http://rigijev.blog.hr

nedjelja, 03.08.2014.

Koliko vremena je potrebno za usvajanje nove navike?

Koliko puta ste pokušavali promijeniti neke životne navike: prestati pušiti, početi vježbati, doručkovati ujutro prije posla - i nakon nekog vremena zaključili kako to nije za vas? Mnogi vrlo brzo odustanu pod izlikom kako ne mogu usvojiti novo željeno pravilo.
Ukoliko ste se prepoznali u tom scenariju, jeste li razmislili koji je razlog vašeg neuspjeha i jeste li stvaranju nove navike posvetili dovoljno vremena?
Istraživanje je pokazalo kako je u prosjeku potrebno otprilike dva mjeseca, točnije – 66 dana da bi se stvorila nova navika, a zanimljivo je otkriće kako povremeno posustajanje od nove željene navike ne utječe na njen konačan ishod.
Drugim riječima, ukoliko želite stvoriti naviku da svako jutro doručkujete, za to će vam trebati oko dva mjeseca i ukoliko u tom periodu nekoliko puta i preskočite doručak, to neće imati apsolutno nikakav utjecaj na željeni ishod.
Dakle, ne trebate se osjećati krivima ukoliko ste pokušali sa stvaranjem nove navike nekoliko tjedana i niste uspjeli. Tajna je u upornosti i dosljednosti.
Imajte na umu i da povremeni odmaci od onoga što uistinu želite neće utjecati na konačan ishod – jer stvaranje novih navika nije događaj, nego dugotrajan proces koji zahtijeva malo više pažnje i vremena, točnije 66 dana.

Oznake: navike, Zdravlje, odvikavanje

03.08.2014. u 11:00 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 02.12.2013.

Kako pobijediti negativne misli - sedam koraka do promjene

Što nije u redu sa mnom? Što će se dogoditi ako...? Kako ću se izvući? Odakle mi novac?

Važna lekcija koju čovjek treba naučiti kako bi se oslobodio tjeskobe jest da je budućnost neizvjesna te da od razmišljanja o mogućim patnjama i problemima nema koristi.

Nitko ne voli neizvjesnost, no ako se prepustimo tjeskobi i strahu zbog onoga što bi se moglo dogoditi, to će blokirati ispravno odlučivanje te ćemo preuveličavati rizike.

Neizvjesnost, strah od gubitka i zdravstveni problemi samo su neki od okidača tjeskobe te ljudi lako upadaju u zamku samoosuđivanja, straha i nesigurnosti. U tom začaranom krugu lako podlegnu strahu od sebe ili imaginarnih opasnosti.

Prvo treba shvatiti što se događa, identificirati pravoga sebe te shvatiti kako unutarnji nemir samo stvara nove probleme i strahove. Iz tog kruga izlazi se ako čovjek počne objektivno promatrati probleme; prati što ga vodi anksioznosti te bilježi negativne stavove, koje ubuduće trebate izbjegavati.

Zabilježi negativna razmišljanja, pa nakon nekog vremena provjeri što je zaista pošlo po zlu, a što suprotno od očekivanja.
Stvari treba dočekati otvorena uma te shvatiti da se može dogoditi i nešto pozitivno.

Premjesti misli od problema prema rješenju.
Postavi si četiri pitanja i nauči kako pobijediti negativne misli.

Što ne valja sa mnom?
Pitanje proizlazi iz osobne nesigurnosti i sumnje u sebe. Zapitaj se zašto se bavis tim pitanjem. Razmisli o odgovoru “sve je u redu sa mnom”.

Što će se dogoditi?
Pitanje predstavlja strah od budućnosti, nepovjerenje, sumnju. Nikad ne znamo što će se dogoditi, no umjesto da se brinemo zbog toga, treba živjeti u sadašnjosti. Budućnost je svima nepoznata, a brigom i strahom samo ćemo stvoriti fantome, hipotetske mogućnosti i najgore scenarije. Oni nestaju čim preusmjerimo pozornost na sadašnjost.

Kako ću se izvući?
Ovo pitanje dolazi od osjećaja da smo zarobljeni. Sumnjama blokiramo kreativne tokove. Panika nas neće dovesti do rješenja. Čim se riješimo straha, otvorit će se kanali kojima putuju rješenja.

Odakle mi novac?
Na površini, riječ je o financijama. No pitanje dolazi iz osjećaja da nas novac štiti od gubitka kontrole. Umjesto da se bavimo novcem, vrijeme je da stvorite sigurno mjesto u sebi. Prvi je korak da shvatimo kako novac nije izvor sigurnosti (osim ako nemam za osnovne životne potrebe). Razumna količina novca nedvojbeno je jamstvo, ali osjećat ću se sigurno kad to osjetim u sebi.

