna života iznutra, puna bodlji izvana – stojim na suncu ove pustinje života i zaustavljam globus na trenutak – ali neće stati...i dalje se beskrajno vrti sam oko sebi, a i ja bih se zavrtjela, da nemam te bodlje koje prkose i suncu i kiši.

Na koji put ishoda okrenuti život iznutra prema van, a bodlje bezbolno otkinuti?

'Nema ništa bez boli srca' pjeva neki glas s radija, a misli pamte svaku riječ, svaki pogled, svaki udisaj tvog bića.

Iz dnevne sobe noć se izvukla dočekujući jutro mirisom tople kave, nasmiješena i spremna ponovno doći.

Zašto neke duše odu i ne vrate se nikad, zašto ih ne privuče miris opojnog vina, pogled lijepih očiju, zov nemirne duše?

Neke duše ne odgovaraju na pozive drugih duša ... ne čuju, ponašaju se kao kaktusi u pustinji, a mrkim pogledom pregledavaju sve koji imaju isto takve bodlje.

Bliska mi je svjetlost ovog jutra iznad mog bezdana koji mi svakog dana uzvraća pogled i ne bojim se više tog pogleda, prihvaćam ga sa znakovitom pažnjom, jer svaki put daje svoj žig novom danu, a suze koje se gomilaju iza trepavica pretvara u osmijeh na licu.

Nabacila sam šesnaesti osmijeh ovog 4. ožujka i nadam se da ću ga moći zadržati nezaleđenog, već opuštenog ... bez odraza ranjene duše tamnih dubina.



18.07.2009. objava na portalu Magicus
https://www.magicus.info/ostalo/poezija/kaktus


"SJENA DUŠE" - 1. zbirka poezije
ISBN 978-953-7673-60-4 (2003.-2011.)

http://www.digitalne-knjige.com/varga.php

napiši nešto, ako želiš: (19) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






SUZE SVIJETA

03.03.2022.



slika: digital art


iznutra je zid
niz kojeg se slijevaju
suze Svijeta,
a u ovom kavezu
optočenog crnim zlatom
ne čuje se istina

došli su i ostali
i tupu bol donijeli,
a suze Svijeta liju
niz unutarnje zidove tuge
gdje se sve dijeli
na neke boli druge
kad se čovjek utapa
i ne zna se do kada,
jer daleki Pluton diše
možda sada,
a možda nikad više

iznutra je zid
niz kojeg se slijevaju
suze Svijeta
u ovaj bezdan noći
kad je i daleki Neptun
porekao svoje moći,
ali i dalje bijeli ljiljani
svoje snove sanjaju
i samo meni
tajne svog srca
otvaraju


ovu pjesmu sam napisala 02.03.2022. u 16:45h zbog ovih događaja zadnjih 7 dana, pjesma je iz 20. zbirke poezije poezije "ZAŠTO BIJELI LJILJANI SANJAJU?"


http://www.digitalne-knjige.com/varga20.php


ISBN zapis dostupan u računalnom katalogu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu pod brojem
ISBN broj: 978-953-359-538-7
@Copyright Jadranka Varga
- Sva autorska prava pridržana. Nijedan dio ove knjige ne smije se reproducirati ni prenositi ni u kakvom obliku niti ikakvim sredstvima elektroničkim ili mehaničkim, fotokopiranjem, snimanjem ili umnažanjem u bilo kojem informatičkom sustavu za pohranjivanje i korištenje bez prethodne suglasnosti vlasnika prava.

napiši nešto, ako želiš: (13) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






U PROLJEĆE

02.03.2022.



slika: digital art


Sjaj žutog diska na istoku nasilno ulazi u zelenilo između trepavica i obasjava mudre riječi što se roje iza mirnog čela.

Nalazi me ta svjetlost, pali unutarnje tamne hodnike udaljenih komora srca koje miruje već par dana, jer mi se ne objavljuješ... ne hodaš mi kroz snove.

Čuvaj taj san iz djetinjstva, tako krhak i zameten negdje od silnih lutanja po ovom globusu, a ja ipak stojim uz tebe s istim apetitom, možda još većim, jer iza mojih leđa ne stoji nitko, tko bi zaklanjao pogled na tebe... u modi si mi i ovog proljeća... u tom proljeću živim plavim snom u kojeg me odijevaš i tako me pokazuješ svojim razasutim željama, šapćeš mi da živim u tebi i vjeruješ u svoje želje.

U meni je zvuk novih otkucaja sata, odzvanja čak u višeglasju sa tvojim mislima, a one i bez tvoje kontrole ponekad zalutaju do mene.

Čežnja mi je ime, ljubav mi je prezime, vodit ću te starim hladnim pravcima neznane staze gdje ćeš osjetiti da si stvorio novu večer, novo jutro i novi dan.

Taj led tvog srca još uvijek dominira našim prostorima, ali ne gubim trenutke spajanja s tobom, pa ako si i nemiran i živo radoznalog pogleda, ipak osjećaš te struje koje te naplavljuju do mojih dalekih obala.





iz 1. zbirke "SJENA DUŠE", 2003.-2011.
ISBN 978-953-7673-60-4

http://www.digitalne-knjige.com/varga.php

30.06.2011. u 08:25h objava na portalu Magicus
https://www.magicus.info/ostalo/poezija/ceznja-6

napiši nešto, ako želiš: (9) * ispiši * #


@Copyright 2005. - 2023. Jadranka Varga - /shadow-of-soul / Blog je zaštićen zakonom o autorskom pravu. Svako kopiranje, prerada ili korištenje bloga u komercijalne svrhe je zabranjeno i zakonski kažnjivo.






<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.