Sedam koraka do promjene

1. Pretvori problem u skup racionalno posloženih zadataka.
Napravi plan. Zapiši korake koje možes poduzeti da se stvari okrenu na bolje. Odredi prioritete, odnosno redoslijed aktivnosti.

2. Pronađi zdravu vanjsku perspektivu
Treba nam provjera plana – obrati se nekome u koga imas povjerenje, po mogućnosti osobi koja ima osobine koje želis steći. Raspravi praktične stvari koje namjeravas učiniti, poslušaj savjete. Ne traži savjetnika koji će ti reći „učiniti to“, ili će te samo tješiti i pokazati razumijevanje za tvoje strahove. Traži nekoga tko istinski suosjeća i može potvrditi je li mu tvoj plan ok, ili bi dodao i neke izmjene.

3. Ne vraćaj se na staro
Svi ljudi imaju sklonost da nastave raditi ono na što su navikli. Teškoća je u tome što nam je trenutna situacija poznata i previše je lako prepustiti se navici. To može promijeniti samo stvaranje novih navika. Dakle, ako osjetis da se vraćas na staro, zastani i reci samome-moj sebi: „Tako sam i došao-la do problema, od toga nema koristi“. Sigurno će to trebati ponoviti više puta, ali je produktivno. S vremenom će sve više mentalne energije biti posvećeno novim taktikama.

4. Otpusti uvjerenja i stari način razmišljanja i budi otvorena uma.

5. Preuzmi punu odgovornost
Naši umovi stvaraju našu stvarnost. Nakon što se suočimo s ovom činjenicom, to može biti porazno. Svi potajno nastojimo pobjeći od odgovornost za stvaranje situacija u kojima se nalazimo i ne želimo se suočiti s bolnom istinom da je to rezultat našeg djelovanja. Naši umovi nam služe za projektiranje krivnje i osude drugih, umjesto da razmislimo o tome što sami sebi ponekad radimo. Moć da stvorim svoju stvarnost, koja počinje izgradnjom sebe kao zrele osobe, otvara mi put do najvećih životnih radosti.

6. Razvij višu viziju svog života
Ako imam viziju za dugoročno ispunjenje koju slijedim, postići ću više.

7. U potpunosti iskoristite svoje uspjehe
Ne treba samo preuzimati odgovornost za loše stvari u našem životu – odgovorni smo i za ono dobro.
Slavi svoje uspjehe družeći se s ljudima koji su dobri uzori.

Moguce je stvaranje osobne stvarnosti. Porebno je shvatiti i usvojiti cinjenicu kako uvijek postoji rješenje te da um, koji može stvoriti toliko patnje, ima beskonačan potencijal za stvaranje suprotnog efekta.

Oznake: navike, brige, tjeskoba, optimizam, novac, uspjeh, strahovi, negativne emocije, transformacija

02.12.2013. u 16:16 • 0 KomentaraPrint#

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



Veljača 2019 (1)
Kolovoz 2018 (2)
Srpanj 2018 (1)
Lipanj 2018 (1)
Svibanj 2018 (1)
Veljača 2018 (1)
Studeni 2017 (2)
Rujan 2017 (1)
Srpanj 2017 (16)
Svibanj 2017 (4)
Ožujak 2017 (1)
Veljača 2017 (2)
Siječanj 2017 (1)
Ožujak 2016 (3)
Veljača 2016 (1)
Siječanj 2016 (3)
Studeni 2015 (1)
Listopad 2015 (3)
Kolovoz 2015 (1)
Srpanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (22)
Veljača 2015 (13)
Siječanj 2015 (11)
Prosinac 2014 (6)
Studeni 2014 (1)
Kolovoz 2014 (3)
Veljača 2014 (4)
Siječanj 2014 (1)
Prosinac 2013 (1)
Studeni 2013 (2)
Rujan 2013 (5)
Kolovoz 2013 (8)
Srpanj 2013 (4)
Lipanj 2013 (3)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (5)
Ožujak 2013 (21)
Veljača 2013 (9)
Siječanj 2013 (4)
Prosinac 2012 (5)
Studeni 2012 (5)
Listopad 2012 (8)
Kolovoz 2012 (14)
Srpanj 2012 (7)
Svibanj 2012 (1)
Veljača 2010 (1)
Prosinac 2009 (1)

Moj Pinterest

Visit Davor's profile on Pinterest.



View Davor Gasparac's profile on LinkedIn